Chevrolet Camaro ZL1 versus Shelby GT500
Performante:
Lansate recent, nu cu mult timp in urma, ultimele generatii ale modelelelor Chevrolet Camaro ZL1 si Shelby GT500 promit sa impinga segmentul muscle-car-urilor catre un cu totul al nivel, intr-o cu totul alta lume decat cea cu eram obisnuiti pana acum. Si totul se intampla din "pricina" urmatorului fapt: ambele automobile construite peste Ocean se bucura acum de mai multa putere ca niciodata care, injectata intr-un tren de rulare semnificativ imbunatatit, livreaza un set de performante mai impresionant decat te-ai fi putut gandi vreodata.
Scurt pe doi, lucrurile stau in felul urmator: Atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 ascund sub capota cate un propulsor supraalimentat, dotat cu opt cilindri in V si capacitate astronomica. Pentru inceput, avem automobilul celor de la General Motors, care vine la pachet impreuna cu un V8 supercharged de 6.2 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 580 cai putere si 753 Newton-Metri. Se adauga o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem launch control, iar rezultatul final este absolut fantastic: acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 3.9 secunde, sfert de mila parcurs in 11.96 secunde si, nu in ultimul rand, viteza maxima de 296 km/h. Suna bine, nu-i asa?
Asta pentru ca inca nu ai aflat ce poate cea mai noua creatie a rivalilor de la Ford. Sa o luam insa cu inceputul si sa mentionam ca noul Shelby GT500 se lauda cu serviciile celei mai puternice unitati V8 din lume. O unitate supraalimentata, V8 de 5.8 litri, construita integral din aluminiu, ce produce nici mai mult, nici mai putin de 662 cai putere si 855 Newton-Metri. Si in cazul de fata meniul este completat de o transmisie manuala cu sase rapoarte, plus un sistem launch control - de aceasta data, avem un sistem launch control ceva mai avansat, care permite setarea numarului de turatii de la care sa demarezi, fisa cu performante indicand astfel un 0 - 96 km/h in 3.5 secunde, un 0 - 402 metri in 11.6 secunde si, in cele din urma, un "pot mai mult de 320 km/h".
Dar ca un muscle car este rapid in linie dreapta nu ar trebui sa mai mire pe nimeni. Totusi, atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 au depasit toate asteptarile. De exemplu, echipate cu peste 570 cai putere si demne de un 0 - 96 km/h in mai putin de patru secunde, ambele automobile ofera performante caracteristice unui supercar. Si totul la un pret de doua - trei ori mai mic.
Iar daca tot am ajuns la aceasta discutie, merita mentionat si ca noul Chevrolet Camaro ZL1 reuseste sa parcurga un tur de pista la Nurburgring intr-un timp de numai sapte minute si 41 secunde. Altfel spus, muscle car-ul american este la fel de rapid precum un Lamborghini Murcielago LP640, un Lamborghini Gallardo LP570-4 SuperLeggera, un Mercedes SLS AMG, un Mercedes SLR McLaren, un Porsche 911 GT3 ori chiar un Porsche 911 Turbo S.
Referitor la ultimul GT500, nu avem inca nici o informatie cu privire la acest subiect. Totusi, suspensia complet ajustabila, diferentialul cu alunecare limitata si sistemul de franare de inalta performanta marca Brembo vor face din cea mai noua creatie Shelby o adevarata arma impotriva circuitului. Fie el de la Nurburgring sau din alta parte. Iar ca dovada a acestei afirmatii stau fortele de pana la 1.0 G pe care le poate suporta muscle-car-ul american.
Design:
In ceea ce priveste designul exterior, cele doua automobile nu au nevoie de prea multe introduceri ori prea mari prezentari. Nu de alta, dar atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 se diferentiaza cu usurinta de versiunile lor standard. Acest lucru se datoreaza unor noi detalii stilistice, aparute in peisaj din nevoia unui coeficient aerodinamic cat mai redus.
Luate individual, avem pentru inceput modelul celor de la General Motors, care iese in evidenta in special prin partea frontala complet restilizata, echipata acum cu prize de aer pentru capota motorului, plus spoiler cu splitter inclus. De asemenea, numeroase modificari au fost operate si la nivelul partii spate, lista cu picanterii cuprinzand elemente precum difuzor de aer pentru spoiler, respectiv eleron pentru portbagaj. In cele din urma, pachetul stilistic este completat de jantele forjate pe 20 inci, oferite alaturi de pneuri de inalta performanta.
Referitor la creatia celor de la Ford, avem de-a face cu un nou si impunator body kit, ce se remarca inca de la prima aparitie datorita unor guri de aer uriase, prezente la nivelul partii frontale. De asemenea, tot la nivelul partii frontale observam si aparitia unui splitter agresiv, pachetul stilistic fiind completat in cele din urma de capota 'ventilata' a motorului, pragurile laterale restilizate, difuzorul spate si eleronul pentru portbagaj.
Pe scurt, ambele muscle-car-uri sunt caracterizate de un aspect stilistic puternic, in ton cu ceea ce se ascunde sub capota. Iar aceasta afirmatie este valabila fie ca vorbim de exterior, fie ca facem referire la interior.
Concluzia:
Chevrolet Camaro ZL1 ori Shelby GT500, parca nici nu mai conteaza. Ambii constructori au facut o treaba excelenta cu cele doua creatii si ofera extrem de multa masina pentru pretul pentru care il percep la schimb.
Si daca tot veni vorba de preturile de achizitie, avem doar 54.095 dolari pentru Chevrolet Camaro ZL1, respectiv numai 54.995 dolari pentru Shelby GT500. Drept urmare, se poate spune ca ambele automobile reprezinta un adevarat chilipir. Cu toate acestea, un singur model poate castiga acest versus. Iar acela este cel pe care il alegi chiar tu.
Asadar, acestea fiind spuse, care este favoritul tau? Noul Chevrolet Camaro ZL1 ori ultimul Shelby GT500?
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei