De unde minim 200-400 lei frate? :)) La dacie acu 2 ani am luat SET placute fata cu 13 lei... noi de la piese auto =))))) La vectra din 2003 am luat placute fata 150 lei + 50 spate
crede-ma ca am schimbat f multe discuri,dar asa ceva nu am intalnit...astea au fost masini cu defectiuni pe sistemul de franare,exploatate necorespunzator.La o masina ce o utilizezi in parametrii normali nu vei intalni asa ceva!Rugina pe ventilatia discurilor o ai doar atunci cand nu pui o frana cel putin 3 ani...adica masina din 10 ani,5 a stat...ceva de genul"masina tinuta in garaj",pe forumurile de vanzare auto,masina cumparata de la o femeie,de la un mos,vrajeli din astea,ca o masina de 10 ani are 50000.Cate masini ati vazut la vanzare cu 150/300000?
09 nov 2011, 10:55
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
cum sa fie de passat cand passatu are gauri in discuri pt prezoane? a 2 a poza e de la o masina cu piulite la roti si cu prezoanele integrate in fuzeta. sincer habar n ai si vorbesti doar ca sa te afli in treaba
03 nov 2011, 14:51
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
cand pui o intrebare pui si semnu intrebarii la sfarsit, altfel cum vrei sa inteleaga lumea ce vrei sa zici? nu s mama omida sa ghicesc de ce masina e discu ala da in principiu ford'u si alti putini producatori au sistemu asta de prindere al rotilor.in nici un caz nu e bmw, mercedes sau grupu VAG.
in fond si la urma urmelor, cui ii pasa?
si chilotii de pe tine tot la mana a doua sunt? nu ma intereseaza ca te joci cu siguranta ta amice, dar nu te juca si cu a noastra pt ca din cauza unuia ca tine pot muri oameni nevinovati. P.S.: Am periunta mea de dinti de vanzare. Esti interesat?
03 nov 2011, 00:31
+16
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
dupa cum gandesti mai mult de 14 ani nu ai. poti sa o ridici pe elevator si din suta in suta, daca faci "revizia" cum spui tu :)). nu vezi ca sustii niste tampenii mai mari decat universul in sine. Daca masina intra la revizie la 6000 de km inseamna ca ai belele mari cu ea.
de unde ati scos asta cu placute schimbate la 15-25000 km si discurile la 40-50k(doar daca sunt de proasta calitate)dar in general cam 30-40000km placute si 70-80000 km discuri.Placutele nu se schimba la nr. de km ci dupa cata ''carne'' mai au ele(3-4 mm)pot rezista si 70000 km,depinde foarte mult de stilul de condus.
foarte bine spus colegu. eu am pe e46 placute TRW puse de 2 ani si ceva, am parcurs de atunci 43.000 km si inca arata bine, mai au carne si franeaza foarte bine masina. discurile au cel putin 75000 km, nu arata rau, dar le voi schimba in curand pt siguranta.
nu va alarmati aiurea...un set de placute TRW si un stil decent de a conduce eu pun pariu cu voi ca il veti schimba la cel putin 60000,iar discurile de franare la cel putin 300000.Aspect din propria experienta!!!
09 nov 2011, 09:24
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Mi am adus aminte de 1 chestie.....atunci cand mergem la spalatorie nu este bine nu conteaza ca e iarna sau vara cu discurile incinse direct la spalat,indicat ar fi ca sa asteptam sa se raceasca cat de cat(asta doar daca is incinse,daca is calde nu are nimic)
Ca si placute-discuri am mers pana acum pe TRW...sunt multumit pana acum nimic de reprosat.
lasa nene ca se duce andreiuuu la spalatorie dupa 3 frane d-alea de il scot pe el prin parbriz, baga karcher-ul pe discuri sa le caleasca si sa vezi dupa aia frane de sparge discul :)). foarte adevarat ce zici dar multi nu iau in seama kestia asta ;)
08 nov 2011, 14:12
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
am un I30 cu 40000km si inca am placutele din fabrica deci nu doar km spun cand se schimba conteaza si stilul de condus. Cred ca cea mai buna schimbare este aceea in functie de uzura
Cum sa fie discurile ovale din fabrica? Discurile se ovalizeaza din mai multe cauze: condus foarte agresiv, acestea se incing iar la contactul cu apa rece se deformeaza, 2-3 franari disperate, pt. a evita pericolul iminent si materialul din care sunt facute discurile stock se deformeaza.
se vede ca 4tuning e plin de copii si de prosti... sar ei cu - ca alta viata nu au. si tu robert cand o sa inveti engleza o sa vezi ca scrie in in articolul ala de l ai pus tu." wobble in the rotor may actually pull the pads"
Bai pulica, vorbeste frumos in primul rand, apoi s-ar putea sa stiu mai multa engleza decat stii tu romana si tu sa fii mai copil decat mine defapt. Mesajul a fost adresat lui Giovanni_23, iar spre deosebire de tine eu am contribuit cu un link ajutator nu cu afirmatii jignitoare. Totodata iti dau dreptate referitor la faptul ca e plin site-ul de copii, de prosti ori ambele, esti unul dintre ei ! Cred ca am fost una dintre putinele persoane care ti-a dat +, daca nu singura, iar tu te-ai gasit repede sa ma insulti. Rusinica !
nu e vina mea ca tu ai dat replay la mesajul meu. de unde sa stiu ca nu mi te adresezi. si daca ai mai citi o data ce am scris, poate intelegi ca nu pe tine te am facut copil sau prost, ci pe aia care au sarit cu "-". si dupa aia te am invocat. nu am pus nici un link pt ca nu am stat sa caut. eu stiu asta de la un mecanic, la un curs. cine stie sa imi dea dreptate, cine nu stie sa ia aminte, si cine e prost sa dea -.....
Cum mamicata sa nu iti iei minusuri cand zici ca discurile vin ovale din fabrica? Incompetentule! Cu siguranta 4tuning-ul e plin de copii saturati pana peste cap de nfs si pot garanta 100% ca esti unul dintre ei, daca nu chiar "seful" lor. Ba, decat sa spui o tampenie mai bine stai in banca ta. Minusurile alea arata parerea celorlalti, asa ca gandeste putin, daca 11 persoane iti spun ca esti prost....ce rezulta? Iti raspund eu: MUCLES CUCUVEAUA pe viitor!
@strymerx du-te-n mm, retardat frustrat ce esti. uite cine vorbeste, prosul satului. ai descoperit internetul si esti smecher acum. pe ce te bazezi cand ma critici? pe fapul ca 11 retardti minal, asa ca tine au dat - ? mi-e scarba de astfel de creaturi, asa ca tine. gunoaie ale societatii. analfabetule. intreab-o pe "mamica ta" cat de prost esti. asta daca stii cine e.
@Martzyi "Du-te-n" :))), omule inainte sa arunci jigniri gen "prostul satului" si "retardati mentali", iti recomand cu mana pe inima sa te duci pe la scoala, esti cam varza. Te sfatuiesc sa incepi cu abecedarul, cu toate ca nu stiu cat o sa intelegi din el. Si mie imi e scarba de cei ca tine, care din pacate predomina, de asta a ajuns Romania unde a ajuns.
P.S Faptul ca injuri denota doar taranism si prostie acuta, dar nu avem pretentii de la unul ca tine, vorba aia: taranul de oras e cel mai prost animal.
Articolul e bunicel, dar nu sunt de acord in legatura cu rectificarea discurilor ! In primul rand, daca discul nu e crapat/fisurat/rugin it/are multa carne pana la limita de uzura maxima, si are "santuri" din cauza placutelor de proasta calitate (sunt foarte multe placute prea "dure" care tin mult dar deterioreza discul tare, lasand urma adanca pe suprafata de contact, lucru ce se poate observa prin buza ce ramane pe marginea discului ), ele se pot rectifica fara nici o problema. Iar tariful de rectificat e intre 60-80 lei/perechea, nicicum 100 cum se specifica in articol ca si pret aproximativ. Procedeul de rectificare se poate gasii in manualurile de reparatii ale multori marci, deci nu este un "romanism", iar foarte multe service-uri practica aceasta operatie, pana si la cateva reprezentante de prestigiu !
03 nov 2011, 08:58
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu trebuie sa te uiti la km, ci la starea lor. Discurile mele au 235.000km Placutele inainte de schimb aveau 70.000km. Masina e SAAB 93. La alte masini, m-au tinut 50.000-100.000 discurile si 6.000-40.000 placutele.
foarte bun sfatul,trebuie sa ne gandim mai des la siguranta noastra si nu numai la a "prinde viteza cat mai mare "......trebuie sa mai si oprim masina in timp util pentru a evita consecinte grave !e de apreciat postarea !
mai baieti in loc sa va certati pe aici mai bine puneti mana si verificati franele masinii pe care o detineti....asta in cazul celora care au auto propriu :)) multi pe aici lasa comment care nu are nici o legatura cu subiectul....vai de mama voastra !!!
Nu cred ca se cearta nimeni, dar intervalele nu sunt fixe, iar placutele care uzeaza discul nu sunt neaparat "proaste"
Oricum articolul este foarte bun, si contine multe adevaruri.
conduc de 32 ani si nu am auzit de schimbat placute la 15-25000 si discuri la 50000.Odata pe vremuri se vorbea de rodaj la masini...il faceai pana pe la 10/20000,adica ies cu masina din rodaj si schimb placutele???E buna treaba!
Recordul meu este anul asta la GSX-R 600 K1: 2000km cu un set de placute pe fata. Folosit aproape numai pe circuit.
La frane conteaza cel mai mult stilul de condus. Banuiesc ca aia cu discurile crapate n-au mers cu masina la cumparaturi, sau la plimbare cu familia prin tara.
Acum 32 de ani erau alte standarde... Puneai piciorul jos si te opreai.
de acord cu ce era atunci...acum 32 ani,dar conform standardelor sunt aliniat la ele si sunt "dotat" cu ultimele generatii de masini,atat in proprietate cat si la firma,cea mai veche masina pe care o detin are aproape 5 ani,si nu te gandi la Logan.Fierul este inventat din epoca de fier...corect?Acum avem mult mai performante toate autoturismele...carb on si multe altele. P.S. Nu te gandi ca am vreo 50 ani...am doar 39 si sunt un fost Campion National in Automobilism,membru A.C.R. tot de 32 ani...daca nici eu nu stiu ce este aia masina cand stau de la 7 ani langa ele si le conduc,inseamna ca sunt un NOROCOS de am avut trecutul meu si faptul ca detin o firma de transporturi auto.Apropo...eu sunt ION din alte postari ale altor forumuri.
Drumuri bune la toata lumea si fara evenimente rutiere...bafta!
romanu in general,cumpara masini pe care nu si le permite,baga rate la greu,si tine masina in garaj sau in fata blocului sa se cace pasarile pe ea,si alt soi,is aia care se cara cu ea catusi de cat,dar nu baga nici un banut in ea,ca is morti de foame,si de abia cumpara de 50 lei benzina sau motorina,asta in cel mai fericit caz.
nu tot omu trebuie sa aiba masina,sunt si mijloace de transport in comun,nu iti permiti masina,vinde-o sau nu mai cumpara,limiteazate la cat poti duce tu,nu la vise de 2 bani.
Exact cum scrie si in articol,gandeste-te la familia ta si la cei care circula in trafic cu tine,ca ii poti ucide ca un cretin,fara discernamint,dar plin de el ca are coaja pe 4 roti.
si legat de asta,eu am schimbat la fordul meu,discurile la 125.000 km,erau uzate,dar nu asa crapate si fisurate,placutele la 30.000-35.000 le schimb,nu astept sa mearga pina la fier,ca e mai bine asa.
conteaza si ce piese pui,daca iei discuri cu 50-100 lei,tot atata o sa te tina,si sa nu te miri ca o sa bata,la fel si cu placutele,daca iei marci consacrate,te tin mai mult relativ,dar frineaza mult mai bine.
Piata este invadata de facaturi si chinezisme,turcisme, si multa lume nu se uita ce cumpara,doar ieftin sa fie,si moara repede.
felicitari mit78...ai grait adevaruri in ambele postari...te sustin in argumente,eu am spus-o mai delicat,dar avem oameni carora trebuie sa le spui adevarului pe nume!
Bafta la toata lumea!
Salut cu respect pe toti membrii clubului 4TUNING si intreaga echipa. Sunt nou in acest club si am vozut tot felul de comentari despre frane,pareri,stil de condus,alte opini.Acum vreau sa va spun si eu cateva cuvinte din propria mea experienta de 17 ani de profesie conducator profesionist,TIR, cu peste 1400000 km in toata europa,ca este foarte adevarat si dau dreptate unora ce au postat comentari cu privire modul, stilul de condus pe care il avem fiecare ceeace duce la uzarea franelor,defectarea lor sau nu mai vb. de calitatea lor.Acuma ca sa nu zice-ti ca nu ma laut si eu cu franele masinii mele,va pot spune ca am un peugeot 307sw HDI 2006.cumparat nou in Spania,cu 110000 km.actuali si toate reviziile la PEUGEOT.Va pot spune ca cei de la servis se tin de mine sa-mi schimbe pacutele care sun uzate la JUMATATE zicand ca trebuie ca trecut de km normali care trebuia schimbate.Adevarul e ca sau plictisit doar sa schimbe ulei si filtre care eu am fost foarte puctual.Acuma zice-ti voi trebuie sa-i las sa-si faca damblaua sa-mi schimbe placutele si discurile care nu au gram de uzura?Voi ce ati face? Eu zica ca nu si gata.Sper ca nu am fost plictisitor cu povestea farnei.Toate cele bune.
au dreptate dar nu din motiv financiar cum ai crede...si eum am dus un set de placute pana la 80k si mai aveau de mers insa mi s-a explicat frumos ca dupa atatia km placutele sufera un fenomen lent de "coacere" care le durifica in detrimentul discului care devine el element de uzura, sa nu mai zic ca pedala devine din ce in ce mai rigida.