GPL-ul, carburantul cu cea mai mare crestere de pret in ultima perioada. Mai este oare eficienta instalatia GPL?

GPL-ul, carburantul cu cea mai mare crestere de pret in ultima perioada. Mai este oare eficienta instalatia GPL?

De acord, benzina s-a scumpit, la fel si motorina. Insa GPL-ul a avut o crestere si mai mare a pretului in ultima vreme. Daca benzina s-a scumpit din 2010 incoace cu 28 de procente, motorina cu 37%, iata ca GPL-ul si-a dublat pretul, crescand de la 1,93 de lei/litru in mai 2010, la 2,95 lei/litru in prezent. Adica GPL-ul s-a scumpit intr-un an cu 53%. Sa mai fie oare instalatia GPL pe masina solutia cea mai buna?

Nu e de mirare ca tot mai multi romani incep sa caute oferte pentru masini electrice. Pentru ca toti combustibilii sunt scumpi si devin mai scumpi. Motive se gasesc intotdeauna: cotatia petrolului, cursul valutar, accizele, TVA, profitul petrolistilor etc. Unii soferi au inceput sa vaneze promotiile din weekend-uri sau statiile cu preturi mai mici, altii protesteaza apeland la transportul in comun sau achita carburantul cu maruntis, dar traficul nu difera mult fata de perioada in care un litru de benzina costa sub un euro.
De exemplu, in urma cu trei ani un litru de benzina avea pretul de 3,52 lei (0,84 euro). Acum pretul este de 5,7 lei (1,28 euro), conform datelor inregistrate de Oil Bulletin. Acest lucru inseamna o crestere de 62%, raportat la lei, sau de 52% daca efectuam calculele in moneda europeana.
O crestere mai mare s-a inregistrat la motorina, al carei pret a crescut cu 64% daca ne raportam la lei sau cu 53,8% in euro. Totusi cea mai mare crestere a pretului s-a inregistrat la GPL. Un litru de GPL era comercializat cu 1,8 lei, in urma cu trei ani, in prezent pretul este de aproape 3 lei/litru (2,95 lei), conform Oil Bulletin.
Pentru a vedea si mai clar diferenta intre evolutiile celor trei tipuri de carburant am realizat graficul de mai sus. Asa cum se poate observa din datele publicate de Eurostat (Oil Bulletin) gazul petrolier lichefiat s-a scumpit in ultimele 28 de luni cu aproape 59%. Motorina a inregistrat o crestere de aproape 50%, in timp ce benzina s-a scumpit cu 37%.
Mentionam faptul ca preturile sunt cele publicate de Eurostat si pot diferi fata de preturile practicate de comerciantii de pe piata romaneasca. La Lukoil, spre exemplu, a treia cea mai mare companie petroliera din Romania dupa numarul de statii, un litru de GPL costa peste 3 lei, cel mai mare pret fiind inregistrat in luna februarie 2012, cand pretul a ajuns si la 3,23 de lei.
Totusi, daca ne raportam la evolutia din acest an, atunci benzina este lider la scumpiri cu o crestere de 4,3% in ultimele patru luni. Pe locul secund se pozitioneaza GPL-ul, cu o crestere de 2,5%, iar motorina cu 2,3% se pozitioneaza pe al treilea loc. Daca facem insa comparatie cu preturile din luna mai 2010, putem observa ca motorina s-a scumpit cu 37%, iar benzina cu numai 28%. In acelasi timp, un litru de gaz petolier lichefiat a crescut cu 53%, de la 1,93 lei la 2,95 de lei.
Avand in vedere graficul si datele prezentate mai sus va invitam la o dezbatere. Ce este mai rentabil: autoturism pe motorina sau pe benzina? Mai este o solutie instalatia GPL sau nu?
Va reamintim ca potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, numarul autoturismelor existente in parcul auto national era la finele anului trecut de 4.322.951 de unitati. Pe benzina erau inregistrate 2.946.836 de masini, iar pe diesel, 1.374.748 de unitati.
DATA PUBLICĂRII: 29 Mai
0
0
47
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (47 comentarii )
Old School, 2 ani, Antohesti, Bacau
162 comentarii 343 puncte
29 mai 2012, 10:52
+12
Daca este asa scumpa benzina, cum se face ca sunt strazile pline de masini la orice ora din zi si din noapte, toata lumea vrea cai putere, etc......Are romanul bani, si cand va fi 10 lei litru tot ieftin va fi, benzina sa fie ca bani avem noi.
Cirstoiuovidiu
404 comentarii 602 puncte
29 mai 2012, 11:07
+4
Problema e ca se cam duce ***** petrolul, banii se confectioneaza. Eu niciodata nu am sa pricep nesimtirea/dezintere sul americanilor cum vreti voi sa-l numiti, au cheltuit 1500 de miliarde cu razboiul din irak.
Cu banii astia trebuiau sa dezvolte pana acu masina electrica care avea autonimie de 500km si se incarca in maxim 20 min, dar le-a fost mai simplu sa arunce bombe de sus si sa trimita prostii sa moara cu cate un glont de ak in burta sau despicat de vre-o grenada. Si nu mai alergau ca bezmeticii dupa petrolul din golful persic.
29 mai 2012, 11:15
+3
Ai dreptate man , dar cestia e ca ei nu vor sa dezvolte masini electrice companiile ce prelucreaza petrolul au interesul ca acesta sa fie consumat pana la ultima picatura ca tot ei sa vina cu o solutie alternativa (fie ea electrica sau hidrogen)daca am trece acum toti pe electric baietii destepti ce controleaza piata ar purde f multi bani pentru ca nu o sa mai existe cerere de petrol si acesta se va ieftinii dramatic .
cipi_SKG
cipi_SKG, 20 ani, Targoviste, Dambovita
87 comentarii 87 puncte
29 mai 2012, 14:15
0
si daca nu sunt bani . facem rost :))
3 comentarii 2 puncte
29 mai 2012, 10:40
+9
scriitorul acestui comentariu sa se lase de scris ca numai panarame de stiri ne da.Acum sa deslusim itele matematice ale comentariului privind modalitatea prin care a ajuns la concluzia ca GPL si-a dublat pretul de la ATENTIE 1,9 la 2,9. Mai departe ne si spune in procente corecte aici 53%.Dece nu ai spus 100% daca sa dublat.Asa ca putem cu totii sa fim ziaristi ,jurenalisti sau oameni de tv .
75 comentarii 56 puncte
29 mai 2012, 11:40
+1
BV +1 de la mine! si eu am vrut sa fac aceasta remarca, referitor la calcul si modul de exprimare!
29 mai 2012, 20:17
+5
Fratilor cine nu are masina pe Gpl sa nu mai vorbeasca aiurea din auzite din coltu strazii. Eu am un an de zile de cand am montat gpl pe un golf 4 si am 19000 km . Am mers foarte mult in oras si mi-am amortizat investitia foarte repede insemnand undeva la 15000 de km , deci de 4000 km merg pe profit ca sa zic asa. Masina merge foarte bine , trage bine si asta o zic ca am asa ceva si folosesc zi de zi . Sa nu mai vorbeasca aiurea aia care nu stiu cu ce se mananca sau care habar nu au unde se baga cheia in contact.
YCEE
532 comentarii 936 puncte
29 mai 2012, 21:30
+1
daca la anu creste cu inca 50% o sa amortizezi pe ***** ... asta era ideea topicului
roxanalaptopnews
189 comentarii 378 puncte
29 mai 2012, 12:11
+4
"GPL-ul si-a dublat pretul, crescand de la 1,93 de lei/litru in mai 2010, la 2,95 lei/litru in prezent."

As zice ca e un articol interesant si care merita dezbatut. Dar prea multe cifre. Un rezumat cu esentialul era suficient.
Desi, in cazul de fata, bine ca ati pus si cifrele, ca interpretarea lor lasa de dorit. :)
E o problema spinoasa cresterea preturilor, doar ca nu prea dam semne sa ne afecteze. Traficul e tot infernal, locuri de parcare tot mai putine spre deloc, inseamna ca inca mai putem?!
29 mai 2012, 20:15
0
Si fara cifre ... cum stii care "laptop este mai bun"? :D
Katta92
80 comentarii 277 puncte
29 mai 2012, 19:42
+4
Cea mai avantajoasa e bicicleta si cu asta basta!
29 mai 2012, 11:52
+3
Din punctul meu de vedere nu merita! La un simplu calcul probabil ca multi imi dau dreptate:

- costurile instalatiei de gaz sunt destul de mari si se duc undeva in jurul a 1000USD cu montare cu tot. Amortizarea acestei sume din diferenta pana la benzina se intinde pe cativa ani daca masina este folosita in regim domestic, astfel ca s'ar putea sa vinzi masina pana sa recuperezi aceasta diferenta!
- consumul pe gaz este mai mare decat cel pe benzina ... cineva mai sus spunea ca i'a scazut consumul ... ma indoiesc! Prezumtia mea logica merge pe faptul ca pentru a compensa lipsa de putere a motorului alimentat cu gaz trebuie sa urci mai sus in turatie pentru a obtine cuplul necesar ceia ce automat duce la un consum mai mare. Restul sunt povesti vanatoresti ale celor care incearca sa se minta ca au facut "o afacere buna".
- pretul GPL este in continua crestere. Portrivit unor estimari, odata cu liberalizarea pietei la gaze acesta va creste constant in urmatoarea perioada, lucru care se vede si din banala analiza comparativa care sta la baza acestui articol.
- iarna este si mai complicat, functionarea instalatiei de gaz putand pune probleme.
- statiile de alimentare cu gaz sunt destul de putine astfel ca intr'un final in loc sa ai doar problema benzinei din rezervor te ai alegi cu una.

Din punctul meu de vedere, pentru un motor cu litraj mic folosita in regim domenstic, investitia suplimentara este total nejustificata, diferenta de consum fiind inelocventa daca o punem in balanta cu pretul iar amortizarea investitiei initiale presupune o perioada mai mare de timp decat cea a utilizari efective.

Se justifica pentru motoarele de mare litraj si mai ales cele folosite in regim de firma, desi aici concurenta motoarelor diesel este destul de mare iar investitia initiala in instalatiile de gaz autorizate sunt un impediment de luat in seama.

Parerea mea.
280 comentarii 301 puncte
29 mai 2012, 12:03
+3
la buzau o instalatie gpl secventiala costa 2000 lei cu tot cu montaj....probleme iarna nu sunt...asa ca in maxim 20.000 km ti-ai scos investitia... Intradevar daca mergi 5000 km pe an nu merita ..
29 mai 2012, 20:19
0
Ma mai intereseaza date ca si:

- cat costa reomologarea ce trebuie facuta periodic?
- care este suma de kilometrii in care iti amortizezi aceasta investitie (facuta la rece cu date de genul: atata consuma gaz .. atata benzina de unde rezulta amortizarea in kilometrii)

In acesti parametrii daca sunt viabili recunosc ca ai avut dreptate.

Atentie, vorbim de motoare pana in 2L bezina, asa cum am scris in postul de mai sus!
280 comentarii 301 puncte
30 mai 2012, 09:40
0
eu am un opel de 2 litri benzina....in zona unde locuiesc benzina imi ia 8-9 iar gpl 10-11
Care reomologare?? Instalatia sa ti-o treaca in carte e sub 100 lei..

Eu fac ~ 20.000 km pe an...
deci 11 litri gpl x 3.3lei x 200=7260 lei + 50 lei benzina in fiecare luna..plus filtrul gpl o data pe an ajung la aproape 8000 lei
Pe benzina 9x6x200=10800
O diferenta de 2800 lei pe an nu e de ajuns ? Ca sa nu mai zic ca masina am cumparat-o cu instalatie gpl gata montata din italia...
30 mai 2012, 10:16
0
Calculul tau pare bun cu exceptia faptului ca nu ai mai scazut din costuri si benzina suplimentara de care ai nevoie! Asadar daca mai tai de acolo inca 600 lei/an rezulta o economie de vreo 2000 lei/an. Nu este deloc putin, ba chiar foarte rezonabil, problema de baza care ramane este sa faci acei minim 20.000km/an ... si asta nu mai este rulaj domestic pentru Romania, avand in vedere faptul ca aici media este cam de (maxim) 10.000km/an pentru masinile folosite in acest mod! In plus de asta eu cred ca am fost destul de clar cand vorbeam despre masinile sub 2L ... adica motoare de genul: 1,2 -> 1,4 ->1,6 ... adica proportia cea mai mare de motorizari de pe la noi. Sa pui gaz pe asa ceva ... dupa ce ca oricum motorele alea nu au nu stiu ce putere este o alegere proasta din punctul meu de vedere si raman cu acest punct. In rest ... din calculul tau sa zicem ca in 2 ani iti reduci investitia initiala de montare a instalatiei pe gaz. Drumuri bune sa ai! ;)

P.S. Banuiesc ca acel consum este unul mixt si nu unul urban pentru ca imi e greu sa cred ca in urban motorul ala de 2L consuma doar 8-9L benzina -> 10-11GPL! ;)

Si ca sa ne lamurim ... consumul raportat este cel dat de computerul de bord sau estimat de tine? :D
280 comentarii 301 puncte
30 mai 2012, 10:34
0
am zis asa : 7260 lei cost gpl
50 lei luna benzina..adik 600 lei/an
filtru gpl 50 lei /an
================7910 lei
nu mai zis k am socotit gpl la 3.3 lei ca asa e la mine in zona...dar in alte parti e 2.9
Deci la km ce ii fac eu..din primul an mi-as scoate investitia in instalatie si as merge chiar pe profit..

Consumul am zis ca e in zona mea..calculat plin la plin...nu stau la oras..dar in schimb merg cu 90-100 in localitate si 100-180 afara (nu-mi sariti in cap)
Faza cu motoarele mici e cu dus intors..am avut pe mana si un seat leon de 1.6 si consuma la fel ca opelul de 2 litri...
18 iun 2012, 12:29
0
astra, vorbesti din auzite!
tu chiar crezi ce scri acolo?
o instalatie adevarata, secventiala e 2500 de lei....mai ai umpic pana la 1000$.
tu de unde ai tras concluzia ca masina nu are putere pe GPL?
Concret, pot sa iti dau niste cifre : 1721 cc 10l de benzina in oras/10l de GPL in oras. Pretul 58/32.5. Merita? Nu am mai pus benzina in masina din iarna lu '79.
umbra.satanei
166 comentarii 30 puncte
29 mai 2012, 12:30
+3
GPL se merita doar pe autoturismele cu motoare mari si consum la fel(ideal peste minimul de 15 l/100km) . Ajungi usor la concluzia asta dupa ce faci calcule la un motor mic ce consuma mixt 7-8 litri. O sa amortizezi costurile de instalare si intretinere abia dupa cca 60.000 de km(la preturile actuale ale celor 2 carburanti),ceea ce inseamna 6 ani de zile la un regim de utilizare normal al unui autovehicul. Pana amortizezi costurile schimbi masina...e o prostie instalarea unei instalatii GPL pe un motor ce consuma sub 10 l/100 de km si care este utilizat in regim pana sau sub 10.000 km/an mai ales ca s-ar putea ca o instalatie de 2mii de lei sa se duca naibii pana sa ajunga sa implineasca 6 ani si 60.000 de km.E un cost imediat prea mare in aceasta situatie fata de falsa economie.
satanic6war6master6
1007 comentarii 810 puncte
29 mai 2012, 14:38
+1
E buna intalatia gps pe motoare mari ca reduc costul combustibilului,dar pe cele care consuma sub 10 e si mai rentabil,decat sa dai 6 lei....
29 mai 2012, 12:59
+3
Sa nu batem campii. In conditiile in care GPL costa 55% din costul benzinei plus 100 lei/an schimb filtre, iar eu circul 15000km/an, consum mediu benzina 8,6%, echivalent cu GPL 10% la motor de 2 litri, 4x4 permanent si 1,6 tone greutate masina, costul instalatiei GPL (2400 lei acum doi ani) s-a amortizat in primii 10-12.000 km (plus ca instalatia e deductibila ca tva si creste valoarea la revanzare). Sunt si ecologic. GPL reprezinta un mare avantaj.
29 mai 2012, 13:36
+3
gpl e mai avantajos pentru persoanele care fac multi km.eu ma numar printre ei.
daca mergi 1000km/an nu cred ca se merita pus pe o masina.orice consum ar avea ea.
AdrCos
1139 comentarii 1942 puncte
29 mai 2012, 10:50
+2
Toata lumea stie k diesel e mai economic decat benzina. Pe gaz fata de motorina, eee, aici e o intreaga discutie. Un exemplu concret este un prieten care avea Logan 1.4 pe benzina si l-a trecut pe gaz, pe benzina consuma aproximativ 9 in oras, pe gaz cosuma 10, iar un diesel cosuma 6,5 (aproximativ, cel de 85 de cai). Deci sa concluzionam trecerea pe gaz:
Avantaje:
1.Consum mai mic (mai bine la buzunar cand te duci la pompa)
2.Masina pe benzina mai ieftin de achizitionat
Dezavantaje:
1.Investitie care nu prea este recuperata la vanzarea masinii fata de diesel pe care o vei vinde mai repede si mai scump
2.Mai trebuiesc schimbate periodic niste garnituri
3.De obicei puterea motorului este usor diminuata, dieselul avand un comportament mai bun la drum. (aici comparand motoare care au acelasi nr de cai gen 1.6 benzina de 110 cai si 1.6 HDI tot de 110 cai)
29 mai 2012, 13:01
+1
afirmatiile tale sunt corecte....dar exista si cateva erori....loganul (1,5 diesel) in bucuresti nu consuma sub 7,5...iar gazul nu micsoreaza puterea motorului (sau daca o face este insesizabil) deci la drum lung credema te duci mult mai bine cu o masina pe gaz decat una pe motorina. (experienta mea: multe drumuri bucuresti- costinesti ba cu logan motorina, ba cu cielo gaz...numai daca aveam ceva mai mare de carat luam loganul altfel preferam cielo-ul cu, care ajungeam cu cel putin 30 min mai devreme)
2004_WRX_STI
935 comentarii 1770 puncte
29 mai 2012, 16:45
+2
ce va tot certati ma atata? cea mai ieftina este bicicleta. nu tu combustibil nu tu taxe nu tu service nimic. doar un cauciuc 2 schimbate din cand in cand. si cand zic cauciuc nu ma refer la pirelli, dunlop si etc. :))))) cel mai simplu.

hai sa vedem unde o sa se ajunga cu scumpirea asta. hai ca sunt tare curios.
YCEE
532 comentarii 936 puncte
29 mai 2012, 17:29
0
nu se va ajunge nicaieri..pana la urma o sa interzica masinile diesel in orase...dupa o sa interzica si benzinarele si gpl si orice...si o sa ne oblige pe toti sa ne luam pocnitori de electrice...
30 mai 2012, 09:29
+2
Instalatia GPL este cea mai buna investitie pe care poti sa o faci din punctul meu de vedere. Costuri de intretinere mici, costurile deplasarilor la jumatate fata de benzina. Am avut cielo cu gpl 3 ani, skoda octavia 1.8 T gpl 1 an, in prezent Leganza care urmeaza sa-i pun gpl. Este cea mai buna investitie pe termen lung. Cine spune ca gpl-ul afecteaza motorul nu stie ce vorbeste. Taximetristii merg sute de mii de km si nu se plang de probleme la motoare. S-a ramas la mentalitatea de pe vremea lu Ceausescu, cu daciile alea vechi cu instalatii improvizate.
Aceiasi gandire era imediat dupa revolutie despre motoarele pe motorina, ca sunt proaste ca nu pornesc iarna ... etc. Usor, usor o sa se treaca si peste bariera asta. Oamenii se conving dupa ce incearca.
280 comentarii 301 puncte
29 mai 2012, 10:38
+1
La mine e 3.3 lei litrul...momentan inca mai este avantajos sa mergi pe gpl daca ai instalatia deja montata si mergi mult...
29 mai 2012, 10:39
+1
Eu ma gpl pe masina mea si sincer merge mai bine decat pe benzina , in asa hal a ajuns benzina de la noi de proasta , gpl ul are cifra octanica udneva intre 89-92 deci teoretic masina trebuia sa mearga mai prost , teoretic practic e alta povestea .
Pretul este la jumatate , noxe reduse motorul arde mai curat bujiile verificate nu au depuneri , eu ma un ulei de calitate , dar la masinile cu ulei indoielnic e nevoie de o ungere suplimentara un aditiv ca sa nu apara probleme la motor ,eu fac naveta cu masina si diferenta o simpt in buzunar este undeva la 30-40% in functie de cum merg sau de aglomeratie .
lawrentziu18
427 comentarii 471 puncte
29 mai 2012, 11:10
+1
prost ala care a scris articolul, gpl-ul e 3 lei, benzina e 6, cum sa nu fie eficient?
29 mai 2012, 12:43
0
am masina pe GPL,opel astra break 1.8 (140cp),in regim normal de mers am un consum de 10,5% in oras si in ext undeva la 7,5%.
De obicei alimentez din oras,unde litrul de gpl este 3.18 lei la MOL,insa cand ies din oras...la drumu mare...dau de japcarii care au statii private de gpl,iar litrul la ei ajunge undeva la 3.90 lei,mai este oare rentabil sa alimentez de la ei?sau tre sa ma invart toata ziua pana gasesc o statie normala ca sa zic asa...sau merg mai bine pe benzina,sa nu uit sa precizez ca instalatia acum 2 ani,ma costat 900 de euro!
lawrentziu18
427 comentarii 471 puncte
29 mai 2012, 13:02
+1
nu sunt de acord cu tine, la mine in oras este 3,1 lei gpl si stiu o statie in afara orasului care vinde gpl cu 2,98 pe mine ma costat 600 lei gpl-ul si te anunt ca merge perfect.
29 mai 2012, 13:28
0
prietene,se pare ca nu calatoresti prea mult! fac toata tara si stiu prea bine unde am fost si ce am vazut!cei care au statii gpl(privatii) pe Dn,sunt niste hoti!!! si au preturi exagerate! iar pretul unei instalatii difera de la masina la masina,capacitatea cilindrica si butelia pe care vrei sa o pui,ma gandesc ca tu ai pus instaltia GPL pe un motor cu carburatie,de ai platit 600 lei pe instalatie! :))
lawrentziu18
427 comentarii 471 puncte
29 mai 2012, 13:33
0
am pus pe un motor 1.8 cu injectie monocpunt ;) si eu umblu destul de mult si nu am vazut pe nimeni sa vanda gpl cu zici tu, daca e asa scump la aia dc nu bagi de la statiile unde este 3 lei?
280 comentarii 301 puncte
29 mai 2012, 14:54
0
eram in vacanta prin tara si de nevoie am alimentat cu gpl de la Targu Secuiesc cu 2.8 lei litru in timp ce in restul tarii era 2-2.2 litru (acu 2 ani)
29 mai 2012, 13:17
+1
Difera foarte mult calitatea GPL.
Pe un Ford KA(1300cc),am diuzele putin mai mare decat ar cere cartea tehnica,si o simt la puterea motorului.Trage mai nervos pe GPL decat pe benzina.Cu un plin la rezervor din romania (Oradea) am parcurs Ungaria,vreo 400Km ,iar cand am ajuns in Germania de la o statie ESSO,am facut din nou plinul si am mers 580km.In Austria nu am intrat prin orase sa caut,pe traseu nu este.
La drum intins consuma 8l GPL.Motorul imi e cam uzat.Firma ce a montat-o zice ca manaca cu 2l mai mult decat benzina.
Sunt curios altele cat consuma de la statii LukOil,sau statii din Cluj, Oradea pt ca e cam aceiasi calitate.
30 mai 2012, 12:34
+1
Si la mine tot 3.3 lei litrul de GPL, instalatia este amortizata demult, este destul de avantajos in oras si extrem de avantajos in afara.
31 mai 2012, 11:49
+1
Inca o tampenie publicata din lipsa de documentare a "scriitorilor" 4 tuning.
GPL-ul nu si-a dublat pretul. Ci a crescut cu aproximativ 50%. Tot timpul GPL-ul a fost la putin peste jumate din pretul benzinei. Acum benzina este in jur de 6 lei si GPL-ul 3.20. Raportul a ramas constant, numai ca amortizarea instalatiei se face mai repede datorita preturilor mai mari ai combustibililor. Acest articol este nul, nu ne ajuta cu nimic ci doar ii incurajeaza pe cei ainti GPL. Apropo, cand GPL-ul isi va dubla pretul fata de 2010, adica va ajunge la vreo 4 lei sa tineti cont ca benzina va fii peste 8 lei.
Bafta!
umbra.satanei
166 comentarii 30 puncte
31 mai 2012, 23:23
0
Daca guvernul,vreodata,co ncluzioneaza ca ar trebui accizat si GPL GHICI CE ? O sa costa fix cat benzina ! Pentru ca pretul GPL este acum cat cel al Benzinei neaccizate. Asa ca nu va iluzionati,astora le pot veni ORICE IDEI.
YCEE
532 comentarii 936 puncte
29 mai 2012, 12:59
0
voi nu ati facut matematica in plm...comentati ca inca e eficient ca e 3 lei cu 6 lei benzina...OMU A PREZENTAT IN PROCENTE !!!! benzina a crescut cu 20% ...gpl cu 50% ... intr`u an de zile....ganditi-va ca in ritmu asta la anu...se dubleaza gpl`u si benzina ajunge 8 lei...ce plm e asa greu de priceput ? nu mai e avantajos nici un gpl daca creste in procente mari
29 mai 2012, 13:01
0
asta ca a facut comparatia cu 2010, daca facea cu 2008, afla cifre destul de asemanatoare.
09 iun 2012, 22:33
0
Nu ai inteles comentariul .Nu am avut nici o problema . Dar ii sfatuiesc pe toti sa nu puna ca sa nu creasca consumul si sa ridice pretul la statie .
Comentează şi tu: