Volvo XC90 versus competitia germana. Ce alegi si de ce?

Volvo XC90 versus competitia germana. Ce alegi si de ce?
Desi lumea SUV-urilor premium este populata cu optiuni dintre cele mai numeroase si mai variate, lupta pentru suprematie se limiteaza la doar trei nume. Suedezii de la Volvo isi propun sa schimbe insa mersul lucrurilor, cu ajutorul celei de-a doua generatii a modelului XC90. Dar oare vor si reusi?
Distribuie pe Facebook

Volvo XC90

Noul Volvo XC90 - Galerie FotoNoul Volvo XC90 - Galerie Foto

Noul Volvo XC90 - Galerie Foto

Dezvaluit in premiera mondiala chiar in toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, noul Volvo XC90 pare sa beneficeze de toate ingredientele necesare pentru a baga spaima in cei trei muschetari de origine germana - Audi Q7, BMW X5 si Mercedes ML.

Aspectul exterior imbina aproape perfect eleganta cu sportivitatea, interiorul abordeaza un stil minimalist, inlocuind majoritatea butoanelor fizice cu un ecran tactil similar unei tablete, in timp ce gama de motorizari disponibila promite sa dea startul unei revolutii in materie de propulsie auto.

Iar acum nu ne referim la versiunea de baza D5, ce ofera in schimbul sumei de 53.400 euro o unitate turbodiesel de 2.0 litri accesorizata cu urmatoarele cifre, numere si valori: 225 CP, 470 Nm, (0 - 100 km/h) in 7.8 secunde, 220 km/h si 5.8 litri la 100 kilometri.

Nu, pentru cei care vor sa guste o mica portie din tehnologia viitorului, varianta T8 se anunta alegerea ideala multumita celor 400 CP si 640 Nm rezultati in urma combinarii unui motor pe benzina - de doi litri, supraalimentat atat cu turbina, cat si cu compresor mecanic, cu unul electric.

In cazul de fata, pretul de pornire urca pana la 76.705 euro, insa efortul financiar este rasplatit cu performante pe masura: primii 100 km/h vin dupa numai 6.4 secunde, viteza maxima este de 230 km/h, in timp ce consumul mediu de carburant se invarte in jurul valorii de 2.7 litri la 100 kilometri.

Clientii celei de-a doua generatii a SUV-ului suedez vor fi bucurosi sa afle ca o transmisie automata cu opt rapoarte si un sistem de tractiune integrala sunt livrate in standard indiferent de alegerea facuta, vestile bune continuand cu cei 2.984 milimetri din dreptul ampatamentului si incheindu-se in cele din urma cu capacitatea de incarcare a portbagajului de pana la 1.947 litri.

Audi Q7

Audi Q7 Facelift dezvaluitAudi Q7 Facelift dezvaluit

Audi Q7 Facelift dezvaluit

Aflat la sfarsit de cariera, modelul Audi Q7 ramane in urma la capitolele design si tehnologie, SUV-ul producatorului de automobile din Ingolstadt revansandu-se prin ampatamentul de 3.002 milimetri si capacitate de incarcare a portbagajului de pana la 2.035 litri.

Trecand la raportul pret / oferta, mentionam ca modelul Audi Q7 porneste de la 53.950 euro, versiunea de baza fiind acompaniata de o unitate 3.0 TDI cu 204 cai putere si 450 Newton-Metri.

O transmisie automata cu opt rapoarte si un sistem de tractiune integrala completeaza si in cazul de fata pachetul tehnic, SUV-ul producatorului de automobile din Ingolstadt promitand un timp de 9.1 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h, respectiv o viteza maxima de 205 km/h. Asta pe langa consumul mediu de carburant de 7.2 litri la 100 kilometri.

In versiunea de top, modelul Audi Q7 gazduieste in compartimentul motor un V8 TDI de 4.2 litri, 340 CP si 800 Nm, capabil sa ofere atat o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.4 secunde, cat si o viteza maxima de 242 km/h. Performantele au insa un cost pe masura: un consum mediu de carburant de 9.2 litri la 100 kilometri si un pret de pornire de 76.100 euro.

BMW X5

BMW X5 - Galerie FotoBMW X5 - Galerie Foto

BMW X5 - Galerie Foto

Mult mai proaspat decat rivalul sau direct din Ingolstadt, noul BMW X5 iese in evidenta printr-un aspect impunator, caracterizat de o grila frontala proeminenta si un set de blocuri optice supradimensionate.

Asta la nivel de exterior. La nivel de interior, cea de-a treia generatie a popularului SUV bavarez isi intampina pasagerii intr-o ambianta ce emana lux si tehnologie, modul in care a fost creionata plansa de bord reprezentand de departe atractia principala in cazul de fata.

Urmand aceiasi pasi ca la Audi Q7 si Volvo XC90, precizam ca noul BMW X5 are un ampatament de 2.933 milimetri, pe cand portbagajul poate inghiti pana la 1.870 de litri.

Cat despre preturile de achizitie, cea de-a treia generatie a popularului SUV bavarez porneste de la 60.400 euro, versiunea de baza xDrive35i adoptand o unitate turbo in sase cilindri, de 3.0 litri, 306 CP si 400 Nm. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6.5 secunde, iar viteza maxima este de 235 km/h. Consumul mediu de carburant? 8.5 litri la 100 kilometri.

In schimb, varianta de top M50d se mandreste cu prezenta la datorie a unui propulsor tri-turbodiesel de trei litri, 381 cai putere si 740 Newton-Metri, ce aduce primii 100 km/h dupa doar 5.3 secunde. Lista cu specificatii continua in cazul de fata cu viteza maxima limitata electronic la 250 de kilometri pe orakm/h, consumul mediu de carburant de 6.6 litri la 100 kilometri si suma minima pe care trebuie sa o scoti din buzunar de... 85.100 euro.

Mercedes ML

Noul Mercedes ML - Galerie FotoNoul Mercedes ML - Galerie Foto

Noul Mercedes ML - Galerie Foto

Pozitionat intre Audi Q7 si BMW X5 ca moment al aparitiei, modelul Mercedes ML propune in versiunea de baza ML250 Bluetec - care pleaca de la 56.227 euro, un turbodiesel de 2.143 centimetri cubi cu 204 cai putere si 500 Newton-Metri in dreptul valorilor maxime.

Cifrele si numerele respective ajung si de-aceasta data catre toate cele patru roti, chiar daca prin intermediul unei transmisii automate cu numai sapte rapoarte. Ca performante, avem o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9.0 secunde, o viteza maxima de 210 km/h si un consum mediu de carburant de 5.8 litri la 100 kilometri.

Pentru amatorii de senzatii tari, cea mai noua generatie a SUV-ului din Stuttgart a pregatit o varianta ML63 AMG cu un V8 bi-turbo de 5.5 litri si 525 cai putere in dotarea standard. Chiar daca vor fi nevoiti sa scoata din buzunar 110.253 euro, clientii vor sti macar pentru ce o fac: un 0 - 100 km/h in 4.7 secunde si o viteza maxima limitata la 250 de kilometri pe ora.

Cum consumul de carburant nu ar trebui fie un factor devisiv pentru acest model, trecem mai departe si aflam ca modelul Mercedes ML vine la pachet alaturi de un ampatament de 2.915 milimetri, pasagerii fiind serviti de asemenea si cu o capacitate de incarcare a portbagajului de pana la 2.010 litri.

Concluzia finala:

Asa cum precizam si la inceputul acestui versus, lumea SUV-urilor premium este populata cu optiuni dintre cele mai numeroase si mai variate, acestea fiind doar cele mai cautate.

Pentru cei care vor ceva diferit de Audi Q7, BMW X5 si Mercedes ML, noul Volvo XC90 ar putea reprezenta alegerea ideala, asta daca nu cumva ai de gand sa cheltui intre 66.260 si 128.378+ euro pe un Porsche Cayenne sau o suma cuprinsa in intervalul 59.950 - 99.710 euro pentru cea mai noua generatie a modelului Range Rover Sport.

Pe scurt si intr-o alta ordine de idei, care este favoritul tau?

Sondaj

Care este favoritul tau?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (220) Poze Noul Volvo XC90 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2014