despre intretinerea unui BMW M5 de 29.000 de euro ,cine poate sa spuna 2 vorbe? chiar daca e o masina SH cred ca doar sa schimbi o pereche de amortizoare te costa cat un logan mana a2a
Un Kit de ambreiaj M5 E60 (disc dublu + placa presiune + rulment) original Sachs costa 24 milioane la autokarma.ro . Montaj la servicebmwbucuresti.ro 6 milioane. Placute de frana spate Brembo 6 milioane. Cauciucuri Nokian 265/35/19" 12 mil bucata. Gasesti lista completa pe autokarma.ro/piese-auto/bmw/5-e60/m5/18252 Impozitul este 72 mil pe an. Intretinerea nu mi se pare foarte scumpa pentru o masina care a fost 100 de mii eur noua. In schimb RCA-ul costa la fel la o masina de 2.9L sau 5,5L si anume in jur de 600 ron pe an. Casco 1200 EUR pe an asigurata la 34,000EUR .
Amice esti...prost informat. Bmw a echipat M5-urile cu Michelin SP2 o multa bucata de vreme. Daca faceai un minim de search pe google aflai ca Nokian Z line sunt mult peste Michelin SP2 .
"Nokian Z won in probably the largest tyre test of its type, in 2012 the German magazine Auto Bild have tested 50 leading tyres in both dry and wet braking"
Da un search pe google si informeaza-te inainte sa scrii prostii pe aici ca si cum ai fi un fin cunoscator.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Autobild-50-Tyre-Braking-Test.htm
Nokian sunt sunt deţinătorii recordului mondial viteză la rularea pe gheaţă, atat cu un automobil pe benzină (331.61 km/h), cât şi cu un automobil electric (252.09 km/h),
"Anvelopele finlandeze Nokian au primit cel mai inalt calificativ, „bun“, acordat de clubul automobilistic german ADAC si de organizatia germana de protectie a consumatorilor Stiftung Warentest, fiind caracterizate ca „Foarte recomandabile“ in revistele „Auto Zeitung“ si „sport auto“ din Germania. Acordand distinctia „perfecta“, revista germana „Auto Bild“ garanteaza standardul exceptional al calitatii anvelopelor Nokian Z G2 si noteaza: „Punctele forte sunt versatilitatea convingatoare in orice conditii si cea mai scurta distanta de franare pe suprafete de drum ud si uscat, stabilitate si control al directiei si un consum de combustibil redus.“ Distanta de franare este de aproape 28 metri (!) si cu 22 metri mai scurta decat cea mai mare distanta de franare a celor 50 de anvelope testate pe pista uda. „Anvelopa Nokian Z G2 are cea mai buna aderenta“ si garanteaza siguranta maxima. Anvelopa finlandeza este castigatorul clar al testului de anvelope al revistei auto Auto Zeitung (6/2012) si primeste si recomandarea revistei „gute Fahrt“ (3/2012). Gute Fahrt: „În cea mai mare parte liniara si fara reactii la modificarea sarcinii,anvelopa finlandeza stapaneste perfect manevrabilitatea,ofera o stabilitate fantastica pe carosabil ud"
15 oct 2013, 12:32
+16
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Esti prost, stai jos :
"Conclusion: In the dry test tracks, the Nokian Z line cuts off as the second best in the summer tire test."
Sursa:
http://www.sportauto.de/sommerreifen-test-im-format-225-40-r18-reifentest-ergebnis-nokian-z-line-6802428.html
15 oct 2013, 19:06
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
treaba asta cu curcuitul si cursele oficiale tine de marketing si nu neaparat de performante. nokian e o firma mai obscura in Romania datorita preturilor destul de mari iar tu probabil n-ai auzit de ea pana acm de zici ca-s parjoale. cand ajungi pe circuit se schimba complet treaba iar cauciucurile alea au in comun cu cele de strada doar faptul ca sunt rotunde. ;)
Am avut si eu nokian, ce-i drept de iarna, si pt ca nu stiam prea multe am zis ca sunt mediocre, dar faptul ca in 4 sezoane in nord-estul tarii nu am ramas niciodata blocat demonstreaza ceva. Si faptul ca cineva echipeaza masina cu 4 anvelope noi pe 19, si alea "nokian" in moment ce masina e la vanzare, la fel demonstreaza ceva.
Daca tot ai pus la minusuri consumul, ar trebui sa iei in calcul si faptul ca la un motor de 5000cmc impozitul este urias si nici asigurarea nu e prea ieftina.
Impozitul e urias,asigurarea e uriasa,acizele sunt 3000euro fie ca e sau nu inamtriculata pe RO,si consumul te rupe.
Eu cand vad masini cu motoare mari 4000+ prin oras,eu sunt impresionat de faptul ca propietarii isi permit intretinere...nicidecum pretul lor de achizite.
are range 23 km la un consum mediu de 21.6 deci nici la pompa nu ajunge cu ce are in rezervor
masina a fost luata cu toate modificarile pe ea doar interiorul a fost schimbat si arata oribil
de exterior ce sa mai zic cu colantele alea arata ca o masina de firma care se dau la angajati
masina a fost de vanzare asta vara la 25000 a stat mult si bine la o firma de leasing in pipera
Varianta optimista ce zici tu aici, asigurarea nu o sa fie niciodata 600 ron pe an si nici nu cred ca fost vreodata, eu pe 6 luni la motor 1.9 am platit in august 740 lei. Casco iar nu are cum sa fie doar 1200€, ambreiaju poate pr 525 e atat si lista continua
RCA pe 6 luni la M5 costa 450ron pentru ca soferul are 33 de ani. Pentru ultima oara Casco este fix 1249€ pe an, iar pretul kitului cu dublu ambreiaj la M5 E60 il poti verifica singur, suna la autokarma.ro sa vezi ca este 2400 ron original SACHS. Nu prea inteleg cum poti sa te contrazici in asemenea hal cind eu ti-am dat niste date concrete, sincer ma uimesti "Mephistoo"
cam atat platesc si eu asigurarea la un s500 aproximatin 870 de lei la an dar am 28 de ani, in fine
dar decand m5 sau m6 v10 au dublu ambreaj? va referiti la ace double cluch de care il foloseste ferrari si mercedes? eu stiu ca bmw nu folosete sistemul asta, poate ma insel, dar asa am inteles
Dublul ambreiaj exista pe e60 si chiar si pe vechiul e39 de 400 de cai, ai schema aici :
http://store.uucmotorwerks.com/articles/E39_M5_540i_Z8_TWIN_DISK_PRESS_RELEASE.htm
nu este standard, este o piesa aftermarket adata pt m5
cat pentru m5 5000 v8 chiar nu te cred, alea sunt manuale, deci nu poti monta un abreaj dublu pe o cutie manuala, poti sa-mi spui tu ce vrei, stiu bine ce inseamna un ambreaj cutie cu dublu ambreaj, este impotriva conceptului de a avea 2 ambreaje pe o cutie manuala, ar trebui sa ai o pedala pt vtezele pare si una pt vitezele impare, si nu cred ca ai asa ceva
Exact generatia asta a avut cel mai mare succes ... E46 , E92 , si E60 ... au avut o adevarat atitudine iar cei ce le-au produs le-au produs cu interes si cu pasiune .. Acum toate seriile arata la fel si daca le compari ajungi la concluzia ca doar lungimea le difera in special.. si foarte putin forma ...
Care este mai tare ? ----> M5 F10 ?
M5 E60 ?
E 60 este unic ..
nu degeaba e cea mai dorita berlina din lume de catre barbati....comentarii fara nr ,dar vreau sa aud parerea unuia care a "exploatat' puterea unui m la cote maxime !!!!
eu la un m3 din 99 si un m6 din 2009, tinand cont ca cel care o are este varul cumnatului meu, pe care il urasc, am urat inclusiv masina :))) dar nu te poti certa cu faptul ca are 500 de cai, in schimb the poti certa cu faptul ca suna ciudat cand ii dai drumul, si ca motorul de multe ori pare turbo cand esti intr-o treapta superioara, cat despre setarile de agresivitate nu am vazut diferente decat intre prima si ultima treapta...
eterna problema a interiorului, care pare ieftin , si o masa mai mare deca a s-ului meu, probabil si ca este cabrio, in fine, cel mai frumos lucru la masina aia este down shif.ul i rest nu mi s-a parut cine stie ce dupa circa 1400 de km pana in sicilia si inapoi la roma, este destul de comfortabila, dak lasam la o parte faptul ca este foarte insetata masina aia, 700 de km cu 250 de euro :)) eu am bagat 200 de euro intr.un s500 sa ajung in italia, adica vreo 2000 de km, cat despre intretine... nu l-am auzit sa se planga, doar ca i s-a rupt panza de la plafon exact in mijloc, si acum ii ploua in ea , un plafon la bmw am inteles ca te cost intre 2600 si 4000 de euro, cu sau fara sistemul de inchidere, in rest nimic iesit din comun, tineti cont ca "nimic iesit din comun", insemna preturi mult mai ridicate ca la un 19 tdi, sa nu inceapa vr'un ****** frustrat sa ma contrazica fara sens... parerea mea personala, este super buna masina, dar as vrea s-o compar cu un sl 55 sau 63, ori cu un cl 55 sau 63, sa imi dau seama, cat de mult iubesc mercedes-ul nu am avut ocazia sa ma urc si sa conduc un amg :(
Normal ca e tractiune spate si normal ca are un singur diferential, dar in articol scrie DSC si in paranteza, ca o explicatie, scrie diferentialul central spate, ceea ce e o prostie avand in vedere ca DSC este Dynamic Stability Control, care oricum nu controleaza direct diferentialul. Pe scurt, printr-o ironie, am vrut sa evidentiez ca nu trebuia specificat care diferential, masina avand doar unul si ca DSC este cu totul altceva decat ce e explicat in articol.
dsc este un program care nu cred ca influenteaza diferentialul, cred ca diferentialul montat pe m5 si m6 sunt acele diferentiale autoblocante mecanice, nu electronice, ca sa fie influentat de un program trebuie sa aibe un motaors electric care inchide si deschide diferentialul, sls black il are si a fost pentru prima data folosit pe jaguar, acela se numeste, am uitat cum :)) ceva cu vector dak nu ma insel, practic deschide la maxim diferentialul la viteze mari, pt stabilitate si il inchide in curbe, oricum am sa ma interesez cum se numeste acel tip de diferential si ce diferential folosete m5
De fapt, fie vorba intre noi, modelul testat de noi nu avea limitare. Si pragul celor 250 km/h care este setat din fabrica poate fi lejer depasit. Ba chiar cu 100 km/h peste...
Zici tu asa hondare?
Mai informeaza-te baiete ca habar nu ai ce zici. Daca tu crezi ca 507 cai te duc peste 350 km/h esti foarte optimist. Top speed test-ul cu un M5 stock a ajuns la 332 km/h. 60 de cai la viteza aia iti vor fi indeajuns sa te duci in maxim 340 km/h. Dar daca vrei sa vbesti de 350 +..... te asigur ca ai nevoie de cel putin 650.
Toate ca toate, m5 e una dintre cele mai frumoase, performante si "bune" automobile facute de nemti. Pentru un om cu bani, consum, impozit si etc sunt irelevante...... placerea de a conduce... e de nepretuit.
dak te uiti la un mercedes sl brabus bi-turbo, ai sa observi va are vreo 800 de cai si vreo 1000 de nm, limitat ca sa poate sa depaseasca viteza de 340 kmh. dar a fost limitat, dc, din cauza performantelor pt care a fost proiectat acel sasiu, si dupa cum stim, mercedes face sasiuri care sa reziste la cuplu de peste 1000 de nm, pune un motor de mercedes intr-un bmw si iti garantez ca o sa indoaie suporti motor din cauza cuplului, plus ca din cauza formei , greutati si garda la sol, nu ar avea cum sa ajunga pe la 350 km la ora, un lamborghini nu aunge la aceste valori, si este mult mai puternic si mai rapid decat unn m5 nu s aventador sau alte super editii
Eu doar i-am zis hondarului sa nu mai viseze 350 km/h cu 500 CP. Ca e mare cunoscator in materie de masini. Stiu ca motorul de amg 6.3 are undeva la 1170 Nm dar e limitat la 1000. Si stiu ca Aventadorul .. 700 CP, super aerodinamic are in jurul a 350 km/h viteza max. SI apare cate un hondar care zice ca 507 cai te duc peste 350 :))) Omu nu stie nici matematica, nici mecanica, de asta are si articole de 2 lei cu valori scoase din burta si cu pareri personale bazate pe bazaconii.
Tot el zice ca valorile consumului trecut in specificatiile tehnice nu e adevarat. Masinile care ii plac consuma mai putin si masinile care nu, consuma mai mult. Ca deh......
nu pe tine te corectam...
insa tin sa te corectez acum: se stie ca modul de condus influenteaza consumul, dar, si asta este un mare DAR, majoritatea producatorilor germani, nu stiu dak bmw se afla printre ei, nu sunt un fan al curentului :) majoritatea declara mai mult, stii de ce? in primul rand, modul fiecaruia de a conduce, dak ai sofer agresiv, nu o sa mai corespunda valorile, dar dak ai un sofer calm, o sa ai placuta surpriza ca masina a consumat mai putin cu cateva procente decat ce a declarat mercedes sau bmw in caretea masinii eu cu 100 de euro am facut fix 1012 km am facut poza ca sa ma creada lumea. am facut 1012 km cu vreo 80 de litri intr-un 5000 v8, dar intradevar, am vrut sa vad cat de mult pot scoate, m.am chinuit sa fac aceasta medie , dar este posibil, este ceva perfect realizabil, dar intr-un m6 din 2009 care are aceasi motor ca cel testat de hondar , nu am reusit sa fac decat 700 de km cu vreo 250 de euro, deci la jumate, dar am bagat piciorul in ea, probabil ca dak as fi condus calm as fi reusit undeva la 1000 de km cu aceasi bani
p.s, stiu ca dak faci socoteala nu o sa iti iasa jumate, aici depinde pretul benzinei, in m6 am bagat benzina cu 1.85 plus nimus, iar in clasa s am bagat cu vreo 1.20, plus minus, dar litrii sunt in jur de 75 80 in fiecare, in a mea sunt 88 cu tot cu rezerva
Cristian sunt perfect constient ca stilul de condus influenteaza extraordinar de mult consumul, insa si anvelopele si calitatea combustibilului, temperatura exterioara, nivelul de uzura al motorului, greutatea masinii + multi alti factori.
Eu cu un Matiz mai vehi, condus agresiv in oras scot cam 9%. Si la drum intins daca papa 5%. Cum am spus, sunt perfect constient de asta.
Insa de ce am mentionat mai sus de valori scoase din burta si lipsa de cunostinte e faptul ca am comentat intr-un articol ieri ca un BMW 520d xDrive care pe site-ul oficial e trecut cu un consum de 4.9%, a fost facut un test pe care cei de la 4t l-au interpretat ca avand un consum de 4%... desi matematic i-am demonstrat acestui hondar ca este undeva intre 4.1-4.2%.... apoi i-am spus ca mai bine imi iau Focus ST care are trecut 7.2% mixt si el a zis ca sunt hilar daca un Focus ST scoate atat. Daca respect viteza optima, anvelope bune, etc si ce am mentionat mai sus sunt 100% sigur ca pot scoate si 7% la un stil de condus economic. Daca ii dau pedala stiu ca trece de 12%.
Insa acest hondar se bate cu pumnul in piept ca e el mare cunoscator si scrie articole de genu... ca deh... a vazut si el M5-ul la televizor ca 507 CP te duc in 350 km/h. Am alergie cand cunoscatori de genu habar nu au ce inseamna nici puterea, nici aerodinamica..... dar se bat cu pumnul in pept ca ei au dreptate.
mda, si eu alergie la cei care susutin ca un m5 cu cutie manuala are sau poate fi montat un ambreaj dublu si cand susutin ca un m5 este mai rapid de laa 100-200 decat un mucierlargo, ma ia cu frisoane, drept urmare ma intorc la radu gtr si o sa-i explic mai multe despre turatii cuplu si viteza :)) brb
Este greu de estimat viteza maxima si probabil irelevant...si totusi un M5 E60 stock accelereaza mai rapid de la 100 la 200km/h decit un Lamborghini Murcielago si mult mai rapid decit un Ferrari 360 Mondena care sunt niste masini super sport :
"Below is a list of 100-200kmh / 62-124 mph runs for some of the fastest cars around. Look where the E60 ///M5 is on the list.
From a roll, it'll stomp most cars out there period.
- BMW E60 ///M5 8.8 s
- Murcielago 8.9 s
- Gallardo 9.0 s
- 575M Maranello 9.3s
- 996 GT3 RS 9.3 s
- SL55 AMG 9.5 s
- 996 GT3 (2003) 10.2 s
- 996 Turbo 10.4 s
- 360 Stradale 11.1 s
- 360 Modena 11.4 s
(Source: SportAuto)"
http://www.bmwm5powerv10.com/m.html
din link-urile tale rezulta ambreaje duble pt m5 500v8 cu cutie manuala, cum as putea sa cred ca o masina cu 519 nm , accelereaza mai repede decat una cu 700 de nm
de rapoartele alea iti vorbeam si eu, pt viteza si accelaratie ai nevoie atat de cai cat si de cuplu, nu mai punem la socoteala masa, aerodinamica si chestii din astea virale, pot sa accept (dar n-o fac) ca este mai rapida decat un sl55amg sau oricare din acele masini mai putin murcielargo, ironia sortii face ca eu sa conduc 2 din modelel de murcielargo , unul standard si un sv, ambele pe pista la imola (prieteni italieni cu parinti foarte bogati) si iti garantez ca sunt putine masini care sa stea laga cel standard adica lp 640-4 , adica 640 de cai si 650 de nm, cred,plus tractiune integrala, plus aerodinamia-plus multe, cum poti sa crezi ca un m5 poate sa stea langa el, cand ala este un rival pt slr mclaren si carrera gt v10, trezeste-te, stiu ca iti plac bmw, dar asta s chestia cu ambreajul dublu le cam intrece pe toate auzite pana acum...
p.s, probabil ca nu ma credeti cand spun ca am condus asfel de masini, dar am video pe pista cu aproape toate modele de masini pe care le-am condus, de la williams v6 pna la murcielargo si gumpert apollo, inclusiv un chatrem 7 aniversay am condus, :)))
Probabil irelevant? Corect... ce mii 330 km/h si ce e 350.... Baiete, constructorii de super masini din toata lumea se bat si cheltuie anual miliarde de dolari pentru niste castiguri infime de putere pentru a avea o acceleratie si o viteza maxima cat mai mare..... si vii tu cu niste date de la 100-200 km/h si spui ca viteza maxima e irelevanta. Pentru unii oameni viteza maxima este extrem de relevanta.
Ce e mai relevant e faptul ca oameni ca tine nu inteleg cat e de mare coeficientul de rezistenta al aerului la peste 300 km/h si de puterea de care ai nevoie pentru a trece de la 300 la 310 km/h. Crezi ca aia de la McLaren cand au facut F1 si i-au placat motorul cu aur s-au gandit ca da bine la ochi sau ca din cauza racirii mai eficiente, motorul va pastra ceva mai multa putere si o va pune pe asfalt?
ce face ma retardatule motorul placat cu aur de pe f1????? pastreaza puterea si o pune pe asfalt.....ma esti prost :)))):)))) ba copile fugi si fa nani :))):)))) doamne multa prostie pe 4 tuning...:)))))am trait sa o aud si pe asta :))))):)))))))
tu te iei despre ce spun unii pe un forum dedicat unei masini anume?! e bine atunci.., deci masina asta tureaza pa la 8000 de ture si probabil ca puterea maxina este undeva la sfarsitul turatiilor ca la toate masinile, dar cand o masina tureaza asa de mult pierde o buna parte din cuplu motor in favoarea cailor putere, cuplul este disponibil de la turatii joase sau relativ joase, pe o banda mult mai lunga decat caii, poate sa ajuga sa fie disponibil timp de 4000 de ture, dar caii maximi sunt disponibil pe 500.800 de ture, deci, cum am spus si in alt comentariu, pare sa fie turbo cand accelerezi intr.o trapta superioara, adica are o intarziere, si asta pt ca valoarea maxima de cuplu nu se intalneste sau este foarte departe de maximul de cai, ramane o zona moarta unde masina poate pierde momentum, la masina asta sunt absolut sigur ca din acest motiv am simtit acel "lagg" de putere, nu ma intelege gresit, acesta este un motor de curse, nu este acel motor gen amg, care iti da tone de cuplu de la 2000 la 6000 de turatii si maximul de cai
la 6000, acesta este un motor cu tentinta de a fii mereu incordat, dar evident oboseste mai repede, nu are puterea necesara sa stea la mereu in alerta, sau mai bine spus nu a are valorile combinate bine, prea multe turatii, prea putin cuplu, deci, in termeni "super car fast", asta este o masina lenta
http://www.turnermotorsport.com/p-2142-brembo-380-front-big-brake-kit-for-e90e92-m3-6-piston-calipers.aspx ! Asta la o simpla cautare pe google ! Deci daca tu crezi ca un kit BREMBO ptr m5 costa 900 (nu stiu daca erai ironic sau nu ) gresesti ! :)) !
Stau asa si ma uit la comentarii si observ ca sunt o gramada de "baietzasi" care desi le demonstrezi negru pe alb ca nu au dreptate ei tot o tin pe a lor ca ei stiu mai bine...sunt niste adevarati semidocti. Incepand cu Casco legat de care ei nu cred in ruptul capului ca este 1200 euro pe an, continuind cu RCA-ul care la fel refuza sa creada ca este 9 milioane pe an, cu kitul de franare brembo care costa fix 21 de mii ron puntea fatza si 16.5 mii ron puntea spate link-ul aici
http://www.coastadeest.ro/detalii-kit-franare-brembo-gran-turismo-bmw-e63-m6---punte-fata_1N2.9001A_.html
Apoi legat de dublul ambreaiaj..la fel se contrazic ca nu are cum sa fie disc dublu cind eu personal am tinut in mana cele 2 discuri de ambreiaj nou de M5.
zi-mi si mie cum aratau acele 2 discuri? poate ai tinut 2 ambreaje individuale, in primul rand un un ambreaj dublu, este o piesa singura nu sunt separate, este un bloc care incorporeaza 2 discuri si de cele mai multe ori vine asamblat impreuna cu alte piese si nici macar nu vezi dicurile propriu zise... cei care ti.au spus ca sunt dublu ambreaj, si-au batut joc de tine, am vazut cum se chimba acele ambraje de cel putin 10 ori, si le-am tinut si eu in mana
pot accepta varianta unui kit dublu ca piesa aftermarket pt m5 v10
dar nu ai cum sa montezi unul pe acel m5 manual, e impotriva fizici, tu cand apesi pe pedala de ambreaj, decuplezi descul prin forta generata, cum poti printr.o singura miscare sa decupluezi discul cu viteza 1 si sa-l cuplezi pe cel cu viteza 2, pt ca o placa antreneaza viezele 1,3,5 si eventul, 7 iar alta placa antreneaza viteza 2,4,respectiv 6, plus ca o plca vine miscata in sens opus celei dea 2 placa una la nord, una la sud, cum poti face asta cu o cutie manuala, dak nu ai un computer care sa faca asta, iar rostul unui astfel de kit este sa poata schimba vitezele in miimi de secunda, dak il pui pe o cutie manuala ce rost mai are? intereseaza-te intai ce este un ambreaj dublu si cum functioneaza, dar deja iti explicai eu...si incheie subiectul asta ca devi penibil cu mabreajul dublu pe cutie manuala
Una este cutia de viteze cu dual clutch de care vorbesti tu si alta este o cutie manuala sau secvential manuala prin care puterea se transmite la roti prin intermediul a 2 ( repet,doua) discuri de ambreiaj . Nu faci diferenta?
Daca zici ca ai schimbat de 10 ori acele ambreiaje cum de nu ai observat ca sunt 2 discuri de ambreiaj?
citeste bine, nu am schimbat , am vazut cum sunt schimbate
dar mi.am dat seama ce ai tinut tu in mana, ca m-ai facut sa ma gandesc la dublu ambreaj pt m5 manual in loc sa.mi *** femeia
cred ca tu ai vazut ingranajele din cutia de viteza a lui m5 v10 care seamna cu foile de ambraj
in cutia automanta de fapt exista mai multe "ambraje" dar acele nu sunt ambreaje in adevaratul sens al cuvantului, sunt doar niste discuri de frictiune, exista inclusiv foi de hartie impregnate su o solutie speciala care sa nu ia fac din cauza frecarii, aia presupun ca ai vazut tu, cat despre distributia puterii bla bla bla prin 2 discuri de ambreaj nu este realizabila pe o cutie manuala, intellege , te rog frumos!
apropo, ce calificare ai tu? eu o sa-mi dau doctoratul in ingerie mecanica, deci cred ca macar atat lucru stiu si eu, scopul si in cate aplicatii poate fi folosit un ambreaj dublu, te rog intereseaza-te ce sunt acele ambreaj, si nu te mai lua dupa povestile aberante pe care le spun "mecanicii" si "dealerii" de piese. iti faci singur o favoare, intereseaza-te si da-mi si mie link-ul dak imi demonstrezi ca nu este ca mine, dak e ca mine, un "scuza-ma, aveai dreptate" imi este de ajuns :))))))
Iti dai doctoratul in inginerie mecanica dar nu stii ca puterea unui motor poate ajunge la roti din cutia de viteze manuala (sau SMG cum este cazul M5 e60) prin intermediul a doua discuri de ambreiaj, corect?
Atunci suna te rog frumos la www.servicebmwbucuresti.ro/ care sunt parteneri Automobile Bavaria si intreaba daca daca m5 e60 are sau nu 2 discuri de ambreiaj.
Sau nici oamenii astia care fac numai bmw-uri de 15 ani incoace nu se pricep mai bine ca tine domnule INGINER MECANIC?
Eu lucrez in domeniul bancar la autokredit.ro dar asta nu inseamna ca atunci cind tin in mana 2 discuri de ambreiaj le pot confunda cu hartie impregnata cum ai sugerat tu. Este vorba de 2 discuri de ambreiaj ambele cu ferodou pe ele si nituite.
ba omule, a zis ca ai tinut in mana niste angrenaje din material ceramic rezistent la frictiune, ma doare capul cu tine, am spus ca in cutia automata exista inclusiv dicuri de hartie, dar nu exista pe cacatul ala de bmw cu cutie manuala ambreaj dublu, ce motiv as avea sa te mint, sau sa ma contrazic cu tine atata dak nu as fi absolut sigur? intelege ca o cutie automata poate avea pana la 8 ambraje si chiar 9 in ea, dar sunt "ambreaje" nu ambreaje. intelesesi aluzia? din treburile astea vreau sa dau doctoratul, le stiu ca datele din buletin, credema, ca intr.o cutie manuala exista un singur ambreaj al 2lea nu poate fi montat di cauza anatomiei, ambreajul , fiind o piesa in miscare face ca motorul sa piarda din putere, dak mai pui unul intr-o cutie manuala pierzi mai multa putere, plus de asta. preturile la o un ambraj dublu este de mii de euro poate chiar 5000, nu 20 de milioane cum zici tu, sau cat zisesi? in ,asinile cu 3 pedale nu ai cum sa pui ambreaj dublu, ca or fi facut ei ceva, cu 2 semi discuri, ce plm stiu eu, tot ce e posibil, dar tot unul singur este, , te rog sa ma crezi ca e cum sppun eu
p.s la mercede in romania, mi-au spus ca am ambrazul dus, de aia lovea cand schimba
(cutie automata) la care il intreb pe tip"care ambraj?" evident al a rasuns cu un aer de superioritate "ambreajul de la cutie, care ambreaj" si l-am intrebat "care din ele" el mi-a raspuns ca amandoua, s500 w220 are cutie 5g tronic cu converitor de cuplu , nu am ambreaj lla cutia de viteze :))) concluzia? da, sunt prosti ca sa ma pot lua dupa ei, pt ca in realitate, era suportul da la cutie facut praf, de aia bateanu ambreajul si nici "ambreajele" care de fapt sunt in acelasi numar ca si vitezele, dar repet, nu sunt ambreaje adevarate
Domnule inginer mecanic, viitor doctorand, doua lucruri am sa-ti spun: 1. chestia aia de o dezbati tu aici cu atat patos se numeste AMBREIAJ; 2. ambreiajul cu doua discuri de frictiune se cam preda in anul 3 la CCAR. Numai bine.
Nu va mai agitati pe aici , aceasta bestie , cum ii zic unii , nu este masina de mers cu ea prin Romania,consumul este imens si cheltuiala de a te da mare cu asa ceva nu merita. Asta este motivul ca masina va ramane nevanduta si decat birjarita de unul si altul in drive test. Cine are bani , nu isi cumpara acest lucru invechit , isi ia masina de ultima generatie si nu ii trebuie motor de 5000 cmc ( pe care si BMW scapa de el ) ca sa aiba cai multi .Caii aceia vin numai la turatii mari si degeaba cu tractiunea spate nu faci decat sa scoti fum mult din roti , zgomot mare si nimic altceva .Sunt masini pe piata care dau FUM mult la asa ceva si cine stie , cunoaste .
16 oct 2013, 14:39
0
comentarii
puncte
care sunt acele masini care "dau fum"? a da fum inseamna a lasa mult in oglinda retrovizoare acest M5. masina este un monstru, ceea ce simti in ea nu se poate descrie in cuvinte. oricat de tare ai fi in gura pe forum daca dai o tura cu ea o sa ramai mut.
"Caii aceia vin numai la turatii mari si degeaba cu tractiunea spate" nimic mai neadevarat. cai sunt probabil 300 la numar inca de la 5000 de ture si 560 pe la 7000 probabil. cuplu este enorm, totusi e un v10.
cuplul este prea mic, are 519, tinand cont ca este un m
un mercedes de 5000 v8, al meu mai exact, are 460 de nm, si nu este un motor de performanta
dar dak sari din 316 in m5 este normal sa ramai mut
nu sugerez ca este proasta masina asta, sunt departe de gandul asta, dar incercati motoare cu cuplu mare si o sa vedeti ca sunt mai rapide decat m5 sau 6 chiar dak au mai putini cai
ai condus vreodata o masina cu aproximativ 700 de nm de cuplu, sa vezi ce inseamna adevarata putere, si inca de la turatii mici? dak nu, fa-o si o sa ramai mut
omu te-a intrebat clar care sunt masinile care dau "fum" la M5 si tu te-ai fastacit ca o fata mare si ai dat un exemplu cretin prin care le recomanzi oamenilor sa incerce motoare cu putere mare la turatii mici. Pai senzatia de care vorbesti tu cu o masina cu 700 nm cuplu la o turatie de 2000 nu inseamna nimic pentru ca senzatia adevarata este cind ai o cutie manuala cum este la M5 cu ambreiaj uscat care la 140 la ora cind schimbi a 4-a simti un adevart spitz in fund.Nu mai vorbesc ca la 80 la ora daca schimbi a doua iti intra ochii in orbite cind accelerezi... Senzatiile astea nu le ai in M550d care are 740nm si 4.7 de la 0 la 100kmh...
Desi are 740nm acel M550d n-are nici o legatura ca si senzatie desi m5-ul e60 este cu 7-8 ani mai batran ca model, tot bate la cur o masina de 110 mii euro care este M550d.
afirmatia cu "fumul" nu este a mea, eu doar am spus de cuplu
uite un exemplu referitor la un s500 de 306 cai si 460 nm, al meu si un m6 cabrio, care are acelasi motor de 5000 v10
deci, in linie dreapta cam la 80 de kmh el pleaca de langa mine, dar nu foarte repede si asta pt ca nu are acel cuplu disponibil de la turatii mici, a mea chiar impinge butul inaintea lui, crede-ma ca si eu m-am mirat
i-am spus sa plece cu a 2 si rezultatul a fost cam la fel, numai ca nu avea timp sa schimbe si ramanea fara turatii
-a intrecut in orice sens al cuvantului, fara sa pot comentez nimic, dar nu este chiar atat de rapid, ala este un motor de competitie, cu atat cuplu, cata putere si turatii mari, de aia in lumea reala nu o sa fie impresionant ca un motor amg care este facut sa fie rapid in lumea reala si "distractiv" pe pista
deci, cuplul este bun in cantitati mari si disponibil la turatii mici, pt ca turatii mari intervine puterea, caii. cand ai un motor care iti da tot la finele turatiilor, cum este m-ul, vei avea impresia unui lagg de putere cand calci pe acceleratie, ca si cand ar fii turbo, l-am incecat si stiu cum se simte, plus ca are aproape 2 tone un m6 cabrio, s-ul meu are 1760 kg, inclusiv asta a contat...
Da frate, inteleg si eu ce spui, cu m-urile in general trebuie sa stai turat sa ai raspuns, sunt concepute pentru performante pe circuit si mai putin pt drumurile noastre. E enervant pt ca nu poti merge tot timpul in 4-5000 rpm si pana ajunge in turatii la care are putere, pare sa aiba lag . Dar sa fi tinut tu intrecerea aia si mai departe, inca vre-o 3 trepte si ai fi vazut diferenta. Incearca un circuit si cu tot ca are cuplu mai putin si greutate mai mare, o sa fie mai rapid. Motorul nu e prost si oricum are cateva premii pt cel mai bun motor al anului, in cativa ani la rand, nu mai stiu sa spun exact. Acum cu m-urile noi s-a rezolvat problema cuplului, are destul si de jos, mai ramane problema greutatii.
le-am tinut destul de lung, eu am ajuns pe la 200, el probabil la vreo 260, pt ca deja nu-l mai vedeam bine, varianta circuitului se exclude, ca omul chiar isi iubeste masina si nu mi-o da, chiar eram curios de ea, mai ales ca am circuitul la 30 de km de mine si acces gratuit, dar din pacate....si cum spuneam si eu, nu este prost motorul, este proasta alegerea de al pune intr.o asfel de masina, personal prefer v8-ul aspirat din anii 2000, v8-ul ramane-v8, e mai hard core, dar bmw are o mare problema cu sasiurile, de aia nu vor pune mult cuplu in motoare, la fel si porsche, plus, problema fiabilitatii, pt ca bmw chiar trebuie sa munceasca din greu la asta
E un review pe youtube, m5 e39 vs m5 e60. E39 e mai pe gusturile noastre sa zicem, are putere si cuplu de jos si din spusele respectivului, e mai brutal, puterea vine dintr-o data si nu treptat pe masura ce urci in ture ca la e60. Cu fiabilitatea nu stiu ce sa spun, e o strategie sa fie facute sa se strice, si nu doar la BMW. Ma ingrozesc ca va veni vremea sa trec la modele mai noi, mai putin fiabile.
da, fiabilitatea in mare parte, o dicteaza constructorul
dar, legat strict de motoare: majoritatea contructorilor isi seteaza motoare sa functoneze, in jurul valorii de 65-75%, de aia bmw, nu iti da cei 500 de cai ca setare principala, ci trebuie sa accesezi computerul masinii
si dak faci un calcul rapid vei vedea ca dak iei valoarea de 500 de cai si o pui la 95% , iei cei 100 de cai care inseamna 20% din valoarea totala, si vei observa ca motorul functioneaza la parametrii normali de 75%(pot fi diferente de cateva procente), iar cei 100 de cai ii ai doar dak ai nevoie, au facut asta doar din simplul fapt ca acel motor nu poate suporta stresul a 500 de cai in permenenta, este singurul otiv, dc mercedes, audi, lexus, iti dau voloarea totala, disponibila??? pt ca au o fiabilitate mai mare ;)
22 oct 2013, 23:14
0
comentarii
puncte
am inteles, esti fan mercedes si susti teoria conform careia mercedes e mai tare ca bmw.
ca preferi tu v8-ul asta e strict treaba ta, dar ca sa zici ca 306 cai se compara cu probabil 560 si 460 de Nm cu 550 cat probabil are acum acest M5 e deja o aberatie. ai oricum o masina tare daca e cea din poze, dar sa te minti ca baba ta din 2000 e mai tare ca acest M5 ma lasa rece si nu as vrea sa intru in polemici cu cineva ca tine.
si eu faceam comparatii de genu, numai ca la scara mai mica si credeam ca un diesel de 75 de cai se poate pune cu o benzina de 100 ca are cuplu mai mare. numai ca faceam asta la 18 ani nu la 28.
am spus eu ca e mai tare a mea?! am spus doarr ca in primele clipe de acceleratie, repet, CLIPE de acceleratie, arunca botul inainte, dar asta doar din mers, in rest am spus clar ca m-a intrecut fara sa am obiectii, nici nu ma gandeam ca ar fi altfel, singura comparatie de putere a fost strict legata de faptul ca un motor mercedes are cam la fel de mult cuplu cu un motor produs de divizia m, nimic mai mult, vezi ca ai inteles gresit :)
de 670 de cai, ceea mai puternica si am condus inclusiv m6-le care este cam la fel cu m5-ul
plus ca detin inca 2 masini de cateva sute de cai fiecare, vezi pozele...
tu crezi ca daca pui niste poze cu doua masini , te si credem ca sunt ale tale si le-ai si condus ???? stii cate poze pot sa iti dau din parcarile Romaniei ( numai aici poti gasi multe masini cu cai multi si scumpe in parcare la blocuri de garsoniere ) ???
dak la mine te refereai.... ma doare in **** ca nu ma crezi...important e ca sunt ale mele, ca parere aveti voi pe forum... nu prea ma interesaza, si nici sa incerc sa-ti demontrez, dar dak chiar vrei sa vezi ca nu sunt ipocrit, am si un video cu s-ul, ca si auzi cum suna, ma vad si eu acolo...
Si eu sunt fan Mercedes, am detinut unul cand am luat permisul la 18 ani dar nu laud atata brand-ul. Ca fapt divers Lupo pe care il detin momentan de 1.4 te lasa in spate la km. Am multi Nm sub capota si nu-mi indoaie nimic. :D
Lectie pentru toate seriile actuale ( F-urile ) ..
Ce este ( Imi vine greu sa spun " vechi " ) mai vechi este mai bun , frumos , interesant si dureaza mai mult ..
Comparati E-urile cu F-urile ... Veti observa ca E-urile au fost facute cu mai mult drag ( cel putin asa cred ) . Iar spre deosebire de E-uri .. F-urile au seriile identice ceea ce le face neinteresante si nu mai stii care este Seria 5 si care este seria 3 .. Asta este ceva normal si presupun ca am putina dreptate ..