@ maverick1508
Tati scuza-ma dar tu gîndesti înainte de a scrie? :-))))
BMW 850 s-a fabricat UN AN DE ZILE din 05.1989 pîna în 05.1990 si LAGUNA COUPE cînd palaria mea a aparut pe piata? Haaaa ????
Renault Laguna Coupé (2008–2012)
Deci abea DUPA 18 ANI a aparut tehnica BMW pe Laguna al tau unde cu siguranta ai sa susti ca are TEHNICA MODERNA !!! :-))))))
Da !!! Tehnica MODERNA VECHIE DE 18 ANI copiata de pe BMW.
Mamaaaa da ce masini moderne produce Renault.
HEY !!! YOU MADE MY DAY !!!! Ma cac pe mine de rîs !!!!
MORALA:
REVOLUTIILE TEHNOLOGICE scoase pe piata de BMW se aplica CU APROAPE 20 DE ANI MAI TÎRZIU pe masinile altor producatori CARE SUSTIN ca construiesc masini moderne !!!!
(Bag pu** în ele de VECHITURI MODERNE :-) )))) )
Nu conteaza !
Am vrut sa scot în evidenta CE JEGURI produce defapt RENAULT, JEGURI cu tehnica învechita, departe de afi moderne asa cum sustine Renault.
(Asta e valabil si pt. REBOTEZATELE - DACIA :-) ))) )
IRONIA LOGICII ! :
Vrei masina CU ADEVARAT MODERNA pt. anii 2014 cumparati un BMW 850 din 1990 si daca vrei sa ai THE ULTIMATE în domeniul tehnic, cumpara-ti urmasul i8. Lasa-te de RENAULT / DACIA ca-i varza :-) )))))
Eu zic asa , fara sa te superi , dar pt mine THE ULTIMATE in zilele astea si nici i8 ( stiu ca nu's din aceeasi categorie ) nici nimic , nu se compara cu S-Class-ul ....tehnologie , design interior - exterior ...totu este superb ...daca vine si ceva AMG sau Brabus e cel putin perfect !
Nu stiu dar hai sa diferentiem:
Pt. mine o masina DIN TABLA NORMALA cu un motor în 4 timpi clasic nu e "The Ultimate" în veci indiferent de cine e facuta.
Cînd am spus "The Ultimate" m-am referit la stilul de constructie INOVATIV cu carlinga tip COCON DE SIGURANTA, 70% FIBRA DE CARBON + 30% ALUMINIU + tehnologie hibrida + costuri reduse de întretinere + ELIMINAREA TOTALA a oxidarii numita RUGINA fara tratari speciale a tablei clasice.
Astea fiind numai punctele principale ca orientare statistica.
Nu m-am referit la design, nici la confort si nici la borduri digitale blink-blink sau alte ghimic-uri de fite.
Astea sînt chiestie de gust si difera de la om la om.
@MrCyberCSX nu te aprinde asa pentru ca sistemul 4 wheel steering nu e original BMW si nici nu a fost folosit de BMW pentru prima data.
Prima si prima data pentru o masina de strada (nu monster truck sau alte nebunii) a fost folosit de Honda pe modelul Prelude, generatia a 2-a incepand cu anul 1987 si pana la ultima generatie in 2001. Bineinteles ca era ca optiune, nu toate masinile fiind dotate cu asa ceva.
Al doilea producator care a folosit sistemul, logic ca a fost tot un japonez, anume Mazda pe modelul MX6 in anul 1988.
Ai sarit repede cu gura pe maverick de parca ar fi spus ceva gresit. El doar a enumerat ce masini folosesc sistemul, nu a zis ca Renault ar fi fost primul si ca e mai bun decat BMW, cum reiese din comm-ul tau.
Ma amuz cand citesc comentarii pe aici. Pentru unii o marca inseamna tot. Nu va mai uitati in stanga-dreapta sa vedeti ca de fapt si BMW a "imprumutat" sisteme de pe la altii mai dezghetati.
Cred ca m-ai înteles gresit !
Am sarit asa în sus deoarece am vrut sa scot astfel în evidenta ca RENAULT ce sustine sus si tare ca face masini moderne, foloseste o tehnica vechie fumata de BMW acum 25 de ani exact asa cum Opel si altii se lauda cu farurile directionale ce se miscau odata cu directia preluate de la CITROEN ce le avea acum 50 de ani :-) )))
N-am nimic cu maverick si nici cu BMW.
Nu apartin de categoria fanaticilor BMW dar stiu sa apreciez si sa diferentiez între evolutii tehnologice si copiere / preluare.
E si foarte OK daca firmele preiau tehnologia una de la cealalta dar cel putin cei ce preia, sa nu-si mai dea cu caramida-n piept ca "vezi doamne" ce grozavie or facut ei, laudîndu-se cu munca altuia asa cum are Renault prostul obicei.
În ceea ce priveste BMW 850 CSI, istoria lui, s-a derulat sub ochii mei. Am venit în Germania la un an dupa ce a aparut pe piata, timp în care unii dintre voi nici nu ati fost nascuti sau erati eventual la gradinita.
L-am LIVE vazut nou în magazinele auto, am avut ocazii destule si nu una sa-l conduc chiar si versiunea decapotabila si ca sa fiu sincer........ cînd vad ca se trezeste careva sa compare într-o oarecare masura bijuteria asta cu un jeg de Laguna, zau ca mi se face greata. :-) )))
E ca si cînd ar încerca careva sa caute puncte comune între Bugatti Veyron si Dacia 500 Lastun :-) ))))
Nici nu ar avea cum , nu cred ca pot scoate ceva mai superb decat acest seria 8 de atunci ...din acei ani ....pt ca a fost apogeul lor in tot ce au pus pe masina , desigur ar avea si acum ce sa puna pe un model de serie 8 nou , dar nu va fi niciodata ca acesta , ca si aspect ca si ...tot ...e genul de masina facuta odata si atat...cum ar arata un Ferrari F40 , dar modern ...gen versiunea noua .....
Pe vremea cînd a iesit masina asta pe piata, cred ca erai înca în fasa !
Exact asa cum acum se face misto de i8, asa se facea atunci misto de ea deoarece nimeni n-a înteles-o. Masina asta a fost mult mai avansata tehnologic fata de momentul cînd a iesit pe piata. Pt. acele vremuri era o revolutie tehnologica asa cum urmasul ei i8 este acum. Peste 20 - 30 de ani tot asa cum vorbiti acum de asta, veti vorbi de i8.
O masina ca sa poti s-o întelegi, trebuie s-o simti.
Nu impartim aceeasi parere , daca tu adori i8 nu inseamna ca este vai cea mai cea...nu compara i8 cu asta...nu e urmasul a nimic i8 .... motorul de pe 850 si design-ul chiar si dupa atatia ani sunt extraordinare si as alege oricand 850 fata de i8 chiar daca i8 este super tehnologie si atat de nou si atat de grozav....cand va accelera 850 si se va auzi superb ...i8 se va chinui sa scoata sunete false prin difuzoare...da stiu consuma putin ....dar daca ar fi dupa asta ...am circula toti cu Polo Blue Motion ...ce sa fac sunt mai inapoiat ....nu le am cu tehnologiile astea si massinile hybride...si alte chestii de genul....prefer mai degraba un Charger vechi decat chestiile de acum ...
Cred ca nu mai trebuie sa-ti amintesc ce ador eu .-)
Eu nu ador i8 ci V8 cu toate ca pe viitor voi conduce si i8 nu numai V8.
Am vrut doar sa arat ca se repeta istoria.
stiti care e treaba? nimei dintre cei care-si permit jucarii de genul asta nu o sa stea sa-l asculte pe dealer despre cum a fost conceputa, ca a fost testata pe un aparat hidraulic care e capabil sa replice o tura pe nus' ce circuit, ca sa defineasca o setare pt suspensie... si alte chestii... masinile astea sunt cumparate de cei cu bani, ca sa arate ca au bani, dak le placea, o cumparau, nu ii interesa ca e "prea avansata" asta e o scuza penibila inventata fie de bmw, fie de iubitorii marcii... prea avansate pt vremea lor sunt s-urile, si chiar nu imi aduc aminte sa fi avut problemele astea la vanzari, dc, pt ca posteaza in fata lumii statutul social al detinatorului. (punct)
Da ! Motivele DE CE îsi cumpara cineva o masina sînt la fel de difersificate cum sînt si cele 7 miliarde de suflete ce traiesc pe planeta asta dar asta e de regula irelevant deoarece "nu ne putem caca în gustul omului".
Eu cînd am scris ce am scris am mers pe considerentul ca sîntem cît de cît cunoscatori în domeniu, putem realiza JUMP-urile evolutiei tehnologice în domeniul auto la diferite marci si sa purtam niste conversatii ca atare si nu sa ne batem capul cine ce cumpara si de ce, de banii pe care-i dispune sau de statutul social detinut.
PS
La capitolul statut social, pot sa-ti arat multimilionar ce umbla zi de zi cu Trabant 601 si paralel pot sa-ti arat coate goale care face datorii la banca pe 30 de ani pt. un Maserati ca sa-l vada vecinii :-)
La tema asta se pot scrie romane si tot nu ajungem la nici un rezultat :-)
de acord cu ps-ul tau, dar regula e aplica la marea majoritate.
ideea era ca cine isi cumpara aceste masini, le cumpar pt ca are si isi permite, nu pt ca... detalii de productie...
astea le stim noi si inca o mna de detinatori... si gata.
Pai eu ce am zis?
Ca sa fiu sincer, pe mine la o masina ma intereseaza doar sectorul tehnic, ce idei inovative se aplica, costurile de întretinere, fiabilitatea, rezistenta în timp, tratarile anticorozive si nu ma intereseaza de ce zice vecinu, piti sau naiba mai stie cine si asta aplic si în discutiile pe care le port cu oanenii din jurul meu sau cînd cumpar ceva.
Asta ca esti fan Mercedes iar în ceea ce priveste V8-ul din mercedes, egal ce fac nemtii în veci nu va avea sound-ul unui "american muscle", THE ORIGINAL, ceea ce caut eu de regula.
Totusi, asta nu ma împiedica sa apreciez si alte marci, chiar si Mercedes dupa caz.
tu ai auzit cum suna masina mea? cu silentiatoare originale mercedes? pe care am sa le scot si o s le pun inapoi pe cele brabus... ai auzit motoarele 5,5 kompressor sau aspirat, sa nu mai zi din slr, 6.2, cele noi acum, suna mai bine decat majoritatea motoarelor... parerea mea, si stii doar ca nu imi place doar pt ca scrie mercedes pe el, motivele sunt multe, ca imi plac si v8-urile audi, americare, bm, v8 in general
Intradevar, este parerea ta. Enumerami cateva trasaturi ale masinii care te face sa o consideri de "neinteles" si care te face sa o idolatrizezi.
Probabil te-a impresionat "puterea motorului".
AI CONDUS vreodata un BMW 850 sa vezi cum se comporta si ce ofera de te agiti atît?
Masina asta are PERSONALITATE, ARE CARACTER si nu e lighian de nu sti daca vine sau se duce cum sînt altele mii de masini.
Nu mai vorbesc de potentialul ei de reidentificare în dealungul deceniilor. Nu mai spun de cresterea valorica în timp ca un 850 RESTAURAT costa în ziua de azi mai mult ca unul nou !
Au trecut 24 de ani de cînd s-a încheiat productia lui 850 si sînt mii de oameni ce se identifica cu ea, o iubesc si o adora pt ca are caracter. Hai sa vedem peste 24 de ani daca îsi mai aduce careva aminte de JEGURILE DISCOUNT - COJI DE NUCA pe care le lauda unii pe aici ca sînt asa grozave. :-) )))
Nu o idolatrizez, doar ca imi plac masinile vechi, muscle car-urile, cele din gama Volkswagen, Mercedes, BMW si lista poate continua. Sunt masini vechi care valoreaza mult mai mult ca cele noi performante si cu 100 de stele de la Euro Ncap.
"Automobilul, un Ferrari 250 GTO, din 1963, a fost vandut intr-o tranzactie privata pentru 52 de milioane de dolari, devenind cea mai scumpa masina din lume".
Cu banii astia imi cumpar majoritatea dintre supercarurile actuale. Dar placerea de a conduce un model din 63 e de nepretuit. Majoritatea vad 500 km/h in bord si sunt ceva de genu omfg, omfg, in schimb, mie imi face plancere cand conduc un model vechi, old school.
Imi aduc aminte si acum ... copil fiind ... cumparam regulat revista Auto Mondial. Intruna din editii a aparut un titlu mare "A opta minune" si articolul dezvaluia aparitia acestui model de BMW. Imi aduc si acum aminte, la mijlocul revistei era un poster mare, cu masinaasezata inclinat, de culoare alba si cu farurile deschise. Pentru vremea aceea era ceva wow aparitia acestui model pe piata. Intradevar o legenda.
BMW a decazut mult ca design exterior noiile modele nu au nici o personalitate numai arata asa bine ca pe vremea in care a iesit masina asta si alte BMW-uri pe vremea aceea cand scotea BMW ceva era cu adevarat deosebit fata de celelate marci acum BMW a devenit un mare rahat in ziua de azi masinile scoase de ei numai ies cu nimic in evidenta sunt urate si arata toate la fel , La Mercedes e tocmai invers au evoluat mult , scot adevarate bijuterii diferite una de alta , la design auto Mercedes e la mii de km inaintea lui BMW poti face clar diferenta intre clase la mercedes nu ca la BMW .
La Mercedes acum poti face diferenta clar intre clase ? :))
Cum vine asta, te-ai uitat putin la noul S-class si C-class ? :)) Inafara de dimensiuni, ce mai au diferit ?
da, aici ai dreptate, le-am vazut pe strada si sunt identice, eu mare fan mercedes, nu am reusit sa le deosebesc pt cateva momente...
dar, sa nu uitam ca avem restul claselor care se deosebesc si sa-i dau dreptate si celui de mai sus, calitatea si rafinamentul mercedes... zi-mi tu o alta marca care il egaleaza, nu sa-l depaseasca, si nu ma lua cu rolls royce :))
Singurul model BMW care imi place ...cel putin din punct de vedere al designului. Restul modelelor...... nu mai zic nimic ca iar sar obsedatii BMW ca arsi :D
Parerea mea este (favoritii mei) ca cele mai frumoase BMW-uri sînt:
BMW Bertone Spicup Concept:
http://www.bmwnews.it/wp-content/uploads/2011/10/06bertone-spicup-1317735864.jpg
BMW M1 :
http://uhrforum.de/attachments/843550d1399624725-der-traum-auto-tread-57_906.jpg
BMW Z 1 cu usile culisante:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/BMWZ1.jpg
BMW 850 CSI :
http://www.liferoadmech.com/images/bmw-r-850-series-8.jpg
si actualul BMW i8 :
http://www.wired.com/wp-content/uploads/2014/05/088_BMW_i8-new.jpg
voi vreti sa continue seria 8 ? fiti seriosi ma ..sper sa NU o continue ..motivu ? nu si-ar da interes ...nu vedeti ca apar si rahaturi precum ..x1/x3/x4 seria 4 ..sunt niste rahaturi de masini si pe langa asta uitati-va la toata gama bmw din 2013 - 2014 in interior si veti vedea acelasi interior obosit pe toate masinile incepand de la seria 1 pana la Z ...
850-ul este singurul cu faruri escamotabile.
Era o moda pe vremea aceea.
În ziua de azi, nu cred ca se mai produce nici unde asa ceva si asta este unul din puncte care îl face asa deosebit. Nu mai vorbesc de motorizare.
motorizarile... cam slabe, dak il compar cu cl-ul rival, aceasi dimesiune (sau varianta de 5400 care da doar vreo 20 de nm in plus) dar cu 4 cilindri in plus, si scoate mai putin decat 5000-ul v8 de la mercedes.... chiar c vreo 25 de cai...
nu am inteles din ce motiv, pt ca motorul din mclaren f1, este bazat pe asta si scoate dublu si inca putin...
asta chiar nu reusesc s-o inteleg...
Motivul este CLIENTELA AMERICANA unde exista un speed limit si alte conceptii idealiste ale clientului.
850-ul a fost scos prioritar pt. piata SUA si ulterior restul lumii.
Motorul de 12 cilindrii avea pe vremea aceea NUMAI 299 CP si asta pt. piata SUA. Pt. un supliment de pret de 6000 EURO se putea primi un motor cu 12 cilindri si 380 CP. chiar si asa e extrem de putin pt. un V 12 vazut din zilele noastre cu pretentiile anului 2014.
Variantele CSI a lui 850 cu motor de 380 CP s-au construit NUMAI 1510 bucati iar versiunile ALPINA practic aproape ca se pot numara pe degete.
Deci, o masina EXTREM DE RARA !!!!
Ma bucur cand vad si tineri care apreciaza calitatea,calitatea nu inseamna neaaparat ultimul model auto.Bravo nepotilor,mult respect din partea unui om trecut de 50 de ani.
Sînt însa si multe masini de pe vremea noastra care sînt date uitarii sau luate în bataie de joc, masini ce au facut istorie în felul lor la fel ca acest BMW, unul din putinele apreciate dupa atîtia ani.