Logice logice dar pentru altii mai "spatiali" sunt utile ca sa nu'i fac altfel, prin urmare nota 10 pentru articolul care Coana Joitzica il va citi in asta dimineata
e util articolul dar cred ca majoritatea celor care frecventeaza acest site e doar un reminder...cei care nu sunt interesati de intretinerea unei masini nu cred ca stau sa citeasca articole pe 4tuning
27 nov 2012, 16:42
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
bun articolul totusi am o mica dilema cu lasatul motorului sa se imcalzeasca inainte sa pleci la drum.cat inseamna asta?ca la -15 poti sa lasi un disel si 10 minute la relanti ca nu se incalzeste mare lucru...mai degraba il lasi30 de secunde sau 1 minut si pleci usor fara acceleratii nervoase si fara a depasi pe cat posibil 2000 de ture(de disel vorbesc)
Si nu folositi racletele si periile din comert pentru a da zapada de pe masina, asta daca nu vreti sa va zgaraiati geamurile si vopseaua. Infasurati o carpa moale pe perie iar efectul e acelasi, doar ca vopseaua va avea mai putine microzgarieturi. Pana dai zapada de pe masina, porneste motorul, da drumul la dezaburire la maxim si cand termini ai si masina incalzita si stergatoarele dezlipite si uleiul incalzit. Mai e o problema iarna, anume portbagajul care ingheata de la apa scursa de pe luneta. Ori folosesti spray de degivrare, ori spargi gheata cu mana pe cat posibil ca sa nu fortezi prea mult capota. La fel si la capacul rezervorului. Si ca sa topesti eventuala gheata de pe faruri, aprinde farurile.
o intrebare am si eu...maicamea a lasat frana de mana trasa cand a dat inghetu .. da stiu greseala ei...acum in opinia mea de expert amator i-am zis sa lase asa masina pana la primavara cand da caldura....e vreo sansa si cand da caldura sa ramana blocati etrierii ? oricum e naspa ca e parcata cu botul spre bloc..trebuie sa ies si cu spatele...
Asa am patit si eu pentru ca la mine in oras de la o zi la alta a inghetat si eu am obiceiul de a trage frana de mana si nah...s'a intamplat. O sa iti zic ce am facut eu...poate te ajuta. Am dat roata care era blocata jos, am infasurat butucul(cred ca asa se numeste) cu o carpa si am turnat in continuu apa fierbinte pe ea(carpa are rol de a mentine apa si temperatura pe butuc), apoi am dat cu ciocanul de lemn in butuc si am tot repetat procedeele mai sus enumerate pana puteam sa invart cu mana acolo. Cam atat si a rezolvat problema pentru mine. Ce'i drept la scurt timp am schimbat ferodourile in ambele parti. Sper ca am explicat corect si iti va fi de folos.
P.S.: Nu stiu exact daca am folosit termenii mecanici corect.
Bafta!
Teoretic ar trebui atunci sa se deblocheze, dar nu stiu cum si daca va afecta cumva sistemul de franare. Ideea e ca eu cand le'am deblocat pe ale mele am observat ca e mai rau atunci cand dai in spate ca sa se deblocheze decat in fata. Mie dupa ce le'am deblocat inca mai aveam putin infranata o roata si in cele din urma s'a dezlipit o chestie de pe ferodou si s'a blocat acolo si a trebuit sa schimb ferodourile. Nu stiu ce sa iti raspund, ti'am zis doar ce am facut eu. Probabil daca nu ai rugina si pilitura multa acolo dupa ce se dezgheata o sa fie in regula.
Chederele se ung cu antigel concentrat inainte de anotimpul rece.
La incuietori se foloseste spray special pentru dezghetat si lubrifiat.
Pe parbriz se pulverizeaza spary pentru dezghetat .
Altii beau antigel frate si nu mai au nimikb:))) Pe chedere e de ajuns sa dai o singura data si nu ai treaba toata iarna,garantez.Si apoi ai timp toata vara sa dai doar cu silicin,sa isi revina chederul,daca observi urme de coroziune,parerea mea
Cel mai corect ;),Asa am facut si eu pe la sarbatori parca ,inainte de zapada si nu am avut absolut nici o probleama cu chederele si la incuietori am bagat cu seringa bine de tot solutie lichida.Merg perfect toate si nu mi sa lipit nici o usa.Recomand atigelul concentrat si un buretel si solutia lichida ca ramane mai mult timp pe piese,eu sunt patit si cu chederele si cu incuietorile inchetate si asta merge cel mai bine.Iarna trecuta am stat maxim o ora afara pe un ger bun si am scos fionul sa dezchet incuietorile sa pot sa intru in masina :)[golf 3]
Ca sa nu inghete chederele de usi dupa ce ai mers cu caldura la maxim in momentul in care ai ajuns la destinatie bine ar fi sa lasi usile deschise ptr ca temperatura din masina sa coboare la nivelul celei de la exterior-vei evita condensul si inghetul ulterior-eu unul asa fac si nu am probleme cu portierele-2 minute sunt indeajuns.
De asemenea curata zapada sau gheata dupa plafoniera ptr a evita sa se topeasca pe timpul zilei daca e mai cald, sa se scurga pe usi si noaptea sa inghete.
Ptr cei cu motoare diesel pornirea la temperaturi foarte scazute -7C in jos puneti contactul si lasati bujia incandescenta ( arcul/spirala galbena din interiorul turometrului sau pe unde o mai aparea ) sa se stinga, repetati de inca 2 ori operatiunea si dupa porneste garantat-daca si bateria este rezonabila si invarte.
Incearca sa indepartezi pe cat posibil surplusul de gheata cu saruri si alte minuni pe care le colectionezi pe praguri de la roti dupa sosea-ramase acolo ataca vopseaua si tabla la greu ba chiar iti poate nenoroci anvelopa daca ele se scurg si ingeata intre prag si aceasta. Daca ai oportunitatea sa o lasi cateva ore intr-o parcare subterana la vre-un supermarket se rezolva garantat-se aduna ulterior la loc dar o poti da mai usor jos dupa.
Pe cei care stiau aceste lucruri sper ca nu i-am plictisit, celorlalti sper sa le fie de folos.
Sa stii ca functioneaza treaba cu bujia incandescenta(arcul/ spirala galbena). Azi am pornit megane-ul sefului dupa 3 zile, de obicei la el pornea de abia pe la a 5-a cheie dupa ce o chinuia oleaca. La mine a pornit din prima dupa ce am lasat sa se stinga aia. Chiar nu stiam, eu avand numai benzinare pana acum :P. Bine, eu fac la fel, las sa se stinga tot in bord, numai ca eu nu am acea bujie incandescenta, am observat ca aia se stinge ultima.
1. Sa dai tu cu apa calda pe discuri iarna! Incearca sa mergi cu masina vara, sa folosesti frana, apoi sa dai cu apa rece pe ele, ACELASI PRINCIPIU!!!! SE OVALIZEAZA!!
Chiar arunca putina apa calda si pe parbriz sa se duca gheatza!! Cu ocazia asta ai sa schimbi si parbrizu! STUPID!
Eu am masina facuta in 94, am uitat iarna asta frana de mai multe ori, porneam la -15 grade, frana blocata, ce faceam? TRAGEAM DE MANETA MAI TARE, faceam asta de cateva ori, isi dadea drumu singura, pt ca ii faci joc!!
2. Poti tu sa dai cu silicon pe chederele tale, chiar te rog sa dai si cu ulei, sau vaselina de motor arsa deja!! SA URCI DUPA AIA CU HAINELE DE NUNTA IN MASINA SA TE FACI ZEBRA!!
3.4.5.6 Is chestii logice!
Nu mai invata lumea prostii care o sa le regrete ulterior!!
Eu vorbeam in cazul meu referitor la frana de mana inghetata si am si specificat ca nu am peunte cu discuri pe spate, destul de logic daca mentionezi ferodoul nu? Asa ca in cazul meu asta a fost solutia ca sa o pot misca sa remdediez problema si oricum stai linistit ca nu cred ca este aplitudinea termica atat de mare incat sa afecteze forma metalului, zic si eu...Intr'adevar restul lucrurilor care le'ai spus au logica si de ce nu, poate si chestia cu discurile de frana. Oricum la mine solutia cu trasul repetat si mai tare de frana de mana nu a avut efect. Repet, eu am zis ce am facut eu ca sa pot ajunge cu ea la garaj sa inlocuiesc ferodourile.
Multe sfaturi is utile dar ar trebui sa le cunoastem cu totii ca de aia am luat permisul. Singura faza cu care nu sunt de acord e cea cu apa calda cand se blocheaza frana de mana. De obicei se deblocheaza daca tragi mai tare de ea si ii dai drumul de cateva ori consecutiv.
Eu unul is satul de toti cocalarii carora le e sila sa dea zapada jos dupa masina, ii vad pe unii care merg doar cu parbrizul curatat, cateodata chiar si partial. Frate,daca esti terminat, stai acasa, nu incurca pe altii, ca unu la mana, prostu' nu are pic de vizibilitate si doi la mana toata zapada dupa masina lui sare pe cea din spate.
Cel mai bun sfat pe timp de iarna este sa lasati macar 2-3 min sa se incalzeasca motorul inainte sa plecati, daca se poate chiar si mai mult pentru ca doar asa motorul va functiona in parametrii normali.
sunt si eu de acord cu tine in ceea ce ai zis legat de zapada de pe masinile unora dintre participantii la trafic, dar sincer, nu inteleg, si asta fara sa te superi pe mine, de unde vorba asta ''jos dupa masina''?nu exista asa ceva!si sunt foarte multi utilizatori ai forumului care o utilizeaza.nu am vrut sa te jignesc, dar chiar suna oribil.sanatate si drumuri bune!
"masina noastra are sanse sa se strice" Editorul .. sufletului!
Sansa ai sa castigi la loto sau sa primesti o mostenire.. stupid!
Daca nu stii ca sansa denota un eveniment pozitiv.. du'te tare si multe succesuri in activitatea gazetareasca !!
Pt chedre se poate folosi glicerina boroxala (de la farmacie) sau silicon special anti inghet. Eu am folosit asa ceva si nu am avut nici cea mai mica problema cu inghetul chederelor.
La diesel lasi masina 1-2-3 min maxim dupa care poti pleca la drum dar fara a forta masina pana ajunge temp apei minim la 60 grade.
eu am inmuiat o carpa in putin antigel si am dat pe chedere... nu mai ingheata deloc si nici nu ma murdaresc. Plus ca antigel are fiecare, este mai practic, nu mai trebuie sa caut nu stiu ce silicon... bafta!
PS: am reusit sa imi dau un minus... chiar te poti vota singur ? :))
1)Apa calda pe roata?Cum zicea si unul dintre cei ce au lasat comment e o mare prostie,ovalizezi discuri sau sabotii ,mai ales ca problema nu este din zona rotii cat este din zona cablurilor ce ajung la roata(motiv pentru care si functioneaza si metoda "tragi frana de mana mai tare de cateva ori")
2)Dieselul este intr-adevar mai pretentios decat benzina la pornire dar asta din cauza turbinei si a combustibilului "puturos" (la ce tine de ulei e de preferat atat la diesel cat si la benzina sa se lase putin motorul pornit inainte de a pleca sau accelera masina).
Privind acest aspect de asemenea ideal ar fi inainte de pornirea motorul sa se faca si o "spargere de ulei"(sa dai un automat sufient de scurt cat sa nu porneasca masina) dupa care sa o pornesti.
3)Un sfat pe care ai uitat sa-l mentionezi este ca pornirea trebuie ,mai ales pe timp de iarna ,sa se faca cu pedala ambreiajul calcata la maxim,iar ridicarea piciorului de pe ambreiaj dupa pornire sa se faca incet.
4)Chederele se pot proteja cu produse speciale pentru tratarea chederelor si da,sunt pe baza de silicon.De regula daca se folosesc cum scrie pe instructuinile de folosire si in cantitatea specificata e destul de greu sa iti ajunga pe haine,mai ales pe rochia de mireasa ;).
5)Pentru a nu aparea probleme cu dezghetarea parbrizului puteti folosii produse pentru geamuri pe baza de ulei(un exemplu pot fi solutiile speciale anti-aburire).Inaint e de a oprii motorul,opriti aeroterma , lasati usa deschisa, pulverizati pe exteriorul parbrizului solutia dupa care puteti oprii motorul si merge in casa.Nu folosoti solutii ce nu sunt destinata iernii pentru ca nu vor avea efect.Gheata oricum se va face in conditiile in care ploua,ninge,sau este ger doar ca aceasta nu va adera la suprafata geamului.O puteti indeparta cu usurinta cu mana ca un intreg.
6)In aceste conditii extreme de vreme va recomand sincer mijloacele de transport in comun ,atata timp cat beneficiati de ele.Nu veti avea probleme cu dezapazirea,cu p
Asa cum am raspuns si celui de mai sus, metoda cu trasul de frana de mana nu a functionat in cazul meu asa ca am recurs la aia cu apa calda, iar apoi am inlocuit ferodourile deci nu cred ca poate fi vorba de discuri de frana. Inca o data, nu cred ca amplitudinea termica este atat de mare incat sa deformeze butucul sau alte chestii...
nu styu ce masina ai dar eu am mai multe si la nici una nu am probleme cu frana de mana mentionez ca una e din 1984 am si din 89 si mai noi dar repet nu se blocheaza frana doar daca ai cablurile rupte sau daca intra apa la ele in capete au niste burdufi de cauciuc daca e unu rupt pa
- la punctul 2, ma conformez ;) rup uleiul de vreo 2 ori si abia apoi pornesc, floare la ureche
- nu stiam de sfatul de la punctul 3...
- cand e usa intepenita va impingeti putin pe ea de cateva ori si apoi trageti usor ;)
Cu produsele destinate anotimpului rece,cu pornirea si bateria,cu accidentele,cu traficul infernal,cu blocarea pe drumuri si cine stie ce alte minunatii.Sunt sigur de asemena ca veti ajunge si mult mai repede la destinatie.
Daca mergeti pe aceasta varianta recomand totusi sa se faca o pornire a masinii (indiferent daca aceasta este diesel sau benzina) macar 1 la 2 zile timp de 10-15 min.
OARE DE CE LA TEMPERATURI CUPRINSE INTRE -25 SI -10 GRADE CELSIUS , LA FABIA 2001 1,9TDI-PD , NU FONCTIONEAZA DELOC STERGATORUL FATA [ APA STROPESTE, STERGATOR SPATE MERGE ]===MENTIONEZ CA NUMAI LA PLAJA ASTA DE TEMPERATURI, CAND CRESTE TEMPERATURA PESTE -10 GRADE FUNCTIONEAZA?SCZ DERANJUL.