superb articol, iar cei care au avut masini cu motoare mari si puternice inteleg tot ce scrie aici. am avut si eu un 530d e39, nu foarte puternica da indeajuns pt un baiat de 20 ani. si acum regret ca am vandut-o. da asta e, mai vin altele.
Foarte adevarat tot ce scrie in articol,desi unii care nu sunt cunoscatori sau care nu au avut niciodata un motor mai mare de 2000 cmc nu o sa inteleaga. Eu am avut un Bmw 525 de 163 cp,iar acum am un vw de 1.9 TDI 115 cp si nici nu se compara.Intradevar puterea motorului si manevrabilitatea iti dau o anumita incredere in tine,e un sentiment greu de explicat,dar cei care conduc masini puternice il cunosc.
De ce compari doua masini cu constructii total diferite ( rwd cu fwd)? un bmw de 143 de cai ( vezi 318d e 90) este muuuuult mai sportiv decat un passat 2.0 tdi de 140 de cai. De aici vine diferenta de senzatii oferita de masina, cel putin in comparatia ta. ( daca faci raportul greutate/cal putere la cele doua masini prezentate de tine vei constata ca nu e o diferenta ft mare).
Cel mai bun comentariu de aici! Bravo! Nu ai cum sa intelegi ceea ce nu ai testat! Cum sa intelegi sexul in 3 daca tu ai avut doar doua surori toata viata (mana stanga si dreapta) :)))
12 nov 2013, 16:37
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Super masina...audi 1.8T produce destul pentru cilindreea sa mica, am avut TT 1.8T foarte potenta masina , dar crede-ma dupa aia am incercat o aspirata de 3.5 litrii :))) e alta poveste..esti in alta lume...una mult mai frumoasa. Nu se compara ca turatii de mers pe autostrada, ca lejeritate in condus, ca depasire. E total altceva...
Mai vorbim de sunetul unui V8? nu are rost.
Nu trebuie sa luam totul din carti, o masina se simte daca esti sofer. Am multi cu motoare de 1.4 care ma "cearta" ca " ce iti trebuie nene ditamai motorul ca tot acolo ajungi" si dupa ce merg cu mine cu masina si-ar vinde ficatul ...
un alt motiv al sigurantei e ca intr-o masina mai slaba obosesti mai repede la volan, spre exemplu eu am o skoda de 90 de cai, in depasiri se descurca ea asa, dar nu exceleaza, mai imi fac emotii si ma consum, dar cand sui in masina tatalui meu de 130 de cai (nu-s multi stiu, dar pentru mine e o adevarata herghelie), n-am o grija la drum intins, in depasiri parca ma impinge de la spate, nici un stres la viteze mari, deci nu-mi pierd concentrarea atat de usor
Ia intrebati voi pe la asigurari si vedeti cam care e rata daunelor la Maserati vs Fiat Albea de exemplu! Si nu ma refer ca valoare a despagubirilor ci ca numar de evenimente raportat la nr de unitati.
Un sambure de adevar exista, dar - iarasi - e total pe langa articolul!
Articolul e foarte bun si tot ce s-a scris e adevarat. Faptul ca numarul accidentelor cu Maserati depaseste cele cu Fiat Albea (ca sa iau exemplul tau) denota ca soferii care au condus Maserati sunt praf, n-au reusit sa stapaneasca masina. Deci Maserati vs Fiat, Ferrari vs Dacia, BMW vs Citroen, etc etc, irelevant.
Soferul face diferenta.
14 sep 2013, 22:22
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Eu sunt multumit de Lybra mea care are 131 caluti ce ma ajuta foarte mult in serpentine sau in depasiri :) -am avut Alfa 156 -160 cp dupa care suspin si acum! Exact cum spunea cineva mai sus, este diferenta mare intre o sportiva si o masina de familie- gen a mea are 131 cp si Alfa- 160 cp (diferenta de la cer la pamant)
Alfa 156 super masina am avut placerea in trecut de a o conduce, pacat ca are tractiune fata si nu respecta traditia veche alfa :))) .
In rest... io masina care te ajuta in depasiri , o masina puternica trebuie sa treaca de 200 cp crede-ma..sub 200 cp sunt " Wana-be!"
Salutare. Cand zici la vechea traditie alfa te referi pana in anii '90 nu? Ca de curiozitate am cautat si tot ce e Alfa 1xx e tractiune fata. Tractiune spate am vazut ca erau la vechile giulii si giuliete. Vorbim de condus pe vremurile alea.... Off.
Deci nu inteleg de unde pana unde motorul asta in articola "1.6 dCi de la Renault" pentru ca Renault are 1.5dCi/1.9dCi.....etc dar nu are motor de 1.6dCi asa ca RUSINICA!!!!!!!!!!!!!
Inca un motiv de siguranta ar fi acela ca: o masina echipata cu un motor de 3000 cm (sau peste), se comporta altfel la impact frontal, este mult mai sigura deoarece blocul motor este imens fata de 1.9, nu mai vorbesc de cele sub acesta categorie.Cate accidente nu au fost cu masini ca: A8-uri,Audi Rs-uri, BMW-uri, Mercedes-uri etc. care au smuls copacii din radacini si au reusit scape cu viata!
E absurd ca nu toti suntem egali si nu ne nastem egali din nastere.
Daca esti dispus sa conduci cu sufletul vei intelege ca masina trebuie sa aiba putere.
Nu poti veni aici sa spui prostii, daca ai condus un 1,6 toata viata, sau 1.4 sau 120 de cp ...
Aici se vorbea de putere .
E curios ca accidentele cele mai multe de fac de catre cei cu motoare mici.
Pe pielea mea am simtit ca o data cu puterea mare devi mai relaxat la volan.
Un articol frumos si incurajator insa am o mica obiectie....incredere nu trebuie sa ai nici in veyron nici in logan...ambele ,cat de performanta ar fi masina pe care o conduci, nu sti cand iti poate ceda absurd sistemul de franare si sa nu mai ai frana in momentul necesar ! Si ca mic exemplu Paul Walker care a murit intr-un carrera gt din cate m inteles datorita vitezei mari si a unei defectiuni la sistemul de franare ! Plus ca situatia financiara din romania nu cred ca i permite romanasului de rand sa isi ia o masina sport !