Inventie romaneasca: filtrul care scade consumul de carburant Inovatii auto 7 Noiembrie Inventie romaneasca: filtrul care scade consumul de carburant
Toate comentariile (151):
pop_cipi
12 comentarii 1 puncte
am un filtru facut de corneliu(in persoana-nu de imitatatori)...pe un mondeo 1.8 16v125 de cp... se simte diferenta si sunetul e superb....
07 nov 2011, 13:01
+3
37 comentarii 28 puncte
cum ai luat legatura cu el ?
07 nov 2011, 17:56
+2
87 comentarii 405 puncte
"Se simte diferenta si sunetul e superb".Astea sunt argumentele?Pai in lumea tehnica,trebuie sa vii cu argumente solide,si anume o fisa dyno,cu si fara filtru,ca sa vedem si noi cresterea aia de putere.
07 nov 2011, 21:23
+5
1 comentarii 1 puncte
Exact..este un filtru de aer sport,nu inchide fonic motorul ,de acolo si "sunetul super".Aerul este mai usor absorbit,creste in turatii mai repede....atat...nic i un calut in plus !!!!
08 nov 2011, 11:24
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
numa sunetu are vreo 20 cai in plus, masina nu =)) Oricum romanii sunt cred ca printre cei mai buni in lume la tras tzepe... mai nasol sa fi roman si sa-ti iei teapa de la un compatriot tzepar :)) rusine mare
07 nov 2011, 21:31
+3
343 comentarii 52 puncte
Bai tu esti un pusti de 20 de ani , cu 17 posturi pe acest forum , vinzi fluiere pt tobe de Logan si te dai aici mare stiutor , incerci sa convingi lumea sa va cumpere filtrele . Lasati vrajelile si minciunile !!!
08 nov 2011, 11:56
-1
128 comentarii 417 puncte
Bravo ...In sfarsit contribuim si noi cu ceva in lumea automobilistica...RE SPECT... Abia astept sa se gaseasca in magazine...
07 nov 2011, 13:05
+7
pop_cipi
12 comentarii 1 puncte
daca statul roman nu ar fi asa id...t.. si l-ar sustine pe corneliu poate ar reusi sa faca ceva frumos... dar de cativa ani de cand stiu de el se chinuie cu RAR-ul si cu alte cerinte si aprobari pe care trebuie sa le obtina de peste tot fara sa primeasca nici o sustinere...
07 nov 2011, 13:11
+8
343 comentarii 52 puncte
Mai intai ala sa investeasca in marea inventie , sa scoata la vanzare pe piata aceste filtre la preturi decente , nu la 3 mil un filtru , ca la 380 ron deja cumperi kit admisie Pippercross , Green sau K&N. Stai ca Guvernul trebuie sa-si bage banii in minciunile astuia ca alte treburi nu are ! Daca are incredere in ce a descoperit sa investeasca tot ce are in afacerea asta ... altfel sa moara de foame cu filtrele in brate , pentru ca testele nu au adus nimic interesant . Daca-l compari cu un filtru sport ... tot aia e , poate chiar mai slab .
08 nov 2011, 12:02
-2
SilvianDement91
138 comentarii 69 puncte
Nu peste tot merge deviza "Totul sau Nimic", la multe merge "Incerc in limite".
11 nov 2011, 16:27
0
BN90PAU
30 comentarii 42 puncte
cam cat costa un filtru?
07 nov 2011, 13:21
0
86 comentarii 337 puncte
cca 300ron
07 nov 2011, 13:36
0
rhobee
65 comentarii 35 puncte
si cat timp se poate folosi?pana la urmatorul schimb de ulei si filtre?sau ...
07 nov 2011, 13:38
-2
86 comentarii 337 puncte
vreo 20.000km dupa care schimbi doar partea aia "consumabila" e vreo 30 de ron
07 nov 2011, 13:50
0
99 comentarii 191 puncte
daca preturile sint chiar cum zici tu, eu sint primu cumparator cand apare ;) ff interesant si ieftin!!
07 nov 2011, 14:00
0
sobhy
19 comentarii 10 puncte
vreau si eu :X
07 nov 2011, 14:04
-1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
nu mai puneti ma botu ca n-are cum orice ai face la filtru nu poti reduce consumu... e pur si simplu un FILTRU... pe acolo intra aerul cu diferite rezistente. Asta face bani pe acelasi principiu cu aia care vand pastile de marit penisu pt ca prostu cumpara si nu zice ca au fost proaste ca se face de cacao
07 nov 2011, 20:01
0
285 comentarii 395 puncte
Nu e chiar asa cum zici tu :). A luat premii internationale , asa ca nu o fii toata lumea proasta. + ca functioneaza in mare parte ca un turbo , baga aer cu viteza/presiune mai mare .
07 nov 2011, 20:17
0
37 comentarii 54 puncte
Si cum baga aerul cu viteza/presiune mai mare?
07 nov 2011, 21:04
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Nu te chinuii ca nu inteleg ei ce-i cu presiunea. Ei cred ca daca schimba textura buretelui/cartonului intra aeru mai secsi in motor si are turbo alimentat cu manele...
07 nov 2011, 21:28
+1
94 comentarii 260 puncte
Din ce am citit, se pare ca e cam adevarata treaba. Si mie mie greu sa cred ca un filtru scade consumul, dar teoretic se poate. Ce stiu sigur ca se poate e cresterea de performante. Oricum, eu momentan am o admisie luata de pe M3-ul e46 de DTM. Am reusit sa scot fata de puterea standard a masinii un plus de 35 cai, asta cu tot cu galeria de admisie. Filtrul e pozitionat in spatele grilei capotei, ocupand intreg spatiul dintre faruri, iar tot traseul, inclusiv galeria de admisie e realizat din fibra de carbon. Un simplu filtru sa creasca puterea cu 8-10% nu e chiar imposibil, dar e greu. Sunt curios cum si mai ales de ce scade consumul. NU zic ca e imposibil, dar din proprie experienta, un sistem complet de admisie de pe masinile de DTM mi-a adus o crestere de putere de ~11%, si nu mi-a scazut (nu ca m-ar interesa) consumul nici macar cu un 1 ml/100 km. Cand o sa revin in tara, s-ar putea sa ma interesez si eventual sa imi comand un asemenea filtru, ca sunt chiar curios ce poate sa faca. Oricu, domnul ing Cornel stie ce face, e enorm de multa munca ce trebuie depusa intr-o inventie, si ca sa fii premiat in strainatate, trebuie sa fie ceva de capul tau si de inventia in cauza.
07 nov 2011, 21:15
+8
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
94 comentarii 260 puncte
@gamercosti Prietene, sistemul e luat de pe o masina de DTM, adica pt tine, Deutsche Tourenwagen Masters -campionatul german de turisme. Singura modificare e filtrul, facut parca de BMC (nu sunt sigur), fiind ca, filtrul de aer pt masinile de curse e cam de unica folosinta, fiind aruncat la gunoi la sfarsitul cursei. Sistemul meu contine si galeria de admisie. Fibra de carbon se foloseste la aceste aplicatii pt ca are proprietati termice f bune, mai precis conductibilitatea termica este foarte ridicata. Daca tot esti asa de mistocar, probabil ca stii aceste chestii. Sigur ca da... Performantele le-am masurat pe un dyno, in UK, la ca-int.co.uk Intereseaza-te cine sunt, si ce masini au facut, si mai vb. In link-ul urmator poti sa vezi cum arata sistemul respectiv: http://www.ca-int.co .uk/single_prod-cHJvZ F9pZD0zMTI2JmNhcl9tYW tlPWJtdyZjYXJfdHlwZT1 lNDZtJmNhdF9pZD0xJmNv bXBfaWQ9OA==.html Si pt informatia ta, domnule mistocar, sistemul respectiv m-a costat 3178 Lire. Asa ca inchipuieti ca e ceva de capul lui, nu e filtru cu teava asa cum crezi tu. In fine, spor la games si la comentarii acide si fara sens..
07 nov 2011, 22:01
+10
124 comentarii 309 puncte
f tare. felicitari.
07 nov 2011, 14:07
+1
81 comentarii -1 puncte
stergeti contul lui hamza96 va rog eu.numa aberatii scoate in toate posturile.
07 nov 2011, 19:44
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Cand o sa treci la romana o sa aflii de ce iei atatea minusuri peste tot
07 nov 2011, 21:38
+1
71 comentarii 404 puncte
@hamza96 si tu crezi ca vine nemti tocmai din nemtia ca sa ii cumpere lu' asta filtru?
07 nov 2011, 23:32
+1
20 comentarii 29 puncte
cand am citit "nemtia" m-as pis*t pe mine de ras =))) !!!
08 nov 2011, 02:07
+6
pop_cipi
12 comentarii 1 puncte
@dragos9346... a aparut demult,ideea e ca nu in productie de serie ci doar pentru expozitii,saloane auto si prieteni. Cauti pe google situl dl-lui corneliu... (corneliu group) ii spui ce masina ai si alte cateva detalii si probabil iti va onora comanda prin curier... eu am fost personal la deva...
07 nov 2011, 14:23
0
vwboy
164 comentarii 203 puncte
L-au dat la Pro TV parca sambata seara la stiri. Omul are in derulare un contract cu Regia de Transport din Alba Iulia sau cam asa ceva si aia erau foarte multumiti ca le-au scazut consumul-au facut ei un calcul mai detaliat cu inainte si dupa ( daca ar evita si furturile probabil ar iesi si mai bine si ar ieftini biletele ) iar soferii ca sunt mai vioaie autobuzele fara sa fi stiut de montarea lor. Daca intradevar e asa iar motorul va avea o ardere mai completa atunci felicitari si sper sa se imbogateasca.
07 nov 2011, 20:37
+3
Giovanni_23
29 comentarii 19 puncte
Ai dreptate vwboy, a fost zilele trecute la stirile protv reportajul despre Corneliu si filtrul inventat de dumnealui. Cei din conducerea firmei de transport care au montat aceste filtre pe autobuze, au spus ca dupa un an de folosire a acestora, au observat o scadere a consumului de carburant. Deocamdata sunt doar dovezi verbale a scaderii consumului, dar sunt foarte curios ce rezultate se vor obtine in urma unor masuratori si teste PUBLICE facute de persoane abilitate, sau chiar si de catre inventator!
08 nov 2011, 16:08
+1
99 comentarii 191 puncte
ff tare..mersi mult de detalii dar daca zici ca inca nui aprobat de RAR...nu poti sa ai robleme daca il montezi..si la un control sau ceva de genu asta, nu poate sa iti creeze probleme?
07 nov 2011, 14:29
0
93 comentarii 270 puncte
chestia ca nu e aprobat de RAR il impiedica pe el sa il produca in serie si sa il vanda in magazine. tu poti sa pui pe masina ta fara nici o problema
07 nov 2011, 15:16
0
cristescu
9 comentarii 21 puncte
Filtrul acesta in combinatie cu instalatia de hidrogen cred ca ar reduce drastic consumul de carburant.
07 nov 2011, 16:52
0
37 comentarii 54 puncte
Filtrul respectiv merge la masinile cu carburatie, dar doar daca se face si un traseu al aerului. La masinile controlate electronic, e doar un filtru sport, care face zgomot.
07 nov 2011, 17:04
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
285 comentarii 395 puncte
Filtru de aer , scrie clar.
07 nov 2011, 19:49
+3
82 comentarii 70 puncte
acum am vazut :P
07 nov 2011, 20:17
0
altperformance
18 comentarii 29 puncte
ma intreb daca le tremura chilotii la cei de la K&N ;-) cel mai eftin si performant filtru e sa nu pui filtru...intra aer rece cu viteza motorul merge struna. Problema e praful, mai ales din Romania. Aceste filtre care maresc puterea si scad consumul isi fac treaba , dar cu riscul sa bagi praf in motor , debitmetru moare, etc... sunt facute pt masini de curse unde sunt schimbate des sau curatate si mai des, nu de mers zi de zi ,,,mai ales pe la noi...
07 nov 2011, 20:57
+4
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
le tremura de ras chilotii stai tu linistit
07 nov 2011, 21:34
+2
altperformance
18 comentarii 29 puncte
sincer m-as bucura sa fie adevarat , dar firmele mari gen K&N au departamentele lor de cercetare, dotate etc...teste peste teste...masini peste masini...nu le-ar fi scapat chestia asta ;-) cum ar putea demonstra baiatul,simplu: -aceeasi masina , filtru orig si filtru minune 1. test comparativ la drum 100 km pentru consum 1. test comparativ pe stand dynno nu-l va costa prea mult , se pot face toate testele intr-o zi ;-))) poate folosi si masina proprie ;-))
08 nov 2011, 20:16
0
87 comentarii 405 puncte
Eu pun problema in felul urmator.Sa-mi spuneti si mie la un motor supraalimentat(turbo ),cum poate filtrul asta sa bage aer cu presiune?Cine imi spune are un filtru gratis de la mine.
07 nov 2011, 21:11
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
magneti =)))))
07 nov 2011, 21:42
-3
94 comentarii 260 puncte
Singura metoda prin care un filtru de aer poate sa bage aer cu presiune, e sistemul RAM-air. Sistemul functioneaza prin creearea de presiune dinamica, ce implicit creste presiunea statica din traseul de admisie. Mai simplu, ori ai filtrul de aer in contact cu exteriorul, fiind pus direct in spatele grilei de la capota/radiator, sau ai un traseu care ia aerul din exterior si il duce la carcasa filtrului din interiorul compartimentului motor. Oricum, sistemul RAM-air are 2 dezavantaje: 1. la viteze mici, nu prea scoate performante in plus fata de un sistem clasic cu acelasi filtru. 2. schimbi filtrul mult mai des, deoarece intra mai mult aer in el, direct din exterior, deci implicit si mai mult praf. Sincer, habar nu am cum functioneaza acest filtru, eu m-am referit mai sus la sisteme de filtre actuale.
07 nov 2011, 22:32
+6
44 comentarii 24 puncte
Si staniolul ciocolatea marmota. Sunt sigur ca filtrul asta, impreuna cu turbonatorul, magnetul pentru asezarea moleculelor si generatorul hho vor aduce o scadere ... o scadere a bugetului si asa redus ... Si acum vine o intrebare pentru toti "iexpertii", daca aerul intra cu viteza, inseamna ca intra mai mult? Corect? Asta nu inseamna ca trebuie si mai mult combustibil? Deci cum scade consumul?
07 nov 2011, 21:13
0
42 comentarii 58 puncte
Filtrul asta e un mare... FAS ;)) Sincer, nu prea inteleg cum poti sa cresti puterea, si sa scazi consumul, cu ajutorul unui simplu filtru... Daca descoperiti misterul, sa-mi dati si mie de veste ;)) :)
07 nov 2011, 21:17
-3
4 comentarii 16 puncte
nu ai intelege
13 nov 2011, 01:39
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
La fel si eu, vreau o explicatie TEHNICA cum genereaza el "energie gratis" cu un burete intr-o teava
07 nov 2011, 21:36
-1
pla13r
28 comentarii 101 puncte
eu am mers cu masina fara filtru si nu da nici o putere si nici un consum mai mic daor ca se aude turbina un pic mai tare! Daca era asa simplu nu faceau marile companii de automobile masiniile cu astfel de filtre?
07 nov 2011, 22:04
+2
ZeroRDK
78 comentarii 142 puncte
Voi sunteti ca niste maimute din alea care incearca sa isi bage degetele in gaurile de la nucile de cocos precum si le baga in nas, numa nu stiu ca is astupate cu lemn. Comentati toti ca niste gaitze de romania si sunteti reticienti desi n-aveti habar de principiile teoretice si ingineresti de functionare ale unui motor. Ca inginer, va pot explica ce voua vi se par minuni: 1. Viteza aerului crescuta la admisie nu baga mai mult aer, pentru ca in cilindru aerul umple volumul, apoi creaza presiune proprie ce respinge alt aer sa mai intre. Mai poate intra mai mult doar daca este fortat de o turbina sau un compresor. Insa aerul intrat mai repede nu mai lasa pistonul sa-l traga, si deci motorul prinde inertie interna mai multa, deci mai putin combustibil pentru a-l rula, chiar si la ralanti. Si aici am raspuns si la pct 2. 2. Da, viteza mai mare a aerului scade consumul, din motivul de mai sus. 3. Puterea unui motor e generata de o anumita cantitate de energie, eliberata dintr-o anumita cantitate de benzina arsa. DACA insa motorul depune mai putina energie pentru a trage aerul inauntru, consumul pentru a sta aprins, si implicit, pentru a creste in rotatii scade, doarece scade rezistenta la rotatii. Asadar daca din aceeasi cantitate de benzina bagata in motor, acsta ia mai putin pentru a sta aprins, restul de benzina ramane pentru a genera putere...asadar creste puterea, dar scade si consumul, pentru ca motorul pierde mai putin efort. Cunoscatorii stiu ca la motoarele nerodate consumul e mai mare. De ce? Frecari interne mai mari. 4. Filtrul asta nu baga aer cu presiune, ci il lasa sa circule mai repede, si de aici avantajele de mai sus. Dar na...minte creata, repede sa judece, nu? 5. Daca totusi nu intelegeti ce am explicat mai sus, bagati-va vata in nas, si incercati sa alergati cu gura inchisa. Apoi scoateti-o. Si o sa vedeti ce inseamna efort mai mic. Bafta! :)
07 nov 2011, 22:29
+9
87 comentarii 405 puncte
Tu nu intelegi ca pentru un motor cu turbina,nu poate sa bage mai multa presiune?Turbina baga la cat ii setata de ECU(in cazul in care functioneaza in parametrii).Adica nu baga sa zicem,1,5 bar+0,2 presiune data de filtru,ca tot 1,5 baga.Apoi se zice ca preraceste aerul.Cum face treaba asta?
07 nov 2011, 22:45
0
ZeroRDK
78 comentarii 142 puncte
Nu, tu nu intelegi de fapt. Turbina e imbinsa de gazele de evacuare. Acestea imping CU FORTA paletele turbinei, ca sa TRAGA aerul si sa il IMPINGA in motor. Asta inseamna CONSUM DE ENERGIE. Daca SUFLII aerul spre turbina, aceasta nu mai este nevoita sa TRAGA aerul, ci doar il primeste, si il COMPRIMA. Asadar, poate creste presiunea in admisie, intre turbina si chiulasa. Turbina nu are nicio treaba cu ECU, ci doar este citita viteza acesteia de catre ECU ca sa calculeze raportul aer-benzina. Doar cand este variabila, ECU-ul schimba parametrii ei, in functie de rotatia motorului si alti parametrii pe care nici nu ti-i mai explic. Apoi, aerul coimprimat se INCALZESTE, la fel cum o seringa astupata la varf se incalzeste daca o comprimi. DAR daca admisia lasa aerul sa circule mai usor, acesta nu are timp sa se incalzeasca, deci e mai rece, chiar si comprimat. Aerul mai cald e mai expandat, deci are densitate mai mica, adica molecule mai putine, si deci o ardere mai incompleta. Daca eu is inginer, lucrez in domeniu, tot tu imi explici mie cum functioneaza, de pe wikipedia sau cum? :)
07 nov 2011, 23:07
+4
87 comentarii 405 puncte
Repet,date concrete,fise dyno,diagrame de putere-moment.Stiu perfect cum functioneaza turbina,dar nu m-ai convins ca filtrul asta este bun de ceva.
07 nov 2011, 23:18
-3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
4 comentarii 5 puncte
O mica corectie: ECU-ul nu citeste viteza turbinei. Raportul aer benzina este calculat in functie de sarcina(rich/lean). Pentru a calcula cantitatea de benzina necesara obtinerii acestui raport se folosesc informatii de la debitmetru(masa de aer) si de la MAP(presiunea aerului din admisie), asta deoarece, cum ai spus si tu, aerul mai cald la aceeasi presiune evident are masa mai mica(PVT)... Aici apare legatura directa dintre turbina si presiunea din admisie. Chiar daca turbina nu are geometrie variabila presiunea din admisie este controlata via waste-gate(controlat de ECU in functie de MAP). Ai punctat bine totusi facand referire la frecarile interne care sunt ignorate dar reprezinta un procent foarte mare din pierderi.
09 nov 2011, 10:59
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
dupa ce zici tu acolo inseamna ca daca dau jos filtru si bag 2 ventilatoare cacacioase in admisie "maresc viteza aerului si cresc caii si scad consumul cu 10-15%"... are logica ce zici tu acolo dar alea sunt diferente de sub 1% din ambele pct de vedere :))) maxim 6 cai frumoshi... 1% mai cred dar sa aberezi ca scoti 10-15% fara sa accelerezi/comprimi aerul artificial... lol si daca chiar e pe bune... unde ii e vila tipului? de ce nu il are pe Bill Gates ca portar la palatul personal?
07 nov 2011, 23:05
-4
ZeroRDK
78 comentarii 142 puncte
Nu are rost sa iti explic in 5 minute ce am invatat in 6 ani de facultate. Daca nu intelegi niste principii fizice de baza, cum vrei sa intelegi cum gandeste un inginer, asa cum e Corneliu, care a are brevet de inventie. In sistemul in care traim sunt exista oameni influenti si interese. Acestia sunt la fel de reticienti fata de ideile noi precum sunteti voi la informatii pe care nu le intelegeti. De asta poate nu are vila. Sau...poate are. Stii tu? :)
07 nov 2011, 23:12
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
GTR
719 comentarii 693 puncte
"fusu"-le taci ca esti vai de capul tau.
08 nov 2011, 07:24
+1
94 comentarii 260 puncte
Draga colegule, Acest filtru face ce zice, cu o singura mentiune: DOAR LA MOTOARELE CU CARBURATOR ! ! ! Explicatia, foarte simpla si neinginereasca, e urmatoarea: Filtrul e permisiv, deci creste putin puterea. 1.Pana aici e cam adevarat la toate filtrele si la toate motoarele. 2.Problema la motoarele cu carburator e ca functioneaza cu un amestec prea bogat, sau mai pe romaneste baga mai multa benzina decat ii trebuie. Pur si simplu jafurile cu carburator baga prea multa benzina. De aceea consuma asa de mult, comparativ cu cele pe injectie. 3. La un asemenea motor, daca reusesti sa ii bagi mai mult aer, cresti puterea printr-un filtru mai mult decat ai creste la un motor pe injectie. Asta, deoarece in aces caz imbunatatesti putin randamentul motorului. 4. Motoarele moderne au sistemul de injectie electronic, deci sa cam dus faza cu consumul. ECU comanda injectoarele, in fuctie de cat aer intra. La masinile moderne, raportul aer/combustibil e una din prioritatile de baza ale ECU, acesta monitorizand incontinuu cantitatea de aer ce intra, regland dupa aceasta si cantitatea de benzina, si apoi masoara cantitatea de benzina nearsa, prin intermediul sondelor lambda, si iarasi face reglaje la cantitatea de benzina injectata. AM scris si mai jos, pana la un anumit punct, cresterea de putere pe toata gama de turatii duce la scaderea consumului, dar scade cam putin. La carburatoare s-ar putea sa scada cu maxim 1 l/100 km. La injectie, scaderea de consum e nesemnificativa. E cam aceeasi treaba cu de ce la mers batranesc, pt aceeasi acceleratie de sa zicem 3 m/s*s, pe aceeasi masina si aceeasi transmisie, un motor de 1.8, pana la un punct, consuma mai putin decat unul de 1.6, deoarece are mai multa putere. Daca mergi sportiv cu amandoua, atunci normal ca cea cu 1.8 -mai multa putere va consuma mai mult. Daca vrei chiar sa cresti puterea fara sa cresti si consumul, te apuci sa reduci pierderile parazitice si sa imbunatatesti randamentul motorului.
08 nov 2011, 08:05
+2
1 comentarii 0 puncte
Nu te mai chinui...Sincer nici eu nu as fi crezut daca le vedeam vandute pe un site oarecare. Aici chiestia e ca, Corneliu a primit un brevet de inventie. Astia mistocarii lu peste de pe aici poate nu au nici 12 clase. In fine eu oricum l-am contactat chiar duminica si daca reuseste pentru motorul meu sa imi faca unu o sa imi montez cu siguranta!
08 nov 2011, 12:02
0
94 comentarii 260 puncte
Prietene, ce zici tu la pct 1 si 2 se aplica in general doar la motoarele cu carburator. La motoarele cu injectie e cam diferit. Si eu sunt inginer mecanic, asa ca te rog sa analizezi ce o sa scriu mai jos, si sa vezi daca am dreptate sau nu. La pct1, iti zic sigur ca daca cresti debitul de aer la admisie (in acest caz micsorezi pierderile), cresti si puterea. AI uitat de un lucru de baza al motoarelor moderne pe injectie, faptul ca au un mecanism care regleaza cantitatea de combustibil injectat in functie de cantitatea de aer ce intra. Practic, MAF-ul citeste cantitatea de aer ce intra, si mentine ~constant raportul aer/combustibil. Ce zici tu la pc1 nu are sens. Gandeste-te ca iti pui o turbina la un motor aspirat. Nu luam in calcul riscul de a ceda componentele interne datorita cresterii presiunii in camera de ardere. Pt aceeasi pozitie a clapetei de acceleratie, intra mai mult aer pe traseul de admisie. ECU primeste aceasta valoare prin intermediul diversilor senzori (principal MAF) si injecteaza mai mult combustibil, conform tabelei de valori si a altor factori. Ideea de baza e ca un motor isi regleaza cantitatea de combustibil in functie de cantitatea de aer, si nu invers. La fel e si la un sistem de admisie care prin nu stiu ce metoda baga mai mult aer. Creste puterea. Singurul fel in care poti sa scazi consumul, e daca montezi un sistem de admisie mai liber, la o masina ce avea un sistem de admisie foarte restrictiv. Mai pe romaneste, la o masina ce tragea greu aer. Aici, se aplica faza cu consumul, deoarece motorul se "chinuia" sa traga aer si astfel pierdea putere. Dar aceste cazuri sunt f rare. La pct3: Vezi ce am scris mai sus. Mai mult aer=>>mai multa benzina=>>putere mai mare. Pana la un anumit punct, deoarece ai putere mai mare pe aceeasi gama de turatii, scade consumul, fiind ca la acelasi regim de mers, poti obtine aceeasi putere ca si inainte, fara sa apesi la fel de mult acceleratia.
07 nov 2011, 23:28
+2
87 comentarii 405 puncte
M-am chinuit sa-i explic si eu,dar el uita de parametrii furnizati de MAF.Si ii tot repet,ca pentru motoare turbo nu se poate,doar pe carburatie.Detinator de motor turbo,el trebuie sa ma convinga sa-i cumpar filtrul,sa-mi demonstreze cum preraceste aerul,cu cate grade,ca doar asa ma intereseaza.
07 nov 2011, 23:43
0
94 comentarii 260 puncte
Eu sunt detinator de motor aspirat, dar am f multe modificari. Chiuloasa portata, valve mai mari, arcuri de valve duble, tacheti si culbutori schimbati, axe cu came 280/272, pistoane forjate CP, biele forjate Carillo, cuzineti la comanda Mahle, componente de racire de pe masinile de curse de anduranta, + suspensii coilover si diferential cu alunecare limitata, si evacuare completa fara catalizatoare. Eu nu mai am MAF, nici sonde labmda, si am o resoftare custom, Alpha-N. Dar si asa, ECU comanda injectoarele in functie de tabela de valori si de valorile la de la senzori, si oricum, ECU mai are si o functie de "invatare", stiuta de f putina lume. ECU, mai ales la masinile performante, se adapteaza in functie de anumite valori, chiar si daca ai scos MAF si sonda lambda. La alea mai simple intra direct in limp mode, dar asta e deja alta discutie. In fine, la ce vreau sa ajung, e ca: 1. Toate aceste modificari au fost pt a avea o crestere de putere fara nici un fel de risc si de efecte negative. 2. Aceste modificari, au crescut puterea cu ~70 de cai. Asta, ca sa vada lumea ce greu e sa scoti cai din aspirat, si nu abureli de +50 de cai din filtru si toba. Oricum, la ce ai zis si tu, si daca nu mai ai anumiti senzori, tot nu poti prosti un motor modern. Si eu am invatat tot felul de rahate despre motoarele cu carburator in facultate, si mult prea putin despre cele cu injectie, si safim seriosi, carburatorul e deja piesa de muzeu.
08 nov 2011, 00:20
+2
4 comentarii -11 puncte
Inginerule, explică-mi și mie cum bagi aer forțat cu o turbină? Aceeași întrebare pentru restul inginerilor care vorbesc despre turbine care bagă aer cu presiune în motor.
08 nov 2011, 12:03
-2
4 comentarii -11 puncte
Inginerilor, explicați-mi și mie cum bagă aer sub presiune în motor o turbină!
08 nov 2011, 12:13
-2
12 comentarii 7 puncte
Daca puteam sa dau "thumb up" de zece ori, o faceam, numai pentru punctul 5. Mi-au dat lacrimile de ras !!
09 nov 2011, 02:46
0
44 comentarii 24 puncte
Inginerasule, tu incerci sa explici ceva ce nici tu nu crezi. 1. Ce se castiga se pierde. Nu mai ai acelasi vaccum, dar ai un volum mai mare de comprimat. Acum o sa spui ca este acelasi volum si ca difera doar viteza de umplere. Fals. Din moment ce prin admisie aerul circula cu o viteza mai mare, in cilindru ajunge un volum mai mare. La masinile de serie, umplerea cilindrului nu este completa din mai multe cauze (durata mica a admisie, traseu prea mic, etc). 2. Nu, viteza mai mare a aerului, nu scade consumul. 3. Raport stoichiometric , Raport Aer-Carburant, AFR, cum il stii. E, ala nu tine cont de viteza a aerului, a motorului sau a timpului ce trece pe langa noi in timp ce vorbim aici. Ala vrea sa fie fix xx/1 si atat. A, ca pui filtrul asta la carburatie si pacalesti carburatorul sa bage aceeasi benzina in noua cantitate de aer e altceva, dar asta tot nu micsoreaza combustibilul. 4. Pun doar un tifon pe admisie si atunci circula in cea mai mare voie. Cred ca economisesc 299 lei (in conditiile in care ala costa 300 lei cat am vazut pe aici). "Turbina nu are nicio treaba cu ECU, ci doar este citita viteza acesteia de catre ECU ca sa calculeze raportul aer-benzina." Si atunci de ce mai exista senzor de presiune pe admisie? De ce are protectie de la o anumita presiune? "Apoi, aerul coimprimat se INCALZESTE" Cred ca exista un INTERCOOLER pe undeva in ecuatia asta. Si aerul se incalzeste dupa turbina, nu inaintea ei, adica filtrul FIX 0 Daca tu asta ai invatat in 6 ani de facultate ai invatat degeaba. Am invatat doua zicale de care poate o sa tii si tu cont 1. Teoria ca teoria, dar practica ne (in cazul de fata, te) omoara. 2. Nu de ingineri duce tara asta lipsa, ci de baieti destepti. Numai bine.
09 nov 2011, 23:44
+1
djboss
95 comentarii 30 puncte
eu zic ca este adevarat, peste tot se vorbeste de cornel si au fost si interviuri cu persoane care , au zis clar ca le-a scazut consumu si puterea o crescut, sincer as vrea si eu unu pretu nu misepare mare , avand in vedere randamentu
07 nov 2011, 22:33
-1
325 comentarii 709 puncte
Avand in vedere ce randament???
07 nov 2011, 22:35
+1
37 comentarii 54 puncte
Doar la motoarele cu carburator, dar carora li s-a modificat si traseul aerului, dar nu si la cele controlate electronic...
07 nov 2011, 23:42
0
325 comentarii 709 puncte
Nici macar la alea...
08 nov 2011, 01:03
0
94 comentarii 260 puncte
La carburator e adevarata. Deoarece carburatorul baga tot timpul prea multa benzina, practic masina merge tot timpul cu amestec prea bogat. Bine, e in limite normale, dar acest fapt cauzeaza un consum crescut fata de sa zicem acelasi motor, dar cu injectie electronica. Prin faptul ca ii dai mai mult aer la un motor cu carburator, practic tu imbunatatesti randamentul acestuia, de aceea poti sa scazi putin consumul si sa cresti puterea. Bine, si aici ma refer ca cresteri minore a cantitatii de aer, nu la turbine samd. Ei bine, la motoarele moderne, pe injectie, raportul aer//combustibil e mentinut constant de catre ECU, iar cantitatea de combustibil se regleaza dupa valorile date de MAF -cantitatea de aer ce intra in motor, si dupa valorile date de sondele lambda -cat % din benzina a ars, iar apoi ECU face reglaje la injectoare. La aceste motoare, prin aceste modificari imbunatatesti doar eficienta volumetrica, restul sunt povesti teoretice, cu consumul si alte figuri. Oricum, nici cea mai tare admisie din lume nu face minuni de +10 din puterea initiala a motorului. La un motor de dacia 1300 chiar cred ca se poate, practic cresti puterea puterea cu 5-6 cai, ceva perfect normal pt un filtru sport. DAR la un motor de cate sute de cai e imposibil sa cresti cu 10% puterea motorului doar dintr-un filtru.
08 nov 2011, 08:25
+1
325 comentarii 709 puncte
@S54B32 La un motor de dacia 1300, o crestere de 5-6 cai doar prin filtru sport ar fii enorma!
08 nov 2011, 14:40
0
325 comentarii 709 puncte
Daca avand orice filtru, mai mult sau mai putin special, consumul este imbunatatit catusi de putin, atunci inseamna ca fara filtru, masina consuma cel mai putin si trage si cel mai bine... Eu cred ca este insesizabil. Am vazut si la tv cand au spus de el si i-au laudat filtrul, dar nu au dat nici o explicatie concreta: cum imbunatateste(princi piul de functionare). Pana la proba contrarie eu sustin faptul ca pt putere ai nevoie de energie si ca sa obtii energie trebuie sa arzi combustibil... Cu cat mai mult cu atat mai multa putere.
07 nov 2011, 22:34
-1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
exact ;)
07 nov 2011, 23:08
-1
687 comentarii 371 puncte
pt toate geniile care spun ca un filtru de aer nu poate sa scada consumul am sa va spun un singur lucru cautativa un site despre gradinarit sau alte hobbyuri la care vati putea pricepe. daca nu credeti ia infundativa filtrul incat sa traga mai putin aer si verificati consumul
07 nov 2011, 22:48
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
sau da-l jos si mergi asa 5 minute si vezi daca ti-a crescut puterea cu 15% =))
07 nov 2011, 23:11
+1
687 comentarii 371 puncte
filtrul de aer opreste praful si alte impuritati sa ajunga in motor nu are alt rol dar motorul are nevoie de oxigen pt explozie
08 nov 2011, 11:13
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
am zis 5 min nu tot anu :P Eu am mers fara filtru pe o dacie o zi si n-a murit nici un pisoias
08 nov 2011, 18:13
0
687 comentarii 371 puncte
motorul nu trage numai oxigenul trage aer. si filtrul baiatului asta vazusem la tv mai demult ca era facut din 2 componente siteul care la ti dat voiarata un filtru normal
08 nov 2011, 18:42
0
37 comentarii 54 puncte
:-)))
07 nov 2011, 23:44
0
37 comentarii 54 puncte
Doar la motoarele cu carburator, dar carora li s-a modificat si traseul aerului poate se simte ceva, dar la cele controlate electronic, sonda lambda si debitmetrul fac toata treaba...
07 nov 2011, 23:45
-1
687 comentarii 371 puncte
calculatorul poate fi pacalit sau resoftat
08 nov 2011, 11:19
0
325 comentarii 709 puncte
Pai tu ai demonstrat ca unul infundat poate mari consumul, dar cum demonstrezi ca poti imbunatati consumul fata de un filtru sport oarecare?? Treaba asta cu filtrul magic e ca si cu turbo ala electric de se vindea acum cativa ani...vrajala. Motoarele aspirate pe benzina au un volum maxim de amestec aer/combustibil(refe rindu-ne la amestec optim) pe care il trag precum o seringa in timpul 3 al ciclului motorului. Bagi mai multa benzina, trage mai putin aer si merge bogat; bagi mai putina benzina, trage mai mult aer si merge sarac. Mai mult de atat nu ai ce-i face nici cu filtru incrustat cu pietre swarovsky. Chiar si cu evacuare completa "sport" si filtru permisibil, cresterea nu este mare. Practic castigi energia care se pierdea in mod normal pentru tragerea aerului printr-un filtru dens si energia care impingea gazele printr-un traseu de evacuare stock(care prin constructie opune rezistenta). Totul se rezuma la schimbul de energii si nimic mai mult. Cred ca ma voi apuca sa vand chip tuning pe cd-uri care le bagi in cd-playerul masinii si iti resofteaza automat computerul castigand multi cai, ca vad ca prind la public aburelile astea.
08 nov 2011, 01:02
0
687 comentarii 371 puncte
aerul ca sa ne fie clar mai exact oxigenul ajuta la explozie luam de exemplu nitroxidul de azot care functioneaza ca un surplus de oxigen pt explozie si azotul care raceste si creste puterea motorului foarte mult la asta ce mai ai de zis si tinand cont ca sunt puse pe masini japoneze care functioneaza pe baza de calculator nu de un ditamai motorul care are o forta bruta
08 nov 2011, 11:26
0
325 comentarii 709 puncte
Referindu-ma numai la motoare aspirate, orice le-ai face, atat timp cat nu ai amestecul de 14.7 la 1 motorul nu va merge in mintile lui. Deci amestecurile alea de vodka cu whiskey si suc de mere care le enumeri tu acolo nu prea pot explica ce face acest filtru minune...
08 nov 2011, 14:33
0
687 comentarii 371 puncte
dupa teoria ta nici nitroxidul de azot nu merge nu?
08 nov 2011, 18:38
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2 3
Pagina următoare