"Este un semnal de alarma care trebuie sa ne ingrijoreze sau este doar o veste buna?" - daca aceasta informatie este adevarata, pentru angajati este o veste buna. Se poate castiga bani frumosi si in Romania.
"Romania are uzina la Pitesti, departe de orice port" - chiar asa? Eu nu cred ca este asa departe portul de Bucuresti, avand in vedere ca exista autostrada pana la mare. Si ca sa nu mai vorbim ca avem porturi la Dunare care ar putea transporta in tarile europene prin canalul Dunare-Main-Rin pana la ocean in Rotterdam.
Privitor la salariu, cred ca toate uzinele, intreprinderile si fabricile ar trebui sa dea salarii apropiate angajatilor romani, avand in vedere costurile alimentelor si al altor servicii la nivel national.
Ideea este ca masinile produse la noi se exporta in vest, nu in est unde este Constanta. Daca le duc la Constanta inseamna alte pierderi... Adica e totul pe de-andeoaselea :(
Hondarule, eu lucrez in portul Agigea, aici se aduc saptamanal garnituri de trenuri intregi numai cu dacii, orice model. Saptamanal pleaca cate un feribot cu o capacitate minima de 3000 buc, iar maxima la 6000 buc. De aici pleaca cele mai multe dacii. Daca ajungi vreoadata in portul Agigea nu ai cum sa nu observi o imensa parcare plina numai cu dacii si langa acea parcare, garnituri de tren cu alte dacii care asteapta sa fie descarcate. Numai bine.
Apoi la un calcul simplu: conversie de la Euro la RON - 4197. Daca facem o conversie din brut in net obtinem un salariu mediu net de .... 2943 RON. Totusi imi este greu sa cred ca ajunge atat in mana unui muncitor la banda. Poate ca unii sefi au salarii foarte mari si asta face ce media cu cei din banda sa fie de 3000RON...
RUSINE RENAULT !!!!
Salariile platite de INFECTII ASTIA sînt sub ajutorul de somaj nemtesc HARZ 4 (ALG II) indiferent în ce tara produce!
SCLAVAGISM în toata regula !!!!!
Pt. un salar din asta (în RO de 950 € brut) nici nu m-as demite sa ma scol dimineata din pat !!!!
PS
Un tigan (român de etnie roma) pervenit din Tandarei, Urziceni etc. ce-si face veacul prin Germania, are un ajutor social net (dependent de numarul de puradei - 4 sau 5) FARA SA LUCREZE de aprox. 2400 € pîna în 2800 € (alocatie pt. puradei inclusa) si în afara de asta îsi ia MÎNCARE GRATIS de la "Tafell" o oragnizatie caritativa pt. someri si umbla prin oras cu A4, Audi TT sau BMW 320 înmatriculate bineînteles pe Germania iar chiria pt. locuinta îi plateste statul german !!!!!
Nu stiu ce lucrezi si ce salariu ai tu, dar crede-ma ca 950E este un salariu pe care putine persoane il primesc in Romania, fie el si brut. Nu cunosc detalii, dar traiesc cu impresia ca banii astia ii primesc pentru un program de 8h/zi, 5zile/saptamana si daca mai sunt trecuti si pe cartea de munca, aia sunt oameni. Intr-o tara unde salariu minim pe economie este sub 1000 lei ... 950 euro brut este o suma mare. Eu chiar mi-as misca fundu pentru banii aia.
Iti spun eu pt. banii astia muncesc si sambete si duminici de ii ia dracii socru meu lucreaza la uzina si nu a mai avut liber de vreo 3 weekenduri urmatorul obligatoriu va sta acasa ca nu le mai permite codul muncii sa-i cheme la serviciu deci credeti ca va pleca Renault din Romania?
Adevarul e ca salariul brut este IRELEVANT !
Relevant este SALARIUL NET, ceea ce ai CASH PE CONT dupa ce s-au tras toate retinerile si impozabilul si asta cred ca în România este cam APA DE PLOAIE.
Ca sa traiesti relativ DECENT în uniunea europeana, îi trebuie unui angajat cel putin 1200 EURO NET si NU brut.
Daca din salarul tau BRUT de 950 EURO din România trag asigurarile (sociale / pensie / somaj etc.) + IMPOZITul pe salar, îti mai ramîn CEL MULT 700 EURO CASH ceea ce este egal cu ajutorul de somaj nemtesc pt. o persoana. Astia sînt bani ca sa nu mori si nici sa nu traiesti ci SA SUPRAVIETUIESTI si în ochii mei asa ceva se numeste SCLAVAGISM MODERN.
Cînd le spun lui prostii astia pe aici prin germania ce umbla cu dacii ce salar au angajatii din România, pur si simplu se albesc la fata de rusine si ramîn uimiti spunînd:
- Wenn ich das gewusst hätte, hätte ich mir nie eine Dacia gekauft !
Tradus:
Daca asi fi stiut asta, nu mi-as fi cumparat niciodata Dacia !
Nu stiu cum sa fac sa-ti mai dau un like...:)...vb de ajutoare ale statului german...un medic rezident in primul an necasatorit ia 2400 de euro...si creste cu cca 100-200 anual depinzand de contract...munca 8h min...si munca in carca...si riscuri depinzand de sectie...Dar nu numai tiganii...vb de albanezi...si alte natiii care au min 3 copii...toti stau acasa si se plimba cu masini ca ale tale...stand in chirie ca a ta...tu medic roman platind toate darile la stat...ei avand gratis...am inteles ca se va remedia situatia ca au tinut destul ciuperci de gen sa creasca...ca sa nu folosesc alt termen...Msg nu este cu tenta rasista...rog sa se inteleaga...este purul adevar spunand doar ca nu numai romanii asteapta pruna in gura...P.S. vecinii de la casa au 1400 cu 35 de ani vechime la Esprit pe banda...respectiv...1800 ca ingrijitoare la azil...am cam spus tot...pentru ca toti vedeti numai partea buna a Germaniei...ca peste tot...unii muncesc saracii de isi rup salele...altii mai "smecheri" stau si stau bine...
Eu n-am laudat Grmania si n-am spus ca în Germania umbla cîinii cu covrigi în coada dar hai sa ne uitam putin si la cealalta parte a medaliei. Ce sistem social si asistenta medicala ai în România si ce ai în Germania?
Poti sa compari? Garantat NU si asta este un punct în plus pt. Germania. Nu mai vorbim de alocatia pt. copii. Cît primesti alocatie pt. un copil în România? 15 Euro? 20 Euro? În Germania cam 180 EURO.
Ce asistenta si asigurare medicala ai în România unde intri în spital cu gripa si iesi în sicriu, sutele de euro date spaga la medici ca daca nu le dai spaga te lasa sa crapi ca un cîine si nici nu te baga în seama si ce sistenta medicala ai în Germania unde se fac operatii de sute de mii de euro si nu platesti nici un chior, etc. Lista poate sa continue.
În ceea ce priveste comparatia mea, am comparat doar sistemul de somaj german cu salariile dacia deoarece sînt pe acelasi nivel.
tu nu stii ce vorbesti....950 euro salariu.....mi se pare chiar foarte bun,tinand cont ca majoritatea nu trec peste 250 de euro,iar alta majoritate nu au locuri de munca....tu cat castigi daca pt 950 euro nu te-ai ridica din pat?
Cît cîstig eu, nu cred ca conteaza si daca-ti spun, te iei cu mîinile de cap. Oricum e suficient ca sa-mi permit casa, 3 masini americane si un BMW i8 ce se livreaza la finele anului platit integral cash cu banii jos + am propria firma cu proprii mei angajati carora le platesc un salar pe masura asa ca sa poata trai omeneste.
Deci, nu discutam despre mine.
Problema mea nr. 1 este RENAULT care sînt niste nesimtiti. Din partea mea sa practice "dumping" unde vor ei, în tarile lui..... SOARE GURA CASCA din lumea a 2-a sau a 3-a dar nu în România care este tara membra U.E. si trebuie asimilata la un nivel de trai european si problema mea Nr.2 sînteti voi care meritati mai mult pt. munca prestata dar va multumiti cu PREA PUTIN permitînd acestor firme dumping gen Renault, Velocity etc. sa faca cu voi ce vor.
Apropo de VELOCITY din Resita:
Tu sti ca aia acolo trebuie sa monteze 30.000 de biciclete în 24 de ore, cîstiga NUMAI 250 EURO lunar, trebuie sa-si cerseasca salarul prin greve iar o bicicleta Velocity RockRider sau cum naiba se numeste, se vinde în germania cu preturi între 500 EURO si 800 EURO ?
Tie ti se pare normal asa ceva? MIE NU !!!
Fiecare vede lucrurile la nivelul lui. Eu le vad din perspectiva unui muncitor de clasa mica, colegu le vede din prisma unui salariat cu venit mediu, tu le vezi din prisma unui am cu un capital mare ... fiecare spunem cum consideram noi acea suma. Raportand-o la nivelul UE este un salariu infim, raportand la nivelul tarii RO este un salariu bun. Pentru tine este cheltuiala pe o zi de concediu pentru 1 persoana, mie imi ajung o saptamana in concediu pentru toata familia.
Nu este vorba de norocul si fericirea personala.
Eu am parasit România dupa 1989 si mi-am facut viata asa cum am vrut eu în alta parte deoarece am prevazut ce urmeaza.
Ce am vrut eu sa arat prin mesajele mele este SCLAVAGISMUL INFANTIL practicat în mod NESIMTIT de anumite FIRME MIGRATOARE în tarile est europene aderate UE (România, Bulgaria, Polonia, Ungaria etc.) iar Bruxelul sta si se uita dînd din umeri si în loc sa scoata niste legi care sa le bage pumnul în gura acestor firme migratoare gen Renault, Ford, Nokia, Velocity, Continental etc., elaboreaza legi de care n-arenevoie nimeni, precum limitarea consumului de curent la aspiratoare si automate de cafea în timp ce cetatenii tarilor estice UE, muncesc de pica-n bot dar traiesc de la mîna pîna la gura mai rau ca cei din tarile din lumea a 2-a si asta nu e OK.
Nu înțeleg de ce toată lumea se gândește la autostrăzi în momentul în care vine vorba de transportat marfă..
Căi furate!!!... ăăă.. ferate :D
Cu trenu' neamule, astfel asfaltul aruncat pe drum se degradează mai greu de la tirurile care staționează blocate în trafic pe căldura de foc! Ori se mișcă cu viteza melcului..
Corect, o varianta si mai buna, si chiar am vazut cand am fost la mare anul acesta (inceputul lunii sept) vreo 4 trenuri cu dacii sandero si duster care se indreptau spre constanta. Deci, vorba colegului din cap de lista, le prieste francezilor la Pitesti.
pai treaba e simpla!
Ai probleme cu "caile furate" si cu "romanian offroad highway" blocate de tiruri, cumparati un AMPHYCAR (WATERCAR) si ia-o pe dunare :-) ))
Nu mai spun ca aici poti face si liniute fara sa risti sa-ti sara vreun pizdon în fata sau vreun zombie de 80 de ani care dorme-n post în mijlocul drumului :-) ))))
http://unusauto.ru/watercar.jpg
Nu mai ai treaba nici "cai furate", nici cu tiruri blocate, nici cu transporturi baligaroase prin sate, nici cu cirezi de oi pe autostrada si alte deastea MIORITICE :-)
Eu sunt din Mioveni si am cunostine care lucreaza in uzina si chiar au si functii importante. Nu confundati salariul mediu cu salariul minim. Muncitorul de rand, de pe banda, nu castiga 900 euro, castiga ~400 euro ceea ce inseamna ca sunt unii care au salarii foarte mari si aia sunt francezii de la Renault. Un inginer roman care are nu stiu cati oameni in subordine si supervizeaza design-ul si productia unei portiuni din masina castiga 900-1000euro. Tinand cont de responsabilitati, nu e mult, e chiar foarte putin. Pentru aceeasi slujba, in Franta, se castiga cateva mii de euro.
Cat despre cea mai proasta afacere, asta clar nu e adevarat. Tineti cont ca la primul model Logan, Dacia avea profit ~20% la fiecare masina vanduta. Mare parte din banii astia s-au dus in Franta. Dacia a salvat Renault de la faliment si ca tot aud de pe la unii ca Renault pleaca din Romania, asta e doar propaganda. Renault a testat alte piete si nu a iesit bine deloc si tot in Romania s-a intors sa isi faca treburile. Ca nu se mai fabrica asa multe Loganuri in Romania, asta este pentru ca se face mult Duster, pentru care exista o cerere imensa in Europa, mult mai mare decat cererea pentru Logan.
Uzina din Romania are cel mai bun randament. Productie mare si de calitate. De ce Europenii intreaba, atunci cand cumpara Dacia, unde este fabricata? De ce cand aud de Maroc sau altceva decat Romania zic nu? Ne-am obisnuit noi sa ne subestimam. Intr-adevar, se castiga bine la uzina Dacia, dar se si munceste. Francezii ar trebui sa zica "Merci!" cat despre Renault, deja o fac.