De multe ori diferenta de pret de la original la aftermarket este sigla, deoarece un acelasi producator de piesa face si pentru uzina de masini si pune stanta BMW, iar apoi pe alta linie de productie merge piesa care va fi stantata cu sigla fabricii.
Nu mai amaratule, am avut masini noi cu placute OE schimbate la reprezentanta. Cele noi au tinut cu minim 30% mai putin. Pe de alta parte am pus i aftermarket aceeasi marca (ATE, TEXTAR) - au tinut s mai putin.
VW -ul meu avea placute ATE din fabrica. Deasemeni am comandat ATE numai ca nu de la reprezentanta ca sa nu ma rupa cu pretul. Te rog sa te uiti atent pe piesele de pe masina cand le dai jos ca pe unele gasesti trecut si producatorul care nu este fabrica producatoare de automobile. Mai dau un exemplu: Unele masini, tot gama wag, vin echipate cu capete de bara lemforder. Deasemeni acelasi lemforder se poate cumpara de la un alt importator decat reprezentanta. Succes!
Diferenta este si calitatea, nu de multe ori OEM s-au montat, de ex placute Bosch, pt ca asa a fost contractul atunci, dar AM poti pune ATE sau TRW, net superioare... mult sub pretul de OEM. In definitiv, important e ce AM compari cu OEM...
Ca sa nu-mi mai dea toti buretii necunoscatori negativ, le dau niste exemple: Ferrodo DS Performance, Wilwood, Bremobo Sport, EBC, etc. sisteme de franare mult mai performante (si mai scumpe) decat cele stoc, originale.
Nepotrivirea culorii,un dezavantaj la cumparea unei piese second?eu zic ca nu este deloc dezavantaj,ai sansa sa gasesti culoare potrivita,daca nu o revopsesti,care pana la urma ii dai vopsea chiar daca este aftermarket sau oem
Eu cumpar sh,doar piese de caroserie si plastice,ce tine de partea mecanica aftermarket la preturi medii,nici scumpe,nici ieftine
Da, de parca piesa noua o iei la culoarea masinii....nu tre s-o mai vopsesti! Eu n-am vazut elemente de caroserie noi pe coduri de culori! Nu zic ca n-o fi... daca n-am vazut eu nu inseamna ca nu exista! Nici pe Dumnezeu nu l-a vazut nimeni....
Apropo de calitatea slaba a pieselor ATE... stiai ca ATE e principalul producator de sisteme de franare din lume? si ca majoritatea autoturismelor vin echipate din fabrica cu sisteme de franare ATE? doar sigla producatorului auto lipseste de pe piesele ATE cumparate aftermarket. Calitatea e aceeasi, dar la un pret mai mic.
Doua greseli am observat in acest articol: 1. piesele OEM nu sunt piese de origine, sunt piese fabricate de un producator care face si piesa de origine (exemplu: ATE), piesele de origine se numesc piese OE.
2. piesele de origine nu se gasesc numai la reprezentante ci si la unele magazine mai serioase de piese auto de import si poate la un pret mai bun decat la reprezentanta.
Eu folosesc piese sau consumabile OEM sau din dezmembrari . Cam tot ce am luat aftermarket a fost aiurea. Bine , pt. un filtru de aer sau de ulei nu ma complic cu OEM. ca doar nici alea aftermarket nu-s gaurite :)
Foarte slab articol, informatii superficiale, unele gresite, multe greseli de ortografie. Se pot spune mult mai multe despre cum sa-ti alegi piesele, cum sa beneficiezi de o garantie reala etc. fara sa platesti tone de bani.
Concluzia: un material urechistic cu o valoare indoielnica!
Autorul articolului e PARALEL cu TUNINGUL si cu DOMENIUL AUTO.
1. Piese originale (OEM) doar la reprezentanta ?
Siguuuur, daca esti prost cu bani (oricum la reprezentanta piesele alea OEM sunt doar pe factura, ei iti pun piesele cele mai ieftine si mai proaste posibil, si iti factureaza OEM).
Daca comanzi doar piesa fara sa ti-o monteze, atunci da, nu au ce sa faca, si iti comanda OEM, dar pretul e astronomic.
Gasesti lejer OEM la magazine online dedicate pt asa ceva, la preturi de 2-3 ori mai mici, sau la marii importatori de piese, la fel, la preturi mult mai mici.
Reprezentanta e pentru PROSTII CU BANI, ce le place sa fie furati pe fata, legal, cu factura.
Ca sa nu mai zic ca cei mai dobitoci si mai incompetenti mecanici auto ii vei gasi doar la reprezentanta.Calita tea serviciilor lasa de dorit, si in afara de lucrarile obisnuite sunt pareleli cu mecanica auto. Ei cand se lovesc de o problema mai serioasa, trimit piesele pt reconditionat/repara t la ateliere specializate si apoi iti baga pe gat o factura uriasa, zicand ca ori ti-au reparat-reconditiona t ei ori ti-au schimbat piesa.
2. Piesele aftermarket de tuning sunt mai proaste decat OEM ?
Chiar redactezi articole pe site de TUNING ? ? ?
Iti pot da exemple cate vrei ca nu e cum zici.
EXTERIOR -PRIOR DESIGN fata de ce OEM vrei tu. Calitate si rezistenta muuuuuult peste OEM, si la pret tot pe acolo sunt. Ca sa nu mai vorbesc de designul net superior.
La franare BREMBO aftermarket Performance Upgrade, AP Racing, Willwood samd.
La radiatoare MISHIMOTO -la pret sunt aproape la fel, dar capacitatea de racire si calitatea sunt net superioare.
Componente de chiuloasa -AVL SCHRICK, FERREA samd
Suspensie -KW,BILSTEIN,POWERFL EX, TEIN samd
Si lista poate continua pt orice tip de piese.
OEM sau RE (Replacement = Aftermarket) piesele sunt facute in 85-90% tot de producatori gen Hella, Valeo, Bosch etc.
spre exemplu daca masina vine echipata cu dicuri de frana din fabrica ATE, acelea sunt OE (Original equipment) si acelea respecta niste standarde ridicate, peste OEM sau RE.
OEM si RE sunt la acelasi nivel, diferenta facand-o marketing-ul.
OE teoretic nu pot sa cumperi, nici chiar din reprezentanta.
in reste, ca e OEM sau RE, toate piesele sunt facute dupa standardele oferite/cerute de firma producatoare care ofera niste marje.
diferenta se face la firmele producatoare, pe ce segment vor sa intre pe piata, si in primul rand conteaza imaginea si implicit pretul care o are firma pe piata respectiva pe piata.
Salutare.am si eu o rugaminte celor care sunt proprietari de Bmw , daca se poate sa puna si ei niste adrese, nr de telefon ale parcurilor de dezmembrari din Bucuresti sau imprejurime.rugaminte cei care au cumparat si au fost multumiti. Ms
Bun articolul insa o corectie ar fi la piesele oem: se gasesc peste tot nu numai la reprezentante. De curiozitate cand cumparati piese intrebati cat costa si oem, o sa fiti surprinsi ca nu sunt chiar atat de scumpe comparativ cu cele after market
Daca va gânditi sa încercati o proteza auditiva pentru prima data sau daca doriti sa va cumparati alt model, s-ar putea sa fiti placut impresionat de noile tehnologii. Modelele actuale sunt mici, usor de folosit si avansate din punct de vedere tehnologic. Va recomand sa incercati o proteza auditiva Siemens. www.audiolux.ro