Nu vreau sa te debusolez.....dar fizic e imposibil sa ramana consumul neschimbat......e ca si cum ai alerga si dupa o perioada te pun sa dai in acelasi timp si din brate.........consumul de energie/calorii creste dar nu semnificativ........asta spune si in articol.
M-am cam grabit sa trag concluzii . Nu creste consumul pentru ca de cele mai multe ori circul cu AC-ul pe modul ECO , care necesita mai putine resurse , iar daca creste consumul , acesta creste nesemnificativ , cu vreo 0.2-0.3 l/100km . La fosta masina , pe CB aparea consumul instant si la stationare , si cand cuplam AC-ul crestea consumul cu 0.5-0-6 l/h , iar media calatoriei crestea cu pana la 1l/100km . Deci , ce am vrut sa zic eu dar exprimarea nu a fost dintre cele mai bune , e ca diferenta mare atunci cand se pornste AC se vede la puterea motorului si foarte putin la consum .
AC pe mod ECO "*"( doar o steluta ) e destul de rece , crede-ma , daca la 30 de grade afara , dupa ce am pornit pe mod ECO ,a trebuit sa iau un tricou pe mine ca imi era prea rece , atunci cu siguranta e AC , iar modul normal , cu doua stelute "**" e mult mai rece , plus ca puterea motorului scade si mai mult . Sigur , masina mea e veche , masinile mai noi au tot felul de moduri ECO , la care e posibil sa functioneze dupa cum ai spus tu .
Deci 3 persoane stiu mai bine decat mine ce am eu in masina . Sau cum se justifica minusurile alea ? Mor de curiozitate sa aflu de ce da lumea minus , poate vreunu din viteji se si arata sa argumenteze minusul , ca nu ii mananca nimeni .
Lumea iti da minus pentru ca tu gresesti ; este valabil ce a spus colegul mai sus ; la toate masinile cu CLIMA ai buton AC sau ECO pe climatronic; daca activezi functia ECO, opresti compresorul, si practic iti functioneaza doar ventilatia ;
Pai daca imi functioneaza doar ventilatia , nu ar trebui sa vina aer cald ? Cand afara sunt 30+ grade e imposibil doar ventilatorul sa bage aer rece si sa scada din puterea motorului . Si la modul normal , 2 stelute "**" , adica non ECO , aerul e si mai rece , puterea motorului si mai "secata"ca sa faca fata la temperaturi si mai mari de afara . Deja de 2 ori am repetat clar , ce am eu in masina , si vrei sa zici ca voi inca nu ati inteles? BGD_b92 , tu si colegul de mai sus ati intrat in fiecare masina sa vedeti cum e clima ? Orium , imi place sa cred ca va prefaceti ca nu intelegeti , si de fapt aveti mai multe materie cenusie .
Nu inteleg ce mit e asta, pentru ca se stie si e logic ca masina sa consume mai mult cu aerul conditionat pornit. Compresorul aerului conditionat foloseste o parte (mica) din puterea motorului pentru a functiona, si astfel mai exista un consumator care functioneaza pe baza motorului, in urma caruia , in mod normal, consumul creste.
Puterea folosita de AC nu este chiar mica. Cei 1-2000W (2-3 cai) putere folositi inseamna procentual destul de mult avand in vedere ca masina foloseste destul de putin din puterea maxima pentru a se deplasa (probabil 15-20 cai).
Probabil ca pentru cei care merg foarte sportiv diferenta nu este asa de mare. Deci daca vreti ca AC-ul sa nu conteze la consum conduceti sportiv :).
"Cine spune ca pe autostrada, la viteze de peste 130 km/h, automobilul consuma mai putin ca in oras, greseste cu desavarsire."- Audi A8 2.5 tdi cutie automata, oras-14l/100km, autostrada 130-140km/h cu pilot automat 7,1l/100km. Acu, ori cred ceea ce zice articolul, ori cred ceea ce vad la pompa...
articolul se refera la motoare mici,1.2;1.4, care pe autostrada,la 130-140 kmh depasesc 4000 rpm.Astfel obtii in oras un consum de 7 sau 8 litrii dar pe autostrada consumul poate sa ajunga si la 10l.In cazult tau,motorul nu se forteaza sa se mentina la acea viteza. La 130,140 kmh motorul are 2000 de turatii sau mai putin?
Eu am 1.4/103 cp. La 110 consuma 5.9, la 130 am 6.4. Facut plin/plin , numai autostrada, de mai multe ori ( in afara, ca noi nu avem autostrazi sa termini 1 rezervor ).
Probabil cel care a scris articolul megea cu a 4-a la 130 si motor de 1.4, de asta consuma 10.
pai dak nici macar atata lucru nu poti intelege, ce plm cauti aici? pe forumul asta se SCRIE, nu se nareaza, exerseaza citirea, e benefica in combaterea prostiei.
acum, parca ii apreciez ceva mai mult pe cei doi idioti care au dat minus, macara ei au inteles ce am scris...
sunteti varza...
p.s dak e al tau 3000gt-ul ala, sa-l stapanesti sanatos, dar ai putea sa-l tunezi cu ceva de genul "text la prima vedere" sau "citirea CURsiva a limbii materne"
cum sa depaseasca 4000 rotatii pe minut la 130 km/h ? :))) cutiile de viteze sunt si ele facute cu cap... majoritatea masinilor la 120 km/h nici nu ajung la 3000 rpm! :)) la 130 in cel mai rau caz...da 4000 e iesit din comun...iei logan 1.4 sau 1.5 si il tii toata autostrada bucuresti slobozia in 4000 rpm ii scade viata motorului cacalau! chiar daca e 1.2 diesel si merge cu papura tot trebuie sa indeplineasca conditia asta... mai ales ca motor diesel sa l tii in 4000 cand el puterea maxima o atinge in 4500(indiferent de marca/model daca e diesel in 4500 atinge puterea maxima, chiar si pe dyno daca l pui cei peste 4500 o sa ti scada din putere si dublezi uzura) in cateva luni daca ai noroc sa te tina atat dar mai mult de 1 luna nu ii dau sigur o sa ti faca probleme....! Asa ca ar fi exagerat sa tii constant un motor de 1.2-1.4 in 4000 turatii constant!
La viteze mai mici de 50 consuma mai mult aerul, la viteze mai mari consumi mai mult cu geamul deschis. Dar nu se compara confortul termic pe care ti-l da aerul conditionat cu nici un geam deschis.
Dupa ce am terminat de citit fraza in care spune ca la 130 consum mai mult decat in oras....am renuntat sa mai citesc restul articolului.Motivatia:La 138 pusa pe pilot masina mea consuma 6,5-6,8% iar in oras consumul este intre 8 si 9%.Automat afirmatia mi se pare ridicola,nesustenabila si-n contradictoriu cu consumul meu.Nu stiu pe ce supozitii calculeaza acesti redactori dar nu au dreptate (la aceasta afirmatie),,greseste cu desavarsire
P.S. Motorizarea :1,9TDI 6 Vit 180 CP
La Astra H 1.3 CDTI era o diferenta enorma intre climatronic on sau off, de la lipsa de putere, faptul ca accelera mult mai greu si pur si simplu altfel trebuie condus, mai ales la plecari de pe loc unde trebuia sa o turezi de o lua naiba sa plece.
Cat de consum crestea considerabil, cel putin 1 litru in plus pe /100, daca nu 2 din cauza ca mai pierdeai la plecari de pe loc.
Dau vina pe cc-ul mic pe o masina asa mare si grea ca si Astra, o idee proasta, mai bine mai putina putere dar cu capacitate mai care altfel tragi de motor sa te poti bucura de optiuni
Focus mk1 1.6 benzina, creste consumul cu aproximativ 1 L in oras (~10.5) si 0.5 (~7) afara, asta in mers lejer. Intradevar am reusit consum de 4.9 L/100 mers pana in 80km/h. Consum cel mai bun se obtine in cea mai mare treapta de viteza la viteza cea mai mica.... asta in limita bunului simt.
Octavia 2 fl combi 1.6 tdi consum oras maxim 7,5 fara aer cu aer 9-10% im afara orasului maxim 6% cu sau fara aer. 400 km din care jumate facuti pe a1(130km/h) 5.7% cu 5 persoane si ac pornit. La drum lung ac ni se simte la consum. Poate 0.2-0.3 daca fact multe depasiri.
Ce de teorii pe aici cand se observa atat de simplu cand dai drumul la aer conditionat creste consumul instant afisat in bord de regula de la 0.7 stand pe loc la mine la 1.3-1.4 Nu trebuie sa fii vreun filozof sa-ti dai seama
Mit sau realitate ... cand te frig mainile pe volan si fundu pe scaun, nu mai ti cont de consum ... pornesti aerul conditionat si te simti mai bine. De ce mi-as cumpara masina dotata cu aer conditionat daca il tin oprit fiindca consuma?
La motorul meu V6 de 3.0L A/C nici nu face diferenta in consum. In schimb, nu exista comparatie in ceea ce priveste confortul cand aerul in habitaclu are o temperatura agreabila... mai ales in caldurile din Houston unde conduc zi de zi.
Inca ceva: majoritatea motoarelor sunt concepute sa aibe un consum optim la o viteza de croaziera (deci, constanta) cuprinsa intre 80 si 120 km/h.
Cand inca eram in Romania, conduceam un Renault Clio sport din '93, cu motor de doar 1.4L si 80CP, la care consumul era de cca 5.5L exraurban. Viteza mea de croaziera a forst mereu in jurul a 110km/h... condus prin toata tara in lung si in lat, iar in localitate undeva la 7-7.5L, uneori si 8L, depinde de circumstante (trafic, semafoare, pietoni, etc.).
Pe A1 am mers cu 160km/h cap coada iar consumul a crescut la aproape 7L%, de la obisnuitul 5.5L. Si totusi, nu renunt la A/C nici sa ma bati. Aici e vital in acelasi fel precum e o sticla cu apa rece bauta intr-un moment de sete teribila.
Eu nu stiu cine face astfel de articole...insa este putin afon...si nu gandeste ceea ce scrie ; masinile ( chiar si cele cu motoare mici gen 1.2 / 1.4 / 1.6 )au un consum de ~7% in regim de autostrada la 130-135 km/h, iar urban ~9 -10 % ; la 160-170 km/h categoric poti scoate si 10% cu un 1.4 ; insa in regim de autostrada la viteze legale niciodata consumul nu va fi mai mare sau nici macar egal cu cel din oras...iar pe autostrada, poti merge linistit si cu 115-120 km/h si atunc consumul mixt va fi de ~6 % ; la un diesel, in functie de capacitatea cilindrica, consumurile scad cu ~ 1% ; si da, teoretic, este mai rentabil si mult mai confortabil sa pornesti AC-ul la viteze de peste 70km/h, intrucat oricum intervine forta de frecare cu aerul ; numai articole de ca-ca-o pe 4tuning..
"o masina cu motor V8 va sesiza o crestere de consum de numai 2 procente, un Matiz o sa simta o crestere chiar si de 15 la suta..."
Pai da, dar daca iei 2 procente din consumul unui v8, vei obtine aprox acelas litraj consumat precum acel 15 la suta al matizului. Acum vorbim teoretic, pentru ca oricum matizul consuma destul de mult din considerente de inginerie mai putin reusite.
Ideea principala este ca aproape orice consuma energie, amplifica consumul. Singurele metode prin care acesti consumatori nu ar schimba cu nimic consumul de carburant ar fi acelea prin care inginerii auto ar descoperi noi metode de exploatare a energiei pierdute prin procesul de ardere, energie pe care masinile actuale nu o folosesc prea mult: ex: energia termica.
Salut tuturor! Apropo de asta, am un opel astra club 1.6 automat cu "aere" conditionate, oare daca anulez aerul, il demontez definitif, salvez ceva benzina? stie cineva care a mai facut asta? mersi frumos
SALUT ! VREI SA FACI BANI DIN INTERNET ?
Salutare tuturor. As dori sa va prezint o sursa de bani accesibila oricarui utilizator de internet. Nu va asteptati sa castigati atatia bani incat de maine va lasati de service, dar in timp se poate ajunge la cateva zeci sau chiar sute de euro lunar facand ceva ce ne relaxeaza pe toti: sa te joci. Cateva clickuri in stanga si in dreapta sit i-ai terminat treaba. Nu trebuie sa petreci ore in sir in fata calculatorului, doar cateva minute in fiecare zi.
Daca ti-am atras atentia te astept aici :
http://www.marketglory.com/strategygame/Ciurik
In primele zile se incepe cu LUPTELE DE REFERALI DIN SECTIUNEA LUPTA
- Trebuie sa dati minim 5 lupte pe zi pentru a se observa profitul
- Optiunea Munceste ( venitul zilnic )
Dupa ce ti-ai facut cont in descriere la
https://www.youtube.com/watch?v=0OVNmgSX5wk si
gasesti un tutorial de incepatori .
Market Glory este un joc, un simulator economic, politic, social si militar iar banii virtuali adunati de tine ii poti converti in bani reali. Fiecare jucator are strategia lui in aceasta comunitate iar prin actiune si perseverenta fiecare ajunge mai repede sau mai tarziu sa-si indeplineasca obiectivele. Jocul a fost lansat in august 2011 si in prezent sunt deja peste 15000 de jucatori din Romania inscrisi si altii din alte tari. Lumea se inscrie pentru ca e gratuit si este foarte atractiv, e palpitant sa-ti faci propria afacere virtuala din care sa beneficiezi in lumea reala. Oricine are timp un minut sau cateva minute pe zi, nu este o activitate care sa iti rapeasca timpul. Este un joc care se aliniaza trendului actual si cred ca Market Glory va deveni tot mai popular. Suma minima de extragere este de 20 euro. Atentie: 1 euro din joc este in jur de 50 de ron virtuali, insa 1 euro de pe site = 1 euro real.