in loc sa ziceti mersi ca asta e printre singurele avantaje de a fi roman (ca poti face orice cu spaga) v-ati gasit sa va plangeti si acu
ps: mai faceti un articol pls cu ceva amanunte legate de tuning ca doar e site de tuning... un bumper, un far/stop de alt model, toba, stripe-uri sau vopsita total curcubeu masina, etc.
e nasol daca gandesti asa.
singurul lucru pentru care as da spaga ar fi pentru chestii legate de modificarile facute de mine.
Daca mi-ar reprosa ca n-am franele calumea de exemplu, mi-as repara franele, n-as da spaga.
Eu personal am grija singur de masina sa fie in norme dar masina mea e speciala de drift facuta la limita sa intre in lege. Ce am eu pe masina "de siguranta" este cu mult peste standard ca si frane, directii, stabilitate etc dar intervin probleme cu noxele si anumite elemente de directie modificate excesiv.
In alte tari nu ai asa libertate. la noi spaga e traditie, asa functioneaza lucrurile, simplu si la obiect... la spital te duci, dai "bani" si te rezolva... in alte tari mori pe trotuar ca nu ai asigurare sau bani pt privat
ma duc intreb cat face, ii dau banu, el imi face ITPul si am plecat acasa (am o dacie 1310)
dar am grija sa ma asigur ca directia si franele functioneaza asa cum trebuie
trebuie sa existe... eu tin minte ca de exemplu nu ai voie cu faruri neomologate (tuning) sau sa ai mai mult de 40% din vopsea de alta culoare decat cea din talon (sau ceva de genu). Trebuie sa fie pagini intregi de reguli d'astea
Si daca ai alt motor pe masina decat cel din acte se trece ITP-ul usor cu spaga? Sau e indicat sa nu ai serii nici la motor nici in acte ca sa fie mai simplu....
Cand am fost cu masina mea (un golf 3 - ingrijit)la ITP m-a tinut aproape o ora, a tot butonat si comentat ca nu iese aia, ca nu iese aia (nu am dat spaga, tipul cred ca astepta) si i-am zis "ba o lasi, ma duc la altu', lasa-ma *****' ca esti fantastic". Inainte de mine a fost un tip cu o trompeta de masina... folii albastre din piata, capota sifonata... si a trecut in 15 minute. Deci, trageti voi concluziile...
la mine a comentat ca am stopurile negre...desi politia nu mi-a spus niciodata nimic,50 lei au fost bn primiti pt a trece itp-ul...in rest nu am avut probleme la masina...dar pt un lucru minor isi cer baietii dreptul
Deci astia de la ITP sunt niste hoti nenorociti si pe deasupra nu le prea au cu mecanica auto.
Mi-am dus masina, un e60 530i, acum 3 saptamani la revizia de 20000 km la automobile bavaria.
Mi-am schimbat toate piesele uzate si care aveau probleme: 3 brate de suspensie, plus filtre, placute de frana, ceva bucse, bieletele anti ruliu, ulei motor, ulei diferential, lichid de frana, de servo, reglaj unghiuri directie si in******eva piese ce nu mi le mai amintesc.
In fine, imi place ca masina sa fie tot timpul ingrijita ca sa nu ma trezesc cu surprize neplacute.
Cam 4000 de lei a fost toata afacerea.
Saptamana trecuta m-am dus sa imi fac itp-ul ca imi expira.
Toate bune si frumoase, pana cand iese tembelul dupa 1 ora si jumatate si imi spune ca am mai multe defecte minore la sistemul de directie si nu stiu defect minor la sistemul de franare, asta dupa de am schimbat bucse, brate, reglaj unghiuri, placute si multe altele, si ca nu ies gazele.
Cei drept, am evacuare supersprint cap-coada, cu tot cu catalizatoare, dar nu am nici o problema cu gazele.
Dar cred ca astepta sa ii dau ceva bani, ca si-a pus creierul de primata la lucru si a ajuns la concluzia ca daca am masina mai scumpa, inseamna ca am si bani si ca ii dau si lui ca sa ma scap..
Si imediat dupa ce a iesit sa imi zica ca masina nu mi-a trecut testul lor de rahat, un ****** de dacia 1300 de pe vremea lui bunicu a trecut itp-ul -evident, cu spaga de rigoare.
Dupa ce i-am tras niste injuraturi si i-am zis ca sa isi cheme seful, si ca sa ma duc cu el si cu seful lui la sediul rar cluj si ca vreau sa ii dau in judecata, si-a cerut scuze "va rog frumos sa ma scuzati, poftiti, masina dumneavoastra nu are absolut nici o problema" si alte cacaturi.
Intre timp, seful service-ului respectiv a auzit scandalul si a venit si el sa vada care e problema.
Si-a cerut scuze si ca ma roaga sa nu ma duc la sediul judetean rar ca sa nu ii fac probleme, si mi-a dat taxa inapoi -190 lei.
Deci asta este R
pe mine m-a intors pt ca aveam pe spate cauciucuri cu modelul caii de rulare diferit. aceleasi dimensiuni, ambele de vara si ambele intr-o stare foarte buna, aproape noi.
treaba cu tuningul...ramane la aprecierea fiecaruia...dar dak nu ai mecanica pusa la punct nu ai ce cauta pe drumurile publice...nunumai ca poti sa o patesti intr-un mod tragic...dar omori si pe altii...
eu am facut cu motor schimbat in rest era super ok masina, directie, frane, lumini ... nush ce`i asa grav motor schimbat, la mine era unu mai bun nu curgea si nici nu scotea fum ca un combinat.
08 sep 2011, 18:09
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
O tampenie de articol...multumim foarte mult,de acum inainte o sa inteteasca astia "blocajele" pe standuri,ptr ca stiu si ei ca e generala treaba!
In fine,oricum stiau...
eu personal(Dacia Nova,Papuc 1.6 , 1.9D ) prefer sa ma ocup acasa de defectele majore,dupa care merg in statie,dau spaga de rigoare ca nu am chef sa bat n'shpe mii de drumuri ptr revenire si imi vad de drum linistit!
PANA LA URMA CEI CE MERG CU DEFECTE LA FRANA SAU DIRECTIE,SUNT INCONSTIENTI IN PRIMUL RAND EI,DUPA CARE INSPECTORUL ITP!
Va dau dreptate cu reparatul de acasa (chestiile de mecanica), acuma ca mai e piscata vopseaua de la vreo piatra... asta este, dar dupa cum spuneam, chiar daca e masina OK tot te framanta - poate, poate. Si inca ceva, ai masina boboc, iei 2-3 gropi zdravene si iti continui drumu si cand pui o frana pe la 100-120 te duci d***u in boscheti ca ti-ai indoit stiu eu ce capeti de bara, bascule, discuri de frana... concluzia: cand e sa te ia, te ia si din usa bisericii. Baietii de sus stiu tot, nu va speriati, probabil isi iau si ei cota parte fiecare pe zona de care raspunde, la noi orice e posibil.
Il fac pe naspa, la o masina de 10 ani nu prea ai sanse sa treci ITP-ul, mai ales la drumurile noastre, dupe ce te respinge odata iti da nenea un biletel cu cele mai importante componente ce trebuie schimabate, de obicei la directie si frane. Acum sa fim seriosi, NU NE PERMITEM sa luam in considerare chiar toate mizilicurile. Siguranta e prima, si cand vine vorba de directie si frane, nu ne jucam, motorul mai poate "tusi" din cand in cand.
OK, iti dau dreptate, dar daca ai citit comentariul meu de mai sus, iti dai seama ca nenorocitii astia si daca nu ai nici o problema tot vreau sa te **** ca sa te faca de bani.
Si da, siguranta e cea mai importanta.
Aia cu jafurile de dacia 1300 si alte cotete antice sunt adevarate pericole publice, iar atat propietarii cat si hotii care iau spaga pentru ai ii trece itp-ul sunt niste inconstienti.
Hai sa nu generalizam. Aici totul depinde de proprietar daca e inconstient sau nu. Eu de exemplu am Dacia 1310 din '99 dar niciodata la ITP nu mi-au gasit defecte la directie sau la frane. Asta pentru ca nu permit, cum aud o scartaitura sau nu imi place mie ceva la masina am si schimbat. Cei care au acele cotete de care spui tu ori sunt batuti in cap si nu isi dau seama cat de periculosi sunt pentru ei si ceilalti participanti la trafic, ori sunt indiferenti la ce se intampla in jurul lor. Deci sunt doua categorii, cei cu cap si cai fara.
In schimb problema e alta. Si asta mi-au zis-o cei de la atelier. Traim in Ro si cei mai "competenti" de la RAR nu vor sa treaca Daciile cat or fi ele de bine puse la punct. Cum vad Dacie mai veche de 95 o blocheaza si ii gasesc ei ceva ca sa ii dea respins...deci obligat dai spaga...
De unde man atata???O fi pe la voi, la mine in oras sunt masini de zeci de mii de euro inscrise pe Bg,iar in cartier singura rabla e un Grand Cherokke de prin 90'{ cumparat din pasiune}.In rest sunt golf 4/5, slk, hummer , lexus, seria 7{ vechi penultimul} porsche 911, ML , X5.Cei din Cta pot confirma asta.Rable sunt peste tot, dar nu cred ca mai conteaza ca sunt sau nu de Ro.Fiecare om si-a cumparat masina dupa portofel, si noi am face la fel.Poate si el ar fi vrut un Golf 4 sau o Bora sau Accent..dar daca a avut bani doar de un Escort din 95???e de condamnat?? Eu cred ca nu.
Sunt multe masini care nu merita sa treaca ITP-ul...merg unii cu niste tigai de masini, dau dreptul si dupa un timp ii vezi izbiti prin nu stiu ce garduri, copaci, dar cel mai grav in alte masini, a caror pasageri nu au nici o vina, si ajung in stare grava la spital sau in cel mai rau caz mor, asta pentru ca lumea e inconstienta si pentru ca traim in Romania....daca am fi in Germani nici jumate din masinile din tara nu ar trece ITP-ul.
multe masini venite din germ, cu norma euro 3, si noxe si catalizator D4 in germ, in romania nu trec testul de noxe la inmatriculare...ca, cica nu se incadreaza la euro3...oare neamtul are alte aparate?
hai sa fim seriosi...daca romanul nu e in stare sa faca o masina klumea, macar sa nu-i conteste pe altii...si atunci...incerci si cu spaga...
ma refer la masini care sunt in conditii mult mai bune de functionare ca multe de la noi care trec itp-ul pe la noi
Ai dreptate.Si eu am dat spaga, masina era brici, dar aveam parbrizul crapat si nu vroiam sa il schimb.A fost prima si ultima data.Dar spaga la ITP este populara si prin alte tari{ aici unde sunt eu} doar ca se da pentru probleme mai usoare.
Mai trebuia o optiune in Poll.ceva cu 'defectiuni minore'
In octombrie am ITP'ul,ma duc cu placute,pivoti bielete etc.NOI Franele si directia ar trebui sa fie puse la punct periodic...
Sunt insa destui care risca moartea, decat sa stea cu masina pe dreapta( 1 saptamana,2 sau 1 luna etc)pana fac rost de bani.
Cu pacalirea noxelor e mai greu. Un catalizator costa uneori cat jumatate de masina SH, segmentarea nu nici ea chiar ieftina... Deci se da spaga in continuare.
Cei de la itp sunt dati ***** cand vine vorba de gaze.
Eu mi-am pus recent o evacuare cap coada supersprint, serpisori, catalizatoare, intermediare si tobe finale.
Valorile la noxe sunt exact la fel ca cele din fabrica, toata evacuarea e din inox, deci nu am probleme cu rugina sau cu pierderi si pe deasupra am dat si o gramada de bani pe ea, si vine tembelu de la itp cum ca la masina nu ies gazele.
Vorba vine, chestia e ca ei fac lucrul acesta doar pentru ca sa le dai bani.
Un prieten si-a luat un e90 nou, anul trecut.
A fost deoadata cu mine la itp si surpriza nici lui nu i-au iesit noxele.
Deci faza cu noxele e o vrajeala ieftina folosita pentru a mai face si imputitul de hot niste bani.
Imputit esti TU!
Daca aparatul spune ca nu-ti ies noxele,inseamna ca nu-ti ies. Noxele nu le ia inspectorul dupa miros ci cu ajutorul unor aparate ( care sunt destul de performante in zilel noastre) iar cind spunem noxe ne referim si la sonda lambda si la hidrocarburi si la gaze,etc. Asa ca nu te mai agita degeaba.Dute si repara-ti masina.
In urma unui accident, masina trage spre dreapta daca dau drumul la volan, nu foarte tare, dar destul de vizibil. Am incercat sa remediez problema la 7 service-uri, 2 reprezentante si peste tot pe unde am fost am dat doar de incompetenti care nu stiu sa spuna de ce se intampla asta sau cu niste scuze josnice, precum ca nu au documentatie pentru masina. Daca nu trece ITP-ul din cauza directiei, cei de la RAR sa se duca si sa se certe cu idiotii din service-uri pentru faptul ca nu stiu sa remedieze problema.
Cel mai probabil ti s-au indoit lonjeroanele, nu mult, proabil ca e o diferenta de vreo 2 mm.
Dar la directie se simte si cea mai mica diferenta.
Incearca sa te certi cu tembelii care iti baga scuze de rahat, cerele banii inapoi pe diagnoza daca nu sunt in stare sa iti gaseasca problema.
Si incearca sa mergi la un service care se ocupa doar cu reparatii la masini lovite, ei trebuie sa stie ce problema ai si ce ai de facut.
Pai asta-i, ca am incercat mai peste tot si sunt refuzat. Toti vor sa o puna pe standul de directie sa-i faca unghiurile, dar cu toate ca le spun la idioti ca paralelismul e bun, in schimb caderea si fuga nu sunt in parametri, ei imi spun ca nu au ce sa-i faca, lucru care mi se pare imposibil. Va trebui sa ma duc in alt oras ca sa o repar...
Ma omule,nu mai tot sarii in sus ca daciile 1300 usnt torpile,Spre exemplu,detin 2 dacii 1310 si la fiecare dau un bonus la ITP,nu de alta,ca mecancica si tot ce tine de siguranta mea si a ceor participanti la trafic sunt puse la punct.Dar,nu imi spune mie ca o masina e 20 s ceva de ani mai scoate gazele cum trebuie,sau ca mai am eu la fiecare furtun coliere,sau ca am altE jante sau cauciucuri.Ca si concluzie,este rusinos dar cu spaga merge peste tot,banul spune tot!
Prietene, e normal ca la masini de de 4 ani, respectiv de 1 an sa zica muistii ca nu ies gazele ?
Si nici masinile in cauza nu cred ca sunt masini cu sute de mii de km, cu pistoanele la cota +2.
Eu unul mi-am cumparat masina de la o reprezentanta din germania, imi fac reviziile doar la reprezentanta, si mai vine handicapatul de la itp si imi zice ca masina mea are defecte minore si nu poate sa treava itp-ul.
Laso dracului de treaba.
Citeste-mi comentariile de mai sus si vezi ce mi-au facut mie astia de la itp, ca iti vine sa ii dai cu capul de evacuare pana le intra mintile in cap, la ce hoti si magari nesimititi sunt.
ia du-te tu afara prietene si fa-ti itp-ul si vezi cam cum sta treaba.Probabil ca si inginerii din germania sau alte tari sunt magari si nesimtiti. stiai ca noxele pot fi decalate de la parametrii din simplu fapt ca nu iti arde o bujie cum trebuie?......iar orice masina care are defectiuni minore conform R.N.T.R este admisa din punct de vedere tehnic?.........vorb esti la nervi si informezi prost pe cei care iti citesc ce scrii.....
Dupa 4 ani este normal sa-ti respinga masina.Masina ai luat-o din Germania dar circuli in Romania,asa ca e foarte normal. Vezi ce inseamna defecte minore si pe urma jignestel pe inspectorul care ti-a facut ITP-ul.Ma indoiesc ca,daca masina ar fi corenspuns d.p.d.v. tehnic ,te-ar fi respins sau ar fi asteptat spaga de la tine.
Eu am fost la rar in voluntari cu un vw din 1986 aranjat inainte si reglat si am luat ITP pe bune fara un leu in plus. Culmea ca aveam si tobe sport pe masina si nu au spus nimic. Cred ca tine putin si de noroc.
Ar trebuie scoase din circulatie toate cojile incepand de la Dacie si restu care sunt pe Bulgaria.Mai vezi cate un cotetz din `77 deabea se taraie dar in schimb afuma dupa el mai rau ca un tractor.
02SRG esti complexat frate,fara suparare.Arata\mi tu mie si un logan care iasa pe portile fabricii mergand cu el o luna,si apoi sa faci ITP,vei fi surprins ca tot ii vor gasii defecte minore sau majore;).Si in al2-;lea rand ce problema ai tu cu masinile de bulgaria?Ca oricum nu fac ITP-u in romania;)Si da ai dreptate soulshreder asta e romania,decat sa faci enspemii de drumuri sa iti recuperezi certificatul mai bine dai un bonus baietilor si ai rezolvat problema!Va salut respectos!