Si dc ar trebui sa ne dea peste bot? Eu unul mi-as cumpara un ARO daca s-ar mai produce si as fi foarte mandru cu el oricat de "batranesc" ar arata (parerea unora care cred ca Jeep Cheroki 2014 arata super tare). O problema o constituie costul(din cate stiu,cel proiectat de studentii din Iasi ar ajunge la un pret de 15-20 mii de euro,iar pentru cei ce n-au un buget mare ar fi o problema,gen eu),roata de rezerva pozitionata in lateral-dreapta,in opinia mea,este originala ideea. Dar ce-a mai mare problema o constituie constructia,cei din Iasi ne avand o fabrica care sa produca in marime naturala un model.
In concluzie ,eu o consider o idee originala,de viitor,dar care nu este dorita de "cei de sus",deci fara sponsorizare de la stat.
daca le-ar amplasa pe capota sau pe grila acele aripi ar fi superbe, oricum masina merita (daca se fabrica) un kit extrem numit "hai sa ii spargem pe aia care ne-au spart"(cu jante de monstertruck si un diesel care sa ii afume dupa ce ii calca)
Degeaba exista pe hirtie daca nu exista in realitate si degeaba isi dau unii silinta daca Romania are un guvern compus din IDIOTI, INCAPABILI FOSTI SECURISTI COMUNISTI care distrug tot ce le sta in cale numai pt. a-si umple buzunarele !!!!
Citeste aici în portal "REPORTAJ: povestea nespusa a marcii ARO, fabrica de spagi si datorii colosale" si atunci ai sa sti la ce ma refer !
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/reportaj-povestea-nespusa-a-marcii-aro-fabrica-de-spagi-si-datorii-colosale-21772.html
Acum degeaba mai vin cîtiva întîrziati cu...... "desene si vise" !
Domnul Cyber, am citit toate comentariile tale, nimic de invatat si apreciat din ele, sunteti exemplu clar de ce nu merge nimic in romania, pentru ca spui numai nu, nu faceti nimic, stiti numai sa comentati, dovada ca aveti aproape 600 de comentarii.. Vreau sa va lamuresc ceva, designul nu e facut sa placa tuturor, targetul tinta sunt persoanele pana in 35 de ani, restul am vazut si pe multe forumuri, nu le plac schimbarile, aveti mentalitati diferite fara de cei tineri. Foarte pacat ca la varsta pe care o aveti stiti sa faceti numai atat. Si inca ceva, 3dmaxul nu e o joaca de copii asa cum sustineti, incercati sa umblati in el si veti vedea ca o sa va prindeti urechile.
Bineîntel ca comentez.
Ce alt ceva mai pot sa fac?
Vremurile mele.................. AU TRECUT !
Prin comentariile mele, încerc sa atrag atentia asupra anumitor probleme pe care le vad, probleme de care VOI TINERII va puteti ocupa, sa schimbati ceva ce nu am putut schimba noi BATRÎNII care am chinuit în zeci de ani de comunism.
Poate daca ai vedea România prin prisma neutrala a unei persoane care locuieste de aproape 25 de ani în alta tara (cum sînt eu) , îti garantez ca ai fi mai mult decît socat de nici nu ai mai avea cuvinte.
Am avut o pauza de 10 ani ce n-am fost în tara. Am fost într-un concediu în 2003. Mi-au picat multe prost la stomac. Dupa 10 ani, în 2013 am revenit într-un concediu pe care mi l-am petrecut îm mare parte în vestul româniei si crede-ma ca mi-a venit sa ma iau cu mîinile de cap la ce am putut sa vad, în ce hal au ajuns meleagurile natale, am vazut live RUINELE INDUSTRIALE, Statiuni turistice de munte si locuri de agrement parasite si multe altele.
DE CE OARE?
În ceea ce priveste design-ul, n-am spus ca trebuie sa placa turor la unison. Oamenii sînt diferiti deci si gusturile acestora. Pe mine personal m-a afectat ASEMANAREA ULUITOARE cu cele doua masini mentionate (Dodge si Ford) si nimic mai mult. Ca cineva încearca sa faca ceva, e bine si corect dar....... CU O RÎNDUNICA NU SE FACE PRIMAVARA !
Stimate coleg de forum, si eu sunt nemultumit de starea de lucruri din Romania! Mai ales pentru ca de 25 de ani am ales sa raman acasa! Am plecat si dintr-o fabrica care a fost inchisa partial si am ales calea de a incerca pe cont propriu, la scara mica. Zi de zi ma deplasez prin ce a mai ramas de tara asta pustiita de un razboi invizibil, in care agresorul a actionat din afara, prin tot felul de interpusi, indiferenta de ce culori sau doctrine invocau! Din pacate, nemultumirea noastra n-ar trebui sa se manifeste printr-o negare totala a orice! In conditiile in care, ca privat, fara "afaceri" cu statul, imi raman cam 20-30% de banii pentru care ma zbat, incerc sa educ un tanar, pe fiul meu de 25 de ani, si sa faca comparatii, fara tenta politica, intre cum erau lucrurile "inainte" si acum! Concluzia lui acum, om care lucreaza si a inceput a doua facultate, e ca mergem nicaieri!!! Speranta e in ei, in el, in cei care FAC ceva palpabil in tara asta, iar noi trebuie sa-i sustinem, nu sa-i timoram!!! Ei au puterea si curajul, noi ar trebui sa venim cu experienta! Altfel, dezastrul va fi total si iremediabil!
Iar despre asemanari?! Toate masinile seamana, mai mult sau mai putin!!! Tot ce era de inventat, s-a inventat! Acum e copy-paste! Dintr-o masina se fac trei! Trebuie sa dau exemple?! C1, Aygo, si Peugeot-ul imi scapa... Dintr-un Mitzubishi, au mai iesit inca un Peugeot si un Citroen, ca n-aveau si ei SUV, frate!!! Totul e de masa, piesele marcilor se fac in aceleasi fabrici ale producatorilor orizontali! Designerii migreaza de la o marca la alta... Din pacate, asta-i viata! Si piata! Avida dupa bani, superficiala... Sa fim sanatosi!!!
Mda..........................
Poate am cresit eu fiind influentat de nostalgie mi-am exprimat parerea ca atare avînd alte asteptari si am fost instant deranjat de... "copy/paste" de care ar fi trebuit sa tin cont.
Scuze !
A fost cumva ARO cumparat de catre DODGE si nu stiu ? :-) )))))
Printul asta e un fel de ghiveci între DODGE RAM si FORD STEPSIDE de prin 1959.
Asa sa arate ARO ? Hai sa fim seriosi.
Cred ca si-au scos fantezia la pensie si s-au trezit copiind de la alte marci!
Mai bine l-ar fi lasat pe Alexandru Maris sa faca conceptul ca el cel putin stie ce face.
A facut un print concept de Dacia 1300 de-ti pica falca nu alta:
http://www.4tuning.ro/concept-car/concept-dacia-1300-asa-arata-viitorul-marcii-romanesti-21142.html
Du diferenta ca Dacia are 90 % trasaturile vechii dacii R 12 si este identificabila ca retro style pe cînd ARO-ul e o INSPIRATIE de la altii si nu poate fi reidentificat în gen retro style cu ARO asa ca Dacia.
Daca-ti iau cabina unui Doge Ram o pun pe acelasi sasiu cu bena unui Stepside mai batrîn ca mine si niste roti Off Road, ai exact acest ARO.
Ca comparatie FORD STEPSIDE din 1959:
http://f100pickup.de/Ford_F100/Mein_PickUp_files/shapeimage_4.png
DODGE RAM :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Dodge-Ram-Rumble-Bee.jpg
Daca fac un concept print, OK, sa-l faca dar ori retro style ori ceva nou independent / identificabil ca ARO, un design de sine statator si nu 2 marci americane cumulate într-una
Inteleg ce spui, dar 'dacia' aia este un design abs. funny, in special din profil.
'Inspiratia' de la R12 este fortata si nu are de-aface cu restul, in special din profil.
Daca vrei o directie sport care poata fi aplicata pe R12 uitate la Alfa Romeo Alfetta GTV.
Si romanii au imprumutat de la Giugiaro pe 1310.
Conceptul 'pimp ma dacia' este ok in sectiuni, dar nu in intregime.
La Dacia comparativ cu ARO-ul asta, greselile sîn minime si ignorabile unde sînt necesare cîteva corecturi mici ca de ex. modificarea de la 4 la 2 usi si tragerea lor mai în spate.
cred ca daca calculam dimensiunile pt. a face una reala, ar functiona fara probleme si ar fi cam de dimensiunile BMW-ului i8.
Giurgiano, Pinninfarina, Bertone sînt...... dumnezeii designului automobilistic care au creat vise reale pe roti si 90% din masinile create de cînd au aparut acestia 3, bazeaza (sînt inspirate) pe lucrarile lor.
La ARO, greselile sînt prea grosolane si nu duce a ARO si e prea din topor.
Chiar ma gîndesc, poate n-ar strica ca 4tuning.ro sa lanseze campanii pt. astfel de proiecte de restilizare / reînviere a vechilor modele de masini românesti iar proiectele sa fie supuse la vot. Poate asa am avea pareri mai clare.
Cea mai proasta idee e amplasarea rotii de rezerva acolo. In afara de faptul ca usa soferului nu poate fi dreapta, ptr a putea fi deschisa, riscul de a te murdari de praf/noroi etc e f mare.
Iar farurile plasate in aripi mi se par aiurea tare, dpdv tehnic
Nu prea vad legatura cu numele Aro ...
Bravo Camarad,
Frumoasa initiativa, bravo echipei Camarad,
Poate farurile regandite si mutate de pe aripa, poate un pic mai suplu-IMS,
Motorizari se gasesc, transmisii la fel, cine stie, poate fac o masina buna si renuntam la produse asiatice.
O masina militara?Poate armata vrea sa se doteze cu ea.
Pe langa faptul ca Jeep se scrie cu doi de "e" si nu Jepp (o fi vreo marca chinezeasca ca Adidos)....farurile sunt groaznice , jantele cromate cu capace sunt foarte impractice pe off-road, roata de rezerva e un concept interesant. Intregul concept de semi - pick-up e misto. Dar tot n-as da jeep-ul pe iARO :)
Buna!!! Pentru cei care nu stiu, nu cunosc sau vb din plante, este ARO IMS a fost primul vehicul de teren asamblat în România postbelică de către ARO, produs între 1957 și 1975. Cum faci tunung la o masina din 2014 tot asa faci si la una din 1957, e un proiect frumos si cred ca ar trebui pus in practica...
Ai uitat însa un amanunt:
IMS este GAZ rusesc iar GAZ-ul rusesc bazeaza pe o licenta FORD iar dupa 1956 a primit un motor licentat dupa DODGE facut cadou de americani rusilor dupa al 2-lea razboi mondial asa ca, IMS / ARO are RADACINI AMERICANE si NU este un produs 100% românesc.
Daca nu ma crezi, citeste aici mai pe la mijlocul paginii dupa poze:
http://www.4tuning.ro/masini-tunate-din-romania/aro-m-461-c-masina-de-razboi-romaneasca-in-toata-splendoarea-11198.html
Dupa logica ta, toate masinile sunt nemțești, pentru ca motoarele sunt fie Otto, fie Diesel! Volvo, dotat odată cu motoare Renault, e franțuzesc, si la fel, Mercedesul care v-a fi dotat cu 1,5 dci-ul Renault... Uau!
Nu e logica mea ci logica ta pt. ca nu pricepi ce vreau sa spun chit ca sîntem de aceasi vîrsta.
Ma mir ca la vîrsta ta nu cunosti istoria pe care ai trait-o pe pielea ta.
În dealungul anilor au existat o serie de coproductii cu care sînt foarte de acord dar nu pot sa accept cînd cineva încearca sa se laude cu munca altuia si asta este cazul aici.
Asa cum Dacia 1300 / Logan / Sandero este creier frantuzesc montat sub licenta si ulterior în coproductie si NU este creier românesc, exact asa si IMS predecesorul lui ARO NU este creier românesc asa ca nu înteleg dece vesnic "românilor" le place sa se laude cu munca altuia ?
Singurele masini gîndite 100% cu creier românesc sînt MALAXA (prin anii 30 daca nu ma însel) si DACIA 500 LASTUN.
Pîna si camioanele românesti ca de ex. BUCEGI si SR sînt si astea de provenienta ruseasca care au radacini la CHEVROLET iar camioanele ROMAN sînt licente RABA de la unguri iar RABA este licenta MAN.
Ma mir ca la 52 de ani nu cunosti toate astea.
PS
Daca vîrsta de 52 de ani aratata în profilul tau e corecta, înseamna ca esti nascut în 1962 exact ca mine.
Gresesti in privinta Aro! In primul rand,modelul despre care vorbesti ca a fost luat de la americani este Gaz 64,detalii aici:http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-64 si nu are nicio legatura cu modelul Gaz 59,dupa care s-a facut Primul Aro (IMS 57).Aceasta denumire vine de la Intreprinderea Metalurgica de Stat si anul fabricatiei.Primul IMS care a fost construit dupa licenta Gaz, a fost construit din "ciocan"si dotat cu motoare sovietice.A iesit mai scurt cu 10 cm fata de Gaz.Apoi a suferit modificari.S-a renuntat la motoarele sovietice si s-a adaptat jumatate de motor de Carpati.Modificari la trenul de rulare,suspensie,parbriz,etc.In al doilea rand seria Aro 240,este de productie 100% romaneasca! In al treilea rand camioanele SR 101 sunt produse dupa licenta Zis 150,care sunt produse dupa International KR 11. SR Carpati,Bucegi sunt produse romanesti.Cabina a fost proiectata special pentru acest Camion la uzinele Chausson Plant din Franta.Motorul a fost un V8,dezvoltat pe baza unui motor Ford Y de 5025 cmc,140cp.A fost produs sub licenta SR si in Iugoslavia sub denumirea de Torpedo.In 1969 statul roman cumpara licenta MAN si nu Raba.In concluzie nu doar Malaxa si Lastunul sunt romanesti.Daca este sa o luam dupa logica ta,nici lastunul nu este romanesc 100% .Motorul Lastunului este jumatate de motor de Dacia,care este licenta Renault.Acum in loc sa ne bucuram ca acesti copii sunt interesati sa faca ceva,sa readuca la viata un brand cunoscut in toata lumea,mai cunoscut decat Gaz69,dupa care a fost construit,facem ce stie romanul mai bine.Carcotim!
Înseamna ca informatiile mele nu sînt 100% corecte si le-am corectat acum datorita informatiilor date de tine iar în ceea ce priveste lastunul, stiam ca are 50% din motorul unui OLTCIT (CITROEN AXEL) pe racire cu aer. În fine.
De carcotat nu carcotam si e OK daca cineva îsi da interesul sa reînvie un brand dar nu cu un design concept ce-mi arata 2 masini din doua ere diferite aduse pe piata de producatori americani care pot fi identificate la prima vedere, puse practic în mix una peste alta.
Asa ceva se numeste STRUTZ-O-CAMILA pe undeva comparabil cu acea DACIA NOVA cu bot de BMW sau alte aberatii de genul numite în jargon modern KIT-CAR.
Îm proiect ar fi trebuit sa se plece de la ARO-ul clasic ca baza dezvoltînd ideea pas cu pas asa cum au facut rusii cu GAZ scotînd GAZ 3120 KOMBAT:
http://www.jumy.de/suv/gaz/gaz-Kombat.jpg
http://www.gazklub.cz/kombat/2169_1.jpg
http://www.gazklub.cz/kombat/2169_3.jpg
PS
Referitor la camioanele ROMAN, pe vremurile dinainte de 1989 cînd înca se mai producea, un inginer ce lucra acolo mi-a spus sustinînd sus si tare ca licenta s-a cumparat de la RABA cu acordul MAN deoarece a fost MAI IEFTINA comparativ cu licenta directa de la MAN.
Daca informatiile tale sînt corecte înseamna ca inginerul a fost un bou.
În fine........................
Si RABA si Roman sunt facute dupa licenta MAN, deci ROMAN era fabricat sub licenta MAN nu RABA.
IMS = GAZ-ul rusesc.
ARO 244 = licenta LAND ROVER, comparati modele vechi de LAND ROVER si ARO 244 si veti avea surpriza ca sunt 99 % identice.
SAVIEM = FRANTA.
UTB si SEMNATOAREA (combina agricola) = FIATagri
DACIA = RENAULT
As fi curios sa stiu unde te-ai documentat! Primele IMS-uri au fost intradevar inspirate dupa GAZ-ul rusesc! Ulterior, au avut motoare 4L inspirate dupa V8-ul de pe autocamioanele Bucegi, care erau la origine Ford! Gama 240 a fost un proiect romanesc, fara legatura cu Land Rover, as vrea sa vad si eu modelele alea identice, ca eu nu mi le aduc aminte! La tractoare, singurul inspirat dupa FIAT a fost motorul cu trei cilindri, de pe gama de tractoare mici L445 si derivatele. Ai uitat sa spui de OLTCIT, ca e licenta CITROEN. Si mai usor cu egalurile, toate modelele luate cu licenta au fost variante similare, nu identice, cu modificari autohtone, mai reusite sau mai putin! Am avut Institut de Motoare Termice, era Turbomecanica, acum avem market-uri si mall-uri in schimbul lor! Investitii "strategice" pentru scos banii din tara afara, de la salariati, someri, pensionari, patroni, fara discriminare... Cand s-or hotari francezii ca e prea scump sa produca la Mioveni, mai punem de niste market-uri care afara sunt falimentare sau in insolventa... ;)
Felicitari pentru idee si concept! Nu inteleg insa de ce i se tot spune vechiului ARO, SUV?! Atat M461 (mai ales...), cat si gama 240 au fost off-road-ere, putand sa intre in teren accidentat in varianta de fabrica, fara nici un fel de pregatiri suplimentare! S-au folosit de armata, in agricultura, constructii... N-aveau dotari de confort, dar erau doar cai de povara, nu masini de fitze!
SUV-urile sunt doar niste masini de oras si autostrada, cu alura de off-road si cu capabilitati de 30%, in schimb pline de gadget-uri, cum da bine la snobi...
Ar fi interesant de vazut prototipul, sper sa se ajunga la acest nivel! La productie, intr-o tara in care nimeni nu da doi bani pe productie, imi e frica sa indraznesc sa gandesc... Se intampla, totusi, minuni! Poate asistam si noi la una?!
ARO...intradevar nu a fost conceput pt fitze, ci a fost facut pt a se trage de el, si sa reziste , exact cum au engelzi Land Rover Defender...eu conduc un Defender fabricat in 2007, aici in Anglia si credeti-ma nu are pic de confort, dar stiu ca pot sa merg cu el pe oriunde fara sa ma inpotmolesc...pentru asta esdte si conceputa masina. este foarte simplista, practica si foarte rezistenta...am tras de ea de numa si credeti-ma refuza sa se strice ceva la ea :) Sper ca in viitor sa reinceapa productia de ARO pt ca va avea un succes enorm. Doamne ajuta!
Rușine!!!! O echipă profestionistă nu este capababil să proiecteze ceva ca lumea? Ce se mai învață la universități? Un chinez are mai multă imaginație decât echipa asta. Apreciez ideea și entuziasmul, dar nu cred că cineva și-ar cumpara o astfel de mașină. Eventual dacă ar costa mai puțin de 2000 euro. Eu pot să proiectez o mașină mult mai interesantă.
N-as lua-o nici gratis !
PS
Cred ca daca ARO s-ar reînvia în forma lui clasica asa cum au vrut sa faca cei ce credeau în CROSSLANDER dar cu dotari tehnice si confort al unei masini moderne din ziua de azi, ar avea succes pe piata fara probleme si am fi scutiti de aberatii cad / photoshop ca cele de genul prezentate mai sus.
Uimeşte-ne ! Dar nu o mazgaleala pe PC, adu-o la stadiul de prototip de strada! Abia astept, ca m-am saturat de analisti, consilieri si cîrcotaşi! D-aia si dam inainte...
Farurile sunt cam expuse in pozitia in care sunt. Tinand cont ca este destinat pentru off-road, unele detalii trebuie regandite. In fine, nu comentez mai mult. Astept sa vad rezultatul.
Sa stiti ca baietii astia nu se joaca. Fac treaba serioasa ;) Am fost vara trecuta prin Iasi si am trecut pe langa Facultatea de mecanica unde am intalnit o frumoasa masina (cea din link) facuta tot de ei si pe usa facultatii era un afis cu iAro . Atunci era ca o mica idee.
http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/dvdt-roadster-romanesc-facut-la-iasi-4613745/galerie-foto
Urata cu draci ! Proiect aiurea ( usa de la sofer cum se mai deschide daca pe ea sta roata de rezerva ? ) si desenat oribil ! Parca a fost un concurs de desene la gradinita ...