Cum sa conduci masina pe ceata - ponturi de sezon Ghidul soferului 10 Noiembrie Cum sa conduci masina pe ceata - ponturi de sezon
Toate comentariile (59):
289 comentarii 170 puncte
ati inteles da? proiectoarele se folosesc doar in caz de ceata, nu ziua pe soare..pt dobitoci de genu'
23 nov 2011, 16:35
+104
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
ObsidianOwl667
13 comentarii 73 puncte
Ma rog la Bărbos sa fi ironic. Te rog sa-mi spui ca ai fost ironic. Daca da, aici se incheie mesajul. Daca nu, sper sa ai parte pe drumurile patriei numai de idioti cu xenoane cumparate de la magazinul din colt care ard la peste 8000*K si tot xenoane infipte si in proiectoarele de ceata ca asa e moda masinilor. Si sper sa aiba si benzi de LED-uri puse deampixulea ca asa au vazut ei ca au smecherii cu Audi. Si toate astea sa se intample pe ploaie cand toate luminile masinilor se dubleaza din cauza carosabilului ud si a marcajelor infecte de pe strazi. Am facut si eu parte din categoria asta de smecherasi care umbla cu proiectoarele aprinse in mijlocul verii dar am evoluat, si am observat cat de deranjante sunt. Mi-am revizuit atitudinea, evident. E foarte usor sa te doara la pedala de altii. Rog la mai mult respect in trafic.
23 nov 2011, 18:00
+31
289 comentarii 170 puncte
mda,ma rog..ideea era ca cei care merg ziua, pe lumina, nu mai zic vara..sunt niste dobitoci. Amin
23 nov 2011, 18:10
+21
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Ai mare dreptate colegule dar am o intrebare: Daca imbecilii aia suedezi mi-au pus proiectoarele pe direct cu farurile si cand le aprind se aprind toate (exceptie facand lampa de ceata), eu ce ar trebuii sa fac?
24 nov 2011, 09:30
+4
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Da colegu, ai dreptate, e valabil la mai multe modele ale grupului VAG, gen Octavia, Golf IV (la modelele acestea doua am vazut eu), dar, ele sunt reglate de fabrica sa nu deranjeze ceilalti participanti la trafic, pe cand cei ce isi pun Xenon la far fara lupa sau/si pe proiectoare (cu care obligatoriu merg aprinse day&night), care atunci cand iti vine din contrasens, face ca totul sa devina alb in fata ta, nu mai vezi nimic, aceia sunt problema reala. Scuze daca gresesc, e strict parerea mea si imi asum cele spuse. Drumuri bune !!!
29 nov 2015, 11:41
0
rob3rttt
31 comentarii 75 puncte
am vazut ogramada prin trafic cu proiectorele si stopurile de ceata aprinse in oras.. cand afara era senin...gen astia cu "bemveuri" :)
23 nov 2011, 18:05
+17
249 comentarii 115 puncte
Ziua cand e soare nu prea deranjeaza, mai rau e de cei care ne rup ochii noaptea cu ele , ei vad gropile mai bine cu "protectoarele" aprinse. Se mai supara cocalarii astia cu xenoane in proiectoare, cand le dau flashuri sa inteleaga ca ma dor ochii, dar nu inteleg "daleasi cald"... .
23 nov 2011, 22:45
+8
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
53 comentarii 172 puncte
Bravo smooch +1 pe langa cele 29 Si am mai citit la un coleg ca a vazut aprinse stopurile de ceata fara a fi ceata asta chiar e tare cat de dobitoc sa fi si cu proiectoarele la fel ca oricum nu vezi cu nimic mai bine.
23 nov 2011, 19:13
+8
98 comentarii 223 puncte
Acum probabil voi lua - dar este doar o parere personala . Mie unul imi place cum arata masina cu proiectoarele de ceata aprinse , insa nu in trafic !!! Am pornit proiectoarele am facut o poza ca asa am avut eu o fantezie sa ii fac poza cand avea proiectoarele aprinse dar doar atat !!! Trebuie sa recunosc ca si eu am avut o perioada in care mergeam cu proiectoarele aprinse dar mi-am dat seama ca e de prost gust .
23 nov 2011, 21:53
+5
popicmisulic
74 comentarii 169 puncte
Prost gust ca prost gust,problema este ca devine deranjant pentru ceilalti participanti la trafic;este pacat ca nu prea ne respectam in trafic.
23 nov 2011, 22:03
+11
Klausstyle
128 comentarii 19 puncte
da stii ce trebuie facut master_mod? sa-ti pui pe faza lunga becuri de 100w! stiu ca nu sunt legale dar doar asa ii linistesti!
24 nov 2011, 13:39
+2
2004_WRX_STI
935 comentarii 1771 puncte
perfect de acord cu tine. ce ma sparg la nervi astia cu proiectoarele de ceata, ei merg si ziua si noaptea. si pe mine noapte ma sparge la nervi cand mai vad cate unu cu un e36 si aprinde si cele de ceata. ziua doar ma uit la ei ca la niste frustrati. insa cand e a plouat si este ud pe jos iara ma ca enerveaza. nu inteleg ce este atat de interesant la asta... numa ei stiu. si vine asta cu cica asta este moda. sa ma fac in toate felurile in ea moda. am avut un pusti cu un e36 si tot incerca sa ma provoace la intrecere si asa mi-a venit sa opresc si sa-i sparg proiectoarele de ceata.
23 nov 2011, 22:43
+3
Klausstyle
128 comentarii 19 puncte
aici sunt deacord cu tine! si totusi politia nu face nimic
23 nov 2011, 22:59
+5
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
cati nu sunt care merg si cu proiectoare aprinse si cu faza lunga..asa ca....dup[a ce ca au xenon/halogen la faruri de te rupe la ochi mai ales pe faza lunga..mai iti bat si proiectoarele ca sa fie tacamul complec....sa numai vorbim de aia care au un far de bate la constanta si unu la brasov...:-j
09 oct 2013, 12:30
+3
alex.sparco
88 comentarii 231 puncte
Dupa parerea mea e cea mai mare prostie sa iti pui xenon pe proiectoare.Cu acea lumina alba/albastra sau chiar violet in unele cazuri nu vezi absolut nimic pe ceata.
23 nov 2011, 16:38
+19
popicmisulic
74 comentarii 169 puncte
Nu isi pun pentru ceata,isi pun xenon pe proiectoare pentru impresii si basini.
23 nov 2011, 17:03
+27
YCEE
557 comentarii 995 puncte
eu am pe proiector si nu am pus nici alb nici albastru...e acel galbui..4300k dar nu a explicat in articol de ce e indicat sa folosim becuri galbene in proiector...oricum cu xenon alb ...pe ceata esti mort
23 nov 2011, 19:27
+8
249 comentarii 115 puncte
Incearca hid de 3000k daca vrei ceva mai pt. ceata.
23 nov 2011, 22:53
+6
ObsidianOwl667
13 comentarii 73 puncte
Da' Philips Blue Vision sau Blue Vision Extreme ce au? Lumina este alba, curata dar in acelasi timp isi pastreaza eficienta in conditii de ceata si arata si bine daca aspectul masinii este una din problemele existentiale cu care te confrunti. Legat de becurile galbene din proiector: Se foloseste lumina galbena pentru ca lumina alba (care la randul ei este formata din restul culorilor din spectrul vizibil), creeaza fenomenul de dispersie in momentul in care razele ating picaturile microscopice de apa din ceata. Pentru cine isi aduce aminte notiunile de fizica din clasele V-VIII, picaturile se comporta ca niste prisme. Becurile speciale de ceata care emit doar lumina galbena reduc fenomenul asta considerabil pentru ca apare fenomenul de dispersie doar pe lungimea de unda a culorii galbene. S-a stabilit mai mult sau mai putin la nivel international ca proiectoarele de ceata sa aiba lumina galbena pentru ca este cea mai apropiata de lumina emisa in mod normal de farurile masinii. La fel de bine pot fi albastre, rosii, verzi, etc., dar evident, ar fi foarte obositoare pentru sofer.
24 nov 2011, 20:32
+4
30 comentarii 120 puncte
o vorba pt. soferii care nu folosesc faza scurta pe timp de ceata si merg doar cu pozitiile ca ii vezi cica... "faceara-ti pana"
23 nov 2011, 16:50
+9
batrinu4cars
11 comentarii 36 puncte
bun articolul, chiar erau lucruri care nu le stiam, iar acum o sa am mai multa grija cand conduc pe ceata in afara localitatilor...feli citari cine l-a scris!
23 nov 2011, 16:56
+17
gbrheaton
68 comentarii 209 puncte
Cum spune smooch: Farurile de ceata SE FOLOSESC numai cand e ceata!!!
23 nov 2011, 17:05
+16
Madalin.Dragos
79 comentarii 64 puncte
Deacord cu tine, doar de aceea se numesc lumini DE CEAŢĂ
29 nov 2015, 11:49
0
501 comentarii 1117 puncte
Ma uitam zilele trecute prin oras cati au proiectoarele aprinse seara pe ceata... Ce crezi ? Tocmai acum cand e nevoie nu le aprind...
23 nov 2011, 17:10
+13
181 comentarii 680 puncte
Un alt pont ar fi sa urmaresti marcajul de pe sosea, pentru a nu fi luat prin surprindere de curbe. Dar ideal ar fi sa te poti ghida cu stopurile altei masini din fata.
23 nov 2011, 17:11
+23
alex.sparco
88 comentarii 231 puncte
Si daca soferul masinii din fata nu isi da seama si o ia pe contrasens?Nu e bine sa te bazezi pe cel din fata...
23 nov 2011, 17:16
+13
4 comentarii 8 puncte
Foarte bune sfaturile care de fapt reprezinta sanctiuni in codul rutier :( Una dintre cele mai mari greseli este ne mutam imediat pe prima banda de mers, mai ales pe autostrada. Asa se intampla majoritatea accidentelor. Si asta pentru ca, desi mergem incet, riscam sa dam pe prima banda de masini complet oprite - care asteapta sa se ridice ceata. Mai bine micsoram viteza si ramanem pe banda a doua de mers. De asta in Romania nu se stie sa se mearga pe autostrada, deoarece nu se cunoaste codul rutier!!!!!
23 nov 2011, 17:21
+6
98 comentarii 223 puncte
Care autostrada ca avem si noi 5 :)) si alea vai de ele :))
23 nov 2011, 21:56
+7
23 comentarii 39 puncte
nu se stie sa se circule pe autostrada pantru ca noi nu avem asa ceva
24 nov 2011, 07:27
+4
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
dece ar opri cineva pe prima banda in asteptarea vizibilitatii si nu pe banda de urgenta?personal mi se pare o uriasa prostie sa opresti pe prima banda a autostrazii!!!!!! acolo avenm benzi de urgenta...
09 oct 2013, 19:42
+1
tm_kata
17 comentarii 8 puncte
''Multa lume nu este constienta ca proiectoarele nu sunt o optiune de fite, ci una strict legata de siguranta: vizibilitate, atat pentru sofer, dar si pentru alti participanti la trafic, in conditii de slaba vizibilitate.'' Corect!
23 nov 2011, 17:34
+6
LFS_mihai
126 comentarii 288 puncte
as mai adauga ceva ,sa circuli cu geamul putin deschis si muzica oprita astfel ai sansa sa auzi o masina inainte sa o vezi si nu vei fi luat prin surprindere ,mersul cu geamul deschis pe timp de ceata este indicat mai ales la trecerea de cale ferata ,va urez drum bun si fara probleme
23 nov 2011, 18:02
+10
23 comentarii 10 puncte
foarte bine Mihai ! Este cea mai mare greseala sa stai la limita vizibilitatii stopurilor din fata !!!! (Culmea este ca alte repere nu ai pe ceata grea ) Voi nu luati in calcul un element esential !! Pe ceata se intampla carambolaje da ? De ce? Simplu! Pentru ca nu mai aveti loc si timp sa franati !!!! Masina din fata se opreste brusc in altele deja accidentate iar distanta estimata de voi pentru o franare in siguranta este o eroare mare !!! Am trait experienta pe Buc.-Ploiesti Deti luati de invatati de la altii patiti si nu din experienta proprie !
23 nov 2011, 19:09
+7
YCEE
557 comentarii 995 puncte
cea mai proasta combinatie sa ai ca mine proiectoru in far ...
23 nov 2011, 19:29
+6
559 comentarii 808 puncte
ce masina ai ?
23 nov 2011, 23:06
+2
YCEE
557 comentarii 995 puncte
pe punto mk2
23 nov 2011, 23:31
0
Driver09
15 comentarii 30 puncte
Mie nu mi se pare o prostie...cel putin eu am avut la audi in farurile originale,dar cand le aprindeai chiar luminau si nu deranjau pe cei din sens opus,nu ca cele montate in bara, dintre care majoritatea deranjeaza si cam atat...
23 nov 2011, 23:48
+1
559 comentarii 808 puncte
eu am avut pe golf IV si isi faceau treaba foarte bine.... nu am simtit nici o diferenta de la golf cu proiectoare in far la passat cu proiectoare jos...
23 nov 2011, 23:49
+3
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Drumuri bune colegu , si ms de sfaturi
23 nov 2011, 21:50
+3
Driver09
15 comentarii 30 puncte
O adaugare la articol:atunci cand e ceata mare sa circulam cat mai aproape de axul drumului,cine stie ce groapa ,biciclist sau caruta,sau ***** mai stie ce este pe margine. Daca vine masina din sens opus sa tinem cat mai aproape de ea sa nu iesim catre margine..... Iar alta faza ce ma deranjeaza pe mine.....cand e ceata de vezi 100M in fata isi aprinde lumea stopurile de ceata...cand ajung aproape de ei ma enerveaza la culme,ma deranjeaza..cand e ceata densa no comment.
23 nov 2011, 23:55
+3
San.devill
57 comentarii 91 puncte
Ahamm ... `interesant` ... numa eu nu inteleg ceva ... autostrada ... ''Una dintre cele mai mari greseli este ne mutam imediat pe prima banda de mers, mai ales pe autostrada.'' si mai sunt prosti ... ... dar chiar vad ca nici nu are rost ... pacat de 4tuning ... e plin plin mai nou cu prosti si copii sar si invata prosti ... -cu cat mai multi consumatori cu atat si consum mai ridicat de combustibil (si daca copii vreau sa mearga cu pomul de craciun Aprins si cu Rudolf si Mos Craciun ... mai fratilor lasati sa mearga , amenzi exista , combustibil este , becuri sunt ... De va deranjeaza lumina , mergi frumos dupa el si cand se opreste ... il ajuti sa isi regleze farul sa nuti mai bata in ochi ... ok ultima ideie , chiar nu merge ... dar ar fii frumos/dragut:) si nici nu iti mai trage motorasul cum trebe ``(2) Numerotarea benzilor de circulatie pe fiecare sens se efectueaza în ordine crescatoare de la marginea din partea dreapta a drumului catre axa acestuia. În cazul autostrazilor, banda de urgenta nu intra în numerotarea benzilor de circulatie. `` sursa: codulrutier.ro/codul _rutier_reguli_de_cir culatie_2.php Carosabil uscat si Fara gropi si Drumuri numai bune sa aveti PS: -farul de ceata da lumina mai mult pe sosea / lumina de drum (faza lunga) pe stele ? PSs: -fata asta care a scris bancul asta de articol a vazut masina- daca pui aia tare da pe cer? (ce lumina aspurcata)
24 nov 2011, 00:08
-3
44 comentarii 4 puncte
Ii cataloghezi pe toti drept copii .. dar tu esti certat cu lb romana ,deci pot sa te consider un posesor de abecedar ? (exemplu : "IDEIE") Ce treaba are consumul cu faptul ca unii merg cu faza lunga sau cu proiectoarele ? N-ai inteles .. pe noi nu ne deranjaza ca le creste "media" .. ci faptul ca ne ORBESC ! N-ai cum sa bagi bunul simt in constitutie .. dar macar putem sa`i tragem de urechi p`astia ca tine .. LE : Copiii sa mearga la mamele lor acasa precum pomul de craciun .. nu pe drumurile publice .
24 nov 2011, 09:53
+1
unfukable
149 comentarii 87 puncte
Nu ai strop de logica in tot ce ai scris, ai bagat limba romana in scaunul cu rotile si singura ta scuza ar fi probabil faptul ca erai intr-o stare avansata de ebrietate cand ai scris randurile de mai sus. Fara suparare.
24 nov 2011, 10:08
+3
babau88
17 comentarii 7 puncte
natie de tastaturisti frustrati !!! cati a'ti ajuns la oftalomolg de la proiectoare ma?:)) o sa muriti de grija altora! si personal mi se rupe de - / + toti ochelaristi sariti de cwr in sus cand greseste unul un cuvant si incepeti sa etalati cunostinetele voastre in gramatica si pe strada sunteti nuli,doar frustrati si atat ! cand o sa comenteze cineva ceva de genul ,, azi am facut o fapta buna in trafic, am facut asta ...'' niciodata !!!, pe voi v-a fwte grija de cum merge altu si sa numai zic ca 70% din aplaudici de aici sunt gabori sau se viseaza gabori
24 nov 2011, 15:57
0
23 comentarii 10 puncte
ESENTA BAI OAMENI BUNI ATI UITAT ESENTA !!! Futu-le pe ele de proiectoare ATI BAGAT LA CAP CEVA DIN ARTICOL SI POSTURI ? (Din articol nu prea ai ce este scris CLAR de cineva care nu a facut nici 2 km pe ceata grea ! copy / paste , prea generalist ) CEATA ESTE CEL MAI PERICULOS FENOMEN PENTRU ORICE CONDUCATOR PE 2 sau 4 ROTI -- -- ganditi-va doar ca sansele sa va beleasca unul inconstient sunt foarte foarte MARI !! Sau un TIR ceva ?!!! NU EXISTA METODE sau TEHNICI SA SCAPI INTREG DIN CEATA - DOAR NOROC ! Am intrat in ceata..ma rog doar sa ajung intreg dincolo de ea
24 nov 2011, 20:19
+2
badea_laurentiu88
1790 comentarii 836 puncte
nu obisnuiesc sa folosesc proiectoarele aiurea, mi-am luat amenda cand le-am uitat aprinse prin oras(in afara orasului era ceata si am avut nevoie de ele iar cand am intrat in oras, prin centru mi-am luat amenda de proiectoare:)) ) asta logic ca nu s-a intamplat in romania:D la noi si politia merge cu proiectoarele aprinse degeaba:)) am patito odata la noi in romania: cu o dacie a unui prieten ne intorceam de la munte si tot drumu pana acasa(vreo 150 de km) era ceata de nu vedeai 2 metri in fata masinii. prin pitesti drum cu 2 benzi pe sens noi ajunsesem pe contrasens fara sa ne dam seama:)) dupa aia mai departe noi stiam ca drumu nostru o ia la stanga intr-un anumit loc si noi in loc sa tinem drumu am mers drept inainte si ne-am trezit intr-un sat care nu parea foarte cunoscut.
25 nov 2011, 15:01
-1
19 comentarii 26 puncte
Din partea mea, ziua poate fiecare sa foloseasca ce lumini vrea: pozitii+proiectoare, faza scurta + proiectoare, faza lunga+ proiectoare, sau numai faza lunga sau scurta sau pozitie) daca nu ma deranjeaza mi-e indiferent, ca doar nu le platesc eu amenda. Insa noaptea intr-adevar sunt deranjante. Mai aud vorbe gen: ca se vede mai bine in parti, ca vad gropile, ca vad pe mortii lor, etc.
01 dec 2011, 21:45
+2
3 comentarii -2 puncte
dar daca pun pe proiectore xenon si o folie galbena pe proiecto nu sar vedea mai bn pe timp de ceata ??(nu sarti pe mn cu gura intreb nu stiu asta e invat si eu )
06 dec 2011, 15:10
-2
34 comentarii 103 puncte
Folia galbena actioneaza ca un filtru de culoare, In concluzie dai banii degeaba pe xenon, deoarece din intreg spectrul luminos emis, doar lumina galbena va trece de filtru. O idee mai buna ar fi sa folosesti avariile in cazul in care ceata este foarte deasa. Lumina galbena de la lampile de semnalizare ajuta foarte mult. Mersul "la ochi de pisica" este iarasi folositor,
11 dec 2011, 16:15
+2
17 comentarii 26 puncte
pe mine ma deranjeaza "shmekerii" care merg cu proiectoarele aprinse ziua dar mai ales noaptea cand nu e ceata. daca o continuam tot asa, cum zicea colegu mai sus, o sa ajungem la oftamolog. mai oameni buni, folositi proiectoarele doar cand e nevoie de ele!! iar despre mersul in ceata, reduceti putin viteza, aprindeti lumina sa va vada si altii si multa atentie. drumuri bune va doresc fara incidente
08 ian 2012, 08:51
0
OnlyHate
125 comentarii 122 puncte
Dai blana asa conduci :))
14 ian 2012, 16:35
-1
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
'ai sa.mi bag p**a....si eu care mergeam cu 200 pe ceata,farurile stinse si jucandu.ma pe telefon....serios acum,cine nu stie sa mearga cu masina mai bine preda permisul...cat despre articol,nu cred ca e cinva chiar atat de idiot sa mearga pe ceata cu viteza sporita si ochii in torpedou...
09 oct 2013, 19:28
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare