Alte tari nu au o marca auto proprie noi macar avem si si daca este de buget dar tot avem. Logan 2 masinuta ideala si foarte potrivita pt ce timpuri traim (cei care nu sunt bogati :) ) Imi place faza cu metrul dar un ecran se masoara pe diagonala :P Fanta aceea pt centrurile din spate cred ca sunt pt a preveni la rabatarea scaunelor blocarea acestora sau am eu o idee mai ciudata ... poate sa ascunda partea metalica a centurii sa nu se incalzeasca la soare :)) am patit-o odata cu o masina lasata toata ziua lasata la soare...
Sa zicem ca esti un strain... vezi o Dacie.. te duci acasa si "goagalesti" wikipedia zice asa: Automobile Dacia is a Romanian car manufacturer.. ca noi stim exact ca dacia se "trage" din renault este alta poveste dar tot marca noastra auto a fost si va ramane.
titus15: Consideri ca Seat, daca apartine de VW nu mai este o marca spaniola, sau Skoda nu mai este ceha, sau LR/Jaguar nu mai este marca britanica, sau Bentley, Lamborghini...etc..ca am multe exemple....
tocmai, de exemplu jaguar a fost fondat de britanici, e marca lor, nu conteaza ca s-a vandut, dar Dacia nu a fost niciodata creata de romani. A fost de la inceput un Renault, sub un alt nume.Noi nu avem o marca proprie sa putem zice ca noi am creat-o, am avut doar Aro, subliniez am avut.
Din categoria stiati ca?!(wiki industria auto romana)
Marquardt Schaltsysteme - produce la Sibiu sisteme electrice și electromecanice pentru Audi, BMW, Mercedes-Benz și Porsche
Calsonic Kansei - produce la Ploiești sisteme de aer condiționat, sisteme de răcire și de evacuare pentru Audi și BMW.
Takata-Petri - produce la Arad volane pentru mașini din segmentul premium
Star Transmision - produce la Cugir cutii de viteze pentru Mercedes-Benz
Hutchinson - produce lângă Brașov componente din cauciuc pentru etanșeizare și antivibrație pentru Dacia, Ford, BMW, Peugeot, ACI, Mahle, Filtrauto, Behr și Bosch[30]
INA-Schaeffler - produce lângă Brașov subansamble pentru industria auto[31]
Trelleborg Automotive - produce la Dej componente pentru motoare și șasiuri pentru Dacia[32]
Schneider&Oechsler International - cu fabrica de cablaje și subansamble auto la Lipova[33]
Valeo - produce la Mioveni sisteme de cablaj pentru Dacia[34]
Autoliv - companie suedeza furnizoare de sisteme de siguranta auto, produce la Brasov, Timisoara si Lugoj centuri de siguranta, chingi pentru acestea, airbag-uri si butelii cu gaz pentru declansarea lor[35]
Honeywell
HTP High Tech Plastics
Brose
Amberger Werkzeugbau Cșluj - firma germana care produce la Cluj componente ștanțate si ambutisate pentru industria auto
Exista departament de design la care lucreaza, surprinzator, ingineri si designeri romani. Da, motoarele si anumite piese mecanice nu sunt romanesti, dar tot ce inseamna proiect Dacia Logan 2 este cam integral romanesc, asa ca lasa tu subestimarile astea ca inca avem creiere si le folosim foarte bine, conteaza si motivatia acum.
intreb aici ca vad ca la duster nu-mi raspunde nimeni :P
daca plec cu a 2-a de pe loc in 99% din timp pe duster 1.5 dci 4wd 6MT se uzeaza mai rau ambreiajul ? adica considerabil mai rau ?
Scuze, nu am mai urmarit comentariile de la Duster. Teoretic, nu ambreiajul este cel care va fi mai solicitat, ci cutia, respectiv sincroanele treptei a 2-a. Dar pentru ca nu e vorba de putere mare sau bruscari, ca in cazul in care ai ramane impotmolit, nu cred ca exista motive pentru care ai putea sa-ti faci griji. Asta e parerea mea.
Daca pleci mereu cu a 2-a, inseamna ca patinezi putin mai mult ambreiajul, iar asta inseamna ca o sa te tina mai putin, dar nu cred ca este o diferenta foarte mare!
la duster treapta 1 e foarte foarte scurta, doar in situatii dificile o folosesti, in rest poti pleca cu a doua linistit, practic masina aia are 5+1 si inca 1 trepta foarte scurta gen "LOW" reductor varianta ieftina
producatorul recomanda plecarea de pe loc cu treapta a 2 .....1 fiind necesara doar la noroi,zapada plecarea din rampa. stai fara grija ca nu se uzeaza nimic prematur
Indicat ar fi sa pleci cu treapta I cu care masina a fost dotata in special pentru a porni de pe loc, dar daca Dusterul tau are mai mult de 300 de cai atunci e mai usor sa pleci cu treapta a II-a
BRAVO!!!, BRAVO!!! BRAVO!!!, Satanic cred ca esti singurul pe care-l aud vorbind despre CUPLU, totul este cuplu nu CAII PUTERE, STIMA Satanic!!! P.S. pentru ce ce nu stiu ce inseamna cuplu Nw/m sa se uite pe net la 500 unlimited
Bai fratele meu, nu ridica Dusterul la nivel de supercar nici la cel de tractor. Sunt atitea masini mult mai puternice si cu cuplu motor - Nm, pentru ca Newton se scrie cu majuscula - mult mai mare, 4wd, si totusi nu se primeste recomandarea de la constructor sa plece de pe loc in treapta a doua. Propun ca un utilizator cu Duster sa foloseasca de-acum incolo doar treapta a doua la pornirea de pe loc si sa ne spuna impresiile si problemele aparute la fiecare 10000 km. Daca treapta I este atit de inutila la Duster, nu crezi ca inginerii aia ar fi modificat rapoartele treptelor cutiei in asa fel incit raportul de transmisie al treptei a doua sa devina raportul treptei intii?
Cum sa fie Soim? Soimul inca nu a intrat in rezerva,si in muzee. E un IAR 93 "Vultur". Ar fi trebuit sa iti dai seama si din faptul ca nu are dubla comanda,nefiind un trainer, ci un avion de lupta.
legat de senzorul pt centura pasagerului din fata, problema nu poate fi rezolvata doar cu ajutorul unui cablu, ai nevoie si de un senzor in scaun ca sa "stie" masina daca locul din dreapta fata este ocupat...
e amuzanta subiectivitatea voastra, cum ati dat la motor 10/10, si la clio cu acelasi motor 8/10. o masina buna, daca te gandesti sa-ti iei ceva sub 10mii euro, dar nu diesel. insa din moment ce ajungi la 12.750 cu toate dotarile, eu zic ca mai merita o mica investitie sa-ti iei un clio care are un plus la toate capitolele fata de dacia. bine, daca vrei masini de intrat in gropi si de incarcat cu saci de porumb, alegerea ta este dacia.
in primul rand, symbol nu mai e clio, asa cum clio nu vor mai scoate sedan-uri.
plusuri?
- 5 stele euroncap (99% din 100%)
- masina mai joasa + distanta dintre putin mai mare - tinuta excelenta de drum
- ergonomie: claxon volan, butoane geamuri electrice pe geam
- plaje lungi pt reglaje volan + scaun + posibilitate de a regla in adancime volanul
- clima automata
- jante de 16
nu mai are rost sa mentionez si ce sisteme de asistenta au.
alternativa pt sedan? cauta peugeot 301. te ajunte la un 13.500euro pe varianta 1,6 HDI 92cp.
greutatea cred ca face diferenta ca la lotus nu ai nevoie de 1000 cp .Fiind usoara fata de clio moturul isi poate da totul pe cand la clio din cauza greutatii ...cam pe greu de aia cel putin asa sper eu ca i-a dat nota 10 daca nu e un noob care face publicitate daciei si pct
au facut progrese mari cu logan2. asteptam seria a 3-a pe care cu siguranta va fi avertizare sonora pentru centuri :)
lasand gluma la o parte cred ca vor avea mare succes cu acest model
dci-urile chiar o sa intre in istorie sunt motoare foarte bune pana ajung pe la 100 de mi si incepe si crapa turbina,injectoare s.a.m.d,benzinarele consuma ceva mai mult da nu ai dureri de cap cu ele,si cat despre logan 2 e cea mai reusita masina care poarta sigla dacia parerea mea
Are turbo borgwarner ,de care are si porsche,aceeasi firma,si turbo crapa daca mergi subturat si il opresti imediat dupa mersul cu masina in sarcina,sau forja ,si inainte sa opresti motorul trebuie sa il mai lasi putin sa mearga,sa mai raceasca turbina,vara nu trebuie asa de mult,ca e cald tare si sub capota de la soare,dar iarna e diferenta mare de temperatura,si trebuie sa il lasi obligatotriu,bine ca dci.urile au turbo in spatele motorului ,fata de altele care le au in fata.
dar orice motor trebuie sa-l lasi putin sa mearga in gol intainte sa-l opresti. la fel si cand il pornesti,ca sa-si faca uleiul un circuit,sa nu-l fortezi pe uscat. 1 minut e de ajuns. ii vad pe unii care nu le au pornite de cateva zile,se urca,il porneste si pleaca. pai cum sa nu se duca? la fel si la oprire. il lasi 1-2 minute sa se normalizeze uleiul. la fel si pentru cele cu turbina, o lasi sa se raceasca,pentru ca se supraincalzeste dupa o forja. daca o opresti brusc, crapa, la propriu in timp.
legat de asta a-i zis foarte bine ioolian..cele cu trubina trebuie folosite intrt-un anumit mod...sa schimbi treapta de viteza neaparat dupa 2ooo de turatii,cand vrei sa pleci cu masina lasi 20-30 sec sa-si faca uleiul,iar cand ajungi acasa in parcare fa-i o frana de motor pentru a raci aerul din turbina altfel bOOm.
Nu va inteleg de unde scoateti astea cu frana de motor, pentru a racii aerul, mai scrie cineva, ca sa lasi motorul sa mearga 5 minute cand vii de la drum pentru a-si lua ulei, sau asta este cea mai tare SA SE NORMALIZEZE ULEIUL, eu zic ca chestia cu 2000 de ture este adevarat pentru ca de la 2000 de ture urca uleiul din baie si se unge turbosuflanta, altfel merge pe uscat, cel mai bine sa bage lumea de are diesel Dci motorina din pompa caci asta este principalul motiv de se duc pompele si injectoarele, romanul ia diesel ca sa ia motorina ieftina -din gard- vorba cuiva, lucrez pe un dci de 85 cp, am 110 000km si nu am avut nici o problema, multi care scriu cred ca nu au nici permis si dau cu presupusul, dupa mine este un motor foarte bun de ultima generatie -camon raill-, problema fiind ca este cam scump. Ca sfat, incercati sa-l conduceti sa vedeti ce poate, in panta si pe autostrada.
Toate bune si frumoase cu Loganul,dar are si cateva probleme care apar dupa ceva timp si despre care nu prea se scrie
Dieselul este foarte economic si cu performante bune,dar...problemele la sistemul de injectie care apar dupa 65.000 km ? despre ele nu spune nimeni. Ce se intampla ? Pompa de joasa presiune face span pe care-l trimite in pompa de inalta si de acolo,incet,incet ,se duce prin conducte catre injectoare,vine spanul pe retur si se aseaza in rezervor si intr-un final blocheaza injectoarele pe deschis si dai zeci de chei ca sa porneasca. Nu se realizeaza mare lucru daca schimbi injectoarele,pt ca spanul circula in toata instalatia,trecand cu succes de filtrul de motorina,iar pompa de joasa isi continua uzura pana nu mai reuseste sa faca 4 bari (presiunea de lucru normala),scade sub 3.5 bari si adio pornire. Costurile sunt imense pentru posesorii acestor masini cu acest tip de motoare--Logan,Sandero,Symbol,Kangoo--
Motorul de 0.9 este foarte bun in oras,economic,dar pe autostrada,cu doar 120 km/h ,consuma peste 8 litri la 100 km,deci imens de mult
daca alimentezi de la vreun peco refacut pe unu vechi comunist cu rezervoarele pline de gunoi doar ca sa platesti mai putin distrugi injectoarele de pe orice motor, nu anume pe dCi. daca-l turezi periodic pe autostrada sa cureti depunerile dupa ce mergi o vreme prin oras subturat rezolvi problema.
Nu e vorba de gunoaie,paradoxal,tocmai cu motorina aia comunista de care zici tu,injectia motorului de Logan diesel nu s-ar fi stricat niciodata,pentru ca avea parafina destula in compunere,parafina care unge componentele in miscare a pompei de injectie. Rafinariile,fiind nevoite sa scoata o parte din parafina din compunerea motorinei,ca sa fie eurodiesel,aceasta a devenit mai uscata si proprietatile de ungere au scazut,adaugandu-se la toate astea si materialul prost din care e facuta pompa de joasa presiune Delphi,ajungem la problemele discutate mai sus.
Nu se strica nimic,daca exploatezi cum trebuie in diesel ,nu mergi subtura,lasi sa mearga putin in relantiu ianinte de oprire,faci reviziile,nu bagi de la vagon,etc,nu o sa se termien,cat de turbo, e firma borgwarner de care gasim si pe porshce 911.
nu ai avut niciodata un logan dci mult timp nu? am eu, din 50 in 50 de mii schimb injectoarele, pompa inalta, motorina numai omv, varianta de top, raspuns renault reprezentanta"avem un combustibil foarte uscat, motorul nu este facut pentru tara noastra, puneti ulei in rezervor" HAI SICTIR, cu harbul vostru la 12 mii eur.
Si motorizarile astea noi de 1.5 dci,sunt total diferita si schimbate. euro 5 Recunoastea ca ai pus motorina de la vagoane,si nu mai da vina pe alte lucruri. ;)
Perfect de acord si trebuie sa avem curajul sa spunem raspicat ca de fapt este o magarie,tzeapa bine calculata prin care se scot si mai multi bani din,manopera si vanzarea pieselor,deosebit de scumpe!!
Taximestristii stiu figura si ca sa nu mai schimbe injectoarele atat de des,pun ulei de drujba in motorina,pt ungere,sau mai eficient aditivii de ungere,pt ulei de motor de tip Prolong,Metabond M,care produc o pelicula de antifrictiune si reduc producerea de span,sau efectele acesteia...Adica 2 taximetristi iau o cutie de 120 ron,si o impart in rezervoarele de motorina,ca sa scape mai ieftin,fata de reconditionarea pompelor sau injectoarelor..Mentionez ca altfel combustibilul aditivat ajuta si la underea camerei de ardere,segment,supape...etc..
Piratule...poate grupul renault a avut probleme cu injectoarele si cu pompele dar le-au rezolvat.tata are un logan din 2oo6 dci de 65 de caluti,are peste 200000 km si merge perfect....n-a avt probleme cu motorul sau pompa...a bagat motorina buna,ulei original,schimb la timp.te asigur eu ca masina nu pateste nimic daca ti la ea....asa a patit un pr cu o skoda....tot de la motorina proasta....daca nu avea noroc sa reziste motorul il facea la buzunare de vreo 60 de mil...
Ptr. Piratu64, NU EXISTA NICI UN FEL DE PROBLEMA DUPA 65 000 km, exista doar RAUTATI, ca sfat personal 1 sa sa alimenteze doar de la pompa(lanturi de benzinarii) si 2 schimbati fratilor TREAPTA de viteza dupa 2000 de ture daca vreti sa sa nu aveti traba cu motoarele Diesel(dci). Am un ambtion de 1.6 si mi-as dori un dci de 90 cp, este senzatie de motor.
02 sep 2013, 21:05
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
M-am bucurat foarte mult cand in tari din America de Sud am vazut Logan, Sandero si Duster in numar foarte mare pe strazi (acolo sunt comercializate cu sigla Renault) Dar sincer m-am simtit mandru de produsele romanesti
Sfatul unuia care are Logan de 8 ani. Daca tot va luati Logan (presupun...) NU va luati Diesel. Motoarele Renault pe benzina sunt ok. Merg bine si pe GPL. Pe Diesel... luati un VW sau Opel. Simplu. Nu le-au ghicit inca pe astea cu motorina cei de la Renault.
kostah, am avut si eu logan din 2005 1.6 cu gpl pus prin 2010,acum am logan dci.Vrei benzinar bun,iei renaul,vrei diesel bun tot renault,2.0 dci 2,2 dci 1.6 dci sunt renimite pentru fiabilitate,sa nu uitam ca fac si camioane,sa nu mai uitam de F1 :) Luati-va si diesel ca merita! Acum sunt euro 5 toate si benzina e euro 5 aia de care spuneti ca nu unge pompa :)))
Ma intreb si eu, notele date diferitelor caracteristici ale masinii pe ce se bazeaza? In comparatie cu ce? Am vazut de exemplu la dotari ati dat 9/10. Daca ati di testat un Mercedes ati fi marit baremul la 20 in loc de 10? Multumesc
baremul de notare ar trebui sa fie standard pentru toate masinile testate, nu sa dam note pe placul clientului. La urma urmei intelegem si noi ca 4tuning este o afacere si ca trebuie sa isi onoreze cererile facute de clienti, dar consider ca ar fi binevenit un barem de punctare/depunctare standard care sa se aplice tuturor masinilor testate. am observat ca nu sunt singurul cu dubii privint punctajul acordat masinii. iar de calculator, pilot si navi nu te folosesti zilnic, cei care le au inteleg de ce spun asta, dar de scaune incalzite de exemplu pun pariu ca te-ai folosi zilnic in anotimpul rece, la fel si de oglinzile incalzite electric. in ceea ce priveste siguranta, m-ar interesa daca pasagerii ar face fata cu succes testului Huidu, simularea unui accident frontal cu o masina 4wd gen Huidu, pentru ca la urma urmei asta conteaza mai mult decit comenzile pe volan si asistenta la schimbarea vitezelor. ar trebui sa se infiinteze testul Huidu in Romania, pentru ca sunt prea multi Huidu pe sosele, iar cei care-si cumpara loganul clar nu-si permit sa-si ia un Huidumobil, dar trebuie sa fie cit de cit in siguranta
Scuze... Daca te astepti ca Logan sa fie o masina sigura... Mai ai de asteptat. Era o masina ieftina si destul de buna. Acum nici macar asta nu mai e. La aproape 12000 de Euro ai o gramada de alternative mai bune. Iar motorizarile sunt absolut catastrofale. Stiu. Am facut drive-test cu toate. Logan era o chestie aproape decenta. Acum... n-as vrea s-o caracterizez, ca si eu am tot Logan.
Ar fi indicat ca in test sa se precizeze care este diferenta de mecanica si componenta cu Logan 1,in special structura puntii din spate,care a ramas aceeasi,si are uneori efecte surprinzatoare de instabilitate...In alta ordine de idei testele de cdolilzune Euro NCAP la o mai mare atentie dau numai 2 stele de siguranta...Referitor la motorul dci,piesele pica pe cape la numai 25.000 km si nu se repara in garantie,iar un injector Delphi,si mentionez,second hand,reconditionat si instalat,plus cu partea de soft,resetat calculatorul de bord face 300 ron...dar poare da chix oricand..Romanii nu mai sunt atat de naivi sa cumpere aceeea si oaie bleaga,dar cu alta piele...Un Audi ,VW,TDI,la 100.000 km bate orice Dacia..si are piesele mult mai ieftine si fiabile!! Sa mai vorbim de cat profit fare Renault si noi saracim pe rupte?Stiti ce deduceri fiscale si de impozite au smecherii de francezi?DNA aude ceva?
In ceea ce priveste Logan 2, masina mi se pare foarte OK. Eu am un Logan Prestige 1,6/16Vdin 2006 si un Duster. Cand am fost cu masina in service pentru revizie, mi-am pierdut vremea cu niste mici drive teste pe Logan 2. Eu poate m-am obisnuit cu masina mea... Logan 1,6/16V e o masina destul de "sprintara". Dar nici una din motorizari nu mi s-a parut comparabila macar. Da, dotarile sunt mai... dar si pretul e mai. Si unde ar trebui... nu e cat trebuie sau nu e deloc!
@satanic6
Toate masinile mele personale din ultimii 8 ani au fost Logan pe benzina. Doar la serviciu am condus unul pe motorina (cel de 85 de cai) si nu am fost deloc multumit de el, indiferent de unde puneam motorina (de obicei era MOL sau AGIP ca astea erau mai aproape de firma). Acum am un Logan 1 Prestige, 1,6/16V, de care sunt extrem de multumit. Are aproape 80.000 si merge uns. Or fi bune Dieselurile mari de la Renault, corect. Insa, din ce am aflat de la ei (am schimbat e-mailuri vreo 2 luni) NU exista NICI o intentie ca Logan 2 sa fie dotat cu alte motoare afara de cele 4 prezentate acum (1,2/16V, 0,9 si cele 2 1,5DCI). Mie masinile acestea (am facut teste cu ele, in timp ce-mi faceau baietii de la reprezentanta revizia anuala si ITP) mi s-au parut "moarte" fata de masina mea actuala. Arata mai bine, dar pentru un sistem de navigatie si panoul ala touch nu cred ca merita sa le cumpar. Asta vreau sa zic. Altele or fi bune, or fi zane, dar ce-i ACUM pe Logan 2 e cam verzisoara...
Loganu meu asta 1.5 dci are 220.000 km.si merge luna,azi am avut consum de aprox 3,4%. Si benzinarele merg luna de la logan (renault) Viiotrul posibil sa fie 1.6 16v pe gpl,sau pot sa pun direct pe asta care il am. :) 1.6 16v il simti foarte bine cum accelereaza,dar 1.6 8v acum dupa diesel mi s.a parut extrem de moale,cu dieslu doar de 68 cai te infige in scaun cand accelerezi pana al 3000 maxim,benzinarele sutn sprintene dupa ce treci de 4000 rpm. Dar daca ai gpl pe benzina e fioarte bine.
STANIC6WAR, te rog frumos sa ne inveti si pe noi cum ai scos tu 3,4%, eu nu reusesc sa scot mai putin de 4,7% pe a3, cu un mcv de 85cp, 3,4% inseamna 3.4 litri la 100km parcursi da...astept raspuns de la tine. STIMA
totusi punctul forte al masinii este motorul in opinia mea datorita consumului redus care la noi romanii este cam tot ce conteaza la masinile de genul asta
in afara de claxon au pastrat si traditionalul cric :v
una peste alta e ok masina,motorul si faptul ca mai aude lumea de noi!in ce priveste pretul...e tot in favoarea lor,noi amaratii le vom cumpara peste cativa ani de la ei!
se zice deobicei cat dai atata face.nimic mai gresit din 2005 in sus.nu se mai fac masini bune.nu-mi place loganu k se duc injectoarele......cand aud ma ia capu.nu a zis nimeni ca sunt cele mai bune masini, dar nu faceti comparatii de genu k iau o masina veche.aici se vb de masini noi.e cea mai buna din clasa ei.studiu facut de oameni competenti nu de georghe care are e36 compact 1.6 cu volan pe dreapta si numere de BG. documentati-va 1 pic pe la serviceuri si ia vedeti voi cum sta treaba la o masina care dai pe ea de 3 ori mai multi bani.tot noua.mercedesuri, vw , audi ,bmw, opel sunt masini mai serioase dar care pica mai des decat rahatu ala de logan. mai documentati-va la serviceuri si dupaia comentati. faceti comparatie intre un logan si un passat 2.0 140cp......si vb care e mai fiabila.si alt ceva si piata spune multe.vedeti ce preturi de vanzare au masinile second scumpe fata de nashpeturile de masini romanesti.cu cat la suta a scazut.
iar cu injectoarele intradevar o greseala la pompa de motorine delphi au fost niste probleme.nu toate au problema asta.iau 2 masini ale unor prieteni buni.un dci 85 cp , si unu de 70cp camioneta de firma.cel de 85la 40.000 a schimbat injectoarele(baga si peco si de unde era mai ieftin-tir vagon etc) si camioneta are 401.000 si nu a schimbat nimic f important.nu turbina nu injectoare ,nu inca(urmeaza ca s-a ridicat cam mult pedala)ambreiaj,nu cutie nu punte nu motor. niste senzori vreo 2 la pompa motorina,coloana volan la 300000,scaun si mecanica.el are un golf 3 ,adica e cu nemtii pe felie,dar daca il intreba oricine ce parere are despre logan atata spune am 400.000 si nu am umblat la motor si cutie. v-am pupat