OFICIAL: Taxele de acces pentru autostrada Ploiesti-Brasov printre cele mai mari din Europa Centrala si de Est

OFICIAL: Taxele de acces pentru autostrada Ploiesti-Brasov printre cele mai mari din Europa Centrala si de Est
  • Soferii vor plati taxe de acces pe autostrada Ploiesti-Brasov
  • Sunt printre cele mai mari din Europa Centrala si de Est
  • Autostrada va fi construita in parteneriat public-privat
Distribuie pe Facebook

Studiul preliminar pentru autostrada Ploiesti-Brasov, care include si taxele de acces, a fost aprobat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial. Lucrarile la autostrada care ar urma sa fluidizeze traficul pe Valea Prahovei nici nu au inceput.

Dupa ani de promisiuni, autoritatile par ca de aceasta data chiar vor construi o autostrada de la Ploiesti la Brasov care sa scoata traficul infernal de pe Valea Prahovei. Insa acest tronson de drum va fi construit in parteneriat public-privat, ceea ce inseamna ca soferii vor fi nevoiti sa plateasca o taxa de acces.

Primele informatii despre aceasta taxa au aparut cu cateva saptamani in urma, dar acum au devenit oficiale odata cu aprobarea de catre Guvern a studiului preliminar si publicarea acestuia in Monitorul Oficial.

Singurele probleme sunt ca lucrarile la aceasta autostrada nici macar nu au inceput iar tarifele propuse de autoritati sunt printre cele mai mari din Europa Centrala si de Est, raportate la puterea de cumparare a romanilor.

Potrivit acestui studiu, soferii de autoturisme vor plati 6,3 euro pe suta de kilometri, vehiculele grele vor fi taxate cu 8,8 euro pe suta de kilometri iar pentru autocare, taxa va fi de 12,6 euro pe suta de kilometri. Autostrada va costa 1,3 miliarde de euro iar durata de operare de catre investitor este de 20 de ani.

"Taxa de utilizare a autostrazii care va fi platita de un autoturism la 100 km de autostrada parcursi este limitata la 6,3 euro, fara TVA, si poate fi supusa indexarii la data de 1 martie a fiecarui an cu rata de crestere a salariului mediu net din anul anterior [...] Nivelul tarifelor pentru fiecare categorie de vehicul este aproximativ la media taxelor statelor din Uniunea Europeana," sustine Comisia de Prognoza.

Initial, autoritatile doreau ca aceasta taxa de acces sa se aplice din 2019 si pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, aflata deja in exploatare. Acest tronson de drum masoara 62 de kilometri si nu are parcari, benzinarii si toalete.

Distribuie pe Facebook
mai multe