B 31 UGA - No Comment!

B 31 UGA - No Comment!
De ce am ales titlul asta? Pentru ca odata ce iesi din aceasta masina, dupa o mica plimbare ceva mai sportiva, ramai fara cuvinte. Iti dai seama ca palmele iti transpira, ca tot ce stiai tu despre viteza si demaraj e o poveste si ca, de fapt, parca te bucuri ca este cu picioarele pe pamant. Intr-o bucata ...
Distribuie pe Facebook

Masina este una mai mult decat decenta. Nu are ce cauta la styling. Un Opel Kadett din 1989, in doua usi, o priza mare de aer pe capota si niste jante de aliaj. Cam asta e prima impresie. Sub capota, un motor turbo. Porneste la sfert de cheie chiar si pe un frig cu minus. Inca de la cele mai mici viteze, la ridicarea piciorului de pe acceleratie auzi cum izbucneste blow-off-ul urias. Parca e o locomotiva cu aburi. Dar nu ... este un Kadett ruginit si nu tocmai aratos.

B 31 UGA - No Comment!


Motorul e turbo, asa ca nu trebuie sa-i dai inainte sa se incalzeasca. Pe DN1, acum de la temperatura apei ajunge acolo unde trebuie. Cutia are 6 viteze. A-ntaia, a doua si a treia - Degeaba! Masina sta pe loc, auzi doar motorul. Realizezi cat e de greu de controlat si simti fluxul de adrenalina. Adrenalina se transforma in frica ... Asta este o masina care inspira frica oricui. Cui nu-i este frica de ea, face o mare greseala. Are tractiune fata,  cam 1100 kg. Motorul are atat de multe putere, incat la orice viteza sub 100 km/h, daca o accelerezi, masina o ia in toate partile, rotile se invart pe loc, nu stii incontro se duce si o controlezi cu greu. 

B 31 UGA - No Comment!

Nu are autoblocant. Dupa 100 km/h incepe sa puna uriasa putere pe asfalt si se duce. Nu numai ca se duce, dar accelereaza in 3-4 secunde de la 100 la 180 km/h, masurat in vazut de ochii mei. O masina care nu vrea sa se opreasca din accelerat. O bestie pe care daca indraznesti sa o conduci doar cu o mana pe volan, nu te iarta. Accelerezi, turbina baga presiune maxima si decolezi. Daca ai sub 100 la ora, risti sa faci dreapta involuntar, spre masinile depasite sau spre copaci. Daca esti peste 100 la ora te duci fluierand pe langa M3, M5 sau orice alt "supercar" de zeci de mii de euro.

B 31 UGA - No Comment!

Daca vrei aer conditionat, masaj in scaune sau centuri functionale, nu te uita dupa masina asta. Daca vrei cea mai mare cantitate de adrenalina care ti-a trecut vreodata prin vene, tine-o minte. Nu mai are servo ca sa o controlezi mai bine. Insonorizarea nu e tocmai demna de o masina de SQ, dar sunetul motorului si a evacuarii face cat orice masina de SQ si SPL. Fasaitul blow off-ului care iti sparge timpanul, rateurile si flacarile evacuarii, scartaitul de anvelope la 100 km/h si lipirea in scaun. Asta o caracterizeaza.

B 31 UGA - No Comment!


Daca am fi putut baga un film in paginile revistei, poate ati fi inteles macar un pic ce inseamna Kadett-ul asta. O masina de acum 18 ani care face de ras multe masini puternice din ziua de azi. Asta-i adevarul. Chiar daca de pe loc nu are nici o sansa, pentru ca in vitezele 1,2,3 sta pe loc din cauza lipsei de aderenta, odata ce a trecut dincolo de pragul celor 100 km/h nu mai are limite. Probabil cu ceva lucru la aerodinamica poate prinde si 300 km/h.

B 31 UGA - No Comment!

Puterea la roata a fost masurata la o presiune de 0,9 bari - 272 CP si 430 Nm. Cand am testat masina avea o presiune 1.4 aratata de boost-gauge-ul din bord. Asta inseamna ca motorul are 350 cp? Calculati si voi ... Mai departe ganditi-va ca motorul poate fi urcat si mai mult, cu investitii deloc mari. Rezultatul final este si asa ... impresionant!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze B 31 UGA
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2009