Sindromul BMW in Romania: cum te transforma masina in ucigas

Nu, aceasta nu va fi o postare plina de ura si dedicata aruncarii cu noroi in marca BMW. Si nici manifestarea vreunei frustrari pe care as avea-o fata de soferii care conduc modelele marcii bavareze. Ci este doar un fel de manifest in care voi incerca sa-mi arat dispretul fata de unii soferi romani care se transforma in ucigasi atunci cand conduc un BMW.

V-am mai spus, dar o repet. Am avut 4 masini BMW, toate Seria 3, atat E30 cat si E36. Cu motoare chiar si de 3.0 desi in acte erau 1.6. Sunt inconjurat de apropiati care conduc modele mai noi si de oameni care petrec zile in sir modificand masina si reparandu-o din bara in bara cu propriile maini. Si vad in jurul meu destul de multi iubitori care ar prefera sa doarma cu 'Pisicuta' impecabila, cu jante BBS RS, mai pura decat Evianul, decat sa o lase in parcare singura. Imi plac cu adevarat unele modele si chiar tare mi-as mai cumpara un Urs 325i Coupe, original... Dar stiti care este problema in Romania? Toti acesti oameni care isi cumpara un BMW pentru ca iubesc aceasta masina, pentru ca-i cunosc istoria sau doar pentru ca este una din cele mai bune automobile care ofera siguranta si performanta... sunt incredibil de putini.

Daca as zice ca tot ce inseamna masina BMW in Romania este un teren de fotbal, acei oameni care isi cumpara un BMW pentru ca reprezinta un stil de viata si ca este o masina incredibil de buna sunt mingea. Atat de putini sunt. Restul, cu regret va spun, sunt mitocanii pe care ii vedem la televizor si acei posesori de masina bavareza care i-au futut pe vecie imaginea...

De fapt, ideea acestui text mi-a venit dupa ce am vazut o stire la Pro TV, cu un individ care conducea un E46 (cu numar BV 57 LYV) beat mort si a lovit o femeie gravida care traversa regulamentar, pe trecere. Brusc, mi-am adus aminte de alt accident recent, tot din Brasov, cu ala care s-a pulverizat la impactul cu un camion. Sau de ala cu Pisicuta alba pe Bulgaria care a omorat doi oameni care aveau o Dacie batraneasca. Sau de tiganul beat si fara permis cu E39 care a lovit-o pe femeia de pe trotuar in Lugoj si dupa aia a fugit. Sau de vitezomanul din Barlad care mergea cu 200 prin centru si s-a facut bucati... Sau de multe alte zeci de accidente din ultimii ani extrem de grave in care au murit foarte multi nevinovati. Toate, cu masini BMW.

Da, stiu: se intampla accidente si cu Logane si cu Mercedes, Hyundai sau Peugeot. E adevarat! Insa nu stiu cum se face la cele mai grave cazuri in care soferii sunt aproape mereu plini de alcool si in care omoara lume nevinovata recunosc in imaginile de la televizor profilul unui automobil BMW.

Explicatia acestor multe accidente produse la volanul masinilor germane este destul de simpla. Se cheama prostie in starea cea mai pura. Si ne demonstreaza nivelul la care este gandirea majoritatii care ne inconjoara. Estea acea prostie de care da dovada taranul de la coada vacii, cocalarul de capitala sau muncitorul in Spania care a visat de cand era mic sa conduca un BMW, masina germana suprasaturata de lux si eleganta. Este prostia omului care i-a intiparit unui aborigen babuin ca daca se urca intr-un BMW o sa agate miliarde de femei. Aceeasi prostie care il face pe idiot sa creada ca daca isi cumpara o asemenea masina devine invincibil, imun la accidente si cel mai rapid din galaxie.

Sa nu-mi spuneti ca BMW are o imagine buna in Romania, ca nu va cred. BMW ca si marca are o imagine de tot cacatul in tara noastra tocmai din cauza acestor specimene tampite care par a se inmulti din ce in ce mai mult. Inconstienti teribilisti care au convingerea ca se transforma in vreun Fittipaldi si sunt mai presus de lege sau de ceilalti soferi din jurul lor. Orice ar spune oricine, imi pare rau, dar nu ma puteti convinge ca BMW are o imagine buna in Romania...

Iubesc masinile BMW. Dar nu mi-as mai lua niciodata, oricat de mult se duce in mine un conflict. Pentru ca am ajuns sa ma feresc atunci cand vad in fata mea un E46 cu toba sport, folie pe geamuri si numere de Bulgaria, ca stiu ce va urma. Am ajuns sa ma inchin cand un sofer de X5 da semnal. Si am ajuns sa ma uit de doua ori si sa ma intreb daca vad bine atunci cand ma uit in X6-le oprit langa mine la semafor si observ ca soferul are centura pusa... Sunt cazuri incredibil de izolate, pentru ca de cele mai multe ori vad numai burtosi bronzati cu lanturi mai groase decat antifurtul de scuter, cu mainile pe geam si maneaua la blana, vad cum zboara pachetele de tigari si cutiile de Red Bull direct pe Magheru din mers, vad cum parcheaza pe ultima banda, vad cum abia asteapta sa se dea jos la tine cu sabia si sa te taie daca ai indraznit sa nu ii lasi in fata ta sau daca i-ai claxonat ca se urcau peste tine fara sa dea semnal...

Va rog, nu-mi spuneti ca astfel de soferi conduc si Dacia, Audi sau chiar Bentley. Asa este, dar problema e alta: soferii de Ford Fiesta mitocani care vor depasi coloana ca sa ajunga primii la semafor si sa se bage in fata ta cu japca, sa zicem ca am vazut unul sau doi... Insa cati posesori de BMW-uri din toate modelele ai vazut facand asta? De fapt, rar mai vad unul care sa stea in coloana cum e normal... Simti diferenta?

Ma inclin si am tot respectul pentru pasionatii acestei marci. Fie ca au bagat o multime de bani ca sa le faca performante la drift, fie ca le ingrijesc si le tin ca niste bijuterii, fie ca sunt oameni cu bani neinteresati de partea de imagine ci au cumparat un BMW Seria 5 nou pentru a se simti in siguranta si pentru ca este o masina cu adevarat buna. Cum spuneam si mai sus, acesti oameni sunt printre noi, dar mult prea putini. Dar tot de la ei ar trebui sa inceapa si aceasta reeducare a opiniei publice si schimbarea imaginii BMW la noi.

Acesti posesori responsabili de BMW sunt cei care trebuie sa-i zica unui pustan de 18 ani care vrea sa-si cumpere un E46 325i: prietene, daca vrei sa-ti iei masina ca sa agati femei, ca sa alergi cu ea si sa-i pui WOW sau BOS la numar, lasa-te pagubas! Sau sa-i zica unui dobitoc care croseteaza printre masini la ora de varf cu un X6: amice, masina asta poate mai mult de atat, nu-ti bate joc de ea si de tine!

Eu unul fac ce pot: scriu, astfel incat poate se va simti cineva. Poate sunt cativa care citesc si incep sa se simta cu musca pe caciula, poate ca isi domolesc comportamentul agresiv de semi-zeu la bordul unui BMW, poate ca incep sa-si puna centura de siguranta pentru ca nu dovedesc ca sunt smecheri daca merg fara, ci dimpotriva, si poate ca intr-o zi le voi fi salvat viata. Naiba stie, dar fac ce pot. La fel cum oricine ar trebui sa faca ceva.

Urmeaza curand la Romexpo BMW Fest Romania. Un loc in care vei putea observa exact "mingea de fotbal" de care va spuneam mai sus, adica acea parte a soferilor si a domeniului BMW pe care o iubim, asa cum ar trebui sa fie toti soferii de BMW. Daca nu acum, sper ca la o editie urmatoare sa vad o campanie agresiva impotriva soferilor de BMW idioti, care omoara oameni si care produc accidente din cauza teribilismului lor prostesc. Sper sa vad scris pe intregul Pavilion Central un banner mare: "Smecheri si cocalari cu BMW sunt multi. Sa fii OM cu BMW e lucru mare!"

31 Raspunsuri la Sindromul BMW in Romania: cum te transforma masina in ucigas

  1. Sunt satul de acesti indiano-fecali posesori de BMW care cred ca lumea le apartine cand sunt pe sosele. Labari ordinari, niste oameni infecti.

  2. Cristi (anonim)

    Pietonii nu s-au asigurat cat trebuie, eu cel putin, ma uit in stanga si in dreapta chiar si cand trec pe verde...nu strica 3 secunde in plus pentru viata ta.

  3. Cristi, in mod normal cand ai verde nu ar trebui sa treci cu frica unora care se fac ceva pe ele de reguli si te zboara... (ca sunt si pietoni care se arunca pe trecerea de pietoni nesemaforizata, e la fel de adevarat. nebuni sunt peste tot).
    Revenind on topic, personal am avut un E34 la care am renuntat si din cauza faimei negative pe care o are marca. Ma saturasem sa fiu tinta fiecarui filtru de politie si altele... E pacat ca o marca atat de buna a ajuns sa fie apanajul cocalarilor in RO. Si poti tu, ca autor si blogger, sa scrii pana ramai fara taste, pentru ca specimenele alea sau nu citesc sau si daca o fac te vor acuza de invidie "pa valoarea lor". Pana una alta, politia ar trebui sa-i arda ceva mai des la buzunarel mai ales pe fanii depasirii de coloana... cred ca i-ar mai calma putin.

  4. Dragos (anonim)

    Si eu coonduc aceasta marca de masina si nu mi-am înmatriculat-o in Romania. Imi plac mai mult asigurarile straine. Dar siguranta, confortul pe care il ofera nu am intalnit la alte masini. Si, da.... imi pare rau de cei care ii strica numele si imaginea...

    • Mda... (anonim)

      Tu esti exact specimenul despre care se vorbeste. Iti plac mai mult asigurarile straine? ce dracu este de placut la ele? le faci ca atunci cand faci accident de prost ce esti, firma sa plateasca daunele provocate de tine. faptul ca le faci in bulgaria, doar dovedeste ca te doare fix undeva de cei pe care ii lovesti in trafic. Siguranta si coMfort, nu coNfort, iti ofera orice masina din gama respectiva. Alegi BMW pentru ca are ceva ce iti place, stilul cum o conduci, designul, istoricul marcii, etc.

  5. Celalat Cristi :-) (anonim)

    Si ti se pare normal tie Crist sa te uiti la culoarea verde si sa n-ai incredere sa trci pana nu scrutezi tot orizontul din extrema stanga in cea dreapta ca sa ai timp sa depistezi limitatul om de la volanul unei masini "tari"? Eu zic ca nici macar la o trecere nesemaforizata de pietoni n-ar trebui sa ai grija asta. Ar trebui soferii (ca mine si multi altii) sa fie mai atenti sau de ce nu, stresati ca-i 'sare' vreun pieton pe zebra in fata. Daca te uiti putin in orasele si mai ales tarile cu un sistem de reglementare al comportamentului vial bine pus la punct o sa-mi dai dreptate. De cate ori merg in Germania ma minunez cum pietoni si biciclisti deopotriva nici macar nu se uita inspre tine inainte sa calce pe trecere, esti nevoit tu ca sofer sa preintampini orice fel de acrosaj pe trecerile de pietoni, ca de asta sunt puse acolo. Nu ca sa sa-i faca pe pietoni mai atenti la travesat ci ca sa-i oblige pe soferi la acordarea prioritatii pentru cei care aleg sau se nimeresc sa fie pe respectiva parte a strazii. E acelasi fir logic ca si cel al interzicerii fumatului in locurile frecventate si de nefumatori. Mie in masina pietonul imi face un rau incomparabil mai mic decat eu lui daca exista coliziune. La fel cum si copii sunt protejati prin lege de abuzurile adultilor mai puternici.

    • CristiD (anonim)

      1. In Germania si in alte tari din vest trecerile de pietoni sint semnalizate si marcate corespunzator, mai mult acestea nu sunt niciodata obstructionate de alte autovehicule.
      2. In ordonanta privind circulatia pe drumurile publice scrie clar "Inaintea angajarii in traversare pe o trecere de pietoni nesemaforizata, pietonul are obligatia sa se asigure ca ceilalti participanti la trafic l-au observat si i-au acordat prioritate".

    • DAAAAA....mi se pare normal sa nu abuzezi cu nesimtire de prioritate......este la fel de grav ca si alergatul oamenilor pe strada....cat despre aruncatul in strada cu nesimtire si sfidare....eu nu am vazut asa ceva in germania........si in niciun cz tinand sedinte la telefon pe trecere...sau scuipatul cu dispret si superioritate pe capota celor ce asteapta sa treaca retardatii si pitipoancele blazate

  6. Sunt sofer si conduc zilnic in jur de 100-150 km exclusiv prin bucuresti in orele de varf.
    Cand ma deplasez ca pieton evit pe cat posibil trecerile de pietoni nesemaforizate,prefer sa traversez prin locuri nepermise cand sunt 100% sigur ca pot traversa si in acest fel ma protejez de dobitocii.

  7. Bv .... tot respectu pentru postare :)

  8. foarte buna postare, d.p.m.d.v, mingea este reprezentata in cea mai mare masura de cei care isi cumpara un BMW pentru ca au bani. Majoritatea accidentelor sunt facute cu BMW-uri de 12-15 ani. Tot omul care isi doreste o masina BMW si cand are un buget de 2000-4000 euro isi cumpara un E46, o masina buna, ieftina, si isi imagineaza ca se afla in ultima racheta scoasa pe piata de BMW. Si iarna trecuta, intre Turda si Cluj-Napoca, daca stiti intamplator dealul Feleacul, un tanar de 22 de ani, cu un 320 E46 a pierdut controlul si s-a proiectat intr-un tir care cobora pe contrasens. Si eu am avut bmw, sunt masini bune, dar nu iti ofera o viata in plus ca la candycrush in caz de accident!

  9. Ciprian (anonim)

    Foarte adevarat ce ai postat,de si lucrez in strainatate si vin de cel mult 2 ori pe an in tara,detin si eu o pisicuta M3 Coupe in care am alocat un buget onorabil sa straluceasca cand ies cu ea in oras,referitor la ce ai scris mai sus,mi se intampla foarte des sa ofer prioritate de dreapta si sa imi faca soferul din dreapta semn sa trec eu,Dumnezeule,unii sunt foarte speriati de "soferi" de bmw uri,intradevar din pacate este foarte adevarat ce sa postat mai sus.Vreau sa inchei cu cateva replici de la multi pasageri de ai mei cand sunt depasit de alte masini;frate dar te face ala pe tine cu rabla aia,vezi ca ai un mercedes in spate,da i ceata..etc..,Doamne fereste sa puna aia mana pe un bmw..respect pasionatilor BMW si care tin cu adevarat la masini.

  10. Este doar o masina premium, la noi s-a tradus gresit "masina de lux". In opinia mea masina de lux ar fi un brand gen Bentley.
    Eu sunt in schimb unul care vrea sa isi cumpere un BMW (de 'teren') desi detestam acest brand tocmai din cauza motivelor enumerate de tine.
    PS: Lucrez la softul care e in masinile BMW, si da am vazut ce pot masinile si m-au convins.

  11. Părerea mea nu Bmw-ul te face ucigaș ci mintea ta de prea mult timp odihnita iar cand te vezi la volanul unui Bmw crezi sa stii atât de multe si ca poti face atât de multe cu ea. Si de aici rezulta si multele accidente in care sunt implicate Bmw-uri de cele mai multe ori conduse de tineri. Problema e la șoferi la mentalitatea lor nu doar la masina ca sunt destui nesimțiți si bizoni si cu alte mărci nu numai Bmw. Daca nu schimbam mentalitatea șoferului roman mai ales a celui bucureștean aceste Bmw-uri vor fi pe mâinile unor inconștienți si ucigași. Bineînțeles ca exista si excepții omani cu adevărat pasionați cu care marca Bmw se poate mândri si la noi țara.

    • Asta cu soferul bucurestean.... e pe langa. Mergi in BV si incearca sa intri pe un drum cu prioritate aglomerat. Sa vedem cati iti vor face loc sa intri. Iti zic eu, foarte putini. Fa acelasi lucru si la bucale si ai sa vezi ca cel mult al 3-lea sofer iti va face loc.
      PS: Nu-s bucurestean. :)

  12. Ideea de "cocalar cu BMW" este din pacate una extrem de impamantenita pe plaiurile mioritice. Din pacate insa, acelasi tip de cocalar este prezent in toate marcile de masini comercializate pe piata romaneasca. Educatia rutiera in special si educatia in general devin lucruri din ce in ce mai rare in Romania. Pana in momentul in care legea nu se va aplica strict, pana in momentul in care nu vor exista echipaje de rutiera la fiecare colt de strada care in primul rand sa vaneze efectiv si sa sanctioneze la sange ORICE abatere de la Codul Rutier si in al doilea rand sa fie realmente inspaimantate de faptul ca in secunda doi se pot trezi "legate" pentru luare de mita, lucrurile nu se vor schimba.

    Din proprie experienta, vazut cu ochii mei - posesorul de BMW cu nr xx-yz-FUT/FUG/FUR/RUP se metamorfozeaza odata cu trecerea granitei de stat inspre vest in cel mai corect sofer intalnit vreodata (evident nu vorbesc aici de specimenele ce si-au cheltuit ultimii 750Eur pe un E36 trecut prin mainile a 18-50 "tuneri" de colt de strada, imatriculat pe Ruse, din care curg tablele si pentru care ideea de vacanta in Vest e sa iasa pe autostrada spre Pitesti pana spre Gaesti). De ce? Pentru ca politistul de autostrada din Austria nu prea intelege ce vrei de la el cand incerci sa il abordezi cu "Hai bossao, ce dreacu', suntem oameni, sunt si eu baiat, fi si matale baiat" si cu atat mai putin cu "Ba laba, ai idee cine sunt eu... stai dreacu' potolit ca te zbor maine din politie...ia de vorbeste cu sef'tu si mars..."!

    Si, poate surprinzator pentru multi, opiniile din randurile de mai sus nu apartin vreunui mos frustrat, ci unuia ce isi pierdea noptile prin Pescarus, Pallady, Zoo, Victoriei, etc. Si nu, nu conduc acum nici ceva de 90cai, nici ceva de 700Eur. Cu toate astea, simt sincer ca tara asta are nevoie de ordine. De la ultimul maturator de strada sau zilier pana la cele mai inalte functii din stat. Cumpara-ti ce masina iti permiti, unde prin "permiti" nu se intelege doar pret de achizitie ci piese, revizii, consum, asigurari, impozite, etc. Eu merg cu un 3.2 desi mi-as fi dorit aceeasi masina cu 4.5. Doar ca in acest moment imi permit aprox. 4500Lei impozit pe an, in schimb am estimat ca 8000-9000Lei impozit pe an e un pic peste posibilitatile mele din momentul asta.

    Esti "baietas"? Vrei BMW? Cumpara BMW. Dar inmatriculeaza-l in tara al carei cetatean esti! Plateste-i asigurare! Mentine-l intr-o stare in care sa treaca cel mai strict ITP fara "o atentie la baiatu'"! Plateste impozit! Plateste-ti amenzile!

    Esti guvernant? Incaseaza impozite si cheltuie aceste impozite pe imbunatatirea infrastructurii. Fie-ti frica de ce ti se poate intampla atunci cand deturnezi fonduri. (de ce oare in ultimele saptamani tot mai multi bugetari se plang de salariile mici pe care le incaseaza? de ce nu s-au plans pana acum? E cu siguranta doar o coincidenta faptul ca se plang dupa valul nesfarsit de arestari ale DNA-ului ... Nu?). Vreti salarii mai mari? Fiti productivi! Intr-adevar, un salariu NET de 5200Lei pentru un ministru este rusinos intr-o tara UE. Dar, dincolo de rusine, in momentul de fata meritati mai mult?

    • Mda... (anonim)

      In mare parte ai dreptate, insa nu sunt de acord cu taxa auto si cu impozitul in Romania. Pur si simplu este o aberatie sa fi de acord cu nivelul taxelor in ziua de astazi. Daca tie ti se pare normal intr-o tara ca aceasta, unde infrastructura este la nivelul statelor sud-africane, sa platesti 10 salarii minime pe economie impozitul la un autoturism care are o cilindree de 4 litri, ai clar o problema si traiesti intr-un balon de sapun. Sa revenim totusi cu picioarele pe pamant. Si inca ceva, lucrez in domeniul asigurarilor si iti voi spune un secret (care nu este secret, este cat se poate de public): companiile de asigurari bulgaresti platesc mai repede si mai bine decat cele romanesti.

  13. Valentin (anonim)

    "Poate sunt cativa care citesc si incep sa se simta cu musca pe caciula"

  14. De cand am BMW scuip pe geam, strig la lume si injur in trafic, arunc gunoiul pe geam si ma sicanez cu toti cei care imi iasa in cale. Daca pot sa dau o linie nu stau sa ma gandesc..clar o dau ca am BMW 320 136 cai. Inainte nu eram asa. Conduceam prudent o masina cu mult mai puternica. Acum ca a venit vremea aia faina si pot sa scot prima dragoste am realizat ca cei aproape 200 de cai pe care ii are nu ma tenteaza asa mult ca si diavolul din cei 136. Cred ca in masina asta este diavolul. Vorbiti cu cei de la patriarhie sa le interzica la sfintire...in felul asta nu o sa le mai cumpere lumea.:))))

    DACA ESTI CIVILIZAT O SA AI ACELASI COMPORTAMENT IN BMW FIAT AUDI NISSAN sau ce alta masina poti sa ai.

    Faptul ca toti teribilistii

  15. Esti pornit pe BMW cum era mircea badea pe basescu, dai din gura mult si degeaba. Parerea mea este ca sunt multe masini bmw si tot taranu isi cumpara bmw pentru ca este ieftin, toate accidentele au fost cauzate de CAZANE 90%.
    Pe mine unu deja m-a plictisesti cu articole proaste, ceva interesant si bun nu ai mai postat de mult

  16. Sunteti Total Idiori .. Ce @@@ conteaza Ca e Bmw Daca soferul Nu are Capul Pe umeri @@@@

  17. Un posesor de BMW (anonim)

    Domnilor, nu marca sau masina este de vina: " CI ELEMENTUL DINTRE VOLAN SI SCAUN!"

  18. Neutronik (anonim)

    Ar trebui ca firma sa vanda masini doar celor care au macar liceul terminat cu BAC-ul luat. Aici e marea problema... Sunt multi care habar n-au ce reprezinta stema BMW, dar ei "condun" un BMW si nici nu stiu ce e ala.

Lasă un răspuns

Login pentru a posta cu utilizatorul 4Tuning.

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>