Tu faci generalizare ca Dacia 1300 au fost bune ca au fost frantuzesti si ca sunt mai bune ca 1310-1410 etc. Cele cu piese frantuzesti cu motorul 810-02 s-au facut pana in 1972, adica 3 ani de zile si pe urma s-au facut masini de *****. Tabla subtire care ruginea usor ca nu a fost tratata cum trebuie, bloc motor mai subtire etc etc adica toate piesele de proasta calitate si dotari putine.Renault-ul 12 francezii au scos-o din productie la ei ca era depasita si veche si abia atunci romanii au mai facuto inca 10 ani. Cele pana in 72 la noi le gasiti la preturi astronomice pentru cei 55 de cai cu care abia te misti. Ca masina comunista cu motor mic era buna.
Ce spui tu acolo. Eu mi-am luat permisul in '99 cu unchimiu odata si ne-am cumparat o dacia 1300 din 1981 de la un colonel de armata, cu 8000 de km la bord. A fost masina aia asa de bine intretinuta de maior si pe urma de noi, ca aproape am plans cand am vandut-o. I-am vandut-o unui vecin, caruia i-a fost furata si jegosul care a furat-o a facut accident cu ea pe b-dul Mamaia. Cand a facut accident cu ea, era urmarit de politie. A pierdut controlul masini, a intrat in scarul de pe b-dul Mamaia l-a proiectat pe celalalt sens, l-a ratat pe unul la mustata si a intrat intr-un jaguar s-type nou, ala saracu cu jaguarul nici nu apucase sa faca asigurare ca sa judecat cativa ani sa recupereze bani de la hot, dar fara succes ca era un parlit. Dacia in partea din fata adik la motor praf in rest intacta, iar jaguarul praf spate si fata bulita naspa ca la proiectat intr-un papuc. Avea o tabla serioasa pe ea pentru masina, fara pic de rugina. Cine a avut acest model stie despre ce vorbesc. Deci eu cred ca s-au facut dacii bune cam pana in optzeci si ceva.Si acum imi pare rau ca am vandut-o. Numai bine.
Ai ascultat un motor de dacie pana in 72 sa vezi ca se aude mai infundat fiindca e mai gros blocul motor ? Si ca la restu dupa si blocul motor l-au subtiat sa economiseasca bani. Ai dat cu degetul in tabla unei Dacii pana in 72 sa vezi ca e mai groasa ca la restu ? Ai comparat la ochi plasticele masinii ?In principiu sunt mai bune ca sunt sau erau cu niste piese franceze pe ele dar ca sunt mai vechi ca restu de 1300 le-a prins la fel rugina si la fel de tare s-au stricat. Multi se lauda ca au o frantuzoaica vai doamne dar a uitat ca romanul de cand s-a lansat Dacia 1300 pana in 89 nu a avut acces la piese de origine franceza. Asa ca vrand nevrand romanul a pus de la set motor romanesc pana la bari si tot ce a necesitat schimbat a pus romanesc de calitate inferioara. Pana la urma frantuzeasca sau nu depinde tot piese romanesti are dar suna mai bine frantuzesc si important e cum a fost ingrijita ca degeaba e frantuzeasca ca daca o tii afara ajunge o galeata de rugina cu tot cu terosonul ei cu tot. Cica frantuzeasca dar nu e nici una cu piese originale :))))
Omule eu nu am spus ca a mea era frantuzeasca, ci ca a fost o masina bine facuta, a fost ingrijita si cand am cumparat-o noi era intr-o stare impecabila fara rugina, cum am spus, doar 8000 km daca omu era colonel il plimbau subalterni. Sincer nu stiu diferenta intre motorul de pe o dacie din '72 si a mea. Tu probabil ai cunostinte mai multe si mai bune decat mine in materie de masini si nu pot sa te contrazic. Numai bine.
bunicu meu care avea o dacie 1300 facuta pentru bulgari, a folosit nisca0iva pile si a cumpart-o el, a pus nu ai piese de franta pe ele, cumparate de la Braila, noi locuim la TL, a dat o groaz de bani pe piese.. de nu mai doveade cu banii, el oceanist, inginer tehnolog pe vapor, toti inc asa lucrau..
Bine spus. De ar vedea cei de la Top Gear ca e inclusa Dacia in acest top ar rade si cu curu de noi. La Dacia 1300 i-a crescut valoarea in timp dintr-un singur motiv si asta o stie toata lumea. Pentru ca majoritatea au ajuns la RABLA ca erau terminate de rugina si au ramas mai putine cu totul ca se faceau pe vremea lor la banda rulanta comunista fara calitate. Au ajuns sa ceara acum si 1000 de euro pe una. Acum 3-4 ani se bucurau oamenii sa o de-a cu 2-300 de euro maxim numai sa se scape si acum au ajuns niste copiii sa le modifice si cica restaureze cotetzele. Am avut si eu Dacia 1300 si o am in suflet inca dar totusi sa ceri atata pe una e exagerat ca Dacia e tot Dacie. Odata in viata a avut-o fiecare roman dar nu e de pus in top.
hai ca asta devine comic de-a dreptul: comentariul care ma aproba are 6 likeuri, iar mesajul originar are -1. Daca e cineva mai destept, astept sa comenteze...
Exista un motiv pentru care pretul e mic, orice problema mai serioasa este foarte costisitoare ... (excludem Dacia care nu are nici o legatura cu restul, poate ca e masina nationala, daca tot se vroia o dacie macar sa o fi pus pe cea Sport care este mai rara)
sunt... si dobrogean si moldovean.... iar al vorba sunt dobrogean..... am vazut o groaza care sar daca unu face vreo greseala ceva, o litera mancata.. si... jignesc pur si simplu... sunt si unii care merita jigniti.... dar aci nu era cazu.
nu e prea intelept ca prima masina sa fie bmw ( tractiune spate , putere etc etc ) . fa kilometri si apoi , ca nu vrem sa te vedem la stirile de la ora 5 .
Toti am fost incepatori la un moment dat si cu totii am "dat blana" cum se spune, indiferent de ce "bolizi" am detinut...asa ca tine poezia asta pt parintii tai. iar peugeotul ala este pur si simplu ideal ca masina de zi cu zi pt simplu fapt ca are un consum mic si costurile de rulaj sunt foarte mici.( comparat cu alte masini. poti alege si sandero 1.5 ca nu e rusine..sau polo 1.4 tdi).
prima mea masina a fost opel corsa 1.0 benzina ( 973 cm3) 55 cai , 3 cilindri . Deci nu e o rusine , mai ales cand in joc e viata ta si a celor din jur
Si de Evo nu zice nimeni nimic? Masina care a facut si face istorie in lumea raliurilor? Ca asa de Pemfeuri colcaie strazile.
In afara de Delta Integrale , Golf II si balena restul sunt porcarii (bine si Mazda este o masina de apreciat).
Titlu scrie clar ca e vorba de masini ieftine cu preturi cat de cat accesibile te auzi ce zici de Evo ? ...sti cat e unul la mana a 2 a..si nu ma refer la modelul nou bineinteles la cel vechi ...:)) Evo ca si 350Z chiar daca au ceva ani in spate sunt masini ce stau in pret !
"10 masini ieftine care au facut istorie si pe care trebuie sa le ai intr-o viata" - ce treaba are 350Z ? a inceput sa se fabrice la sfarsitul lui 2002 , si nu prea vad unde a facut istorie ........ probabil faci confuzie . Si nici nu "stau" in pret . Pe site-urile auto , sunt zeci+ sub 10.000 E si nu se vand , logic , cine cumpara o masina la 7.000 E cu consum de 20 L si impozit 5000 ron .
Scrie la inceputul articolului ca mai sunt multe altele ce merita mentionate... Cat de spre evo este o masina relativ noua fata de cele prezentate. In lumea raliurilor a facut istorie audi qattro, lancia stratos, lancia delta integrale de mai sus, chiar si mini. Personal consider ca apogeul raliurilor a fost in anii '80 si masinile din group B. http://www.youtube.com/watch?v=JG9yfutJ254 - merita vazut. Cat despre articol, e greu sa faci un top 10 la categoria asta. Si e drept, unele de acolo chiar nus pt romania dar nu asta e titlul articolului, asa ca dupa titlu toate is corect puse in top.
E cam tras de coada titlul articolului. Or fi masinile ieftine, dar nu stiu zau cine isi permite sa le intretina. Nu vreau sa ma gandesc cati bani obtine statul roman de la proprietarul unui Jeep cu motor de 5900 cc.
Sa nu uitam de Audi A8 full opt, pret lansare 80 000 acum cu 6000. Dar exact, motor 4.2. Cine plateste taxa si cine intretine un consum de 17% lejer :) tre sa ai buzunare adanci numai pentru benzina, daca mai vrei si sa o intretii ca pe o bijuterie numai cu ulei bun si piese originale si etc... mai bagi si acolo o caruta de bani.
Eu zic ca Mazda -MX5 e o alegere buna. Se poate gasi si un kit turbo pentru pasionati, merge si un tuning, e usor de intretinut si are un consum mult mai mic.
Va salut! Hai si eu cu parerea mea.
De ce sa nu aiba ce cauta Dacia 1300 printre celelalte masini mentionate in acest articol? :) Doar pentru ca este mai putin puternica? Mai putin "aratoasa" decat celelalte masini? Mai modesta? Eu personal, pot aprecia foarte mult o Dacie 1300 intretinuta foarte bine. Aaaaa, ca "Dacia tot Dacie ramane", e adevarat, nu are cum sa se transforme peste noapte intr-un bolid cu design modern si performante pe masura. Va ramane o masina romaneasca clasica care a fost construita in perioada respectiva cu scopul de a fi achizitionata de cat mai multi romani. Pentru Romania anilor '60-'70, era perfect de ajuns ce oferea masina aceasta. Eu fiind pasionat de masini, sunt atras cam de tot ce e mai vechi si bine intretinut. Iar daca vad o Dacia 1300 pe strada intretinuta foarte bine, fara sa fie batjocorita, raman cateva minute pe loc, admirand-o. Nu este o masina pt. toata lumea si numai un adevarat pasionat al acestei masini ar putea sa tina intr-o stare foarte buna o asemenea masina. Necesita fff mult timp, RABDARE(de fier...), ambitie, MUNCA(nu mai spun...)si multa pasiune. Repet, nu oricine este dispus sa faca asa ceva. Si acest lucru,eu respect mai presus de marca, model, an de fabricatie,etc (pot aprecia foarte mult si un Trabant bine intretinut) :) Ma gandesc ca Dacia 1300 a fost pusa aici in acest top, pt. pasionatii de masini vechi, care nu au posibilitatea sa achite (si mai ales sa intretina...) un BMW 850 de exemplu, sau un Jeep Grand Cherokee, etc. Nici nu vreau sa stiu cam la cat s-ar ridica impozitul pe an pentru un 850 sau pt. un S500 W140. :) Si daca esti pasionat de masini vechi si nu poti sa-ti permiti sa platesti sume enorme pt. intretinerea unui bolid cu motor urias, o Dacie 1300 ar fi perfecta. Pana la urma, aici este un site pentru pasionatii de MASINI. Si da, Dacia este si ea o masina! Dupa cum am mai spus, pentru mine conteaza mai putin marca, modelul, etc. Pot aprecia aproape la fel de mult precum un BMW E21 impecab
- continuare - BMW E21 impecabil de exemplu, o Dacia 1300 aratand foarte bine. Ca ala e BMW si aia e Dacie, conteaza mai putin. Cele doua masini au un element esential in comun: PASIUNEA PENTRU MASINI!!!(pe langa munca depusa, efort, timp,bani....) Si aici pe 4tuning la sectiunea "VIP Club masina mea", din cate vad, cea mai apreciata masina este o Dacia 1300. :) Si pe langa ea, multe alte Dacii vechi. Si pe Facebook, m-am abonat la diverse pagini dedicate masinilor, si pot spune ca am vazut cateva Dacii vechi...o frumusete, superbe! Acest lucru ma bucura! Ar trebui cu totii sa avem ceva mai mult respect pt. Dacii(mai ales modelele vechi). Au contribuit si ele la dezvoltarea Romaniei(asa cum e ea...). La facultatea mea(particulara), in parcare, sunt in majoritate, numai masini noi. Insa am un coleg(care este un om deosebit) care are o Dacie 1310. O intretine bine si ii place aceasta masina. Insa, deseori,ii auzeam pe ceilalti colegi cum radeau de el si il faceau "cu ou si cu otet"(pe la spate) pt. faptul ca vine cu "o Dacie prapadita" la facultate. Mi se face scarba!!! Nu le e rusine? Parintii lor i-au nascut in Lamborghini Diablo??? Libsa acuta de educatie!! Ma enerveaza genul asta de atitudine aroganta vizavi de posesorii de Dacie. Pur si simplu, acesti "oameni" nu pot intelege ce inseamna pasiune...si pe deasupra se mai considera si "pasionati de masini"....No comment. :) Nu critic pe absolut nimeni de aici(m-am referit strict la colegii mei minunanti...), insa merita sa-i acordam si Daciei noastre o sansa. Si eu chiar incurajez oamenii care au Dacii 1300 sa le intretina si sa le pastreze cat mai mult timp. Nu merita aceste masini sa fie distruse...e pacat! Cat despre celelalte masini prezentate aici, nu cred ca toate ar fi disponibile chiar pt. toti romanii de rand. Mai ales masini ca BMW 840 sau 850, Mercedes S500 W140, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9, si alte masini cu motoare uriase. Sa zicem ca ar putea sa si le achizitioneze, insa cu intretinerea....ce fac??? Imp
Impozitul acela colosal? Asigurarea? BENZINA?? Alte piese? Deci....nu cred ca s-ar potrivi toate romanului de rand cu salariu de 1500 lei pe luna. Aceste masini sunt disponibile pt. oameni cu fff multi bani. Si acestia din urma, ar prefera sa-si cumpere un Mercedes S500 nou nout. Pt. o mai mare masa de romani, ar merge ceva cu cilindree ceva mai mica. Eu sunt de parere ca degeaba ai motor urias in Romania daca nu ai cum sa te bucuri de el. Nu ai autostrazi, orasele sunt f. aglomerate, drumurile sunt f. proaste, benzina f scumpa pt. puterea romanului de cumparare, deci practic chinui masina aia complet aiurea...Eu sunt de parere ca mai bine imi iau un BMW E30 316i, 318i sau 320i, sa imi permit sa-l intretin(fara sa ma complic sa-l inm. in Bulgaria si altele...)si sa ma bucur de masina respectiva. Aaaaaaaa,ca 316i nu e 325i, ca nu are prea multa putere,ca nu pot sa "ii umilesc" la stop pe ceilalti participanti la trafic, pt. mine conteaza mai putin. Pe mine ma intereseaza sa ma bucur de masina si sa o intretin bine ca sa ma pot bucura de ea cat mai multa vreme. Asa fac si cu masina mea actuala. Degeaba ma complic cu o masina mai pretentioasa, mai dificil de intretinut, pt. ca nu am cum sa ma bucur de masina!(si eu nu sunt genul de om care merge cu 150 in oras, sa faca drifturi, cerculete si liniute, f*ck me right?) . Oricum, suntem pana la urma pasionati de masini! Si asa, nu toata societatea aprecieaza masinile vechi, unii facand chiar alergie la "rable"...asa ca, ma gandesc ca macar noi sa ne sprijinim si sa ne respectam reciproc indiferent de ce marca sau model avem in garaj sau in parcare. :) Repet, tot ce am scris, reprezinta strict parerea mea! Asa e cel mai bine. PS: Ma scuzati ca iar am scris f. mult, sunt acest Florin Piersic cand ma apuc sa scriu, sper sa nu fie vreo problema. :)
O zi buna!
Or fi BMW seria 8 sau acel s-class w140 iefinte ca pret de cumparare dar ca sa le inscrii si sa schimbi piese la ele cand or ceda sau ...mai mult ca sigur fiind destul de vechi stim cu toti ca la asa masini mai schimbi una alta depinde acum de starea masinii ...te costa enorm piesele nu vreau sa ma gandesc cat de mult costa piesele la 850i sau S-ul w140....mda
Eu am un mercedes, un C-Klass c180, din 97, ATP Tour-Climatronic-S-Auto . Full, o data bagata in service. A cedat alternatorul . Atat. Cum mentinea tovarasu' de sus, la masinile germane, nu prea cad piesele .
printre cele enumerate mai sus mitsubishi 3000gt si delta integrale sunt cele mai performante..insa ca "fun" mazda miata e foarte accesibila si se poate gasii chiar si la 1.000 de euro..oricum preturile afisate mai sus mi se par umflate rau la toate masinile
09 iul 2013, 01:29
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
adevarul este ca un 760li sau un Gran coupe sunt niste masini anoste, sa nu vorbesc despre Copeurile cu M in coada...masini pt contabili nu?:)))))...Daca tot vrei sa iti exprimi o parere poti sa gasesti o modalitate mai "curata" de a face asta, nu cu cacaturi de genu " ma pot lipsi de toate boritaniile astea".
Cred ca exista alte modele mai importante decat mitsubishi 3000gt,clio rs 2 , w140,Jeep.EX: Renault R5 sau Clio williams,Mercedes 190,Mini Moris,Jeep Wrangler,etc.Oricum este o chestie subiectiva,articolul trebuia sa fie cu 100 de automobile ieftine care au facut istorie:D
P.S. Un articol de publicatie auto ar trebui sa contina cuvantul automobil nu masina.Masina=masina de spalat,masina de calcat,masina de tuns iarba...Corect in domeniul auto este automobil.
Nu are ce cauta Dacia , Lancia si Jeep langa S-Klass si BMW. Categoric.
S-Klass a fost si va fi o masina de referinta la toate capitolele multi ani de-acum incolo, de fapt nemtii nici nu au incercat sa reediteze acest succesc pt ca deocamdata nu pot oferi o masina mai fiabila ca W140.
Am condus asa ceva, sunt simple si fiabile, practic indestructibile, nu are ce sa se strice, totul este gandit f bine, electronica putina, confort si siguranta la cele mai inalte standarde. Au schimbat modelul pt ca le aducea pierderi, nu intra in seervice deloc. Piese se gasesc la preturi ok pt orice masina, sunt si noi si SH.
Cine conduce un W140 nu o sa mai indrageasca nici o masina.
Pt astfel de masini exista varianta BG, am vazut si Porsche Baxster pr BG, care-i problema, UE ofera si drepturi/avantaje....
Revin la Mercedes W140 S-Klasse , se intretine la fel ca orice masina insa costuri mult mai mici, piesele nu cad ca la massinile actuale, nu am vazut de ex discuri uzate la S-Klasse, nici erori in bord , nici distriibutii cazute (e pe lant ever)
Singurele masini din articol cu adevarat rare sunt BMW 850,Lancia Delta Integrale.Lucru confirmat si de preturile de pe pietele internationale pentru aceste exemplare SH.
La categoria masini de serie rare trebuie incluse si Mercedes 190 2,5 EVO I,Mercedes SL,BMW 502 si multe altele !
Masinile rare sunt cele putine la numar pe piata SH.
Impozit si intretinere... un mic pret de achitat pt a detine ceva ce a facut istorie si ce o sa ramana etalon in industrie...
P.s daca masina se intretine si nu se repara, costurile scad dramatic.