in video-ul cu Dacia 1300 cand arata imaginea din interior cand acel tip rabateaza pe spate scaunul dreapta fata ...nust poate ca nu am vzt eu dar acel model de scaune par ca au piele pe ele sau macar imitatie eu Dacia 1300 cu scaunele ca in acel video nu am vazut niciodata....numai cu scaune simple si de panza ....
Tu te ai nascut in '93...Deja multe erau oale si ulcele cand aveai 10 ani ca sa constientizezi lucrul ala la o masina. Eu am vazut cateva modele cu imitatia aia de piele, nu era mare calitate dar schimba putin aspectul interior. Da au fost mai rare pentru ca au fost date pentru export.
Nu era piele. Era ceva vinil, dar exista. Avea bunicul meu vitreg. Sincer tot mai mult îmi plac alea de pânză. Astea piele sau vinil sunt foarte incomode și când e frig, și când e cald.
Habar nu aveti de istoria marcii autohtone. Primele modele de dacia 1300 (cele fabricate in 1969) chiar au avut tapiterie din piele artificiala. Nici autorul articolului nu e mai breaz. Cica dacia 1100S singurul model sport. Pai si dacia sport? A uitat de ea? Dar intr-adevar dacia 1100 a fost singura DACIE cu frine pe disc pe toate rotile (o alta masina romaneasca cu discuri pe toate rotile a fost Oltcitul), si totodata singura masina ROMANEASCA cu carburator prevazut cu soc automat.
Tataie a avut 1300 era fabricata in 77' si avea interiorul acela din vinil si tin minte ca avea si cotiera pe bancheta din spate ceva ce loganul de azi nici nu viseaza.
Bagati cotiera-n "dos". Mi te si imaginez,fara a/c,lipit de transpiratie de scaunele imbricate-n vinilin si stand ca un bos cu mana pe cotiera,in spate in 13oo si facand misto de aia din Logan.
@diclatu. Asa este ai mare dreptate. Sint unul din aia pentru care loganul e un vis umed...dar nus cum sa-ti spun...eu cu 2000 de iepuroi cumpar masina SH care are geamuri electrice, A/C, servodirectie, cutie automata, cotiere fata spate etc, etc...si cu inca 1000 de coco o si inmatriculez pe Romania (nu Bulgaria) iar tu dai 10.000 Euro pe un logan care oricum inca n-a auzit de cutie automata si care per total este mai prost decit dacia clasica.
Cotiera la bancheta spate au avut toate 1300-le...Alea primele, originale frantuzesti (1969) au avut insa si cotiera fata, iar frina de mina nu era intre scaune ci era sub bord
2000 si 1000 de coco... ia-ti ma Dacie 1300,parca pe asta o admirai. Tu n-ai bani de masina noua,de aia faci lobby pt astea. Nu e o rusine sa nu ai,e o cocalareala s-o arzi regal fara o piftea in stomac insa. Vb ce e de vb si nu mai abera ca mai sus in comparatia Logan - 1300.
Apropos domnu' diclatu....sau sa zic boierule? Cred ca asa ti-ar place nu-i asa? Nu am dacie 1300...babacu' a avut. Eu am dacie din 98...da' nu circul zilnic cu ea...masina zilnica este mercedes 190...oricum mai bun ca orice logan...eu nu fac lobby pentru dacia 1300...am spus doar ca este mai buna ca loganul, atit! NU este mai buna ca mercedesul, ca porschele, ca ferrarri-ul etc...pricepi? Este doar mai buna ca laganul atita tot. Dar in fine...ce sa cer eu de la un cocalar ca tine sa priceapa...pentru tine un indice al calitatii masinii, probabil cel mai important este anul de fabricatie...a stiu...si consumul...si eventual emisiile poluante...departe de tot de adevar....de multe ori masinile vechi au fost de 1000 de ori mai bune si mai fiabile ca alea noi...dar in fine imi racesc gura de pomana. Mercedesul cobra a fost de 1000 de ori mai bun decit tot ceea ce fabrica Mercedes in ziua de azi...de ce nu ar fi valabil si pentru dacia? Sint convins ca nu esti de acord...numai ca din fericire parerea ta este irelevanta! Nu am o piftea in stomac? Poate ma lamuresti si pe mine ce inseamna piftea ca eu unul nu am auzit de asa ceva pina acum.
Sorinache...nu mai zice ca e mai fiabil sau mai bun in conditiile in care batranele nu aveau atata tehnologie.Prin urmare ce se putea strica la un Golf 2 si ce se poate strica la un 7...evident ca unde e mai multa tehnologie, sansele de a se defecta ceva sunt mai mari.Cum poti compara Dacia 1300 cu Logan? Sa te fereasca Dumnezeu de un accident cu Dacia 1300 cand nici tetiera nu era la alea, piftie te faceai in ea.Si eu admir Daciile vechi ca imi trezesc nostalgie, dar nu sunt atat de tampit sa spun ca sunt mai bune.
lastunul din cate stiu trebuia sa fie Dacia 500 a fost creata de niste studenti daca nu ma insel dar Ceausescu nu a fost de acord cu ea si daia nu a fost Dacia ci Lastun , dar acum nust daca e asa ...:)
Asa este...numai ca unu la mina..dacia 500 (lastun) nu s-a fabricat la uzinele dacia ci la mecatim Timisoara...si doi la mina asa cum ai zis si tu aia nu se cheama masina ci trocarici!
Imi permit sa va lamuresc eu , in privinta "Lastun"-ului : Initiatorul proiectului a fost chiar Nicolae Ceausescu , care a dorit producerea in tara a unei masini ieftine , destinata transportului urban , economica si de mici dimensiuni . De asemenea , "Lastunul" , s-a vrut o masina accesibila tuturor celor ce nu isi permiteau o Dacia 1310 , intrucat era cu 25.000 de lei mai ieftin decat o Dacia noua , iar asteptarea pentru el era mai scurta aproape 2 ani , fata de cat trebuia asteptat pentru o Dacia 1310 . Proiectul a fost realizat de un grup de studenti de la clasa Autovehicule Rutiere a Facultatii de Mecanica Timisoara . Productia s-a facut integral la Timisoara , in fosta uzina Tehnometal , devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara . Numele Dacia 500 a fost pus deoarece o parte din subansamblele "Lastun"-ului erau furnizate de uzina pitesteana si pentru ca , initial , se dorea completarea gamei de autoturisme Dacia cu un autoturism din clasa mini , chiar daca nu era fabricat si proiectat de inginerii de la Dacia . Lipsa de fiabilitate , multiplele probleme aparute in exploatare , lipsa de service-uri specializate si calitatea proasta a materialelor folosite la constructie au condus pana la urma la incetarea productiei si comercializarii "Lastun"-ului in anul 1991 , iar in anul 1992 s-a decis inchiderea I.A.T-ului .
Daca stau sa privesc bine...tu zici in articolul asta ca dupa 90 nici un model nu a mai fost de succes de la Dacia. Pai daca nu mai era...cum iti inchipui ca modelul Dacia 1309 Double Cab s-a vandut la chinezi timp de vreo 8 ani si modelul Dacia 1307 Double Cab care a fost lansat inca din 1992 impreuna cu 1309 si s-a oprit productia in 2006. Din 2004, de cand s-a oprit productia modelelor clasice 1310, Dacia Pick Up au mai fost singurele masini bazate pe platforma 1300 care s-au fabricat odata cu Loganul pana la sfarsitul anului 2006. Ca sa nu mai zic pe unde s-a vandut, ca Logan-ul astazi nici nu a ajuns pe unde s-a vandut modelu ala. De aceea la sfarsitul productiei, a avut loc un fel de ceremonie pentru modelul 1307 Double Cab, pentru ca a fost colacul de salvare al uzinei Dacia. Un model legendar care nu ar trebui uitat nici de cei din uzina care l-au facut..noroc ca le-a mers mintea si faptul ca masina s-a facut mai mult decat utila, a avut un succes pe piata, in ciuda faptului ca era veche ca conceptie. Alti producatori care faceau masini de aceeasi teapa ca Dacia in perioada comunista, au produs masini pe platforma existenta lor, dar in scurt timp au fost nevoiti sa opreasca productia, pe cand Dacia a produs modelul Pick Up pana in anul 2006, o perioada foarte lunga. S-a dorit sa nu se mai faca, pentru ca nu se mai incadra normelor Euro, insa ca masina a fost destul de rezistenta si reusita. Ca sa nu mai zic ca astfel de exemplare au ajuns si in Australia...daca stam sa privim, Dacia Logan nu se vinde acolo nici sub sigla Renault. Ai omis un lucru important si ai aruncat cu gunoi ca in anii 90 Dacia a produs cele mai proaste masini....asa e...au fost prost calitativ, parte din ele. Numai ca la noi in Romania nu au rezistat nici mentalitatii si la muncile de au fost supuse sa cari 2 tone cu papucu si vezi ca s-a ondulat tabla pe el...ce pretentii vrei sa ai cand ea ducea 1 tona maxim? daca prin alte tari merg foarte bine, la noi cad tablele dupa ele. Ce mai vo
În anul 1997 mi-am cumpărat prima mea maşină nouă: Dacia 1310 break, albă, cu bord CN, plâtind suma de 26 milioane lei vechi. Ce să spun: eram tânăr, eram cât de cât încântat, dar în realitate maşina a fost o mare dezamăgire: prea multe defecte şi nu din exploatare ci de nouă, defecte care, bineînţeles, la garanţie se rezolvau numai dacă erai "atent". Chiar şi în condiţiile în care eram "atent", defectele reapăreau. Nu contest că modelele fabricate până în anul 1989 au fost bune cât de cât, dar ulterior au fost nişte mari dezamăgiri. Au mai "îndulcit" ulterior situaţia cei de la Renault cu motoarele 1,4 mpi, dar tot prea puţin. Sincer, mi-aş achiziţiona un autoturism nou marca Dacia, dar am inima foarte strâsă. Din păcate...
Aiurea! Cea mai buna dacie a fost cea produsa in 1998! Ceva probleme cu rugina, dar puteau fi prevenite daca bagai ulei in stilpi, praguri, lonjeroane etc, etc. In rest doar probleme datorate utilizarii defectuoase. Ulei de cacao pus in motoare, neschimbat la timp, apa pusa direct din riu in radiator, nu amestec corect apa distilata/antigel etc, etc si de aici se ducea dreaq dacia...
In poza cu dacia visinie, incadrata de 4 sageti, pe fundal galben si verde...in acea poza scrie ca Dacia 1300 avea aer conditionat, a existat asa ceva pe acest model sau era doar o campanie de marketing mincinoasa?
poate ca avea...de ex prin 2000 Daciile Papuc 1.6 benzina aveau A/C echipat din fabrica. Mai erau Daciile care mergeau peste ocean la americani si sud-americani echipate cu A/C, geamuri electrice, era modelul 1310 vandut sub numele de 1410 TLX. Is multe Dacii 1410 peste ocean. Aveau echiparea aia de faruri tip CN1, cand aparusera prima data prin anii 90.
da, avea aer conditionat ... de directia vantului si temperatura de sub capota :)))Sa fim seriosi, habar n-aveau romanii cu ce se mananca AC-ul pe vremea aia. Nu le trecea prin cap sa ia un Arctic de la Gaesti sa-l puna sub bord cu usa la congelator deschisa :))
diesel-urile au avut si a/c. Nu am idee ce s-a vandut pe la straini. Oricum eu zic sa nu facem pe desteptii cand mergem cu ratb, cu masini "chelie" sau cu a/c defect.
acuma ..fara caterinka dar odata ce s-a dus ceausescu ..s-a dus romania pe _|_ ....am ajuns o tara de rahat si am permis lucru asta ..daciile dupa vremea lu nea nicu erau vis ..o masina pe care te puteai baza mergeai si prin apa cu ea si nu avea nici pe ***** nu avea ea AC ..airbag ...piele nebunii de genu ..dar iti faceai treaba cu ea ...sincer sa fiu dak as fi stat la casa si mi-ar fi permis si bugetu ..mi-as fi luat o dacia 1400 coupe si as fi modificato fix cum erau ele pe vremuri de raliu ..pana la cel mai mic detaliu
in anii 70 si 80 dacia era bara la bara vs porche ..lancia pe circuitele de raliu acuma nimik ...suntem prea moderni ..dak ii zici unuei fete de dacia 1300 deja aude de ***** te vede ca pe ultimu sarac
De a lungul timpului am circulat cu 3 modele: 1. 1410 a parintilor cumparata in 85 din lotul pentru export cu o tabla care a rezistat pana in 2004 cand a suferit un accident prea mare pentru a mai fi reparata 2. o Dacia Solenza 1.4 de la locul de munca foarte buna vand in vedere cati au mers cu ea si cat s-a tras de ea, se misca bine si consuma bine 3. o Dacia Logan 1.4 tot de la locul de munca care din pacate e lipsita de caracter... lenesa, mai mare consumatoare decat Solenza... sincer mari plusuri pentru mine nu a adus ci mai degraba minusuri, dar in general Dacia ramane masina care indepineste functia de baza, te duce in punctul A in punctul B si cam atat...
Respect! In sfarsit cineva care cunoaste si practic, faptul ca Solenza a fost o masina buna. Din pacate nu se mai fabrica. Incepuse Dacia sa se dea pe leagan,pana au venit nenoricitii de francezi. Pamant pe ei! Ca ne vand marca cu brandul Renault prin alte tari!
Da, Solenza a fost mai reusita, practic a rezolvat problema vechilor dacii care era motorul prea vechi ca si concept(nu era chiar problema dar nici foarte mult nu tinea, periodic trebuia sa mai segmentezi sa mai repari la el), Logan - ul e bun si el dar din punctul meu de vedere ar trebui sa fie mai ieftin la ce ofera, nu de alta dar daca pui dotari pe el ajungi la un pret prea mare, nu merita luat decat chel dar si asa tot cam scump e.
Dacia a fost si ramane o masina ieftina si proasta, I-au aburit francezii pe romani sa le cumpere loganu si le-au vandut o caruta pe post de masina 8500 euro si te folosesti de ea 5-6 ani ca ati cade pompa de injectie, injectoare, turbine ... jeg de masini facute pentru prosti.
prietene eu am cumparat masina numai ca ei mi-au dat tractor ... mai bine pastram audi 80 care al aveam de la ala batran ca era mai bun de 10 ori ca gunoiu asta de logan.
@diclatu Bogatule...ce masina am eu se stie..am mai postat pe aici prin commenturi. De fapt am achiar un parc auto de 5 masini...si vor mai veni si altele.. asa este, recunosc ca nu am dat pe nici una mai mult de 2000 de coco. NU mi-e rusine sa recunosc asta...dar nu stiu cum sa iti spun, am si AC pe ele si cutie automata pe unele...
Sa iti spun eu ceva? Da fara suparare... Nu exista masina proasta,doar sofer nepriceput. Pai cat vrei sa te tina nene? 1 milion de km fara ulei si reparatii? Si ca sa stii si tu,Audi e cea mai pacatoasa masina la piese. Mai documenteaza-te.
ca fapt divers cazanul pe care al am a avut revizii la 10.000km fix numai la service dacia, si tot cazan este. nu stiu cati ani ai de sofat, dar te asigur ca acum ceva ani cand poate eram la varsa la care tu te gandeai ca tre sa te duci la mami sa-ti dea bani de o cola, reglam carburatia la ford taurus, daca ai auzit de asa ceva; si aia era masina la fel ca lada, moskvici, skoda, dacia nu a fost si nu va fi masina la fel cum nu exista masina buna facuta de francezi. PUNCT.
Referitor la audi .. aici e de discutat ... pai intradevar sunt pacatoase rau am avut-o din 1986 pana in 1998 ... schimbat 2 amortizoare, 1 bucsala electromotor, ceva bucsi si reviziile normale si am vandut-o la 280.000km in stare perfecta de functionare. asa ca nu-mi spune tu mie de audi.
Nu imi vine sa cred ca pe langa vesnicul si nesfarsitul razboi intre orice alta masina si Logan , exista un conflict aici si intre doua modele Dacia, una de prin anii 60 si una din 2008 ....e incredibil.
Sunteti pe bune ?
WTF.....????
Da..pe bune! Nu sint fan dacia si nici Logan...dar asa cum in cazul marii majoritati a marcilor de masini cele vechi sint multe mai bune decit cele noi, nu vad de ce nu s-ar pastra aceasta regula si pentru dacia. Aporpos...masinile ADEVARATE au motor V8 cu CARBURATOR cu patru camere, "tractiune spate" si cutie automata...aia numesc eu MASINA...a...si consuma MUUULT! Am uitat sa mentionez ca o masina adevarata e una care consuma muuult?
Masinile Dacia 1300 aveau imitatie piele,pentru colegii care au mentionat mai sus. Ulterior au venit scaunele Renault 12,detin 1300 am fost pasionat,stiu ce vorbesc. Cat despre autor,bai putzoi, ce ziceai? ``e masina care rugineste, care se strica si care este prost gandita.`` Prost gandita a fost maicata cand te-a facut. Ca inca nu vezi tu masina pe strada sa tina cat o Dacie. Si pe langa asta,Solenza a fost mai bine gandita decat Loganul. Compara tu un Logan din 2005 cu o Solenza 2004, 2 airbag,motor 1.9 diesel, servo,geamuri electrice fata. Micuta si rapida,pe langa asta si puternica. Deci dute nene si condu tu masina ta,ca habar nu ai de dacii,ai dat si tu copy paste de pe wikipedia.
Dacia 1100S a fost singura versiune sport de fabrica si dupa aceea nici o versiune sport nu a mai fost produsa de fabrica-se zice in articol. Plus ca S avea amortizoare duble spate - ma indoiesc. Dacia SPORT ce a fost atunci ? Era 'dopata' cu motorul de 1,4 si cutia in 5 tr. pe vremea cand Daciile normale erau 1,3 cu 4tr. Sport avea si susp spate mai joasa. De caroserie nu mai vb.
Solenza avea imaginea de Dacie care se strica : bine ca se ridica in Slavi Nova si Spannova si spunem despre Solnitza ca e proasta.
Dacia 1100S este singura masina tunata de fabrica. Dacia Sport nici macar nu e fabricata la Colibasi ci la Brasov. Si a fost echipata cu motoare standard si cutii de viteza la fel. Cand a aparut pe berlina motorul de 1.4, l-au pus si pe Sport. La fel si cutia in 5 trepte. Si stiu ce rahat mananc. Am avut Dacia Sport. Cumparata de noua in 86 avea motor de 1.4 si cutie in 4 trepte. In schimb avea jiglere mai mari pe carburator, de acolo si puterea un pic mai mare, dar si consumul. Suspensia nu era mai joasa, era mai rigida ( avea arcuri de break).Linia de sus a caroseriei trada faptul ca era mai joasa.
Dacia 1100 S nici macar nu a fost comercializata catre publicul larg . A fost creata cu doua scopuri : competitiile auto ale vremii si pentru dotarea Militiei . Dacia 1310 si 1410 Sport au fost construite la Colibasi , prototipurile au fost facute la Brasov .
Am citit toate comentariile si itrebuie sa fiu de acord> Dacia Solenza a fost o masina f. buna pentru pretul ei, economic ok , super fasneata si se infingea bine in oras , faa probleme grave de nici un fel. O reusita ce trebuia eclipsata de Logan ce este greoi, nu mai este funky ca Solenta, nici usor..etc...etc..
Cineva nu are ceva in vedere>
Dacia avea tapiterie de piele sintetica , buna rea, era o optiune :))) , DACIA actuala nu are astfel de optiune.
:))))
In alta ordine de idei, masina ieftina si buna dacia a fost opinia mea Solentza, usurica, fasneata, motorul o ajuta pentru fasneala prin oras. Consum acceptabil, o masina reusita.
Logan pur si simplu nu e funky, nu are personalitate... e o balena grea, puturoasa, flamanda...si scumpa ...
M doua Solenza cu gpl.Am facut cu ele peste o suta miikm.Multumit total.Nu simti oboseala nici dupa 10 ore de condus.. Am fost socat cand m-am urcat in Logan. Total dezamagit de pozitia de condus si de ce se vede in spate cand te intorci spre drt sa te uiti pe luneta la mersul cu spatele.. Dacia doublecab 1,9 ma obliga la 100km sa ma dau jos sa ma intind ca amortesc. Motorul trage bine, oricand, oricum si oricat de incarcata este masina.4x4 cupleaza cateodata(adevaratul 4x4 optional).
Dar oricum Solenza e mult mai mica la spatiu, faptul ca e mai fasneata datorita faptului ca este mai usoara. Si la Solenza apar in timp problemele cu etansarile usilor, haionul din spate enervant la culme si bordul ala care e facut din doua bucati de plastic, scartaie la orice denivelare. Dar faptul ca a fost o masina facuta de romani, pot sa spun ca intr-adevar a fost reusita, cel putin stabilitatea pe drum e net superioara fata de Logan.
Dacia DoubleCab 1.9D la fel spatiul este mic, pozitia la volan proasta, dar a fost o masina ca si Solenza destul de buna, rezistenta, 4x4 indiferent de ce probleme intervin, e foarte uzual. Eu detin un model DropSide 1.9D (modelul cu obloane) am cumparat-o la 70.000 km, fiind al doilea proprietar si sunt foarte multumit de ea. Putin cam scump la piese, dar poti sa pui pe ea lejer si nu simte, este destul de fasneata la drum. Confortul in modelele utilitare Dacia nu a fost niciodata avansat, intotdeauna a existat problema asta de cand s-a proiectat, dar fie ca ne place sau nu, masina asta a facut inconjurul Romaniei. Pacat ca multi arunca cu ***** in ele, dupa ce le folosesc abuziv si nu le intretin spun ca sunt masini proaste....oameni prosti.