2013, anul exploziei de vanzari auto pe pietele din tari exotice

2013, anul exploziei de vanzari auto pe pietele din tari exotice
Anul trecut a marcat o explozie a vanzarilor de unitati noi auto pe piete neasteptate. Tari in care te-ai fi asteptat ca mijloacele de locomotie obisnuite sa fie magarul, calul de stepa sau masinile prafuite ale deceniilor trecute, au dat aripi de speranta producatorilor si dealerilor de autoturisme. Aceasta, dupa ce vreme de o jumatate de deceniu a existat o presiune constanta, cel putin pe guvernele tarilor membre UE, de adopta masuri de protectie pentru companiile producatoare si comerciantii de automobile noi.
Distribuie pe Facebook

Kazahstan, evolutie surpriza

Boom-ul economic inregistrat in fostul stat sovietic a dus la cresterea veniturilor si imbunatatirea nivelului de trai al locuitorilor. Drept rezultat, piata auto din Kazahstan a inregistrat o crestere de 70% in 2013.

Noutatile tehnologice nu s-au dovedit insa a fi pe placul conservatorilor cazaci. Din cresterea de 70%, peste jumatate a fost adjudecata de traditionala marca Lada. Modelele produse in ultimii ani le-au luat ochii cazacilor, mai ales ca producatorul din Tolliati a mers in 2013 pe o oferta low-cost pentru testarea autoimobilelor sale. Rusii au incercat sa momeasca si Europa cu aceasta strategie de marketing, dar fara prea mare succes.

Alte marci care si-au vandut bine produsele in noul El-Dorado din fosta URSS sunt: Daewoo si Kia cu modelul Q1.

Singapore, insula de lux

Pe locul 5 in lume ca medie a veniturilor pe cap de locuitor, Singapore mentine un stil de viata luxos pentru localnicii instariti. Iar dealerii auto de pe insula nu au de ce sa se planga. In ciuda scaderii vanzarilor de masini noi cu aproximativ 3,5 % in ultimii doi ani, localnicii par sa fi deprins gustul limuzinelor luxoase si al masinilor cu muschi.

BMW, Mercedes, Maserati, Ferrari sau Jaguar sunt deja marci cunoscute si vandute cu sutele sau cu miile in micuta insula din Pacific. Este rentabil sa vinzi masini in Singapore? Cu siguranta, din moment ce peste 100.000 de unitati noi sunt achizitionate anual de catre cei 5,3 milioane de locuitori. Parcul de autoturisme aflate in circulatie pe insula a fost estimat anul trecut la 670.000.

Chile se schimba incet

Usurare pentru producatorii europeni de automobile. America de Sud isi deschide portile si catre marci mai putin pretentioase, oferind o bresa de intrare pe continent prin Chile. 2013 a adus pentru Peugeot titlul de masina anului in statul sud-american, producatorul francez avand o crestere de 3,3 % a numarului de unitati vandute fata de anul anterior.

Locul doi a fost ocupat de Mazda, iar italienii de la Fiat au ocupat surprinzator pozitia a treia in clasament. Chevrolet domina inca piata, cu cresteri de 17,4 % fata de 2012, dar se confrunta cu atacuri directe din partea coreenilor de la KIA si a dealerilor din China.

BMW sparge barierele

Nu doar francezii si italienii rasufla usurati odata cu explozia inregistrata pe noile piete. Bavarezii de la BMW au spart, in martie, anul acesta propriile recorduri. Producatorul german a avut comenzi de 200.000 de exemplare, lucru nemaintalnit in istoria de peste 100 de ani a companiei.

De altfel, germanii au trebuit sa recunoasca faptul ca isi datoreaza succesul exploziei economice inregistrate in statele asiatice. China ramane in continuare o piata mai buna decat cele traditionale din Statele Unite si Europa. In primul trimestru al acestui an, BMW a vandut 107.951 de masini in China, dintr-un total de 487.024 automobile produse.

Norvegienii cauta electricele

Pana si in atipica tara a Europei, Norvegia, lucrurile se schimba cu rapiditate. Dominatia Nissan Leaf din ultimii doi ani tinde sa fie spulberata de o masina de Sillicon Valley - americanii de la Tesla. Acestia au vandut in martie 2014 nu mai putin de 1493 de modele Tesla S, ajungand pe locul doi in topul producatorilor de masini electrice cautate in Norvegia.

Cu doar 5 milioane de locuitori, Norvegia este tinuta sub lupa de catre toti producatorii auto, datorita tendintei localnicilor de a schimba parcul auto vechi cu masini electrice. Si nu este un efort de ignorat, in conditiile in care pentru un model de limuzina electrica Tesla S dai nu mai putin de 64.000 euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 23 Mai 2014