4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA?

Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA?

Am mai facut in trecut sondaje de acest gen, ba chiar intre motorina, benzina si GPL, iar parerile au fost impartite. Insa acum vom incerca sa punem laolalta toate avantajele si dezavantajele celor doua feluri de combustibil, asa cum ne confruntam noi cu ele in viata reala. Citeste care este mai buna, dar spune-ti si tu parerea: MOTORINA sau BENZINA?

In ultimii 5 ani, motorina a devenit din ce in ce mai scumpa, pana cand a depasit pretul benzinei in Romania. Acest lucru nu se poate traduce decat astfel: masinile care folosesc acest combustibil au crescut simtitor. Si acolo unde este cerere, creste si oferta. Cu toate astea, la nivel european, numarul masinilor diesel l-a depasit pe cel al masinilor pe benzina, iar in tara noastra, raportul dintre cele doua se apropie de egalitate, cu avantaj momentan pentru benzinare.

Nu poate nimeni sa nege ca motoarele diesel au evoluat enorm in ultima perioada si ca au devenit cel putin la fel de populare ca cele pe benzina, cu sanse reale de a deveni in curand superioare acestora. Dar cum s-a intamplat acest lucru?

Motoare diesel exista de la inceputurile industriei auto, dar pana in anii '90 nu s-au bucurat de un succes major. Pentru ca nu erau fiabile, erau grele, scoteau fum, erau zgomotoase si nu peste tot gaseai motorina la pompe. Producatorii de masini au ramas fideli benzinei, cu exceptia marcilor europene, dar si a liniilor industriale, producatori de camioane si alte utilaje agricole sau de transport. In Statele Unite, motorina era asociata cu transportul industrial, cu locomotivele, cu tractoarele si cu generatoarele de curent. Mai pe scurt, cand ziceai diesel, te gandeai la un motor lenes, dar economic si cu un cuplu mare.

Nici in Europa nu era situatia mai grozava, in ceea ce priveste popularitatea motoarelor diesel. Insa in anii '70-'80, marci de renume precum Mercedes si Fiat au vazut avantajele motoarelor pe motorina. Incet-incet, mai toti producatorii au avut cate un model din gama diesel, care nu se bucura de mare succes momentan. Spre deosebire de masinile europene, cele japoneze insa urmau calea americanilor: benzina si doar benzina. Abia pe la sfarsitul anilor '80 au aparut si modele japoneze diesel, special facute pentru piata din Europa.

Cresterea numarului de masini pe benzina a atins apogeul la inceputul anilor '90. Si cum cererea era uriasa, si pretul benzinei a crescut simtitor. Este un cerc vicios: numarul masinilor pe benzina creste, pretul benzinei creste, clientii vor un combustibil mai ieftin, producatorul face masini ce merg cu combustibil mai ieftin.

Popularitatea motoarelor pe benzina a dus si la declinul acestora. Incepand cu 1998-2000, cand pretul benzinei era mult mai scump decat cel al motorinei, a fost atins o suprasaturare a pietei. Pentru ca oamenii au inceput sa-si dea seama ca masinile diesel sunt mai economice, chiar daca aveau diferite dezavantaje, producatorii au inceput sa le fabrice. Au gasit raspunsurile la cele mai des intalnite intrebari, le-au rezolvat, si au inceput sa vanda masini diesel.

Care erau temerile soferilor cand auzeau de motoare diesel?

Masinile pe motorina sunt mai lenese decat cele pe benzina. Producatorii au zis: adaugam o turbina si un intercooler si am rezolvat problema.

Masinile pe motorina sunt zgomotoase si vibreaza mult. Producatorii au zis: le izolam mai bine fonic si punem suporti speciali pentru motor si cutie.

Masinile pe motorina scot fum mult si negru. Producatorii au zis: ok, montam un filtru de particule.

Odata cu motoarele turbo-diesel eficiente, care aveau injectie performanta comandata de calculator, masinile diesel au devenit la fel de "sprintare" ca cele pe benzina, doar cu cateva avantaje: pret mai mic al motorinei, o uriasa diferenta la economia de carburant, pret mai mic de achizitie (din cauza ca erau inca la inceput).

Dupa anul 2000, Europa a inceput sa fie invadata de masini diesel. Toti producatorii au inceput sa fie convinsi ca lumea cauta masini economice, care merg pe un carburant mai ieftin decat benzina. Si asa s-a si intamplat. Pana si producatori mari, precum Honda, care nu mai facusera pana acum masini de serie cu motoare diesel, si-au dat seama de valul care urma sa vina, si au trecut la treaba. Epoca TDI incepuse.

Desi, initial, perceptia oamenilor a inceput sa se schimbe, acestia fiind convinsi ca o masina diesel TDI fuge la fel ca una pe benzina, dar consuma mai putin, aceasta impresie a inceput sa se schimbe. In bine. Soferii si-au dat seama ca motoarele diesel au cuplu mare de la turatie joasa, spre deosebire de cele pe benzina care au puterea si cuplul la turatie mare. Nu a fost greu ca lumea sa-si dea seama ca masinile diesel sunt mai performante decat cele pe benzina, cu motoare de putere identica.

Ce a urmat, este lesne de inteles. In doar 10 ani, Europa a inceput sa fie bombardata de masini diesel, acestea devenind mai numeroase decat cele pe benzina. Ca raspuns la aceasta piata in crestere, petrolistii au facut ceea ce ar face orice om de afaceri: au crescut pretul motorinei. Acesta a tot crescut pana a egalat pretul benzinei, ca apoi sa-l depaseasca.

Ce se va intampla in urmatorii ani? Nimic mai simplu. Pretul motorinei va creste, iar cererea de masini pe benzina va fi si ea mai mare. Deja producatorii se pregatesc pentru aceasta rasturnare de situatie, facand motoare pe benzina, turbo, din ce in ce mai performante. Motorul turbo pe benzina fiind dealtfel singurul capabil sa rivalizeze cu cele TDI, atat la performante cat si la economie.

Avantajele motoarelor pe benzina in 2012

- motor mai silentios

- vibratii la interior mai putine

- greutate mai mica

- intretinere mai ieftina in timp

- pret de achizitie mai mic

- pretul benzinei mai mic

Dezavantajele motoarelor pe benzina

- consum mai mare

- poluare mai mare

- cuplu mic

- cuplu la turatii foarte mari


Avantajele motoarelor diesel in 2012

- putere egala cu cele pe benzina

- performante mai bune

- cuplu mare la turatii mici

- economice la carburant

- grad mic de poluare

Dezavantajele motoarelor diesel

- motor zgomotos

- greutate mai mare

- intretinere mai scumpa in timp

- pret de achizitie mai mare

- pretul motorinei mai mare

Care este mai buna acum: masina cu motor pe motorina sau pe benzina?

Pentru ca, realist vorbind, motoarele diesel au in plus fata de cele pe benzina doua atuuri: economia de carburant si performantele, putem spune ca in prezent, dieselul are suprematia. Momentan, la pretul actual al motorinei, chiar daca este mai mare decat al benzinei, inca se justifica diferenta de pret la achizitionarea unei masini diesel noi. Sa luam de exemplu o masina de clasa mica, cum este Opel Corsa. Varianta diesel de 1.3 produce 75 de cai putere, in schimb ce varianta pe benzina de 1.4 produce 90 de cai putere. Cu toate astea, zici ca esti intr-o masina complet diferita. Corsa 1.3 diesel este mult mai economica, mai rapida si mai echilibrata decat surioara sa pe benzina. Chiar daca are cu 15 cai mai putin, dar si o capacitate cilindrica mai mica, Corsa de 1.3 ar castiga orice lupta cu geaman Corsa 1.4 benzina. Si asta spune tot. Acelasi lucru se intampla la orice alt model, la orice alta marca. Chiar si in grupul VAG, celebrul motor de 2.0 litri TDI este comparat lejer cu 2.0 TSI.

Costa mai putin, merge cu combustibil mai ieftin. Dar degeaba. Motorul pe benzina asa cum il stim este pe cale sa devina istorie. In locul sau vine motorul de capacitate mai mica, dar turbo. Pana si americanii au inceput sa renunte la V-uri si sa-si doteze Cadillac-urile cu motoare de 2 litri turbo ce produc 270 de cai putere, exact cat un V6 clasic. Deci lucrurile sunt clare. Motorul aspirat, de orice fel, diesel sau benzina, este mort. Momentan la suprematie sunt motoarele diesel, insa e pe cale sa inceapa revolutia motorului pe benzina, cu ajutorul turbinelor. Dupa care reactia se inverseaza si o vom lua de la capat: masinile pe benzina vor deveni la scumpe, motorina va fi mai ieftina decat benzina si atunci motoarele diesel vor incepe intr-o noua era de modificari si imbunatatiri. Ca pana la urma, asta inseamna evolutia, nu?

TU CARE CREZI CA ESTE MASINA CU MOTORUL

MAI POTRIVIT PENTRU ROMANIA?

Sondaj
Benzina sau motorina?

Benzina sau motorina?

DATA PUBLICĂRII: 12 Ianuarie
0
0
427
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (427 comentarii )
SpeedNoLimit
690 comentarii 648 puncte
09 ian 2012, 15:06
+24
Benzina logic !
valy1233
În garajul meu
+ încă 1 maşină
valy1233, 20 ani, Tandarei, Ialomita
157 comentarii 281 puncte
09 ian 2012, 15:25
+7
pai da,tot benzina ramane rege momentan!
10 ian 2012, 14:02
+7
Am fost acum cateva zile la munte... am stat dimeata langa un x5 benzina 4.4 si langa un x5 nou 3.0 diesel... langa diesel nu se putea respira, iar cand toti romanii s-au decazat si au pornit diesel-urile ca sa se "incalzeasca" motoarele, va jur ca marea majoritate au intrat iar in hotel... nu se mai putea respira si era foarte mult fum... discutam de zona Vatra Dornei, la un hotel in spatiu deschis la o altitunide unde aerul era atat de curat, ca te lua somnul instant...
As vrea sa vad si eu un test si nu cifre reale, sau sa imi explice cel care a scris acest articol, de ce nu poti respira langa un diesel, sau de ce diesel-ul meu de 180 cp innegreste asfaltul dupa 5 minute?
Multumesc! Iubesc motoarele pe benzina, pentru ca sunt silentioase, ai revizii mult mai rare, si motorul e mereu curat si nu miroase... am si masina pe benzina de 200 cp si diesel de 180 cp.
09 ian 2012, 15:39
+6
Esti fanboy BMW, asa ca parerea ta nu se pune. :P
13 ian 2012, 14:41
+1
Zi te rog si de ce ai ajuns la concluzia asta, ca sunt chiar curios.
dkr9016
54 comentarii 102 puncte
09 ian 2012, 15:23
+5
+1
09 ian 2012, 19:42
0
+1
viperboy1003
18 comentarii -21 puncte
10 ian 2012, 14:21
-3
toata lumea se cearta aici deceaba. un diesel turbo este ieftin dar turbina sau injectoarele kosta o carutza de bani plus filtre si bla bla. Dieselul simplu este cel mai bun. Un 124 3.0 diesel in 6 pistoane este exact ce trebuie. consum de 6-7% afar (120km/h) si 8-9% urban .Cuplu enorm si 150 de cp totul la o greutate de aprox 1400 KG. nici un benizna nu poate asa ceva am dreptate sau nu. sau app fan BMW ai uitat de 535 tds?
titus15
1168 comentarii 2300 puncte
09 ian 2012, 16:02
+24
Scoateti din discutie faptul ca motorina este mai scumpa decat benzina.Acest lucru este aberant sa-l iei in calcul,ca e ma scumpa motorina cu cativa bani,nu inseamna nimic,pt ca motoarele pe motorina consuma cu mult mai putini litru decat motoarele pe benzina.
163 comentarii 131 puncte
11 ian 2012, 00:24
0
Corect prietene!
35 comentarii 25 puncte
10 ian 2012, 20:56
+20
Motorina e pentru TRACTOARE, GPL-ul pentru GATIT si benzina pentru MASINI frate....
11 ian 2012, 10:41
+1
Asta este gandirea pentru pasionati....nu stiu ce cauta astia cu diesel pe acest site...
11 ian 2012, 09:45
-2
Si tu esti unul dintre acei frustrati care n-au condus masini diesel, ci au mers cu taxi-uri logan 1.5 dci "pe moarte" care fumegau ca "tractorul".
Cand or sa invete ex-soferii de masini pe benzina, diferenta intre un motor aspirat pe benzina si un motor Turbo-Diesel, o sa curga multa apa pe Dunare. Crezand ca faci economie de carburant, mergand subturat, omori un motor diesel. Stiu multe cazuri de motoare diesel de peste 300-400 mii kilometrii, fara nicio o problema. Cum se face ca doar "unii" se plang de ele si altii le lauda ? Va las voua placerea de-a trage concluzia :)
Sierra RS Cosworth
81 comentarii 196 puncte
09 ian 2012, 18:16
+18
Am avut benzinar , si ma durea buzunarul cand vedeam consumul , sub 10 in oras nici sa l mangai nu vroia ... + ca in depasiri trebuia sa i dai o treapta inferioara ca sa treci linistit .
Acuma am un 1.9 tdi ALH , care imi consuma 6,5L oras si 4,5L - 5L in afara (mers la consum 3,6 metoda plin-plin) + ca atunci cand vreau sa fac o depasire nu trebe sa dau 2 trepte inferioare sa trec in siguranta de masina care o depasesc , ci doar sa apas acceleratia si masina pleaca .
Acuma cine zice ca daca nu faci 50 000km pe an nu ti se merita disel eu tin sa l contrazic: eu fac 25-30 mii pe an cu un consum mediu mai mic cu 3L decat la o masina pe benzina econonomisesc intre 4000 si 4800 lei pe an , asta in cazul in care cumperi doar de la pompa , in cazul in care mai ai cate o cunostinta care face transport si cumperi cu 4 lei motorina economia anuala poate depasii 6000 lei .
Si acuma sincer va zic oricat de mare ar fii diferenta la intretinere la motorul pe motorina nu poate depasii 2000 lei anual , si economia tot ramane .
Asta e situatia in care ma aflu eu , si sunt f multumit .
09 ian 2012, 18:39
+5
la treaba cu depasirile si cu inferioarele mai depinde si de sofer. daca tu dai 2 trepte inferiare ca sa treci in siguranta inseamna ca ai o mare problema in ale condusului. de unde si rezulta un consum marit.
Sierra RS Cosworth
81 comentarii 196 puncte
10 ian 2012, 01:12
-2
prietene , eu ti am dat un exemplu , poate am exagerat cu 2 trepte , dar 1 treapta inferior (daca nu vii lansat) esti nevoit sa dai cand depasesti un camion , autocar chiar si o masina mica .
si daca 10 ti se mare consum mare in oras ... atunci nu mai zic nimic.
19 iul 2012, 19:31
+1
Ai detinut macar o masina pe benzina,sau vorbesti din auzite,ca majoritatea celor care comenteaza pe aici?
20 iul 2012, 10:55
+1
bine domle sa te vad pe tine cu diesel cum depasesti un tir care merge cu 70 incarcat si tu ajungi in spatele lui fiind in treapta a 5 a si stai putin in spatele lui si nu dai o treapta inferioara ca sa il depasesti......ai dat un exemplu prea exagerat....tine de situatia si natura depasirii
norbi_bidi
87 comentarii 226 puncte
10 ian 2012, 01:07
+1
Sierra: Te pricepi la masini daca compari un TDI cu o benzinara simpla cu motor mic, cat timp tu intr-o depasire a trebuit sa dai 2 viteze in jos... Tu din viteza a 5-a, ii dai a 3-a sa depasesti? Cum zice Vlad, unii de aici au probleme cu condusul de unde rezulta si consumul marit al unei masini... Am avut "placerea" de a conduce un polo de 1.2 benzina, unde da, era nevoie de o viteza in jos daca se mai putea da... Dar daca comparam un 1.2 cu 1.9Turbo Diesel, ne prostim singuri
19 iul 2012, 19:34
+1
Hai mai laso'n ...............ce rost are sa aduci in discutie motorul de 1.2,care scoate suta in acelasi timp ca si o dacia 1310
Sierra RS Cosworth
81 comentarii 196 puncte
10 ian 2012, 04:11
-1
nu am precizat nicaieri capacitate cilindrica la benzinar ,daca tot ai deschis subiectul am avut un 1,6i 8v 80hp ,si ca majoritatea dintre noi primi ani de permis am mers mai sportiv ,la masina mea la 90 daca ii dadeam a 4 nu tare pleca , pe cand in a 3 a mai iti permiteai sa faci o depasire mai riscanta.
asta ii parerea mea iti spun ce diferente o fost intreb masinile pe care le am avut si pe care le am :) din nu romane sau nuvele fantastice.
norbi_bidi
87 comentarii 226 puncte
10 ian 2012, 10:21
+1
Chiar de aceea spuneam ca faci o comparatie aiurea. Compari un motor mic cu un 1.9TDI mai nou. Si compari condusul tau de acum cu condusul tau de cand erai la inceput... Te miri unde e diferenta aia mare de la benzina la diesel? De ce nu ai comparat o masina de la aceasi clase (motor la fel) si doar apoi sa iti dai cu parerea ca la benzina dai 2 trepte mai jos....
09 ian 2012, 18:32
0
si eu am patit la fel doar ca actuala consuma si mai putin iar vechiul benzinar sub 12 in oras nu consuma
vlad_strumph
vlad_strumph, 25 ani, Slobozia, Ialomita
198 comentarii 267 puncte
09 ian 2012, 19:41
0
Ai dreptate cu ce ai spus,ai fost la subiect...dar ``atunci cand vreau sa fac o depasire nu trebe sa dau 2 trepte inferioare sa trec in siguranta de masina care o depasesc , ci doar sa apas acceleratia si masina pleaca `` => ma bufneste rasul,are 90 de cai,am mers mult cu Golf cu motorul ala si nu pot sa folosesc aceleasi cuvinte:)
Sierra RS Cosworth
81 comentarii 196 puncte
10 ian 2012, 01:21
0
la 90 km am 2000 ture ,nu vreau sa vrb prostii din cate stiu ii zona in care are cuplul cel mai bun.
l-am resoftat de la 90 la 116 cai (dupa 15 000km) , diferenta se simte credema :) daca ai posibilitatea iti recomand un resoft , o sa fii f multumit .
10 ian 2012, 10:24
+2
trebuia sa specifici ca ai soft de ai facut tu 1,6 16v dar na.. asa e la noi. la start faci pe pacaliciu ca ai o masina standard etc cand tu ai soft etc si alte minunantii.. nu demonstrezi nimic si nu faci decat sa te minti singur.
Sierra RS Cosworth
81 comentarii 196 puncte
11 ian 2012, 19:12
0
ma omule bun , unde am scris EU ca am facut cu 1,6 16v ????????? am spus ca am avut un benzinar de 1.6 8v 80 cai si faceam diferenta intre ele , nu i corecta diferenta ca ii diferenta de cai si cuplu , dar asta am avut si pe astea am facut diferenta , nu pe povesti , eu nu am motive sa mint ,si nici nu vreau sa ma cert cu nimeni , eu is adeptul dieselui tu al benzinei ... fiecare cu gusturile lui .
Eu mi am cumparat masina de noua in 2006 noembrie , i am facut resoft dupa 15 000 km , momentan am 148 000 km , si in afara de schimb ulei ,filtre,distributie, si un rulment stanga spate nu am schimbat nimic la masina (asta pt cei care spun ca se strica mai repede dieselu` )
10 ian 2012, 18:07
+17
primu cazan: 1.4 benzina
al doilea cazan: 1.5 benzina
al treilea cazan: 2.0 benzina
actualu cazan: 1.9 motorina,
urmatorul, va fi CU MARE SIGURANTA benzina

Sunt pt benzina, daca nu faci mai mult de 10-15000km pe an, iesi mai castigat cu benzina.
1. Iarna in alea 10-15 min pana se incalzeste motoru diesel iti consuma de rupe.
2. Injectoarele nu te duc mult la diesel, si...sunt 'ieftine" rau tare
3. Turbina, daca a picat, te-ai caca pe tine.
4. Pompa de motorina este mult mai sensibila decat cea la benzina.
5. Motorina se tot scumpeste in nesimtire, si nu se va schimba nimic in urmatori 2-3 ani.
15 dec 2014, 16:59
0
ma,de ce vb tu daca nu ai facut niciodata o turbina????o turbina de reparat costa 400 d roni kit-ul, un inj in parametri(valori pe 0)asta daca esti mecanic stii,costa 300 de roni maxim!!!!nu mai vb daca nu cunoasteti aspectele in detaliu mai profesorilor.si cu ce e pompa de motorina mai sensibila fata de benzina?sti ca daca anulez pompa de motorina din rezervor trage aia tandem(de inalte),eu plec mai departe si tu o sugi in strada cu benzina ta mai putin sensibila?
Alyn93
1145 comentarii 4422 puncte
09 ian 2012, 15:28
+16
Exact ca si in articol sunt avantaje si dezavantaje pt. fiecare! Parerea mea e ca depinde foarte mult cum folosesti si ce vrei de la o masina!
11 ian 2012, 00:08
0
Superb, superb si concomitent corect:)
09 ian 2012, 15:30
+16
Kerosen :>
09 ian 2012, 16:20
+3
dap... :)) dupa aceea sa vezi sprintarii..
09 ian 2012, 16:38
+5
si dupa sprintari sa te uiti la stirile de la ora 5
YCEE
544 comentarii 962 puncte
09 ian 2012, 17:33
+3
ai nostrii se sinucid cu benzina...cu kerosen o sa vezi numai explozii
09 ian 2012, 17:48
0
ce sa mai zic... :D moarte 100%
Dany08
Dany08, 23 ani, Satu Mare, Satu-Mare
69 comentarii 74 puncte
09 ian 2012, 15:59
+2
da aia ii si mai scumpa si iti trebe avion nu masina :)))
nu te supara glumesc si eu :)
10 ian 2012, 11:18
+1
eu sper sa se ieftineasca daca tot creste pretul la diesel si benzina :))) vreau sa decolez cat de curand din tara asta :>
09 ian 2012, 21:56
+16
p.s. diesel mai faci rost pe sub mana. :P
Klausstyle
128 comentarii 16 puncte
09 ian 2012, 22:33
+2
sunt deacord cu tine
19 iul 2012, 19:52
+2
Asa,luati-va diesel pe sub mana,combustibil adus din Ucraina,ca deh dupa ce ai si un motor diesel,te zgarcesti si la motorina ,si dupa aia va c***ti pe voi ca va crapa motorul
norbi_bidi
87 comentarii 226 puncte
10 ian 2012, 00:56
+1
Poti "baga" legal GPL si e mai avantajos ca diesel-u pe sub mana :)
37 comentarii 18 puncte
10 ian 2012, 16:55
+11
merg cam 10 - 12.000 km in fiecare an
50 % din drumuri le fac in oras

drept urmare am ales VW Bora 1.6 16V si bine am facut
in 3 ani de cand il am am avut cheltuieli mici cu el si doar consumabile
singura cheltuiala mai mare a fost 700 lei pentru kit ambreiaj + 300 lei monopera

singurul dezavantaj acestui motor este forta la turatii mici dar ... dupa ce am invatat cum se conduce acest motor am fost superr multumit

cine are impresia ca atunci cand ajung la munte pe serpentine nu pot sa tin pasul cu TDI-uri se cam inseala!!
principalul este sa anticipezi putin curba si inaltimea unui deal si sa schimbi vitezele cand trebuie ... lucru foarte placut de altfel .. ca de multe ori ma scoate din plictiseala unui drum mai lung

nu am vrut sa iau un benzinar cu turbina, tocmai din cauza turbinei si a problemelor financiare in care te poate baga

nu am vrut diesel pentru ca merg putini km in fiecare an
nu am vrut diesel ca iarna se incalzeste masina in 25 minute, cand eu deja opresc motorul ca ajung la servici :))
nu am vrut diesel din cauza pieselor scumpe ex: kit ambreiaj de 3 ori mai scump fata de cel de la benzinar
nu am vrut diesel din cauza zgomotului ... dublu fata de un benzinar
iar daca mai pun la socoteala si pretul actual al motorinei .. chiar nu as mai trece pe motorina

iar cei care spun ca benzinarul consuma mai mult ... au si varianta GPL ca un atu un maneca
156 comentarii 157 puncte
10 ian 2012, 23:08
+2
Si eu tot Bora 1.6 am , la inceput am crezut ca am facut ceva prostie , cand mi-am auzit prietenii ca de ce nu mi-am luat diesel , ca o sa-mi manance toti banii , dar masina pe care am luat-o este euro 4 , taxa am platit 320 de euro , si de consumat ,depinde cum o conduc , plus ca de cand am luat-o am facut 11 mii de km , acum 1 an si 4 luni.. eu zic ca mi se merita ... cat despre benzina/diesel depinde ce vrea omu', mie imi convine benzina , consuma mai mult decat un diesel , dar n-am platit taxa mult , cheltuielile celelalte ma fac sa ies pe plus fata de cum as iesi pe un diesel.
mihaicatalin_boss
1 comentarii 10 puncte
09 ian 2012, 15:47
+10
desi motorina e mai scumpa decat benzina!! consumul face diferenta!!!! DECI: Diesel!!!
rover_cabrio
766 comentarii 1012 puncte
09 ian 2012, 21:54
+10
oameni buni , cu ford escort din 1998 1,8 tdi am venit cu el din Germania , constant 120 (100-140 la ora) , si Romania am alergato la maxim , masina plina , mia papat cam 85 litri de motorina pana acasa in 1950 de Kilometri !!!
11 ian 2012, 01:55
+10
Am service si magazin de piese auto si pot sa spun ca clientii mei cam 75% sunt cei cu diesel. Personal nu am avut decat masini pe benzina si nu o sa ma schimb pana nu vor aparea alea atomice cu autonomie de 20 de ani.
Articolul parca e scris cu informatii de pe net, nu are sondaje reale si cu ce costuri se intretine o masina. Despre GPL nu e precizat nimic ca si combustibil alternativ ieftin.
11 ian 2012, 14:41
+10
50/50 :) cea mai buna este masina pe care o ai si pe care iti permiti sa o misti toata ziua.
bory, 34 ani, Valenii de Munte, Prahova
559 comentarii 805 puncte
09 ian 2012, 18:23
+9
Fiecare isi alege in functie de ce il favorizeaza..... la noi se merge cu dieselul prin oras si dupa cica scoate fum si alte lucruri.... Pana o sa ajungem si noi in randul lumii si o sa ne cumparam o masina pe benzina cu mortor mic pentru oras si un diesel cu un motor mijlociu sau mare pentru drumuri lungi, concedii, etc mai e mult!
09 ian 2012, 18:51
+3
Pana sa facem ce ai zis ne trebuie salarii mai de doamne ajuta :)
bory, 34 ani, Valenii de Munte, Prahova
559 comentarii 805 puncte
09 ian 2012, 19:09
+2
Nu ma refer la omu care isi ia un logan ca sa aiba cu ce sa mearga.... Ma refer la cei care isi cumpara diesel indiferent ca e nou sau din 1980 doar de dragul de a avea diesel cu turbo care merge pe jumatate....
09 ian 2012, 19:31
+3
aia da ...
4 comentarii 8 puncte
14 ian 2012, 12:37
+9
Motorina este pentru utilaje, gazul pentru gatit iar benzina pentru masini... :)
17 ian 2012, 19:28
+2
pfoai cata profunzime.si mintea pentru ce este? :)
64 comentarii 106 puncte
09 ian 2012, 15:33
+8
...sunt fan al motarelor pe benzina dar cateodata e bine ca la casa omului sa fie si un diesel!
09 ian 2012, 23:27
+8
diesel - consum mic 4,5
- durata de viata a motorului mai mare
- motorina ieftina ( de la cmionangii )
PS . - daca bag motorina "de ocazie " nu are motoru nimic cum mai ziceau uni si alti
am un vento 1.9 td are 300.000 km shi trage mai bine ca un logan nou ..... Deci diesel-u ii baza.....
norbi_bidi
87 comentarii 226 puncte
10 ian 2012, 01:03
+12
Sa nu mai zic de comparatii gen 1.6 aspirat (benzina) si 1.9tdi :))...

PS: Intr-o tara ca asta, unde curand condusul va fi un lux, o sa vad cine mai face 30.000-40.000 cu o masina ca sa fie mai avantajos un diesel...
norbi_bidi
87 comentarii 226 puncte
10 ian 2012, 00:53
0
Vorbesti de motoare mici la un consum de 4,5... Toti vorbiti de motoare mici aici, dar o diferenta intre 2.5 diesel si 2.5 benzina de ce nu o face nimeni? Am votat benzina, de ce? Toata familia are motoare pe benzina, adevarat ca toate sunt motoare mici, dar nu am investit in toate 3 benzinarele cat a investit un amic intr-un audi diesel in turbo, injectoare si alte cele cand l-a prins iarna... Normal, parerile sunt impartite, e si normal intr-o lume cu atatea masini si atatea evolutii in lumea auto.
PS: Mai vad lume care compara motoare de 1.6 benzina cu 1.9 diesel la "depasiri" si trepte de viteza in jos. Fratilor, daca comparati, comparati corect. Vi se pare corect sa puneti fata in fata un benzinar de 1.6 cu un 1.9d?
19 iul 2012, 19:56
0
Mai sunteti multi care sustineti ca dieselul are viata mai linga? De unde ai reusit sa deduci asa ceva,si tie 300.000 km ti se par mult la masina aia de 16-17 ani sau cat o avea?
14 mar 2014, 21:00
0
Asta cu durata de viata a motorului la diesel mai mare nu stiu de unde o scoateti toti,benzinarul meu se apropie de 200.000km ,si e din 2007,nu are si nu a avut absolut nici o problema la motor.
dieter_r1
10 comentarii 22 puncte
10 ian 2012, 13:52
+8
Cei care lauda benzinele oare merg cu masina sau doar se deplaseaza din punctul A in puncul B? Mie nu prea imi stau in fata benzine pana in viteza, sa-i spun normala, de 120 km/h, fie el drum drept sau de munte, cu serpentine. Si nu trec de 2400 rot/min in aceleratie la depasiri.
Nu ati fost pusi in situatia sa mergeti la munte, pe serpentine (ex. Cheia de Prahova - Brasov) si sa aveti un "chinuit" in fata? Sa va intrebati daca oare ce conduceti are destula vlaga sa-l depaseasca pe acel "obstacol", chiar intr-un loc cu linie continua? Daca vreau sa depasesc acel "chinuit" nu trebuie sa ma duc in 5000 ture ca sa pot obtine un sprint cat de cat. La 1800 ture am cuplu maxim si zvacneste cu scartait de roti in a 2-a si a 3-a.
Am condus 17 ani benzina, iar de 3 ani am diesel, luata de noua. Nu am avut nicio problema cu dieselul, iar placerea de a o conduce este incomparabila fata de benzina. Dieselul este un Focus 1.8TDci, 115 cp stock, am resoftat-o, iar acum are 140 cp, cuplul maxim avand-ul la 1600, fata de 1800 rot pe min standard
Eu unul, in momentul de fata, nu dau dieselul pe benzina.
10 ian 2012, 16:48
+2
dar cu un motor pe benzina cu turbo ai mers? astea de generatie 2011 au plaja de cuplu de la 1700...1900 rot/min pana pe la 4000 rot pe min. Un exemplu este un 'motoras' din 2011 de la Renault: 1200 cmc cu 115 cp putere si 190 nm cuplu disponibil de la 1750 rot/min pana la 4000.Gandeste-te ce se poate face cu 600 cmc in plus, adica un motor Otto de 1800 cmc cu turbo si tehnologie recenta. ;) Si nu 'tremura' cand astepti la semafor:))
19 iul 2012, 20:35
+1
Grozav sofer esti tu,depasesti pe linia contiuna.
73 comentarii 75 puncte
10 ian 2012, 16:34
0
prietene, am 140 cp benzina si nu cred ca te tii cu taraba ta dupa mine la drum...
10 ian 2012, 13:56
-1
dieter prietene nu stiu ce harb scuza ma ai avut tu normal ca am fost chiar am fost la cota 1800 sau cat e pe zapada cu cauciucuri de vara si nu am avut nici un fel de probleme ba din contra asta am patit la disel ca nu tragea cand urcam cred ca tu confunzi prietene.
10 ian 2012, 18:30
+8
La un logan cu motor de 1,5 diesel inlocuirea injectoarelor costa peste 2500 lei. Si sunt convins ca la orice motor diesel cu injectoare comandate electric pretul este la fel de mare. La o diferenta medie de 2 litrii la cosumul mediu la suta de km inseamna ca ca economia facuta in cca. 20000km parcursi cu masina cu motor diesel compenseaza costul injectoarelor. Doamne fereste sa nu pice pompa de inalta presiune. Prefer oricand masinile cu motor pe benzina si pentru faptul ca pe timpul iernii (mai ales ca stau la munte si iarna sunt frecvent -15 grade dimineata) pornirea e mult mai usoara la benzina si nu mai am stresul inlocuirii bujiilor incandescente la diesel.
The29031993
45 comentarii 84 puncte
10 ian 2012, 21:32
0
Aici trebuie luata in calcul fiabilitatea scazuta a loganului. Eu am un passat 95`tdi si imi porneste la fel ca dacia care e benzina. Il am de 2 ani si i-am schimbat cand am luat`o filtrul de motorina si siguranta la bujiile incandescente. Atat!. Conteaza mult si fiabilitatea masinilor, crede-ma!
12 ian 2012, 13:08
+8
totul se re rezuma la bani....daca ai destui bani iti iei ceva mare...daca vrei ceva care sa folosesti zilnic si sa consume putin..clar un tdi...

tot ce pot sa zic...passat TDI sunt cele mai reusite...
Comentează şi tu: