salut...eu am un ford mondeo din 2003 diesel si l-am lasat vro 2 luni in garaj si o sa mai stea cam pana in martie acolo..........deja electromotoru nu mai invarte, sa ma astept la mai multe probleme din partea ei cand o sa o pornesc ?
Daca nu se invarte absolut deloc electromotorul, dar totusi, ti se aprind becurile in bord ai 2 variante: ori ai bateria atat de slaba incat nu are putere sa invarta demarorul, ori periile acestuia nu mai ating rotorul si e nevoie de o curatare + inlocuire perii. Incearca sa dai viata cu niste cabluri de la masina unui prieten sau cu o baterie buna. Daca auzi electromotorul mergand, problema e ca si rezolvata! Mult succes! Sarbatori fericite tuturor!
pai, intai sa-i dai drumu si dak porneste, motorul este intreg, problema comuna la bmw si mercedes, sunt alternatoarele, dar rezolvi repede, cumperi un tester si dak da in jurul valorii de 13-14 este ok, mai mic de 13 si nu o sa incarce bateria....dak porneste, deschide capota si ascuta in fata motorului, unde este cureaua, vezi dak auzi zgomote dupa ce a merc 2-3 minute, poate fi alternator, pompa, compresoru ac... chiar lantul, sunt toate piese scumpe
dar cred ca este un risc destul de mare sa cumperi o asemenea masina...
sfatul meu: n-o cumpara!
se strica atunci cand nu sunt folosite o perioada destul de mare, dak iti lasi masina nepornita timp de... sa zicem un an, ai mari sanse sa se strice alternatorul, dak o lasi 3 ani, poti sa te duci sa-l cumperi ca sigur este stricat... cel putin la aceste 2 marci, restul nu stiu...probabil la fel... dar al tau ce are? cat de des folosesti masina?
Nu cred ca incarca cat trebuie ....cand aprind farurile si dau drumu la diverse care papa curent scad turatiile ...cineva mi-a zis ca ar fi alternatorul , dar nu prea le am eu cu astea de electrica ....iar masina la cine a fost a ingrijit-o foarte bine defapt are tot schimbat pe ea de la un cap la altu' si cand zic asta nu exagerez si de cand este la mine lafel ...imi place sa o vad intreaga si sa fie cat mai stock nu cu tuning dala taranesc :) , dar un timp masina a stat ceva in parcare, nu un an, da a stat ceva si se mergea rar cu ea ...eu merg des cu ea , aproape zilnic...nu am avut nici o problema , dar deodata am observat problema asta ...ma rog mai sunt si alte minoritati , dar daca tot se vorbea de....:)
s-ar putea sa fie chiar bateria, dak alternatorul nu incarca, nu mai pornea de mult...se descarca bateria in 20 de km si gata... fa rost de un tester si probeaza...
Vreau sa o cumpar pentru ca este inmatriculata si nu arata foarte rau,are pasajele mancate dar se poate rezolva,
Cateva poze cu masina:
http://imgur.com/a/NlNZN
Ps: Daca cineva il cunoaste pe propietar il rog sa ma contacteze pe pm pe forum
Multumesc
pe aia o pui la punct cu 4-5000 de euro. facuta bine, nu in spatele blocului
masina arata dezamagitor, dar cred ca se poate rezolva... ce saa-ti zic? dak o vrei si ai banii necesari sa-i bagi in ea... cumapar-o!!!
dar o sa ai ceva bani de bagat... te sfatuiesc sa incepi cu macanica si partea electrica, dupa aia cu caroseria...
noroc! dak o cumperi, anunta-ne ce probleme ai avut cu ea, chiar sunt curios!
p.s nu-i schimba culoarea si nici jantele, las-o asa cum este, este superb acel model!!
Daca zici ca e acolo de 3 ani sigur proprietarul vrea sa scape de ea, deci nu prea cred ca o sa ceara nu stiu cat pe ea.As fi tentat sa spun ca maxim vreo 400 de euro. La masina e ceva de munca dar e multa munca care o poti face chiar tu,fara costuri astronomice.E mai multa munca decat investitie.Nu cred ca o sa te coste mai mult de 100 de milioane,asta daca are macar o parte din motor in ea.Oricum poti sa iti mai aduci una de dincolo pentru piese.
Si eu as avea in plan un asemenea proiect cand o sa am ceva mai multi bani.As vrea sa ma apuc de un volvo 740,am avut unul si nu pot sa-l uit.Masina din anul 1987 cu geamuri, scaune,oglinzi trapa electrice, si fara pic de rugina cu vopseaua originala.Tin minte cand am avut accident cu ea, m-a lovit o raba cu 2 remorci, masina mergea perfect doar partea stanga spate a fost sifonata .Tin minte cu se chinuiau sa indoaie tabla cu barosul sa poata deschide portbagajul:))A venit un cumparator din Bucuresti cu trenul la Cluj, cu bateria in mana si a plecat cu ea pe roti:)
se strica alternatorul daca stat masina nepornite hm hmh.... pai da e din coca si a expirat termenul de garantie. Ce tampenie.Poate vrei sa zici ca ai probleme la rulmentii alternatorului il desfaci si il duci intr-un centru specializat de alternatoare ..rulmentii sunt 20 de roni iti mai ia maniopera poate ajungi cu totul la 100 de roni...in rets buba este la cauciucicuri ,furtune garnituri si electrica ..se oxideaza contactele ..depinde si de mediul unde este garata masina ...daca e ein ploaie ai probleme si la tablarie ....si nu o bate vantul sa o svinte un pic ....masina stata este atacata mai repede de rugina decat una care merge.......
da, se strica, e al treilea pe care-l schimb din aceleasi motive... nu este o concluzie la care am ajuns eu, este un fact la care au ajuns cei specializati in asa ceva, pana acum toti au spus acelasi lucru... cine vrea sa tina cont de un sfat, ok, cine nu...treaba lor... o spun din proprie experienta.
Culoarea nu vreau sa o schimb,e superba,vreau sa dau de propietar si sa il intreb cateva chestii despre masina si sa vad la ce bani o lasa,nu vreau sa dau foarte mult pe ea
explica-mi si mie dpdv electric de ce se strica alternatorul daca sta masina nefolosita. fara ironii ca eu unul inca nu pot gasi o explicatie inafara de rulmentii care se pot bloca. Puntea redresoare - ? dece se strapung diodele daca e nefolosit? Statorul - crapa carcasa , se intrerupe bobinajul, se arde lacul de pe bobina , intra in scurt, .....Poate rotorul .. se descentreaza sub propria lui greutate? cade cuprul de pe inelele colectoare? releul de incarcare - i se modifica parametrii de lucru .... carbunii ?- devin casanti se sparg se evapora ?
Efectiv eu nu pot sa inteleg ... Argumenteaza-mi si mie de ce se strica alternatorul stand asta daca nu cumva esti vanzator la un magazin de piese auto si asa te face in mod automat japcar care o arzi mana in mana cu japcarii de la servis-uri si in loc sa ii dai omului un set de carbuni sau un releu de incarcare care este foarte probabil sa constituie o problema mai veche a masinii care tocmai a stat cateva luni si cumulat cu faptul ca un acumulator care e complet descarcat se formateaza intr-un timp mai lung PREFERATI sa bagati mana in buzunarul omului care nu are cunostinte in domeniul auto ( ca de nu le poate omul sti pe toate). si sa-l japcuiti cumulat magazin+servis de pretul aproape dublu pe care l-ar fi platit daca si-ar fi luat alternatorul de la un depozit de piese auto.
Astept explicatia si te rog sa fie una logica si nu una bazata pe " mi-a povestit un prieten ca si-a lasat masina 3 luni si nu i-a mai mers alternatorul.
:)))) nu sunt vanzator, de fapt nu sunt in romania...deci nu am nicun interes sa ii indoctrinez.
eu vorbeam de mercedes si bmw, strict de cele doua marci, restul nu stiu.
la aceste doua, la una dintre masinile mele care este folosita foarte rar, face cam... maxim 500km pe an si aastia pe pista... acel alternator l-am schimbat de trei ori pana acum, din aceasi probleme, si se pare ca totul este legat de carbuni si de faptul ca pe suprafata de contact al bobinei se altereaza din cauza oxidarii, am vazut cum arata dupa circa 5 km parcursi, in 2 dintre cazuri, alternatorul a fost irecuperabil, le-am luat de la bosh cu alternatorul meu la schimb si m-a costat 450 de euro... la ultimul alternator am avut probleme cu rulmentul, care a ruginit si a blocat cateva bile si faca zgomot, l-am schimbat si dupa cateva ture am ramas fara baterie...motivul: alternnatorul nu incara...
Prin constructie ,motorul are cateva supape ramase deschise ,acelea se ruginesc precum si cilindrul respectiv.Rugina uscata este dura si poate zgiria cilindrul.Fenomenul este mai intens la masinile pe benzina.De aceea se scot bujiile si se toarna in fiecare cilindru 100ml de benzina amestecata cu ulei de motor si se lasa la ïnmuiat "30 min.Daca exista posibilitate se invirte motorul cu mana(cheie fixa) incet .Apoi cu electromotorul pt a scoate surplusul.Dupa se monteaza bujiile si se incearca pornitul.Dupa 1 zi merita facut testul de compresie pt a depista eventuale corodari nedorite,peste limita de autoslefuire.
Problemele elctrice sunt relative simplu de rezolvat. Ramane insa problema cu ungerea. Uleiul ala dupa ani si ani de stat nu mai este de mult ceva ce poti lasa in motor. Recomand sa scoti baia de ulei, schimbi garnitura, cureti cu o lingura vaselina in care s-a transformat uleiul ala si pui ulei nou si filtru care probabil este blocat de uleiul care s-a intarit. La fel, recomand daca masina este manuala sa o impingi putin cuplata in treapta 1, chiar si fara contact sa se miste cilindri aia putin. Asa poti sa o si pornesti.
Inca ceva - discurile de frana. Vor avea un strat de oxid de cativa mm si probabil rotile nu se vor invarti sau frana daca apesi frana. Iti recomand sa dai cu un spray special pe ele.
Vorbesc de benzina aici, la diesel nu ma bag - pompe, injectoare...cine stie...