4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > consum mare si putere scazuta,...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Consum mare si putere scazuta, seat leon 1.9TDI/110 Ajutor!!?

Salut, nu demult am achizitionat un seat leon 19tdi 110 cai. Initial avea o problema, la 2000 rpm se taia acceleratia (mergea ca un SDI) am skimbat toate filtrele si uleiul si parca a dispatut acea intrerupere, in skimb au aparut altele: consuma foarte mult, scoate un pic de fum alb la pornire si turatia in relanti oscilleaza intre 900 si 1000. Motorul merge parca innecat adica trebuie sa merg mai tot timpul cu pedala apasata aproape pana in fund. Ce problema ar putea avea?? Multumesc anticipat
A intrebat mafiotul1989 (440 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns looshian (2,120 puncte) acum 11 ani

editat de looshian acum 11 ani

cand ti se taia acceleratia, fenomenul se numeste "LIMP MODE". turbina iti intra in "limp mode" si aici cel mai probabil din cauza geometriei variabile care se blocheaza /turbina murdara (calamina - principalul dusman). din astea rezulta ca turbina nu mai face presiune cum trebuie si intra in "limp mode" deci si consumul crescut si puterea scazuta (raportul aer/carburant nu se mai face corect). sunt sigur ca atunci cand ti se "taia" acceleratia, daca opreai motorul si porneai din nou, masina mergea bine, pana cand atingeai iar o anumita turatie si iar ti se "taia", nu-i asa? incearca sa verifici actuatorul de langa turbina care comanda geometria variabila (posibil carcasa ruginita/defect)dar cel mai sigur o sa trebuiasca sa schimbi geometria variabila din turbina si evident curatata turbina. poti sa tragi de actuator(improvizezi un carlig dintr-un electrod ceva sau apesi pe tija cu o surubelnita) si daca simti la mana ca agata ceva sau hâşcâie in turbina, clar geometria trebuie schimbata. afara e frig acum, vezi sa nu confunzi aburul cu fumul alb. daca intradevar e fum alb atunci e posibil sa mai ai ceva probleme la turbina. dar in principiu geometria variabila e cauza. m-am lovit si eu de aceeasi problema si am rezolvat-o cum ti-am explicat mai sus. eu am un audi a4 , 1.9 tdi 110cp cod motor AFN. deci cam acelasi motor doar ca la tine cred ca are alt cod. ca si costuri pe mine m-a ajuns 400ron geometria variabila + manopera (demontat/montat turbina pe masina). tu acum o sa ma intrebi daca nu se poate doar curata. in interior s-a depus calamina si geometria s-a tot frecat acolo pe mizerie pana s-a blocat, iar "paletele" geometriei s-au uzat si evident intre ele si cochilia turbinei ramane un spatiu dupa curatare, si daca o cureti fara s-o schimbi problema o sa reapara mai curand. sper ca ti-am fost de ajutor.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat mafiotul1989 (440 puncte) acum 11 ani Multumesc  mult de raspuns, acum in sfarsit inteleg si eu ce inseamna geometria variabila si actuatorul. Si cu raspunsul tau promt, chiar mi.ai fost de mare ajutor! O sa incerc maine sa o ridic cumva pentru ca am vazut ca turbina e jos de tot si de sus e aproape imposibil sa ajung la actuator sa il misc. Oricum sper sa fie doar asta, ca eu m.am gandit ca injectoarele sunt ''pe duca'' si deja am inceput sa imi fac griji. Mentionez ca masina are 220 000 km, m.am uitat la comp de bord la consum combinat si e 7,1 (facuti inafara 100-120km/h) am testat.o si la viteza maxima si a scos 185 in coborare, in schimb p drum drept nu trece  de 160. O sa incerc sa verific turbina si revin cu raspunsuri. Merci mut inca odata, toate bune...
A comentat mafiotul1989 (440 puncte) acum 11 ani A, da si am uitat sa adaug ca am un prieten mecanic si s.a uitat la climatronic nu stiu c butoane pe acolo si i.a aratat presiune scazuta in turbo adica aprea 42 si zicea el ca trebuia sa apara 60. Deci poate fi geometria de vina si nu face turbina destula presiune

Alte raspunsuri: (2)

0 voturi
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Am seat toledo afn 110 cai...Il am de 4 ani in care am avut simptome asemanatoare de cateva ori..

-pentru inceput scoate mufa de la debimetrul de aer,,porneste masina si mergi fara ea,daca masina isi mai da drumul(merge mai liber dar fara sa intre turbina)inseamna ca debimetrul este busit;

- dupa ce ai eliminat problema cu debimetrul de aer daca tot face aceste simptome,poti fi urmatoarele,injectoare decalibrate,sau pilitura fina adunata sub capacul pompei injectie(sub modulul electronic al pompei).
ATENTIE!!! Daca masina galopeaza mereu sau uneori la relanti este clar din modulul electronic al pompei care trebuie scos si curatat!!Daca intarzii sa cureti modulul electronic masina va incepe prin a muri la relanti, a merge in suturi,sau a nu porni!!
Am patit de 2 ori aceasta problema,se scoate modulul electronic din pompa,se curata se pune la loc si gata treaba!

Comentarii:

A comentat mafiotul1989 (440 puncte) acum 11 ani Am incercat fara debitmetru, si ca sa iti explic mai bine situatia.... era un tir in fata mea si de la un semafor am plecat anandoi si eu cu acceleratia pana in capat si am vazut cum se duce camionul in fata mea si eu ramaneam, deci mergea mai rau ca un SDI. De aici am exclus problema debitmetrului kiar daca initial am crezut si eu ca el e de vina pentru ca oscileaza in relanti. Mai poate fi varianta ca e ''pe duca'' si la turatie mai mare nu da un randament bun de aer/motorina si poate de aici si consumul. O sa incerc sa vad prima data turbina dak e ok si apoi vedem. Mutumesc mult pt raspuns, numai bine
+1 vot
A raspuns pauloi (8,310 puncte) acum 11 ani daca iti oscileaza turatia la relanti ori iti baga pompa aer fals(sau trage pe la filtru cum m-i s-a intamplat mie) ori unul sau 2 din injectoare sunt infundate...cea mai buna ar fii o diagnoza

Comentarii:

A comentat mafiotul1989 (440 puncte) acum 11 ani am vazut d la futunasul transparent ce e de la iesirea din filtrul de motorina se vad niste bilute de aer in contiunu cum trec. Oare sa fie din cauza asta? Care ar fi remediul?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Daca se vad bule de aer in motorina,atunci trebuie sa verifici daca sistemul este etans si pe unde trage aer.
Poate si si asta una din cauze,sistemul de injectie lucreaza la presiuni mari si aerul il afecteaza.
Verifica tot circuitul de la pompa din rezervor si pana la pompa de injectie,in special imbinarile si trebuie sa gasesti undeva.
verifica fiecare garnitura,in cazul de fata cel mai plauzibil e filtrul de motorina(furtune,garnituri).