Piata auto second-hand, mai firava ca in 2013

Piata auto second-hand, mai firava ca in 2013
Masinile rulate par sa nu mai aiba cautare printre soferii romani, iar situatia se refera atat la masinile second-hand de lux, cat si la automobilele cu preturi cuprinse intre 1.500 si 4.000 euro, cumparate in mod frecvent din targurile auto.
Distribuie pe Facebook

Daca economia romaneasca a dat semne de dezghet anul acesta in cateva sectoare, precum comert si tranzactii imobiliare, nu acelasi lucru se poate spune si despre vanzarile auto. Fata de primele opt luni ale anului trecut, in ianuarie - august 2014 s-au facut mai putine inmatriculari de masini rulate. Procentul vanzarilor de masini second-hand a scazut cu 5.6 % fata de perioada similara din 2013.

Romanii, fideli acelorasi marci

Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor arata ca doar 139.244 de autovehicule rulate au fost inregistrate in evidenta in primele opt luni ale acestui an. O cifra sensibil mai mica decat in 2013, cand, in aceeasi perioada, DRPCIV avea inregistrate 147.500 de masini second-hand inmatriculate in Romania.

La capitolul preferinte, romanii sunt in continuare adeptii lucrului nemtesc, variantele de Volkswagen Golf fiind printre cele mai cautate. 39.147 de exemplare Volkswagen rulate au fost aduse si inmatriculate anul acesta in tara, cu 6.8 % mai multe masini second-hand decat in ianuarie - august 2013.

Opel este pe locul doi cu 24.980 de unitati vandute in targurile de masini vechi din tara, in cadere usoara fata de aceeasi perioada a anului anterior. Modelele Astra sunt in continuare cele ce domina topul vanzarilor de masini second-hand marca Opel.

Ford ocupa locul trei in preferintele romanilor care aleg sa isi bage banii intr-o masina rulata. Marca americana a mai adaugat in primele opt luni inca 16.398 de masini second - hand vandute in Romania.

Loganul recupereaza teren

Dacia Logan nu se poate lauda cu o marja mare de acoperire a pietei de masini rulate. Aproximativ 500 de exemplare Dacia Logan s-au tranzactionat pe tot parcursul anului trecut in Romania, insa masina atohtona incepe sa prinda teren, in primele opt luni 577 astfel de masini schimbandu-si proprietarul.

In schimb, marca de la Mioveni defileaza la vanzarea de autoturisme noi, din cele 36.000 de masini vandute de la inceputul anului si pana in 31 august, peste 8 % fiind modele Dacia.

Dispar masinile exotice

Anul acesta nu si-a mai facut intrarea in tara nici macar vreun exemplar Hummer, Lamborghini, Ferrari sau Pontiac, semn ce arata ca vremea fitelor de pe sosele a apus. De altfel, impozitele mari, costurile ridicate de intretinere si starea deplorabila a infrastructurii rutiere din Romania i-a facut pe posesorii de masini de lux sa isi vanda treptat achizitiile cu sute de cai putere sub capota.

Sunt in scadere si vanzarile de Cadillac, doar 11 masini second vandute in aceasta perioada fata de 22 in 2013; Chrysler, cu doar 48 de masini vandute fata de 160 in primele opt luni ale anului trecut; Lada, cu doar 10 masini second intrate si inmatriculate pe teritoriul tarii si Jeep, cu 64 de masini second, in scadere cu 75 % fata de 2013.

O masina la trei romani

La capitolul motorizare, 3.32 de milioane de masini din Romania au motoare pe benzina fata de 2,35 de milioane de autovehicule dotate cu motoare diesel. Restul pana la 5,8 milioane de autovehicule sunt masini alimentate cu GPL sau, in numar foarte redus, masini hibrid si electrice.

Parcul national auto numara in prezent o masina la fiecare al treilea roman. Cu toate acestea, numarul autoturismelor personale noi achizitionate de soferii nostri este in continua scadere. Anul acesta, in opt luni, au fost cumparate doar 6.410 autoturisme, in crestere cu doar 1.4 % fata de 2013, in timp ce de un mai mare succes s-au bucurat camioanele, semiremorcile, autobuzele si microbuzele, ultimele inregistrand chiar o crestere de 311 % fata de vanzarile de anul trecut.

Cand vine vorba despre vechimea parcului auto, in spatele sirului de date statistice se asterne o lunga dara de rugina si pete de ulei de motor. 1.14 milioane de masini din Romania sunt mai vechi de 20 de ani, 1.42 de milioane au o vechime de 11 pana la 15 ani, in timp ce 1.91 milioane au data de fabricatie cuprinsa intre sase pana la maxim 10 ani.

Distribuie pe Facebook
mai multe