Eh, adio... eu locuiesc in Harghita. Anul trecut le-am schimbat in 18 aprilie si dupa vreo doua zile a nins :). Aici, de obicei, le schimbam prin 15-20 aprilie.
"De ce este bine sa trecem la anvelopele de iarna cat mai repede, poti afla chiar acum, aici." - un pic mia multa grija la redactarea articolului, ar fi bine sa trecem la anvelopele de vara, nu la cele de iarna.
Pana nu ajunge solul la peste 7 grade chiar si noaptea eu as zice ca e mai buna aderenta cu anvelopele de iarna. In ceea ce priveste uzura anvelopelor de iarna, aceasta apare doar la temperaturi foarte ridicate cand asfaltul este incins (peste 30 de grade). Eu nu m-as grabi cu schimbatul..
Astazi au fost 10 grade ziua...Solul cat crezi ca are? Pe anumite portiuni abia s-a topit zapada..Ma refer la temperatura solului care nu ajunge niciodata la 20 de grade! P.S. Conduc zilnic cu gume de iarna si sunt multumit de aderenta. Acum depinde si cat de bune iti sunt acestea.
Eu la 1 martie deja eram cu gumele de vara iar cele de iarna prin 15 decembrie sau cam asa ceva le-am pus pe masina.Eu nu mai tin cont de astia cu aburelile lor ba ca asfalt nustiu cum ba nu ii cald si alte chesti.Eu de mai tineam gumele de iarna pana acuma se rodeau bine din ele .Fiecare face cum crede ca ii bine pentru el
Am citit articolul si nu sunt de acord cu 2 lucruri:
- "un cauciuc care sa confere maximum de siguranta nu trebuie sa fie mai vechi de 5 ani". Corect este : sa nu fie mai veche de 10 ani !
- "o anvelopa nu mai trebuie folosita daca profilul sau este mai mic de 3 mm " . Corect este :o anvelopa se foloseste pana la martorul de uzura sau profilul anvelopei sa aibe peste 1,6 mm . In concluzie daca ai 3 mm profil la anvelope circuli fara nici o problema.
1,6 e limita legala, dar pentru siguranta ta si a celorlalti ar fi bine sa nu ajungi la o asa uzura.
Cat priveste vechimea,depinde de mai multi factori;Exemplu:anve lope Lassa Miratta(Turcia) folosite din 2006, au inceput sa se crape, desi au adancime 4-5mm. Fulda Montero(Germania-SH) din 2004 sunt ok, adancime cam 3-4 mm.Debica Navigator din 2006 sunt ok, Global T80,zacute pe o masina abandonata-crapate muci si n-au 10 ani, Chestia cu vechimea e relativa si depinde de calitatea anvelopei!
da,ai dreptate,am uitat sa precizez cazurile in care anvelopelesunt imbatranite-crapate. n am avut nicodata pe masina o anvelopa turcia sau china,prefer un SH bun din afara.cu o pereche de Dunlop SP sport 9000 m-am dus pana la limita....si n am avut nici o problema.
"Adio cauciucuri de iarna - unda verde la schimbatul anvelopelor de vara!" - corect ar fi fost " la schimbatul anvelopelor cu cele de vara". Altfel se intelege ca vrei sa le schimbi pe cele de vara cu altceva. Lipsa de profesionalism din partea acestor pustani mediocri care scriu aceste articole.
Fi-ti si voi mai indulgenti...pana la urma am inteles cu toti la ce se refera articolul! Cum am mai zis si alta data, in fond suntem pe un forum auto, nu de limba si literatura romana! Toate cele bune!
Nu stiu de unde scoateti voi preturile astea exagerate.....gen ca iti ia 100 lei sa iti schimbe cauciucurile+echilib rat. Eu am dat 20 de lei si sincer asa sunt preturile la mine in oras, n-am auzit nicaieri sa ia mai mult de 40 de lei.
Schimbatul anvelopelor nu-i totuna cu schimbatul rotilor.Daca ai doua randuri de roti cu anvelope vara iarna, da e 20 de lei, da daca schimbi anvelopele pe aceleasi jante te costa demontat-remontat, echilibrat cu plumbii de rigoare ca ii platesti si pe aia plus demontat-remontat roti pe masina....se cam aduna!
Depinde de oras, depinde de tipul jantei : aliaj / tabla , depinde de marimea jantei ( daca ai jenti de 13 e normal sa iti ia 20-30 de lei ). Eu in octombrie am dat 100 de lei ( aliaj r16 ) si acum cateva zile am dat pentru aceleasi jante 60 in acelasi loc :))
Si mai ales depinde de aglomeratie! Cand e foamete,mai subtire, cand sunt clientii buluc mai mult! Apoi mai conteaza si firma! Daca te duci la autosoft e ceva, daca te duci la o vulcanizare intr-o curte din ferentari e altceva!
Da, intradevar conteaza si daca sunt jante de aliaj sau de tabla, ca mie mi-a luat 20 de lei cu jante de tabla si la un prieten ia luat 40 de lei ca avea jante de aliaj, in fine...nu conteaza banii...conteaza sa si lucreze bine!
Ii adevarat ca conteaza janta daca ii tabla sau aluminiu aliaje ii mai scump.Mie pentru 4 gume puse pe jante de aluminiu cu 4 valve mi cerut 40 lei fara montat pe masina numa gumele pe jante,4 valve si echilibratul.