pffaaaiii, ce tare articolul!!! Nici nu stiu cu ce sa incep. Pot sa va spun din proprie experienta despre Renault 21 turbo Quadra. Am avut-o! Avea o acceleratie fabuloasa, iar iarna era distractie totala. Din pacate plasticile din interior si restul, faceau masina un pericol public. Tin minte faza tare cu un Kia suv la semafor! Ne am luat la intrecere... hahaha, la sfarsit s a lasat cu injuraturi... cum am indraznit cu harbul meu...! Am auzit de opelul omega lotus, chiar era cineva care vindea una acum cativa ani, motorul era o bijuterie. De departe, motorul Lanciei Thema facut in colaborare cu Ferrari e preferatul meu. Cautati interiorul acestei masini, e fabulos chiar si acum dupa 20 de ani. De restul nu stiu, dar arata superb, toate sunt lupi in haine de oita...
Volvo 850 T-5R si Lotus Omega chiar merita sa intre in istorie ca unele dintre cele mai rare modele a tuturor timpurilor! Cine a detinut sau detine si in prezent un asemenea exemplar este CINEVA!
Lotus Omega chiar e ceva dar VOLVO-ul nu e chiar asa de rar/scump ca restu.
Un prieten a avut unul si acuma are un S60 R,era rapid dar S60-ul pune puterea pe pamant mult mai bine.
Eu sunt foarte impresionat de Renault-ul :) Iti dai seama sa te iei la curse cu ceva X6 sau Seria 7 si sa nu se poata tina dupa tine?:))
.....nu sta in augustin ci sta in Seattle,Washington.Tatal lui cumpara masini lovite de la asigurari si le repara,isi schimba masina la fiecare cateva saptamani.
Si eu am mentionat ambele masini,doar ziceam ca T-5R nu e asa de rar/scump ca si Lotus Omega.
lotus-ul, volvo si renault-ul sant preferatele mele. iar ca originalitate si indrazneala, citroen-ul....7 locuri intr-o berlina combi???? opel poate sa ia insignia si sa o duca putin pe la lotus, asa de dragul vremurilor trecute
O alta masina din acele timpuri care merita toata atentia este Ford Sierra Cosworth
https://www.google.ro/search?q=ford+sierra+cosworth&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=4B4GU6WHJoiohAfunIDwDw&ved=0CCcQsAQ&biw=1920&bih=989#facrc=_&imgdii=_&imgrc=JMrsCo6I33yYNM%253A%3BXh70yf7mxF-RbM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.motorstown.com%252Fimages%252Fford-sierra-sapphire-cosworth-4x4-08.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.motorstown.com%252Fimgs%252F38893-ford-sierra-sapphire-cosworth-4x4-8.html%3B514%3B341
ai dreptate, sierra cosworth a fost o masina fordmidabila, dar spre deosebire de masinile din articol, ea este foarte cunoscuta. doar in cluj eu stiu vreo 3 . ceea ce insa nu trebuie sa ii stirbeasca din calitati.
Sierra RS Cosworth a fost si sedan (4 usi 1988-1992) ,avea motor 2.0 dohc turbo, peste 200 cp (204-220 cp), iar dupa 1990 se putea cumpara cu transmisie integrala...
Masina asta merita toata lauda . Interesanta concurenta dintre Sierra , E190 si E30 in DTM .
Cat despre Sedanuri .. Toate se lauda cu cate ceva . Adevarate masini la vremea aceea .
Greu sa alegi ceva de acolo ...
Ce tari sunt articolele astea ...
Exista 2 in Ro, una in Bucuresti abandonata de multi ani parca intr-un garaj si inca una in stare mai buna la un tigan parca.. se vorbea acum cativa ani buni pe forumuri despre ele..
Bun articolul, mai ales pentru cei nascuti dupa '90. Ei nu au apucat sa vada sau sa citeasca despre exemplarele acestea de serie limitata. Eu am crescut cu revistele din anii '80-'90 si stiu toate modelele prezentate. Chiar am fost cu cateva dintre ele, chiar daca nu la volan. Peugeot, Renault, Mercedes, Alfa, Saab si Volvo. Am visat tot timpul la un Lotus Omega, care si in ziua de azi faca multe "victime" pe sosele. Sleepe-re.
Lotus Omega a fost la un moment dat spaima politiei britanice fiindca masina era deseori folosita de infractori pentru a fugi de la locul faptei.De aceea a si fostoprita productia,fiind fabricata pentru scurt timp.
Faine toate aceste masini, in special Saab 9000, Audi v8 si Opel omega, dar degeaba sunt ele ieftine acuma daca au niste consumuri enorme, sunt doar pentru pasionati, nu dai mult pe ele dar intretinerea si piesele originale o sa te manaca
De unde atat de ieftine, daca vei cauta pe mobile.de vei vedea ca cel mai ieftin Omega de care vorbim aici este aproape 30.000 euro, iar genul asta de maini chiar sunt pentru pasionati sau colectionari.....
Mazda xedos 9 e si mai rara si mai frumoasa si mai dotata si mai puternica decat cele prezentate:)
https://www.google.ro/search?q=xedos+9&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=t0gGU8uRCZSUhQfKi4DACA&ved=0CC4QsAQ&biw=1366&bih=643
Masina asta Mercedes 450SEL 6.9 o stiu perfect, din pacate din amintiri triste. Un astfel de exemplar era abandonat de foarte multi ani undeva aproape de casa mea pe blv. Iancu de Hunedoara din Bucuresti, pe un trotuar. Avea nr. straine si era deschisa...astfel deseori niste bochetari se culcau in ea. Interiorul acela de lux era plin de coji de seminte !!! Nu mi-a venit sa cred la acea vreme cand am citit pe internet despre ea, ce masina formidabila putea sa fie acea "rabla nenorocita". Cand imi aduc aminte in ce hal era, imi dau lacrimile. O masina, care candva, conform spuselor celor de la 4tuning, costa cam cat un RR. Fara cuvinte...Nu am mai vazut-o de mult timp...probabil a sfarsit sub gheara.De aici trag pretioasa concluzie ca "omul sfinteste locul". Cat de important este sa intretii masina...Nu conteaza ca e un Mercedes 450SEL 6.9 sau ca e un Trabant. Ambele arata la fel de rau sub "amprenta timpului". Sa ai grija de masina e mare lucru! Indiferent de marca/model, cei care nu lasa masinile vechi sa moara, au tot respectul meu. O zi buna!
+1 ! Mare dreptate ai, si eu, cand vad masini abandonate, nu neaparat in realitate, dar si pe internet, mi se rupe sufletul... Unele masini extrem de rare, sa sfarseasca asfel, pacat... Aici in Constanta mereu vad o masina ruseasca, nu stiu exact modelul, veche, abandonata, si pare a fi model rar...Imi e mila de acea masina.
Salut! Adevarul este ca nu oricine aprecieaza masinile vechi. Numai un pasionat de masini in adevaratul sens al cuvantului investeste o "galagie" de bani intr-o masina veche si in tot acest timp auzind mereu criticile altor "pasionati de masini" care ii reproseaza faptul ca investeste sume foarte mari in "niste rable, junghiuri, cazane,etc". Pe acei oameni care stramba din nas cand aud ca imi place Dacia 1300 si ca ii inteleg perfect pe cei care investesc munca/pasiune/timp/bani intr-o astfel de masina...pur si simplu eu nu ii pot numi "pasionati de masini"...eventual pasionati de snobism, stele, planete, muzica, plante, animale, dar nu de masini!
Stiu masina, era verde si era parcata pe coltul cu o straduta vizavi de intrarea la spitalul de copii. Si eu mereu treceam pe acolo si salivam. Avea numere de Romania, era ingropata in pamant si geamul de la sofer era lasat in jos. Pacat de ea.
Lotusul Omega era pe vremurile alea la fel de performant cum este un rs6 sau m5 in zilele noastre, poate chiar mai performant. Cred ca avea un pret f mare pe atunci, cu toate ca si acm valoreza destul daca mai gasesti vreo una in stare buna. Asa da articol, toate masinile sunt monumente istorice, as fi mandru sa am macar una dintre ele si sa o tin ca pe o bijuterie daca as avea posibilitatea.
Stiam de toate aceste modle exclusiviste si rare mai putin de acest lotus omega- carlton....plm,masina e senzatie,asa cum spunea un coleg mai sus in anii 80 avea performante demne de invidiat de berlinele lansate in anii 90-00...ma inclin :)
eu zic ca mai tare decat renault 21 2.0 turbo quadra era RENAULT SAFRANE BITURBO.
4WD, V6, 3.0l, TWIN-TURBO, 262 Cai, 365Nm, fabricat intre 1992-1996.
0-100km/h=7.2 sec, vit. max=250km/h.
alta masina care prin anii '90 arata (si inca arata) DEMENTIAL era citroen XM V6 24 3.0l de 200 cp.
http://www.1001moteurs.com/wp-content/uploads/Citroen-XM-V6.jpg
Am avut ocazia sa merg cu un Mercedes 450SEL si masina este ceva iesit din comun, mai ales pentru vremea respectiva.Tinuta de drum, confortul, motorul sunt exceptionale si nu cred ca ar fi existat rival pentru masina asta pana prin 90-93.
Informatia corecta despre Opel Omega Lotus este ca masina avea 377 cp si era derivat din motorul de Opel de 3000 cmc.Ca si nr de bucati din cele 1100 programate pentru a fii produse doar 950 s-au vandut restul datorita pretului mare la momentul respectiv s-au folosit de piese.In romania eu sti sa fii fost doar 2 astfel de masini dintre care una in Buc dar cu motor spart alta in tara parca innjud MM dar cu acte...incerte..stiu cand era de vanzare si cine a vrut sa o cumpere...
20 feb 2014, 23:20
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Chiar daca n-au auzit, au facut-o acum si nu cred ca nu apreciaza asa ceva, iar legat de comentariul tau, daca tu consideri acele masini rable, inseamna ca stii despre masini, exact cat stiu si eu despre fizica cuantica!!!
Frumoase masini. Dar... as fi adaugat si Fiat Croma 2.0T, Ford Scorpio 2.9I 4x4, BMW 750IL v12, Citroen XM 3.0 V6, Jaguar XJ Sovereign V12, Opel Senator 3.0v6, Renault 25 2.4v6Turbo si 2.5v6Turbo, Rover 827 SI STERLING, Passat 32B Sedan 2.2
Nu vad ce ar fi special la o Croma 2.0 T de 150Cp FWD(mai ales cand o compari cu cei 3 frati care si-au gasit locul in acest Top 10), Xm este strict din anii 90, Sovereignul nu are nimic special pentru acest TOP, Senatorul comparat cu Omega..e fass, mai ales ca face parte din clasa limuzinelor, din cate stiu R25 Turbo era doar 2.5(2 variante de putere) nu si 2.4 si comparata cu R21 T Quadra.. :D, Passatul pana prin 2006 a fost o buburuza pricajita, nimic mai mult sau mai special. Da, Scorpio Cosworth 4x4 ar fi trebuit sa apara pe aici, dar fata de cele 10 mentionate mai sus, au fost destule prin tara si inca sunt..matrasite pt motorizare :(
Alte masini mai rare ar fi Aston Martin Lagonda I 5.3V8 340CP, Maserati Quatroporte 4.9 V8 280cp, ambele fiind sedanuri fabricate intre anii `80 si `90
Aston Martin Lagonda , desi este o masina super-rara , a intrat in istorie cu dizgratie! Nu a excelat la nici un capitol practic .... in plus desi design-ul era impunator (prin marimea sa) , liniile exterioare , si interiorul realizat impreuna cu cei de la Ford(la vremea aia) , au facut din masina asta sa arate mai mult ca un "cersetor" , decat un "print", in industria automobilistica!
Aston Martin Lagonda de fapt s-a vandut in anii 70-80(in ianuarie '90 incheindu-se productia), deci nu avea ce cauta in acest grup din articol. Cat despre Maserati, parerea mea este ca e o masina, la fel ca si Lagonda, de clasa superioara, iar mai su se vorbeste despre sedanuri in ideea de berline banale, dar cu variante impresionante(de top), nu despre supermasini sau clase de lux.
Sa nu-mi spuna cineva ca de la Maserati si Lagonda s-ar fi asteptat la mai mult dect ofereau aceste 2 modele, prin urmare, nu au ce cauta in acest clasament la fel ca si altele mai sus mentionate de altii. Dar cand auzi de Omega, CX, Audi 100, R21, Pug 605, SAAB, Volvo, Lancia Thema, Alfa Romeo 164, te gandesti la diesele puturoase, la balene confortabile si cam atat. Mercedesul 116 fiind cam in plus in aceasta clasificare, merita un W126 500SEL Lorinser(susp hidraulica de CX din cate stiu, exista unul stricat de vanzare in bucuresti) sau eu stiu..W124 500E(motorizat in colaborare cu Porsche parca)..
Vad ca nimeni nu isi aminteste de Renault 25 V6 Turbo ... 340cp si 315 Nm, 0-100 in 7 sec ... o masina de serie fabricata intre 1989 - 1991. @badluks are mare dreptate cand aminteste de Renault Safrane Biturbo de 3.0 care (cred eu) este urmasul acestui R25 V6 Turbo. Au fost destule R25 de acest fel in Romania, dar din pacate au decazut si acum se gasesc f rar in stare cat de cat ok
Aberatii prost copiate probabil :))) acel 2.5 Turbo V6 "scotea" 182 respectiv mai tarziu 205Cp. Daca ajungea la 340CP, era o minune a tehnicii pt acea vreme..si pt Renault(pt o masina de serie/de strada)...