Prostituate, Viagra si multa spaga pentru politicienii germani din partea Volkswagen

Prostituate, Viagra si multa spaga pentru politicienii germani din partea Volkswagen
  • In 1987, Volkswagen a fost acuzata de frauda cu actiuni
  • In 2005, multi sefi din VW au fost acuzati de luare de mita intr-un scandal sexual
  • Cumpararea Porsche de catre Volkswagen, esuata intentionat in 2005
Distribuie pe Facebook

Nu stim daca e amuzant, tragic sau interesant faptul ca acum, odata cu explozia scandalului DieselGate, ies la iveala o multime de alte mizerii in care marca germana a fost implicata in trecut. Cu toate astea, se pare ca Volkswagen nu prea a invatat din greselile trecutului si e pe cale sa plateasca cu varf si indesat.

Volkswagen este in prezent lider mondial in ceea ce priveste vanzarile. Punct. Dar se pare ca acest succes are si el un motiv: inselaciunea. Si nu doar cea pe care o stim acum, fiind mediatizata peste tot, numita scandalul DieselGate. Ci si in trecut, inca din anii '80. Mai exact, in 1987, compania a fost acuzata de frauda la bursa, moment in care actiunile au scazut vertiginos si la acea vreme, dar in urma unor arestari facute de FBI, brandul nemtesc a scapat basma curata si si-a revenit.

Urmatorul scandal si mai interesant dateaza de acum 10 ani, din 2005. La acea vreme, Volkswagen a intrat in mijlocul celui mai mare scandal sexual intalnit de Germania moderna. Pe vremea aceea, compania se confrunta cu niste probleme financiare si planuia sa faca niste concedieri masive. Problema era ca sindicatele si guvernul urmau sa se impotriveasca masurilor de austeritate pe care Volkswagen urma sa le faca pentru a salva compania. Asa ca au apelat la spaga. Mai exact, in jur de 1.300.000 de Euro pe care i-au investit in mituirea unor politicieni si a unor sefi de sindicate pentru a le vota concedierile de personal.

Scandalul din 2005 a fost cat se poate de simplu: banii companiei au fost utilizati pentru prostituate, orgii sexuale, deplasari in strainatate si spagi catre politicieni. Zvonurile spun ca planul initial era de a-i santaja pe demnitarii mituiti astfel incat sa le joace jocul celor din grupul VAG. De exemplu, Peter Hartz, care la acea vreme era seful diviziei de HR al companiei, a platit peste 1 milion de Euro in descursul a 9 ani pentru Klaus Volkert, seful sindicatului Volkswagen.

Acesta din urma a utilizat banii pentru plimbari in Brazilia si Portugalia unde a organizat mai multe orgii sexuale cu prostituate. In plus, Volkert s-a cuplat cu o brazilianca numita Adriana Barros, pe care a "omenit-o" cu blanuri scumpe si bijuterii, tot platite din bugetul companiei. Insa in 2005 totul a iesit la iveala si compania a avut de suferit cu adevarat in urma investigatiilor.

Peter Hartz a fost amendat cu 600.000 de Euro si a scapat de inchisoare, dar Volkert a intrat la puscarie fiind acuzat ca a primit peste 2.8 milioane de Euro in plati ilegale. Un alt oficial Volkswagen a fost acuzat la acea vreme, Klaus-Joachim Gebauer, reprezentantul oficial al angajatilor companiei. El se ocupa de angajarea prostituatelor pentru petrecerile extravagante. El a recunoscut ca a obtinut niste domnisoare platite pentru oficiali de rang inalt din companie, printre care si Helmut Schuster, managerul de personal al companiei Skoda din Praga.

Colac peste pupaza, pe langa multi sefi din conducerea Volkswagen si din sindicatele care decideau soarta angajatilor nevinovati, a cazut victima in acest scandal si un politician. E vorba de un membru al parlamentului numit Hand-Juergen Uhl, ce avea o functie de varf intr-un sindicat. Orice reforma si modificare in statutul angajatilor neceista aprobarea lui. Juergen Uhl a recunoscut ca a participat la multe orgii sexuale suprasaturate de femei platite si Viagra organizate de Volkswagen: "Conduita mea de la acea vreme este de neinteles pentru mine si contrazice toate valorile mele personale. Pot sa o explic numai prin intermediul atmosferei generale care era la Volkswagen la acea vreme. Put si simplu mi-am pierdut cumpatul".

Dupa scandalul cu prostituate, spagi si oficiali dornici de sex salbatic, Volkswagen a mai avut parte de un scandal tot in 2005. Un manager executiv a fost acuzat ca a cerut 1,5 milioane de Euro spaga pentru a construi o uzina noua in India, la Andhra Pradesh.

Un an mai tarziu, Volkswagen a fost implicata intr-un nou scandal. Alaturi de alte marci si Volkswagen a fost acuzata ca a primit spaga de la furnizorii de piese auto pentru ca acestea sa fie utilizate pe masinile de serie. In final, scandalul din 2006 a dus la concedierea unui manager de companie franceza, acuzata ca mituia producatorii de masini. In schimb, Volkswagen nu a patit nimic.

Urmatorul impas in grupul VW a fost in curtea Porsche. Autoritatile au investigat felul in care Volkswagen a preluat compania Porsche in 2005, acuzandu-i pe mai multi oameni din conducere ca au dus cu buna credinta firma Porsche aproape de faliment, astfel incat pretul de achizitie sa fie foarte mic. Se pare ca oficialii Porsche au jonglat cu actiunile brandului astfel incat sa cada in cele din urma la o invoiala avantajoasa. Mai precis, Volkswagen a anuntat cu surle si trambite achizitionarea Porsche, dar aceasta a esuat... intentionat. Ceea ce a dus la scaderea actiunilor ambelor companii. Si cum acest lucru aproape a falimentat Porsche, Volkswagen a cumparat brandul la un pret promotional.

Sursa: Daily Mail

Distribuie pe Facebook
mai multe