Ford doreste triplarea productiei de masini echipate cu motoare EcoBoost
Anuntul vine odata cu demararea productiei motorului EcoBoost de 1.0 litri in noua fabrica Ford de la Craiova, Romania. Intre 2012 - 2015, Ford intentioneaza sa produca pentru continentul european 800.000 de motoare avansate EcoBoost de 1.0 litri in Romania si la Koln, Germania. In acest interval, vor fi fabricate 1.3 milioane de motoare EcoBoost de toate capacitatile cilindrice pentru masinile din Europa.
Extinderea productiei este insotita de o crestere a disponibilitatii motoarelor EcoBoost in linia de modele din gama europeana Ford. Numarul modelelor Ford disponibile cu motoarele EcoBoost se va dubla de la 5 la 10 pana in 2015 cand motoarele EcoBoost vor propulsa peste jumatate din totalul masinilor cu motor pe benzina produse de Ford in Europa.
"Planurile noastre pentru EcoBoost sunt agresive, dar credem ca odata ce oamenii experimenteaza aceasta familie de motoare, vor intelege de ce", a afirmat Sherif Marakby, director Divizia Grupuri Motopropulsoare, Ford Europa, faptul ca "suntem in linia intai a inovarii, iar motorul de 1.0 litri nu poate fi egalat in ceea ce priveste echilibrul intre eficienta, putere si rafinament."
Familia globala high-tech de motoare EcoBoost de la Ford profita de avantajele turbocompresorului, ale injectiei directe de combustibil si ale supapei cu distributie variabila atat la admisie, cat si la evacuare pentru a oferi puterea unui motor mare cu eficienta consumului de combustibil specifice unei unitati mai mici.
EcoBoost a fost introdus in Europa la sfarsitul anului 2010 cu o capacitate cilindrica de 1.6 litri pentru C-Max, precum si capacitati cilindrice de 1.6 litri si 2 litri pentru S-Max, Galaxy si Mondeo. In 2011, gama europeana a fost extinsa pentru a include modelul Focus cu motor EcoBoost.
In acest an, noul motor EcoBoost de 1.0 litri, in trei cilindri, a fost introdus pe modelul Focus, fiind foarte apreciat de mass-media ca cel mai bun in clasa sa pentru eficienta consumului de combustibil, alaturi de performanta si rafinamentul surprinzatoare. In cursul acestui an, noul motor va fi disponibil pentru C-Max si noul B-Max, urmand ca, in viitor sa echipeze mai multe modele Ford.
Se preconizeaza ca popularitatea si extinderea gamei EcoBoost vor duce la o crestere a productiei acestor motoare la 330.000 anul viitor, reprezentand 44% din totalul motoarelor pe benzina produse de Ford Europa, crescand la 57% in 2015.
De asemenea, Ford Europa planuieste sa produca alte 800.000 de motoare EcoBoost pentru pietele din afara Europei in cursul anului 2015, in urcare de la 90.000 in 2011. In prezent, doar pe soselele din America de Nord sunt peste 180.000 de autovehicule cu motoare EcoBoost.
"Fie ca este vorba de varianta de 1.0 litri cu 125 CP de la Focus sau de varianta de inalta performanta de 2.0 litri cu 250 CP de la viitorul Focus ST, EcoBoost ofera o combinatie intre eficienta consumului de combustibil si performanta care ar fi parut imposibila la un motor pe benzina acum cativa ani", a declarat Barb Samardzich, vicepresedinte Dezvoltare Produse, Ford Europa. "Ofera intreaga performanta, rafinamentul si cuplul pe care clientii le doresc impreuna cu consumul de combustibil al motoarelor mici."
Pe langa dublarea potentialului capacitatii totale de productie a motorului de 1.0 litri pentru Europa, unitatea de productie Ford de la Craiova va produce in curand si noul B-Max, ce va fi pus in vanzare in cursul acestui an.
"Prezentul aduce un nivel al productiei de tehnologie inalta care nu a mai fost vazut pana acum in aceasta parte a Europei", a afirmat Dirk Heller, director Productie si Operatiuni Grupuri Motopropulsoare, Ford Europa. "Cu produse esentiale precum motorul EcoBoost de 1.0 litri si noul B-Max produse aici, Craiova este foarte importanta pentru succesul viitor al companiei Ford in Europa."
Productia motoarelor EcoBoost de 1.0 litri a inceput la fabrica de motoare Ford de la Koln in noiembrie 2011. Varianta de 1.6 litri este produsa la Bridgend, in Tara Galilor, in timp ce motoarele EcoBoost de 2.0 litri sunt fabricate in Valencia, Spania.
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €