Cel mai de c*cat marketing incepe cu: "Până la 99% reducere"

Gata, azi s-a umplut paharul. Paharul care oricum era suprasaturat de "Pana la"-uri cu care suntem bombardati zilnic. Este un gunoi de marketing, ultima speta, ultimul jeg, ultima infectie in materie de comunicare, PR, advertising sau cum vreti voi sa-i spuneti. Cine comunica si minte omul cu fraze menite sa-ti fure ochii ce incep cu "Pana la..." este absolut retard mintal si habar nu are ce inseamna marketingul eficient. Sa va explic.

Citesc un comunicat despre noua generatie de Skoda Fabia. Cu titlul scris mare, bolduit, sa vada orice prost: Noua Fabia este cu PANA LA 17 procente mai eficienta. Nimic deranjant in titlu daca nu ar fi existat aceste doua cuvinte la care am devenit alergic: PÂNĂ si LA. Si stiti de ce sunt asa nervos? Ca orice fraza care contine aceste cuvinte este un paradox absolut: nu minte cu nimic, dar in acelasi timp nu are absolut nicio logica. Dar niciuna!

Cu samponul Head & Shoulders ai pana la 100% par fara matreata!

Cum mortii ma-sii vine asta fratilor? Pai dupa mintea mea, cand spunem PANA LA 100%, ne putem referi la orice valoare cuprinsa intre 0 si 100. Adica daca ma spal cu samponul asta pot sa vad o reducere a matretii de 1%, de 17%, de 58%, de 93% sau chiar de 0%, ca doar este PANA LA... Nu?

Reduceri la magazinele ZARA de pana la 70%!

Prostul intra cand vede scris mare 70% si se mira de ce da peste produse care au reducere de numai 5 sau 10 procente. Pai boule, pentru ca si 5 si 10 inseamna pana la 70! E simplu! In locul astora puneam reduceri de numai 1%, ca si 1 asta inseamna tot PANA LA...

Cu detergentul AXION ai tigaile cu pana la 100% fara grasime!

Cumpara gospodina proasta care a vazut la Etno TV reclama cu AXION si cand spala tuciul de mamaliga, tigaile pline de ulei si tavile in care a facut placinte, vede ca de fapt... cam ramane ulei. Adica grasimea, in loc sa dispara in proportie de 100%, a disparut numai vreo 50%... ca si 50 este tot PANA LA...

Reduceri de pana la 90% de Black Friday in magazinele DOMO

Vezi 90 scris mare pe vitrina, te bagi precum pestele Guppy la viermisori, cauti 5 ore la fiecare produs si nu gasesti nimic cu reducerea asta. In schimb, gasesti cu 10%, unele cu 20%, dar nimic care sa se apropie macar de 90%. Si daca intrebi pe cineva unde pizda ma-sii este reducerea aia de 90% afisata peste tot, o sa-ti zica: Aaaaa, pai am avut, dar s-au dat in prima zi! Adica nu mint cu nimic, ca pana la urma, si aia 10% reducere la un mixer chinezesc sunt tot PANA LA 90, nu?

Pana la 25% reducere la telefoane pe EMAG cu ocazia Summer Fest!

Intri si tu ca omul, ca doar vrei sa iti cauti un Smartphone mai inteligent... Cauti, iar cauti, te stergi la ochi, ca poate nu vezi bine. Nimic cu 25% reducere! Dar ai parte de reduceri "substantiale" de 8%, 9%, 10% sau 15% din belsug. Ca si astea sunt PANA LA 25...

Noua Skoda Fabia, cu pana la 17 procente mai eficienta!

Adica daca imi cumpar o Fabia noua, o sa am parte de o masina care consuma cu PANA LA 17% mai putin ca... probabil generatia anterioara. Si cand astia mi-au aruncat in fata cu 17 la suta, eu ar trebui sa cad in cur, de buna ce este oferta. Adica, sa zicem ca luam cel mai bun caz posibil, o Fabia veche pe benzina consuma in oras 8,6 litri la 100 km, acum imi va consuma 7,2?

In ce conditii? Ce comparam? Nu cumva e normal ca masinile noi sa fie mai bune? Ce se intampla daca totusi consuma mai mult? Hmmm... Prea multe necunoscute...

Dar stai! Ca ei spun ca este cu PANA LA 17 procente mai eficienta... Adica poate sa consume la fel, sau poate sa aiba un consum redus cu 1%, adica voi economisi o lingurita de benzina la fiecare 100 de kilometri parcursi. Suuuuuper!

Cand o sa vad si eu o companie care va spune clar si limpede: Da fratilor, masina asta consuma cu fix 15,4% mai putin ca vechea generatie dotata cu un motor similar?

Cand o sa vad si eu in magazine din Mall-uri sau online reducerile reale, fara sa fie mincinoase? Cand o sa vad ca atunci cand nu mai sunt produse reduse cu 90%, sa fie schimbate afisele cu unele care prezinta realitatea, de 15%?

Cand o sa vad si eu ca cineva inlocuieste acest PANA LA, care este de o ambiguitate si de o obscuritate galactica, cu ceva concret si sincer? Cand o sa dispara frica asta si lasitatea in fata autoritatilor care ii pot taxa daca spun ceva mincinos? Probabil niciodata, atata timp cat legea nu va interzice acest PANA LA extrem de jegos si mincinos.

Acum, arunci un PANA LA la orice oferta si te-ai scos. Nu te poate acuza nimeni ca minti sau ca incalci legea. In schimb, clientul te poate acuza ca il induci in eroare si ca iti bati joc de el, iar o asemenea dezamagire cu siguranta il va face sa nu mai revina niciodata.

Eu unul, asa fac. Am devenit imun la "pseudo-reducerile" care incep cu PANA LA XXX% reducere. Ma mir cum naiba inca functioneaza asa ceva si cum pun botul oamenii la asemenea minciuni mascate si impachetate frumos. Si nu pricep cum de oameni inteligenti de marketing nu gasesc o alternativa mai putin josnica de a vinde un produs.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand vad ca cineva incepe ceva cu PANA LA sau scrie pe undeva ca eu sunt extrem de norocos ca beneficiez de PANA LA nu stiu cat reducere sau eficienta... le fut neamu'n cur si imi vad de drum 'pana la' altii care nu ma iau drept ultimul prost intr-o singura fraza.

9 Raspunsuri la Cel mai de c*cat marketing incepe cu: "Până la 99% reducere"

  1. SIrShadow (anonim)

    RCA la emag pana 15% reducere, la cea mai scumpa asigurare pe 1 an, la care dai pentru o coaja de logan 1500 RON, dar ce mai conteaza, ai 15% reducere la RCA...nu mint, pot sa va fac un print screen sa vedeti (calculata pentru varsta mea) oare cat era fara reducerea asta, fabuloasa?... si daca o fac la alta companie de asigurari, tot pe emag, chiar daca am reducere 3% platesc doar 700 RON pe un an...dar ce bine suna reclama de la televizor "Pana la 15% reducere la RCA"...muie emag!!!

    • Nenea umbra, nu sunt taiate preturile ? Iar 15% iti ofera daca cumperi de la asiguratorii care au preturile cele mai mari adica e suma mare si isi permit sa ofere si reduceri mari. Tu trebuie sa injuri asiguratorii pentru preturile mari ci nu brokerul pentru ca ala iti da jumatate sau mai mult din comisionul lui...

    • Si iti recomand sa faci pe 1 an pentru ca data viitoare o sa fie poate chiar duble.

      • Asigurarea cu pana la 15% .. da, de 2 ani imi fac asigurarile la Emag. De ce? In primul rand imi vine la usa, la munca. PERFECT! E mai ieftina decat la brokerii stradali sau din hypermarketuri, cu cat? Cu pana la 15% :) ). Anul trecut am incercat sa-mi fac intr-un hypermarket, era 740lei mi s-a parut enorm pentru un motor 1.4 pe jumatate de an, fara incident. Am cautat si pana la urma, cu reducerea aia, parca 9% am prins, am scos-o cu 593 lei de la Emag. Anul asta, am avut 11% tot la Emag, 720lei. Si dimpotriva, la Tiriac aveai 7% desi costa dublu decat cea pe care am facut-o eu.

        • SIrShadow (anonim)

          inteleg ca e mai ieftina ca la altii, dar nu cu mult diferenta e de 30-40 de lei... problema consta in reclama de la TV "pana la 15% reducere", dar nu specifica ca reducerea asta e valabila doar la cei cu pretul cel mai mare...

          consider reclama o mare minciuna pentru ca eu nu beneficiez de 15% reducere, ca doar nu sunt nebun sa imi fac asigurarea de 1500 RON(fie ea si redusa), o fac pe cea mai mica la 700 RON, chiar daca reducerea e de doar 3-4%..

  2. Mirea Laurentiu (anonim)

    Nu trebuie sa le futi muma'n cur ci tot neamul lor si pe ei insisi in gura! Da-i in gitu' masii!

  3. "massini" magazin de camasi, la mall vitan au oferta 3 camasi la 390lei de 3 ani de zile mor de ras

  4. vezi tu pretenas, ca bajetii aia de arunca cu racheti in moscheile la teroristii din Gaza, aia ia capu' la procente si sucit mintea la consumatori gascani .... ca doar au testat toate astea pe o turma de 400 mil. capete, nu?

  5. Sunt magazine care afiseaza preturi "DE LA" 5 lei

Lasă un răspuns

Login pentru a posta cu utilizatorul 4Tuning.

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>