Daca ma pricep si stiu sa fac ma bag ( doar nu te duci la service ca sa schimbi un bec ) , dar daca e ceva ce nu stiu sau destul de complicat , prefer sa nu ma bag( la unele nici nu ai ce iti trebuie ca cei de la un service calumea ) . Unde nu stiu nu ma bag , e mai bine , decat sa o transform din ceva ce nu merge in ceva ce nu mai merge deloc ! :)))))
am schimbat de 8 ori termostatul...de 2 ori in service dupa m-am sictirit si am inceput singur. mare scofala sa scoti 2 suruburi si un colier...xenon montat singur...plug&play.
Multe le poti face singur dar cand problema e mai mare gen kit de ambreiaj...cam ai nevoie si de service.
Oricum rusine la barbatii care nu stiu sa desfaca un surub :(
Nu te supăra,dar dacă tu ai făcut un mic popas pe acest forum doar pentru a corecta gramatical alți parteneri de discuție,atunci clar nu esti binevenit. O zi excelentă îți doresc !
Eu am mers la service o singura data sa îmi pună ambreiajul..... 2 ore după ce am luat masina, sa supraîncălzit motoru, ca mecanicul a deconectat radiatorul pentru ceva motiv care nu știu nici în ziua de astăzi.
Măcar a recunoscut ca e din vina lui
vreau, nu vreau, o repar eu in spatele blocului. Si pt ca imi place sa bibilesc la ea, dar si pt faptul ca nu se prea baga mecanicii. ultima data cand am dus-o la mecanic a reusit sa imi strice pompa hidraulica de la suspensie si a trebuit sa o duc inapoi(a reparat-o pe barba lui, evident), insa de ambele dati nu mi-a strans prezoanele...
Daca nu mi-as repara sau baga mainile la reparat nu as putea sa spun ca sunt pasionat de masini, eu personal inainte sa repar ceva ma asigur ca pot face singur si cu ce unelte am la indemana si daca nu atunci poate veni in vorba un mecanic sau service... O mare problema pt masinile moderne sunt si diagnosticele care deobicei costa.....
sincer diagnoza poti sa ti-o faci singur. este chit pe net de diagnoza cu 13$ care se conecteaza prin bluetooth la smartphone'ul tau. recomand aplicatia Torque merita cei 3 $ sau asa poti sa faci orice cu orice mashina care are OBC
Da ai dreptate dar de ce zici tu alea sunt generice si in majoritatea cazurilor doar au functia de clear DTC, dar de multe ori ai nevoie si de alti parametri ca sa-ti dai seama care este problema sau chiar resoftare ECU`-ului sau pt a curata niste valori adaptive sau a reseta anumiti parametri, o masina moderna nu are doar 1 ECU cu multi cred, de ex un Ranger Rover Sport din 2010 are cam 40 de ecu-ri din care majoritatea sunt simple si au doar functiile de DTC (fault codes) dar sunt unele mult mai complicate si cu functii multiple unde o diagnoza de 13$ nu ajunge si iti trebuie un echipament mai "bazat"... sunt programator/tester la o firma care face diagnoza pt gama Land Rover si stiu cum stau lucrurile in domeniul diagnozei :P
Am vechime cu diagnoze ieftine. La multe masini un ELM327 pe BT sau WIFI e suficient. Pentru ca acea mufa pe OBD este doar o interfata, aplicatia cu care o folosesti face diferenta. De exemplu pe ELM327 pe wireless, pentru Ford este excelent Forscan de pe PC, face o gramada de chestii, se conecteaza si la GEM, Airbag, ABS etc, este mult mai usor de folosit decat IDS si mai usor de interpretat valorile, suficient pentru cineva care nu este mecanic, dar pentru situatii mai delicate trebuie IDS. Pentru masinile din grupul VAG este ICanOBD2 care functioneaza la fel de bine de la erori, la parametrii, asta este si pe PC si pe IOS. Mai sunt cele generice ca Torque pe Android, Dashcommand, OBDFusion pe IOS si ScanMasterELM pe PC. Cum am vazut tu ai Impreza WRX STI, si in cazul asta nu cred ca e suficient un ELM327, ai avea nevoie de interfata dedicata, cu Dyno etc, e alta clasa de masina.
Micile reparatii de interior,sau schimburile de ulei si filtre,un bec,o placuta sau un disc,le schimb cu cea mai mare placere,stiti vorba aia:Cand iubesti ceea ce faci nu vei munci nici macar o zi in viata ta.Asta nu e reparatie ,ci placere de a te ocupa personal de masina.
si eu mai repar la ea in fata blocului, recent am schimbat garnitura de la culbutori, la service ma costa dublu, inainte sa ma apuc de ceva arunc o privire pe interenet, mai gasesc cate un tutorial un sfat util etc...
acum vreau sa schimb uleiul si filtrele, dar masina e cam joasa :)
vecinii se uita cam ciudat la mine, dar asta e....
La service nu prea isi intereseaza daca se sficuie vreun filet,.. il lasa asa sa il vezi acolo, sa fie la numar... Si eu tot singur imi fac masina. Si daca este ceva ce nu stiu caut pe forumuri mai intreb si prin alte parti, mai sunt si prieteni cu care completezi ce nu stiu eu. Nimeni nu are rabare cu masina ta asa cum o ai tu.
Normal k o reapar si o si modifc singur sau cu ajutorul prientenilor. Am ajutat la pragatirea masinilor de raliu in curtea din spatele blocului. Dacia Berlina 4x4 1.6 turbo tot inspatele blocului so nascut. Fara elevator doar cu un garaj mik si o groapa. Chiar azi am schimbat un far la masina mea am curatzat semnalizatoarele si rugina de la aripile spate la mashina prietenelei mele.
Sunt curios ce motor avea E46 ala la care ati reglat voi tachetii, nu de alta dar nu-mi trece prin cap nici unul montat pe modelul in cauza care sa nu aiba tacheti hidraulici! Si nu, nu sunt din cei care se si regleaza! :D
nu vreau sa intru in polemica cu tine,probabil ca a vrut sa spuna culbutorii , la un 320 i, e 36, i-am reglat la un mecanic, asta are sigur si cred ca si celelalte motorizari pe benzina au culbutorii reglabili, se mai confunda termenul tacheti/culbutori, oricum am inteles ideea articolului
Daca taceai, filozof ramaneai! 320 si derivatele M50 au tacheti hidraulici, nu se regleaza nimic! Doar 6 cil cu 2 supape au reglaj - la culbutori, ce-i drept - dar... Nu s-au mai gasit pe E36!
Daca ai si platit "mecanicul", bravo tie! :-)
Culbutorii si tachetii
joaca hora ca baietii!
Baietii care scriu pe-aci articole pot sa intre in hora, poate le iese mai bine!
da , ai dreptate cred ca la un e 30 318 i-am reglat, greseala mea, a trebuit sa fac un exercitiu de memorie , dar ideea articolului era alta nu despre cat de exact sunt termenii folositi si nici despre care e mai "mecanic" dintre cititori ,oricum e ultimul comentariu pe aceasta tema
o singura data mi-am schimbat placutele, si mi-a trecut....
mie nu-mi place sa ma murdaresc si nici n-am timp.
dar am un proiect in curs,(in pauza) care cere murdarirea...
O repar in principal din pasiunea pentru masini. Daca nu e ceva prea complicat si detin sculele necesare, ma bag. Am o satisfactie aparte, de fiecare data cand repar, inlocuiesc ceva pentru prima data. Am inceput de la a schimba becuri la o Dacie 1310 si am ajuns cam pana la a demonta si monta un electromotor pe un BMW E39 ce il detin in prezent. Nu ma consider un mecanic, dar stiu sa apreciez munca unui mecanic adevarat.
am schimbat in spatele blocului toata suspensia, am montat bari, eleroane, jante, schimbat bord etc :D pe scurt, mi-am transformat focusul normal in focus st in spatele blocului :D (mai lipseste motorul :)) )
Ai fost norocos ca nu ai primit o punga cu apa sau un borcan cu zacusca stricata in cap ... la mine daca faci asta in spatele blocului risti sa ajungi la urgenta :))) ... sau poate ai avut ceva garaj.
am schimbat placute, discuri, etrieri, directie, suspensie, distributia, antigel, lichid frana, uleiul, bujiile... nici nu-mi aduc aminte tot ce-am schimbat :)
concluzia e ca n-am mai fost pe la mecanici de vreo 6 ani, de cand mi-a expirat garantia la Logan
Mda, un subiect despre care putem discuta la infinit. "Daca imi repar masina in spatele blocului sau merg la service", este o intrebare la care este cam complicat de raspuns. Daca am o masina ca cea din poza topicului, probabil o mesteresc in spatele blocului, dar la masinile moderne, sincer imi cam prind urechile. Nu prea am vazut pe cineva sa demonteze un Mercedes in spatele blocului. Masinile de generatie noua sunt cam pretentioase, iti trebuiesc tot felul de scule speciale, sunt foarte ingramadite si intortocheate (cel putin motorul), au tot felul de protectii ... te cam lipsesti de demontat la ea si mergi la service sau la nea caisa care are scule si un garaj cu o rampa. Eu consider ca au apus vremurile in care daciile, olcit-le si alte tinichele vechi erau demontate si reparate in spatele blocurilor. Si sincer ... inca nu am intalnit persoana careia sa ii placa sa se monzoleasca de vaselina si motorina pana la cot sau care sa sufle in jiglere sa desfunde carboratorul sau sa faca respiratie gura la gura cu pompa de benzina pana inghite o gura ca sa vina carburant pe conducte ...
Sunt diverse mici reparatii pe care cineva caruia ii place si are cunostinte cat de cat le poate faca singur. Bine, in spatele blocului e un pic deplasat spus, ca macar un garaj ar fi bine sa ai daca nu o curte, ca doar nu-ti pui sculele pe trotuar si te stergi de ulei pe peretele blocului ca unii in wc-ul public..:)
Dar pentru multe operatii simple, gen complectat ulei, schimbat filtru aer, un bec, etc nu te duci la service daca te pricepi si n-ai degete de pianist sau unghiile date cu lac...
Sigur, operatiile mai complicate si care necesita indemanare cunostinte si scule adecvate si nu in ultimul rand de care depinde siguranta in trafic trebuie lasate la incemana mecanicilor si service-urilor.
A trecut vremea cand tot la a doua usa de garaj vedeai cate un nene cu halat si basca de maistru, insotit de unu-doi vecini pe post de chibitzi, sufland si stergand in capacul de delcou sau alte chitzibuseli la daciea lui...de altfel un motiv foarte bun de a scapa cateva ore de gura si ochii madamei personale, cicalitoare si mare cat dulapul, in timp ce cu o mana imensa baga muraturi sau zacusca in borcane si cu ochii in tv la telenovelele rasuflate si searbede....era de inteles nevoia imperioasa de a "repara" ceva in garaj la Dacie..:)
Am 6 masini.Toate le repar singur.Am 15 ani experienta de reparatii(special motoare),am testere,pasiune,scule,curte,garaj utilat.Ce sa fac la service ? :)))