Romanii nu mai vor Volkswagen. Vanzarile au scazut dramatic in septembrie

Romanii nu mai vor Volkswagen. Vanzarile au scazut dramatic in septembrie
  • VW nu mai ocupa locul II in topul celor mai vandute marci in Romania
  • Volkswagen Golf, scadere de 35%
  • Noul CEO crede ca VW isi va recapata prestigiul in trei ani
Distribuie pe Facebook

Efectele scandalului Dieselgate se vad si in Romania la aproape o luna de la izbucnirea acestuia. Vanzarile Volkswagen au avut de suferit in septembrie, diferentele fiind notabile fata de luna august.

VW nu mai ocupa locul II in topul celor mai vandute marci in Romania

Pe primul loc in ceea ce priveste vanzarile de masini noi in Romania se afla in continuare Dacia. Marca autohntona a vandut 2.765 unitati, cu 41% mai mult decat in august si cu 21% mai mult decat anul trecut in aceeasi luna.

Pana acum, pozitia secunda era ocupata de Volkswagen, insa cererea scazuta din septembrie a facut ca marca germana sa ajunga pe locul al treilea.

Cererile inregistrate luna trecuta de compania din Wolfsburg au fost cu 30.6% mai mici decat in august, insa totusi cu 9% mai mari decat in aceeasi perioada a lui 2014.

In septembrie, perioada in care a izbucnit scandalul, s-au vandut 716 de masini Volkswagen, germanii comercializand de la inceputul anului si pana in prezent 6.939 de exemplare.

Locul marcii Volkswagen a fost luat de o marca ce apartine tot grupului german, in speta Skoda. Vanzarile cehilor au crescut luna trecuta cu 25.7% fata de august si cu 9.1% fata de septembrie 2014. Au fost livrate in total 762 unitati.

Volkswagen Golf, scadere de 35%

Cel mai vandut model de la noi ramane Dacia Logan, cu 1.170 de unitati comercializate luna trecuta - o crestere de 14% fata de august si de 28% fata de septembrie 2014.

In top urmeaza Duster si Sandero, apoi Skoda Octavia si Dacia Logan MCV. Volkswagen a ramas in topul cele mai vandute 10 modele de la noi doar cu Golf, situat pe locul 6 cu o scadere de 35.3% fata de august, respectiv 9% fata de aceeasi luna a anului trecut.

Doar 233 de exemplare Volkswagen Golf s-au cumparat in Romania in septembrie 2015. Aceasta situatie se inregistreaza si pe fondul unei cresteri generale a pietei, avansul fata de anul trecut in ceea ce priveste autoturismele fiind de 13,5%.

In topul celor mai bine vandute 10 modele, VW-ul Golf si Ford-ul Focus sunt singurele care inregistreaza scaderi, insa cererea pentru cel din urma s-a diminuat cu numai 2 procente.

Noul CEO crede ca VW isi va recapata prestigiul in trei ani

Anul 2015 parea sa stea sub semnul Volkswagen, germanii reusind in primul semestru sa-si atinga scopul si sa devina cea mai mare companie auto din lume pentru prima data in istorie. Tot istorica este insa si caderea ei in dizgratie.

Dupa o prima jumatate de an absolut excelenta, in luna septembrie avea sa iasa la iveala ca masinile germanilor au un nivel de noxe mult peste cel declarat si mult peste cel permis.

In plus, ca sa ascunda faptul ca automobilele lor diesel au emisii extrem de mari, cei de la Volkswagen au instalat un soft care tinea sub control noxele in momentul in care masina era testata. 11 de milioane de autoturisme sufera de aceasta problema.

La inceputul saptamanii, sediul central al grupului german a fost perchezitionat de procurori, o serie de perchezitii avand loc in cursul zilei de ieri si la sediul Lamborghini.

"Vrem sa dovedim ca masinile acestea au fost vandute de oameni care erau constienti ca este o infractiune. Una e ca o persoana sa-ti vanda apa si sa-ti spuna ca e vin si cu totul altceva sa-ti vanda apa crezand si el la randul lui ca este vin", a declarat procurorul sef din Verona.

Impactul asupra imaginii companiei este unul enorm, iar efectele scandalului se vad deja pe piata, unde clientii au inceput sa ocoleasca masinile Volkswagen.

Totusi, noul CEO al germanilor, Mathias Muller, este optimist si considera ca grupul isi poate reveni dupa aceasta lovitura. Mai exact, el a declarat ca aceasta marca "va straluci din nou in 2-3 ani".

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 16 Octombrie 2015