Doamne ce dor imi este de vechiul nostru Trabant 601 LUX,albastru coral....tata il cumparase din Germania in 1990,o bijuterie de masina care avea atunci doar 20000 km...era aproape nou...il auzeam pe tata de la 2 strazi distanta cand venea si stiam sigur ca el este..imi lipsesc vremurile acelea foarte mult :(
Impart aceste sentimente cu tine.. si tatal meu avea un trabant crem... mi se parea ceva uber straniu schimbatorul in spatele volanului :))) masina din fabrica avea 5-6 mentri lungime din care masina era 2 + 3-4m de fum dar era masina frate :)
ma crezi ca imi doresc un trabantel acum?e ea mica,nu are putere,scoate fum,e invechita dar ce nu as da sa am unul in momentul asta,sentimentul de a auzi motorul de trabant si de al conduce(ceea ce nu am reusit sa fac) e nepretuit pentru mine!
Avem povesti similare....si tatal meu a avut trabant....apoi matiz(tot nou...si cu 20.800KM...cam cat are si al tau din pozele de la garaj)...pe care l-am luat eu....si culmea...avem aceeasi varsta!
Si DA si eu imi doresc sa conduc macar o zi un trabant!:D
Bunicul meu a avut si trabant 601(castigat la Cec) ,dar si lada 1200 cumparata de la IASI.
Lada am prins-o si eu , super masina .. n-am ce zice.
Inca mai am o multime de piese de la ea .
Multumesc pentru informatie, insa nu cred ca ca era cazul sa ma faci prost.Te ajut si eu cu o informatie, diferenta dintre dezinformare si prostie este ca un om neinformat nu este prost, dar un om informat corect poate fi prost .....
Top 5 masini actuale pe care nu le vom mai putea conduce daca nu facem ceva in legatura cu scumpirea carburantilor... si multe altele: Volkswagen, Seat, Fiat, Renault, chiar si o DACIE etc. !!!! La protest oameni buni!
Skoda 120 racita cu aer? daca ar fi avut motor de Porsche da,Skoda 120 are radiatorul in fata,acum 3 saptamani am vandut una,iar tabla e chiar ok,proasta informare,nu m-am putut abtine...
Defapt , Skoda din acea imagine nu este nici 110 si nici 120 .. este o Skoda 1000 MB .. chiar am detinut una. Foarte bune masini din acea vreme. Si despre Skoda din imagine este vorba cu racirea pe aer. Radiatorul este amplasat in spate.
Bunicul meu a avut 3 Moskvich 408 , un Wartburg 353 Break , Skoda 100s , Fiat 850 , 3 Lada 1200. N-a avut nicio Dacie si niciuna dintre masini n-a cumparat-o de noua.
Tata a avut un Citroen Visa .. ( varianta sport al lui Oltcit ) se auzea de parca era V8 =)) . Arata super si acum o pastram in garaj dar o conducem destul de rar . =)
De fapt Oltcit este varianta licentiata in Romania a masinii Citroen Axel. Acesta a fost un model de test al firmei Citroen, care a dovedit in teste ca are probleme multe. Cea mai importanta era motorul racit cu aer. Asa ca modelul de serie, care a fost Citroen Visa a beneficiat de un motor racit cu lichid. De asemenea, avea 4 usi, nu 2 cum are Oltcit (Axel), pentru ca 2 usi erau incomode pentru o masina proiectata sa transporte 4-5 persoane. Nici ideea cu franele plasate langa cutia de viteze n-a fost una buna, fiindca solicitau in mod suplimentar planetarele si prin urmare, a fost si ea abandonata. Racirea cu aer, nu prea bine conceputa, facea ca Citroen Axel si ruda sa romaneasca, Oltcitul, sa porneasca foarte greu iarna (mai ales iarna romaneasca era un mare handicap pentru Oltcit) si sa consume enorm vara.
Mai eu am avut Olticit 12 TRS si era o super bijuterie de masina la vremea aceea.
Toti aveau probleme cu ele pentru ca isi bagau mana in ele. Erau mai greu de intretinut ca o Dacia la care toti se pricepeau pe marginea drumului, de aceea a avut o imagine proasta, sa nu mai zic ca in anii aceea era de neconceput masina in 2 usi in loc de 4.
Olticit pentru timpul sau era nava spatiala pe langa alte masini, avea un look futuristic, motorul era foarte foarte potent. Daca aveai masina bine pusa la punct(putini se pricepeau sa o faca), nu aveai probleme.
Eu am tras de Oltcit la greu, am condus-o cu mare drag, o masina moderna pe timpul acela.
Nu am avut probleme nici cu frana, nici nu am schimbat planetarele..si am mers destul cu ea...
De pornit pornea ok iarna, fara chinurile facerii. Probleme cu pornirea o aveau cele care nu aveau delcoul bine reglat, era un adevarat chin sa gasesti pe cineva sa se priceapa, dar daca era bine reglat pornea la cheie.
De fapt citroen axel s-a facut tot la oltcit craiova, doar cu emblema citroen axel , pt export. Nu e vb de "rudenie" e una si aceeasi masina, facuta numai in Romania.
Citroen Visa, in ciuda faptului ca seamana cu Oltcitul, e cu totul alta masina, pe platforma Peugeot 104, nu au nimic in comun, si absolut nici o piesa nu se potriveste de la una la alta.
eu inca mai am un Wartburg 353 sedan alb, exista si un dar acu a cam intrat rugina in el si nu am putut sa ii mai fac itp-ul si acum sta in garaj si incerc sa o repar pt a o putea sa o repun in circulatie. E drept nu are un motor prea puternic dar te poate transporta din punctul A in punctul B
unchiul meu avea un oltcit foarte buna masina stiu ca s-a plimbat aproape toata tara si l-a tinut pana in 2003-2004 pana cand s-a stricat de tot....imi aduc aminte ca de fiecare data cand ma urcam la volan si ma jucam ziceam ca este avion din cauza butoanelor multe care le avea(majoritatea puse degeaba daca imi aduc bine aminte)....eu unu chiar ma oftic ca m-am nascut in 94' si nu m-ai devreme ca sa pot sa conduc si sa am o masina adevarata...
Si tatal meu a avut un Moskvici 412.O masina foarte buna cu care am facut impreuna cu el si familia mea peste 100.000 kmAm niste amintiri foarte frumoase legate de aceasta masina Cand mergeam la mare tatal meu dadea una suta lei[cea albastra daca o stiti] pt un plin si primea si restul.O mica remarca legata de articol dupa cunostinta mea Transalpina este mult mai nou decat Trasfagarasanul.Daca am gresit aveti scuzele mele
Prima noastra masina a fost Skoda 100S rosie ca focu! Aveam vreo 6-7 ani si pe ea am invatat sa conduc prima oara...Bineinteles in brate la tata.... :D