Viitorul este aici: motoarele nu vor mai avea axe cu came Inovatii auto 27 Februarie Viitorul este aici: motoarele nu vor mai avea axe cu came
Toate comentariile (45):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
17 comentarii 29 puncte
asta ai vrut sa o spui ca sa te bagi in seama , i se zice si ax cu came , intelectualule. haters gonna hate
27 feb 2014, 15:47
+7
3 comentarii 2 puncte
I se zice la Dorel la garaj in coltul strazii "ax cu came". Mai bine iei o carte de motoare cu ardere interna si citesti inainte sa ma faci intelectual
27 feb 2014, 17:21
0
2 comentarii 2 puncte
corect !
27 feb 2014, 17:31
+1
2 comentarii 2 puncte
nu inteleg de ce primesti like pt o greseala. are dreptate berbecul ala. in garaj la nea caisa asa se zice ...adevarat. dar daca citesti o carte de motoare o sa vezi ca nu exista " ax cu came " dar asa foloseste tot romanul la fel cum nu se zice " planetara " se zice " arbore planetar " sau daca vrei si mai riguros " semi-arbore plantar "
27 feb 2014, 17:35
+1
dannyseke
265 comentarii 456 puncte
Keep up the good work, Cargine & Koenigsegg. Good job.
27 feb 2014, 15:52
+8
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
...siii inca un sistem mecanic e trecut pe electronic.
27 feb 2014, 16:02
-2
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
nu pot sa-mi dau seama ce legatura are pneumaticul cu electronicul...in afara de gestiunea inchis/deschis in functie de turatie/viteza. Poate ne explici tu, si poate ne mai explici si de ce sistemul cu axe cu came este integral mecanic, avand in vedere comentariul tau. P.S. nu ti-am dat eu vot negativ, nu-mi sta in caracter sa-mi exprim dezacordul/acordul in acest fel...
27 feb 2014, 17:50
+4
ratcatalin16
152 comentarii 21 puncte
pai tocmai acea gestiune inchis/deschis e problema!trebuie gestionata electronic,de un calculator care sa o faca fara greseala,o simpla atingere de supapa si gata,desfaci motorul!electronica e ok dar in privinta senzorilor am mari indoieli,ca sa fie ceva fiabil.., parerea mea e ca ar trebui studiate supapele,din moment ce renunti la axele cu came,forma si felul de functionare pot fi total diferite,astfel incat sa nu fie posibila o eventuala "rupere de distributie" iar actionarea lor de catre actuator sa nu necesite o asa de mare forta ca in cazul axei cu came!
28 feb 2014, 13:00
0
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
Da, si acele valve pneumatice sunt actionate si controlate de magie,nu ?
01 mar 2014, 09:27
0
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
combinatie maxima!!! greutate mai mica, volum mai redus al chulasei, alta distributie, mai putina electronica, mai putina uzura si mai multa economie, eficienta, putere, precizie. Cred ca acest sistem va fi montat in primul rand in competitiile auto (f1, le mans etc) acolo unde multe inovatii ingineresti si-au facut loc catre segmentul de piata automotive de larg consum. Bravo Koenigsegg!
27 feb 2014, 16:09
+9
113 comentarii 236 puncte
nu prea cred... 1. greutate mai mica. FALS: ai nevoie de un compresor ca sa ai presiune sa deschizi valvele (deci mai greu decat un ax cu came). 2. Volum mai redus al chiuloasei. DISCUTABIL: sunt motoare care au axul in bloc si nu in chiuloasa, deci e cu du-te-vino. 3.Alta distributie. distributia este aceeasi, numai e e variabila. daca sunt masini cu doua axe, acum totul e reglat de ECU. 4.mai putina electronica. FALS: dai jos axul si sistemul de actionare mecanic si pui niste senzori/actuatori si un ecu. mie imi da electronica in plus... 5. mai putina uzura. ADEVARAT: dar aici poti sa dai vrabia din mana pe cioara de pe gard. sistemul asta poate fii mult mai ineficient/putin fiabil decat axul cu came. 6.mai multa economie, putere, eficienta, precizie. ADEVARAT.
27 feb 2014, 22:57
+10
1 comentarii 0 puncte
Distributia este "cea mai variabila", pentru ca poti foarte usor controla distanta si unghiul de deschidere a supapelor si poti prelua si functia clapetei de acceleratie in acelasi timp. Ce nu au mentionat, este ca aceasta tehnologie se foloseste in Formula 1 de mult......
05 mar 2014, 13:57
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Ai dreptate tm30amp !Multi au fost sceptici in ceea ce priveste Koenigsegg , dar totul nu este in van .... In plus de asta reusesc sa mai faca si cercetari privind imbunatatirea mecanica/electronica a motoarelor !ATENTIE FERRARI /Porsche/MERCEDES / BMW ..... Tot respectul firmei Koenigsegg si echipei de ingineri din spatele acestei firme!
27 feb 2014, 23:44
+7
51 comentarii 78 puncte
Wow, asta da inventie! Ma gandesc cata eficienta ar aduce motoarelor tehnologia asta, elimininand piese care trebuiesc miscate tot din energia motorului. Singura piedica este fiabilitatea nedovedita inca, dar daca va fi testata si imbunatatita constant sigur va fi un standard pe motoarele masinilor in anii viitori. Perpetuum mobile pare ceva de neatins, dar uite ca totusi se mai pot face descoperiri uimitoare care pot face motoarele din ce in ce mai eficiente.
27 feb 2014, 17:13
+4
1 comentarii -1 puncte
cand se strica te uiti la el....
27 feb 2014, 17:18
-1
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
Cand ti se strica pui mana si-l repari ca e mai simplu decat la axele cu came.
27 feb 2014, 17:51
+4
31 comentarii 83 puncte
Iti dai seama ca un amarat de actuator dinala micut defect, este echivalent cu ruperea curelei de distributie, si asa pot aparea defecte majore precum: strambarea/ruperea supapei,fisurarea pistonului,fisurarea/spargerea chiulasei, fisurarea camasii de cilindru,chiar si fisurarea blocului motor. Nu vorbesc din auzite, bunicul meu la vechea lui masina (un volkswagen passat din 84') a schimbat vreo trei chiulase si o data chiar si motorul (un 1,6d) ,pe motiv ca nu a schimbat cureaua de distributie, care in final s-a rupt. Asa ca, pentru implementarea unui astfel de sistem ,este necesar ca producatorii sa asigure fiabilitatea produsului finit si chiar sa mareasca garantia tehnica a masinilor,pentru a creste increderea consumatorilor.Nu stiu daca un producator mare isi poate asuma ,inca, un asemenea risc (ce s-ar intampla daca s-ar defecta o serie de 10.000 de masini vandute,sau chiar mai multe...),insa un producator de serie mica precum Koenigsegg ,cred ca-si poate asuma acest risc. "Nu risti,nu castigi!"
27 feb 2014, 18:58
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Masinile normal ca vor fi testate si para-testate pana vor breveta aceasta INVENTIE pana la urma .... de ce crezi ca au folosit un Saab ca si "cobai" pentru noua tehnologie descoperita ... In ziua de astazi nu mai este ca "odata".... Descoperi ceva NOU si il arunci pe masina fara ca el sa fie testat ...! Acum se fac 10.000 teste innainte ca un lucru sa fie scos .... ps:Initial .... Cand am vazut prima data articolul , am crezut ca suedezii copiaza / imbunatateste sistemul V-tec al japonezilor! :))
27 feb 2014, 23:49
+2
2947 comentarii 2978 puncte
@ nistor petre Si cu siguranta, fiecare taran o sa umble cu OBD-ul în portbagaj sa-i faca setarile necesare dupa reparatie Ma faci sa rîd :-) )))) Hey man !!! you made my day !!! :-) ))))
01 mar 2014, 17:37
-1
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
ma bucur ca pentru unii pot fi si amuzant... ;)... Eu ma gandeam insa la altceva, si anume: atunci cand ti se strica senzorul de pe axul cu came, ce faci, te pui sa repari masina, nu??? Dar de unde sti ca senzorul este dus? iti spun eu...facand o diagnoza...La fel este si cu sistemul pneumatic, insa eu il vad mai simplu decat cel cu axe cu came pentru ca nu mai ai de demontat atat de multe ca la o chiulasa normala...Deci comentariul meu se referea la reparatia din pdv strict mecanic. Cat despre setari dupa reparatie... fiecare se descurca cum stie mai bine... Eu imi repar masina in curte, altul in spatele blocului, altul o duce la service pt ca nu are loc, altul o duce la service pt ca daca se strica ,,sta si se uita la ea'' s.a.m.d As da oricand sistemul pe arbori cu came pentru unul pneumatic, ca cel prezentat mai sus...
01 mar 2014, 23:58
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Sînt foarte de acord cu tine dar tu uiti ca nu tot omul posesor de masina are cunostintele necesare pt. a repara o masina si nu toti cei ce au cunostinte îsi permit sa-si cumpere testerele (aparatura electronica pt. diagnoze) ce le ai poate tu si eu în garaj sau în portbagaj. Eu la asta ma refeream. Hai sa vedem cîti din taranii amatori ce se dau mari mecanici în dosul blocului stiu sa umble cu un OBD, OTC sau SUN-DIAGNOSTIC ?
02 mar 2014, 08:44
0
2947 comentarii 2978 puncte
PS PROPUNERE: Hai sa cautam un taran din ala prost de împunge dar putred de bani ca de exemplu BECALI ce-si permite o masina moderna si sa-i punem testerul în mîna sa-si faca o diagnoza la motor, sa vedem e capabil? :-) )))))
02 mar 2014, 09:22
-1
64 comentarii 109 puncte
mai e un pic de lucru la ea, o problema pe care o vad eu este ca prezentarea aceasta este facuta sa lucreze la presiune atmosferica nu la presiunea reala care exista in motor. valvele respective trebuie sa deschida si atunci cand in interiorul cilindrului este o presiune de 60-70 atm,pompa pneumatica trebuie sa fie serioasa ( o pompa puternica consuma si multa energie)....sau poate una hidraulica ar fi mai buna...fluidul nu este compresibil...
27 feb 2014, 18:09
+2
127 comentarii 30 puncte
as vrea sa mai apara si continuarea acestui clip..fff interesant :) eu cred ca or sa rezolve sigur sigur si pb fiabilitatii...
28 feb 2014, 09:09
+2
79mario79vrs
73 comentarii 2 puncte
Daaa...exact cum spune YGD-sef,acu se fac 10.000 de teste pana sa dea drumul pe piata la un motor. Asa au facut si cu celebrul 2.0 tdi de la vw-audi. La TOATE pica pompa de ulei= minim turbo distrus + ax cu came sau motor daca ai noroc... Daca probau macar 100.000 de mii km motorul,vedeau problemele..
28 feb 2014, 17:49
+2
marius3191
63 comentarii 57 puncte
Poate ca peste 10 ani, motoarele vor arata diferit decat acum: fara axe cu came, poate chiar si fara pistoane sau baie de ulei... Serios...motoare fara pistoane exista de mult...Motorul Wankel sau rotativ si tot de mult sunt si motoare fara "baie de ulei" , asa numitul sistem de ungere uscat sau "dry sump"
28 feb 2014, 20:35
0
2947 comentarii 2978 puncte
Peste 10 ani o sa ai sub capota un motoras de 500 cmc ca la Dacia 500 LASTUN din 1985 super electronizat excesiv care-ti încarca niste baterii pt. 4 motoare electrice ce se afla în roti în spatele discurilor de frîna ce la rîndul lor însumate dezvolta aprox. 500 CP ce pot lucra alternativ si independent în functe de necesitati (trage fata sau trage spatele sau 4 x 4) si nicidecum asa ceva clasic fara ax cu came, fara baie de ulei, fara....... cai verzi pe pereti. PS Nu stiu daca ai retiunt aspectul, dar daca te orientezi dupa ultimele prezentari pe IAA în 2013, toata industria auto (inclusiv sectorul Luxury si Supercars) merge în directia HIBRIDA si nicidecum aberatii din astea clasice.
04 mar 2014, 01:51
0
2947 comentarii 2978 puncte
N-e scarpinam cu mîna stînga la urechia dreapta. Ce l-om pe mere, da-m pe pere. cam asa-i cu motoarele astea. Singurul avantaj e reducerea consumului de carburant dar nu-i doresc nimanui sa se defecteze un sistem din asta cînd ai 200 km/h pe autostrada ca-l pupa ma-sa rece. De costurile reparatiei, nici nu mai vorbesc ca plîngi lînga ia si intri în panica cînd vezi nota de plata. Pt. a nu se întelege gresit, nu sînt impotriva inovatiilor si inventiilor de modernizare dar asa ceva este o aberatie nejustificata care nu cred ca se va etabla pe piata sistemelor de propulsie auto. Decît o masina cu un astfel de motor, mai bine prefer o hibrida care cara sub portbagaj 100 kg de baterii are un motor electric sau pîna la 4 motoare electrice (în roti) si sub capota un motor de mic litraj pt. oras si încarcarea bateriilor, hibrida ce se etableaza tot mai mult pe piata auto. PS @ Radu Marius Poti sa-mi spui cît de bine s-a etablat pe piata motorul Wankel si cîte masini îl au? Din cîte stiu UNA SINGURA si aia se numeste MAZDA iar în ceea ce priveste costurile de întretinere si eventualele reparatii, îti garantezi ca la Wankel te iei cu mînile de cap în comparatie cu motorul clasic.
01 mar 2014, 01:23
-1
lexick
135 comentarii 203 puncte
Cred ca nu ati urmarit clipul... deja au testat multiiii km sistemul, fara erori. Sunt de acord ca nu se mai fac motoare ca cele vechi, nici un motor modern nu o sa tina cat unul de Merdeces din 69 de ex...sau Charger...etc.. Dar asta e, ca ne place sau nu tehnologia avanseaza...trebuie sa mergem cu ea. Asa se certau si cand acum mult timp apareau 4 valve pt un piston in loc de 2 si uite ca acum sunt ca si standard.(1910 sau 1912 parca Peugeot se lupta cu ideea) Sunt sigur ca vor imbunatati sistemul, e un pas inainte dintr-un motiv si mai simplu, pe langa consum, emisii,etc... poti separa pistoanele cum vrei tu ...poti pune de ex 3 lipite de aripa stanga, 3 de cea dreapta , deci..o distributie a greutatii cum nu s-a putut pana acum, imaginati-va ce rezultat incredibil ar fi pentru competitii... Sa nu mai vorbim ca teoretic, poti pune orice cinlindru unde vrei, la ce distanta vrei unul de celalalt...doar imaginati-va posibilitatile... Peste 10 ani vom avea cate un cilindru pe fiecare din cele patru roti motrice (vad ca se tinde cat mai mult pt. toate 4 motrice in viitor) ..:)) distributia egala a greutatii, emisii mici. Bine, ca statul ne va fura oricum, ne prostesc cu mediu cu vrajeala...dar nu vor deca sa suga bani, se discuta pe blat la nivel de UE ca o data cu tendinta asta de micsorare a cilindreei, sa se introduca taxarea pe cp si nu pe cmc ca pana acum, deci metode de a SUGE vor gasi, asta fac ei ...SUG... Pe de alta parte, eu fiind un iubitor de vechi bine facut, o sa regret V8-urile adevarate cand vom conduce eficient un motor de 0.5 litrii cu 6 turbo pe el si 50 de calculatoare care sa produca eventual pe foaie 300 de cp ...dar care se vor simti magari pe langa un 6.0 V8 :) .
02 mar 2014, 21:17
+3
2947 comentarii 2978 puncte
De acord cu tine ! Problema mai se pune, ca intre timp se intrece masura. OK. Motoarele vechi, unde nu-i nimic inuntru nu are ce sa se strice, dar hai sa ne gindim la consumul de combustibil si la poluare. Era dezastru cu ele. atunci darmite in ziua de azi unde pretul de carburant in ultimii 10 ani s-a inzecit. E OK daca se doresc motoare economice cu minim de noxe dar intre timp se intrece masura in mod grotesc, se aplica metode de care n-are nevoie nici *****, metode tehologice ce au un singur scop si asta este SA STOARCA BANI la intretinere si reparatii. Motoarele astea fantasmagonice nu mai pot fi intretinute cu costuri minime de catre posesor ci trebuie pt. fiecare nimic sa alergi in service si sa arunci sute de euro. Dau un exemplu numai simpla aprindere: inainte aveam pe motoare un distribuitor mecanic ce transmitea impulsul electric de la bobina de inductie printr-un rotor mecanic la bujii. Acum acest distribuitor mecanic a disparut complet avind un sistem electronic de puls si in loc de o bobina de inductie avem 4 sau 6 sau 8 dependent de numarul de cilindrii in capul bujiei. Acum pun intrebarea, ce palaria mea am cistigat ? Am inlocuit un sistem de aprindere de 50 de Lei cu unul de 500 Lei ca de facut, face acelasi lucru. (Na-tio mindro ca ti-am dres-o) Aceasi poveste si cu acest asa zis sistem nou de supape cu actuatoare pneumatice asistate electronic unde se elimina axul cu came si lantul / cureaua de distributie. Eliminam un sistem mecanic de 50 de lei si-l inlocuim cu unul de 500 Lei, asa ca chiestie ca sa ne aflam in treaba, sa zicem ca am reinventat roata si sa avem dece n-e da cu caramida-n piept. Acei 4 timpi (admisie - compresie - ardere - evacuare) al motorului OTTO a ramas lafel de 150 de ani. Cocotam pe motoare tota tîmpeniile posibile si imposibile în numele economiei de carburant si reducerea noxelor, facem cäcatul praf dar motorul în sine e ca acum 200 de ani. Ma mir ca nu pocnim de atîta desteptaciune
02 mar 2014, 23:29
+2
john17
91 comentarii 87 puncte
Dap, eu sunt fericit ca am scapat de sistemul de aprindere de 50 lei la care frecam platine si faceam slujbe sa porneasca la -10 grade - ca sa nu mai vorbesc de precizia curbei de avans si ale fineturi - si am trecut la unele de 500 sau 1000, nici nu stiu cat si nu cred ca o sa aflu curand, la >30 masini cu sisteme din astea scumpe pe care le-am avut nu s-a stricat decat o bobina de inductie!
02 mar 2014, 23:43
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu stiu ce masina ai avut dar eu cel putin n-am avut probleme din astea nici cu Dacia 1300 fabricata în 1976 darmite cu masini de productii mai recente. Daca tu esti fericit cu o colectie de bobine de inductie + electronica, e OK. Important ca tu esti fericit. Eu sînt fericit cu sistemul clasic unde un capac de distribuitor (chiar si transparent sau colorat de fite) ma costa 2,50 EURO ce ma tine 10 ani, o bobina de inductie care ma costa 15 EURO si ma tine tot 10 ani, bujii ce ma costa 3,50 EURO pe care le schimb odata la 5 ani facînd aceasi treaba ce faci tu cu masina ta, mergînd de la A la B iar daca vreau evolutie tehnica, îmi iau o hibrida unde am un motor de..... LASTUN sub capota ce-mi încarca bateriile si un motor electric ecivalent cu unul clasic de 300 CP unde mai pot si, alternativ, s-o las în priza peste noapte sa se încarce, si în nici un caz un motor de era vechie umflat în pene cu fite electronice. Chiestie de gusturi, pretentii si mentalitati.
03 mar 2014, 00:29
0
lexick
135 comentarii 203 puncte
Curios ca sunt de acord cu tine! Sa reamintim colegului nostru, care ne contrazice, dar a carui opinie o respectam, ca problemele sale cu acel distribuitor de dacia se datorau: 1. zgarcieniei romanului ce cumpara prostii facute de SRL si nu de uzina, pentru a economisi. 2. Prostului reglaj pe care toti deseptii priceputi il faceau Sa nu uitam pe de alta parte ca distribuitor simplu sa ii spunem, avea si mercedes, si audi si multeeee multee alte MASINI si curios ...de zeci de ani functioneaza perfect, cred ca nu ai vazut un distribuitor de volvo sau mercedes, sunt facute ca armura de la tanc pe langa cel de Dacia, ideea e ca nu numai dacia e masina. Unchiul meu are un Mercedes vechi...de tot, cu distribuitor de asta, nu a umblat in viata lui la motor, nici nu ar avea de ce, toate piesele sunt zdravene, bine facute si din otel forjat. Logic ca tehnologia a avansat, dar chiar cred ca ideea e sa ne tina si prin service, vedeti voi acum producatorul face calcul> el castiga pe o masina, pretul initial, piese investite, licente de service, licente la piese , etc..etc... deci per total isi scoate dublu suma, deci tu te duci si cumperi de ex un Renault Megane , dai sa spune, 18.000 de euro si de fapt producatorului in timp o sa ii livrezi peste 40.000 de euro . Daca continuau sa faca uzine indistructibile ce merg si in desert ca Mercedesurile clasice de ex, pai incepeau sa dea faliment.
03 mar 2014, 21:24
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Culmea ca distribuitorul meu de Dacia a fost reglat pe singurul banc care exista in Romania la momentul respectiv si nu are rost sa va povestesc cata munca s-a depus pentru a aduce curba de avans in parametri... BMW dupa 1980 cu platine cu cred ca mai gasesti, mai vechi cu delco inductiv + aprindere electronica da, si intr-adevar merg! Dar daca la voi conteaza doar sa fie ieftin nu am sa polemizez. Si mie imi plac masinile vechi (poza de profil e chiar masina mea, si cu mine la volan pe deasupra) insa de aici si pana a respinge orice solutie tehnica in afara de ce poate fi legat cu sarma si reparat pe marginea drumului e cale lunga!
03 mar 2014, 21:39
0
2947 comentarii 2978 puncte
La fosta mea Dacia din 76 pe care o aveam în RO, daca era nevoie de facut ceva, faceam eu si tot eu fac si în ziua de azi la TransAm ce are un V8 pe imjectie sub capota ca doar nu degeaba sînt electromecanic auto. Eu am spus si o repet. sînt 2 (DOUA) tipuri de inovatii / inventii în sectorul auto: 1 - Cele ce au rolul de a reduce consumul de carburant si noxe 2 - Cele ce au rol prioritar de a scutura clientul de bani dar nu ajuta cu mai nimic la economisirea de carburant si reducerea de noxe. Aprinderea ta superelectronica cu patru bobine de inductie se încadreaza la punctul 2 iar aberatia din articol si ea într-o oarecare masura.
03 mar 2014, 23:48
+1
2947 comentarii 2978 puncte
PS Ultima reglare la supape a avut loc acum 13 ani cînd am modificat motorul cînd am schimbat si axele cu came si în ceea ce priveste lantul de distributie, ala are acum 25 de ani, e originalul pus de GM în fabrica din Detroit si e ca nou chit ca masina are aproape jumate de milion DE MILE rulate (O mila = 1609,9 metri) cu acelasi motor (Matching numbers) asa ca nu vad pt. ce mi-ar trebui "blabla" hidropneumatic asistat electronic. Cam atît la tema ax cu came + supape.
04 mar 2014, 00:13
0
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
Total de acord.
04 mar 2014, 00:21
+2
2947 comentarii 2978 puncte
@ E I Cred ca ai cam înteles ceva gresit. Nu e vorba numai de ieftin ci de JUSTIFICARE. O modificare / îmbunatatire la un motor trebuie sa se justifice si nu numai sa fie acolo pusa ca sa aiba clientul pe ce da banii sau mai bine zis sa avem motiv pt. ce sa-l scuturam de bani. Treaba cu aberatiile nejustificate a ajuns la un moment dat asa extrem la unele masini, de trebuie demontat tot botul ca sa schimbi becul la far. Ti se pare normal asa ceva? Mie nu. Moda la masinile actuale merge în directia asistarii electronice integrale si crearea motoarelor de asa natura încît clientul sa nu mai poata interveni niciunde exceptînd blocul de sigurante de sub bord si asta nu mi se pare în ordine. Toata electronizarea asta fortata a motoarelor duce la sensibilizare excesiva si inutila si nu ajuta la nimic cînd e vorba de reducerea consumului si a noxelor, tema cu care SE LAUDA POLITICIENII PANICATI si tema de baza ca MOTIV cu care ne scutura de bani pe zi ce trece tot mai mult. Limitele sînt deja atinse. În nici 10 ani s-a ajuns de la normele EURO 1 la EURO 6. Pîna la EURO 2 sau cel mult 3, mai merge dar restul e pervers de aberant deoarece diferentele sînt derizorii dar costurile exorbitante. De idioteniile politice si taxe, nici nu mai vreau sa scriu ca numai ma indispun degeaba. daca ai ocazia, ia 6 masini, fiecare pe normele lor EURO.Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 si Euro 6 cu motorizari cît se poate de identice si fa-le testul de noxe ulterior compara rezultatele între ele si ai sa vezi pîna unde sînt diferente mari si unde începe aberatia si diferente neglijabile de mici. Totodata o sa si constati conform statisticilor de prin serviceuri ca acolo unde sînt diferente mici NEGLIJABILE între normele EURO, costurile de întretinere sînt EXORBITANTE si exact aici începe JEGMANEALA CLIENTULUI, punct ce ma deranjeaza pe mine personal cel mai mult deoarece toate chieltuielile si investitiile NU se justifica.
04 mar 2014, 01:12
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Poate nu stiati, dar Fiat are de cativa ani IN PRODUCTIA DE SERIE motoare fara arbore cu came de admisie! Se numesc Multiair si supapele de admisie sunt actionate hidraulic, cu posibilitatea de a modifica durata deschiderii. E drept ca elementele pompante sunt pe arborele cu came de evacuare, deci nu le-au eliminat complet. Avantajul e ca nu poate ramane deschisa supapa mai mult decat e actionat elementul respectiv, deci daca se defecteaza ceva fie supapa de admisie nu se mai deschide deloc, fie se deschide pe durata maxima, dar nu o loveste pistonul. E interesant de vazut daca solutia suedezilor, fara nici o sincronizare mecanica, va avea succes! cat despre dispunerea cilindrilor "aruncati" prin masina cum sugera cineva, e o mare aiureala! Si nu arborele cu came ii tine laolalta, ci ala cotit! Plus alte multe "maruntisuri".
02 mar 2014, 23:38
+3
ratcatalin16
152 comentarii 21 puncte
+1,in cazul unei defectiuni singura posibilitate e ca supapa sa ramana inchisa! sistemul e super ok,in sensul ca poti face o multime de setari dar nici chiar asa,sa arunci pistoanele unde vrei tu,cum zicea colegul de ma sus :)
04 mar 2014, 13:55
0
34 comentarii 27 puncte
Viitorul se petrece azi! Este sub ochii nostri! Nu inteleg de ce se vorbeste de tehnologie la viitor, cand evolueaza chiar in timp ce vorbim? De exemplu, incepand cu anul 2016, PSA va lansa in productie de serie motorul hibrid cu aer comprimat si benzina: http://www.descopera.ro/dnews/12151449-masina-care-merge-cu-aer-modelul-conceput-de-peugeot-citroen-va-intra-curand-in-productia-de-serie Sunt convins ca multi dintre voi ati citit deja despre asta, insa tehnologia asta s-a inventat "ieri", nu azi sau maine. Singura problema pe care ar trebui sa ne-o punem, este daca ne vom permite aceste tehnologii. Tehnologiile inventate atat de Koenigsegg cat si de PSA, plus cele de care inca nu am auzit, au cativa ani de cercetari si teste in spate, iar marii producatori nu se arunca in afirmatii pana nu au niste rezultate sigure, bugete, preturi, termene. Mai pe scurt, cifre.
04 mar 2014, 15:27
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Treaba asta confirma spusele mele. Sîntem în 2014. Daca asta vine PESTE 2 ANI, ce va fi peste 10 ani si noi ne agitam aici dînd cu presupusu, frecînd la rece motoare care au de 150 de ani acelasi principiu :-) Oricum, sistemele astea de hibride la început vor fi scumpe asa cum e totul ce e nou ulterior ai sa gasesti tehnologia si pe Dacia pt. PEANUTS LOW COST. Ca dovada, hai sa scormonim putin în trecut si sa ne gîndim, ce preturi avea TOYOTA PRIUS cînd a aparut prima data si ce preturi sînt acum. Sa nu mai spun ca sînt si alte modele pe piata cu acelasi principiu si mult mai ieftine.
04 mar 2014, 15:40
+1
2 comentarii 3 puncte
Salut tuturor. In primul rand asi dori sa ii salut pe toti cei care au comentat pe acest articol si daca sunt pasionati de tehnologie sa mai citeasca si din carti nu din ce zic toti neavizatii( nu ca eu nu ași fi in multe domenii).Dar aceasta tehnologie exista si este foarte fiabila de foooarte multi ani pe motoare navale si inca exista si sunt perfecționate zi de zi.Consumul e unu exceptional de bun,chiar daca 300 de tone pe zi vi se pare mult, dar puterea dezvoltata este destul de mare. In mare ce au facut ei acolo nu e nimic nou, e chiar invechit daca lucrezi in anumite domenii sau ai habar de ceva noutati in domenii. Si totusi un articol excelent dar nu e descoperirea apei calde totusi, in principiu nu e departe de tehnologia vanos de la bmw sau mvitec de la mitsubishi(in timpului alocat schimbului de gaze) dar e adevarat ca oarecum e mai economic ca si consum.In opinia mea motorul cu aprindere e la sfarsitul vietii sale si acum incearca sa il resusciteze cu mici artificii, si motorul electric care are un randament exceptional de bun este viitorul cu mult mai putine parti mobile, dar singura problema tehnologica este acumulatorul care s-a descoperit dar brevetul a fost cumparat de cine nu trebuie. O zi buna va doresc
05 mar 2014, 14:07
+2
8 comentarii 3 puncte
De multi, multi ani se folosesc la motoare speciale arborii cu came transformati in ...supape !!! Sistemul asta este un mare BLUF ! Este foarte adevarat ca mereu se mai gasesc specialisti care nu au ce face si reinventeaza...roata ! Asa si cu cei din acest articol. Pentru ce imi trebuie "o durere de cap" cand deja motoarele tind spre miniaturizare si cresterea puterii cu ajutorul turbosuflantei ...scot un drac si pun un altul ? Parere sincera - ideea de a monta un arbore (sau doi) care are deja "montat" in el un rand sau doua de supape este simpla, eficienta, durabila, fara a necesita reglaje(sic !) si satisface si cerinta constructorului de a micsora din greutatea motorului ! Deci ?
06 mar 2014, 10:40
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »