Criza varstei mijlocii se cunoaste dupa masina

Criza varstei mijlocii se cunoaste dupa masina
Sintagma inventata in 1965 de psihanalistul canadian Elliott Jaques, pe care ai citit-o in titlu, a devenit o expresie comuna in limbaj, dar si o realitate reflectata in stilul de viata al soferilor si soferitelor de pe intreg globul. Socul trecerii la varsta a doua, resimtit in jurul a 40 de ani, se treduce in schimbari uneori radicale ale stilului de viata.
Trimite unui prieten

In mod paradoxal, barbatii sunt atrasi mai mult de schimbarea dotarilor motorizate din garaj decat de aventuri extraconjugale, in timp ce femeile incearca sa compenseze pierderea farmecelor trupului cu "masinute" sexy. Iata mai jos modelele preferate de fiecare gen, in concordanta cu bugetul personal.

"La vida loca"

Dupa aproape doua decenii de tras pe branci la plata ratelor pentru casa, masina si scoala copiilor, atat barbatii, cat si femeile trag obositele Dacii, Renault-uri si VW Golf-uri pe dreapta si fac infrigurati calcule pentru achizitionarea masinii visurilor lor sau macar ceva asemanator.

Porsche, Audi, Range Rover sau BMW devin brusc noile achizitii ale persoanelor care isi mentin la cote inalte cariera, in timp ce tipul de hippiot intarziat prefera VW California, motociclete sau jeep-uri.

Audi pentru ambele sexe

Exclusivista gama de automobile germane pare sa impace atat mofturile barbatilor atinsi de spaima batranetii, cat si poftele gospodinelor intrate in "era ofilirii" cu doua modele diferite. In ciuda aparentei de "family car" data de designul sau, RS6 asigura plusul de adrenalina al oricarui sofer innebunit dupa viteza. In plus, iti asigura si spatiul necesar pentru bagaje atunci cand sotia ti se pare un "gadget" nelalocul lui in viata ta.

TT-ul este o varianta preferata in egala masura de ambele genuri. In timp ce barbatii adora puterea micului monstrulet de la Audi, femeile adora varianta decapotabila pentru ca le confera un aer mai sexy.

BMW pentru toata lumea

Constructorii bavarezi reusesc sa impace la fel de bine si capra si varza, oferind pe tava doua modele: X6 si Z4 indeajuns de solicitate de reprezentantii ambelor genuri. In mod curios, femeile se simt atrase de SUV-ul X6, in timp ce barbatilor le face teribil cu ochiul roadster-ul BMW.

Nostalgici cu gusturi alese

Nu sunt putini nici cei care au dezvoltat un fix pentru o masina pe care au visat-o o viata intreaga. Astfel, poti intalni prieteni ajunsi la 40 de ani care decupeaza imaginea cate unui Aston Martin DB5 din reviste, pentru o a afisa in coltul garajului. Da, in cazul in care are bani, este in stare sa o comande si maine de pe internet.

La fel de bine poti vedea femei oftand duios dupa cate un VW Beetle in timp ce trece pe langa ele, desi "broscutele" sunt aproape perimate. Dar, la fel de bine te poti trezi cu o femeie cu ochii pierduti in ecranul calculatorului la un model de roadster Morgan sau vreun Alfa Romeo Spider. Deh, farmecul epocilor face ravagii in randul femeilor!

Porsche unisex

Cand vine vorba de Porsche, marca se dovedeste unisex. Indiferent de gen, potentialii clienti ai lui Elliott Jaques se declara in stare de orice pentru un Boxster. Cu unele exceptii, puritanii care vor stramba din nas sustinand sus si tare ca si-ar dori un 356, un 911 sau alt model cu o cariera mai indelungata si mai faimoasa.

Efect intarziat

Nu trebuie sa te astepti ca parintii tai sa caute neaparat luxul. Jeep-urile, chiar sub infatisarea unui modest IMS, se dovedesc cautate de aventurierii trecuti in a doua jumatate a vietii. La fel de bine ii poti gasi mesterind la un VW Transporter recent achizitionat sau chiar la varianta mai noua VW California.

Este un semn clar ca au de gand sa traga o tura de o luna prin tara sau prin Europa.

Criza cu buget redus

Cand economiile nu se dovedesc pe masura aspiratiilor, nu apar semne ca incapatanarea in a trata criza varstei de mijloc prin schimbarea masinii din dotare se reduce. Din contra, se iau in calcul noi variante care identifica alte solutii. Astfel, este posibil ca femeile sa opteze pentru Fiat 500 Arbath, ca modalitate de a incetini trecerea timpului, in timp ce barbatii isi vor orienta privirea spre Ford Focus ST.

Oricat de amuzante ar fi exemplele de mai sus, criza varstei de mijloc se manifesta in acest fel, in Anglia, Germania si Suedia existand chiar si cluburi ale soferilor atinsi de aceasta schimbare in viata lor. In acelasi timp, cele mai multe exemplare de Corvette vandute in Statele Unite au ca posesori persoane cu varsta intre 40-50 de ani.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 20 Iunie 2014