Masinile chinezesti ameninta marca Dacia

Masinile chinezesti ameninta marca Dacia
Distribuie pe Facebook
Compania auto chineza ''Great Wall Motor'' vizeaza piata cumparatorilor de masini noi cu buget limitat, atat din Bulgaria cat si din UE, iar preturile vor concura cu modele similare ale unor producatori auto consacrati cum ar fi Fiat din Italia sau Dacia din Romania.
Ideea din spatele investitiei este simpla: Bulgaria, cea mai saraca membra a UE ofera costuri reduse de productie, forta de munca ieftina si o cota unica de impozitare de 10%, cea mai scazuta din UE. Asamblate intr-un stat membru din UE masinile chinezesti pot intra pe piata europeana fara a plati taxe vamale, noteaza cotidianul american The New York Times in editia de marti.
Depasind loialitatea fata de branduri consacrate, Great Wall are o sansa echitabila de a concura cu Dacia, Opel, Volkswagen, Toyota si Chevrolet, este de parere Lubomir Stanislavov, redactor-sef al revistei auto TopGear Bulgaria editata de British Broadcasting Corp. "Pretul este foarte atractiv. In plus, brandurile mari nu au traditie pe piata bulgara, asa ca ma astept ca oamenii sa fie dispusi sa experimenteze un brand de care nu au auzit pana acum", a adaugat el.
La sfarsitul lui 2009, ''Great Wall Motor'' a inceput discutii cu un potential partener bulgar pentru construirea unei uzine de asamblare de masini, prima din Europa, pe terenuri agricole abandonate din afara localitatii Bahovita, in apropiere de Loveci, in nordul Bulgariei. Uzina s-a deschis oficial in luna februarie, producand trei modele - C10 Voleex, un mic hatchback cu cinci usi si motor de 1,5 litri, un camion pickup si un vehicul utilitar sport. Preturile incep de la 16.000 leva (aproximativ 10.400 dolari). Uzina poate produce 50.000 de autoturisme pe an.
Pentru moment, uzina de la Bahovita asambleaza automobile din kituri fabricate si vopsite in China. Dar planurile prevad sectii de sudare si vopsire care vor fi adaugate in urmatorii ani, pentru a avea intregul ciclu de productie.

In Bulgaria saraca, putini isi pot permite sa cumpere masini noi. Sa detii chiar un automobil second-hand Mercedes sau BMW este un indiciu ravnit de statut social. Masinile second-hand reprezinta cea mai mare parte din piata bulgara. Aproximativ 200.000 au fost vandute anul trecut, majoritatea importate din Europa de Vest.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 23 Mai 2012