Fiabilitatea VAG e gandita probabil pt economii puternice, care permit schimbarea unei masini de fiecare data cand iese din garantie.....sau mai nou cand apare ceva stilizat......uitati-va la telefoane : astazi apare iphone 6.....strangi cureaua, il cumperi...peste 1-2 ani apare 7( mare nebunie, asteptari, vise, avans sa fii sigur).......faci ce faci, il iei si p-asta......aceeasi "strategie" se incearca si in domeniul auto
De la VW la Dacia este cale lunga. Iti vorbesc de posesor de Golf Plus 1.9TDI (mk5) dus pana la 240.000km cand m-a lasat pompa (am schimbat-o si am vandut-o). Acum sunt posesor de Golf mk7 1.6tdi si sunt dezamagit. Am 40.000km si am fost in service deja o data cu probleme. Dar hai sa fim sinceri acum, toate marcile au schimbat standardele. Volkswagen a marit preturile si a slabit calitatea, dar si in momentul de fata in Europa nu gasesti nimic mai bun. Japonezele insa, cred ca sunt un pas in fata.
Cele frantuzesti deja se ridica.... Cu alea nu ai rugina ca alea nemtesti sau nu stiu ce probleme dificile.... Eu am avut 2 loganuri, si 2 renault, cu niciunu nu am avut probleme la motoare, cum ii aud pe cei cu vw cate probleme au avut... cu loganu am facut 245.000 km fara probleme, dar am vandut-o ca a venit taxa....
08 oct 2014, 17:52
+14
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Eu zic de renault dupa 2001 cum ar fi megane 2 , laguna 2,modus,etc... Am fazut si laguna 1, megane 1 din 96 care nu aveau strop de rugina, daca erau din 90 au rugina e clar, am vazut renault cu rugina, dar dinalea vechi.... Vw-urile au rugina si din 2008....
08 oct 2014, 18:33
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Daca renault e caruta, inseamna ca si vw.ul e elicopter Boeing Apache. Ai vazut noul renault espace 5? Si aia e caruta? Nu cred ca stii ce vorbesti, renault cand avea 5 stele la siguranta, masinile nemtesti deabia aveau 4 stele, tu daca ai condu renault, probabil ai avut vreun renault 19.... Obosit....
exact tu esti descris in editorialul de mai sus.. si nu glumesc. :) am avut tot felul de masini..si mai noi si ma vechi si sunt de parere ca fiecare marca are hibele ei, inclusiv BMW si Mercedes. Am avut si Renault si sincer facand un raport calitate-pret mi se pare o masina corecta si foarte buna! Dar dupa cum spune si materialul...romanul sufera de "nemtisme" ca-s Dumnezeii masinilor, VW, Seat, Skoda..forta. Parerea mea e ca Skoda, de exemplu, este o masina foarte slaba, adica ofera prea putine in raport cu cerintele (costul)
Nu e peste alea nici acum! Articolul asa e despre vw de azi. Loganu 1a fost cum a fost, cu tinuta de drum, dar nu a avut asa defecte ca vw, ca a mai avut niste rugina... Si vw.ul passa b6 are rugina.
eu am 2 Renault-uri: un 5 din 87' si un Clio din 93' nu am avut probleme nici cu partea mecanica nici cu caroseria :) ( 5-ul il am din 2010 si nu am bagat niciun ban in plus decat ca am schimbat o data consumabilele...si masina circula cca 15.000km/an)
Depinde de ce masina prinzi, daca tu ai avut ghinion cu un Polo asta nu inseamna ca toate VW sunt proaste si se strica.
Ai zis ca masinile germane nu mai sunt ce au fost o data si se produc pe eu stiu unde (Turcia sau Slovacia) exact la fel e si cu masinile japoneze. Ce crezi ca alea se fac in Japonia? Nu tot in Rusia, Turcia, Indonezia, India se fac. Calitatea este asemanatoare. Diferenta este alta: PRETUL. Pt ca VW e facut in UE iar masinile japoneze sau coreene sunt extracomunitare si costa mai mult.
Despre americani jgarciti nu stiu ce sa zic (al mai sarac american castiga 42-44,000 USD pe an) asa ca isi permite sa isi schimbe masina, as zice despre ei ca sunt (nu toti) patrioti si prefera masinile americane Ford sau Chevrolet, multi americani o sa prefere un Cadillac in loc de Mercedes.
Eu personal am un Golf 5 1.9tdi din 2005 (care a fost masina lu tata inainte) si nu am avut nicio probelma cu ea. Tata are un Chevrolet Aveo 1.4 16V din 2009 care merge impecabil si azi si un Ford Fiesta 1.3tdi masina de servici care o alearga zilnic 50-100km cel putin si de 3 ani nu a avut probleme cu ea, in schimb fratele meu a avut un Mitsubishi Lancer Evolution de 1.8 din 2010 si in 2-3 ani a stat cu ea in service lejer 6-7 luni ca tot timpul se strica vrun cip sau mai stiu eu ce (si mai cunosc cazuri de masini japoneze care nu rezista nici cat un logan) iar de 1 an are un VW Jetta de 1.6 si care merge.
Asa ca pt mine masinile japoneze nu isi merita pretul.
Spunei lu tata tau sa arunce imitatie aia de Opel corsa si sa ishi cumpere o mashina normala, Deci aveo i ******* ca pret pana ajungi la pragulde 200k dupaia sa vezi cum se aprind marotrii in bord unul cate unul.... spun din propia experienta....
Ford-ul e masina de servici, deci nu are cum "sa arunce imitatia aia de Opel Corsa". Din cate stiu eu Ford-urile sunt masini bune pana acuma nu a avut probleme. Legat de Aveo merge bine (are motorul de Opel) si intre Opel Astra si Chevrolet Aveo nu sunt diferente foarte mari.
cataline, mitsubishi se facea pina in 2000 in japonia, acum se fac in spania, sau anglia, cu motoare de vw , si electronica made in east europe, mazda la fel sunt destule modele facute in europa, ford in spania, romania, si putine prin germania si ungaria. Opel este un GM, dar multa lume nu stie, opel nu este german, la fel ca si fordul , stardale de calitate la cele 2 , nu se compara cu grupul VAG
am avut mitsubishi timp de 8 ani, din 1995 pina in 2002, au fost multe probleme cu ea, instalatie electrica proasta, tabla jegoasa, suspensie proasta, motor bun, si atat. Am luat golf 4 si dupa mercedes e320 din 2001, incomparabil mai bune, dupa mine cea mai proasta masina din VAG este seat, dupa skoda, restul sunt net superioare.
Din experienta propie iti spun ca Opel este mult mai fiabil decat vw. Am avut in familie o Corsa din 2000,cu motoras de 1 L ,3 pistoane .A mers 12 ani fara sa aiba nimic,uleiul schimbat de cateva ori cred :)) ,a carat si saci de ciment si moloz ,a trecut prin multe masina aia.Intr-adevar interiorul ,si calitatea materialelor din cabina lasa mult de dorit ,dar asamblate bine.
Hopa! In sfarsit cineva s-a prins ca masinile mai nou sunt gandite sa fie simple consumabile, la fel ca un telefon sau ca un laptop. Calculele se pot face - exista ceea ce se numeste teoria fiabilitatii si poti sa-ti ajustezi anumite piese sa "pice" dupa un anumit interval.
Japonezii si coreenii... daps... au inceput sa se ridice. Nu ar acorda o garantie de 7 ani la o masina decat in conditiile in care stiu sigur ca masina aia se va strica cel mai devreme in 8. Ca nu au innebunit sa le repare pe banii lor.
Sfat pentru cei cu mai putini bani: luati-va o masina SH mai veche, preferabil inainte de 2002, bine intretinuta. La vremea aia inca mai faceau masini gandite sa mearga jumatatea de milion de kilometri. Nu vor avea cele mai noi gadget-uri, dar nici nu se vor strica in fiecare luna.
Trebuie facuta o distinctie.
Mercedes era sa intre in faliment din cauza viabilitatii crescute spre finalul anilor '70, dar si-au schimbat filozofia putin. La ei masinile mici si ieftine (gen A,B) tin putin, cele de clasa medie mai mult si cele scumpe precum clasa S sau mai noi supersportivele sunt facute sa tina foarte mult. Sa nu imi spuna cineva ca SLR sau macar SL e facut cu piese de import. SLR-ul e facut cu oameni si piese din Germania si Anglia.
Normal ca o caruta de 15-20 000 de euro o sa se duca in 6-7 ani maximum. Japonezii livreaza mult in Asia si atunci au nevoie de viabilitate si la preturi mici.Piata e in dezvoltare acolo si salarizarea nu e foarte buna in toate tarile.
Nissan a fost practic in pragul falimentului in 2000 si au inceput sa isi schimbe si ei filosofia.Dovada ca au revenit din pragul falimentului condusi de un european.
Si ca sa inchid divagatia, da, pentru masini sub 30-35 000 de euro e mai bine sa evitati masinile germane si europene in general.
Putini stiu ca multe din asa zisele imbunatari vin cu pretul unor service-uri mai dese si mai scumpe.
Eu cred ca nu ai ridicat capota la un mercedes pana acum, ca sa nu mai vorbim de pararea ta despre starea lor tehnica...
ML W164 este fabricat in SUA sau Mexic, cu piese Made in SUA sau Mexic.
Clasele de top (S, R, G, M, CL) au cele mai multe probleme tehnice, in special pe partea electrica.
Eu am avut ML320 CDI din 2006, si am ramas surprins in cel mai neplacut mod. Este gandita si fabricata in cea mai mare bataie de joc fata de consumatorul care plateste de la 85.000 Euro in sus, pentru o astfel de masina. Calculator de bord montat in asa fel incat sa intre apa in el, rotite de plastic care se mananca de la frecare, cabluri electrice pe langa zevi de scurgere de apa, cutie de viteze schimbata de 2 ori pe garantie, si cate si mai cate...
Clasa S are peste 90 de calculatoare de bord. Adica 90 de posibilitati de defectiune electrica. Am vazut S320 CDI care s-a oprit in drum cu toate becurile in bord aprinse. Acolo a ramas pana a venit platforma.
Din gama Mercedes, cele mai fiabile raman clasele C si E.
Orice mecanic/electrician care a lucrat la Mercedes poate sa confirme cele spuse de mine.
Eu nu am lucrat la nici un service, dar vorbesc din experienta proprie. Am vazut ce inseamna Mercedes. Este o masina supra-evaluata, care nu-si merita banii. Tocmai de aceea preturile s-au dus foarte mult in jos la modelele SH, pentru ca a inceput lumea sa vada care-i treaba cu ele, si cu costul exorbitant al pieselor de schimb, ca sa nu mai vorbim de nesimtirea celor din reprezentante care te pun sa platesti degeaba niste piese "defecte".
Peugeot-ul pe care-l detin momentan este mai fiabil decat acel Mercedes.
bai rexus, tu de intretinere ai auzit? am un s500 cu care in ultimii 2 ani am facut peste 110000 de km, nu mi-a picat nimic la el, si vorbim de o masina cu 270000 de km la bord in momentul asta.
nu am avut probleme cu nimic, nici becuri, nici ventiltoarele din scaun, nici computere, nici injectoare, nici cutie, nici motor, nici senzori, nici nimic, cum ***** se face ca doar in romania se strica masinile astea, peste tot in lume, fac cate 500-600k km si inca merg?
ca s-o intampla sa se strice, nu zic nu, dar sa-mi etalezi tu toate astea... sunt fan mercede, si poate vorbesc putin din orgoliu, dar tu esti genul de om care vorbeste din basmele folclorului romanesc legat de masini.
care e total eronat.
10 oct 2014, 21:05
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Bai rocrido...daca tu nu stii un lucru,asta nu inseamna ca nu exista. Unde ai vazut tu Mercedes-uri cu 5-600.000km fara probleme? Poate doar in visele tale. Si aici vorbesc de masini generatie mai noua, nu de cele facute sa reziste gen w140,w124,w201 etc. Am avut w211 , w215, w220. Toate au probleme cu suspensia, perne ce cedeaza,cutia de viteze incepe sa o ia razna, senzori ce indica orice altceva numai ce trebuie sa indice nu.
Japonezii inca mai fabrica masini la cotele cele mai inalte de fiabilitate....
Cu Mercedes-urile nu am absolut nimic ! Sunt fan inrait C-class , si CLS !"Problema" lor nu o reprezinta fiabilitate , prestanta sau imaginea de marca .... problema lor o reprezinta .... stabilitatea ! Acolo unde un Mercedes ajunge la limita si pierde controlul , un BMW merge mai departe spre exemplu .......si aici vorbim de extreme si de circuite nu de lux si prestanta ... aici Mercedes este intre primii 3 in lume !
Ti se pare asa mult 270.000 pentru un S classe? Am passat din 2006 cu 237.000 km ....am schimbat ambreaj si un brat acum o luna, in rest..... Mai am nu golf din 2011 cu 190.000 nu am schimbat nimic la el. In schimb.....la E200 din 2003 dupa 220.000 m-a cam luat durerea de cap cand am inceput sa am probleme la caseta de directie, suspensii, injectoare.....C classe-ul lui sora-mea avea mai multa rugina decat dacia lui tata din 83 :))))
man, am A (1.4 benzina din 2000) si B (1.8...adica 2.0 diesel din 2005) si in afara ed reviiziile aferente, nu m-am atins de nimic altceva!
A are 361k km iar B are 194k km...eu zic ca inca mai merg 2-3 ani
stima
Vw nu e bun , Mercedes nu e bun, Audi nici el , BMW daca ai esti cocalar , Opel esti prea sarac, Logan idem cu Opel'ul , Americanele stiu sa mearga doar drept , Frantuzoaicele nu's bune nici ele , Italiencele...fereasca bunul Dzeu si Maicuța Domnului, Englezoaicele au volanul stramb :) , Japonezele nu ne plac, Coreencele la fel , la Rusi nu ne bagam...ce ne mai ramane ? Motoretele...pacat ca avem vara intr o joi...
Asa este, sa nu generalizam. Dar pe de alta parte si eu am un coleg de servici cu un Golf 5 1.4i din 2008 care este tare stricacios, a schimbat omul la el o multime si tot ii mai pica din cand in cand cate ceva. Stiu si cazuri de Passat cu probleme la injectoare si electronica in general, dar totusi imi place sa cred ca sunt niste cazuri izolate si ca restul nu prea au astfel de probleme. In grupul de prieteni mai avem si Skode Fabia si Octavia care nu au avut niciun fel de probleme, doar schimburi normale de piese.
Ca posesor de Golf 5 1.4 16v tin sa te contrazic. E un motor foarte sanatos daca este mentinut cum trebuie. Al meu in cei 130k de km le-a vazut pe toate... de la antrenamente pt vtm la mers zilnic in Bucuresti. Poate sunt eu un norocos:) este o masina de care sunt foarte multumit si spun sus si tare ca urmatoarea tot vag va fii, poate chiar tot vw!!!
Din cate am auzit doar acest 1.2 tsi are probleme...am prieteni cu golf 4 1.9tdi,golf5 1.9tdi,passaturile din 2000 1.9tdi,motoare foarte bune care n'au avut probleme.daca le dai ulei si filtre la timp n'ai o treaba cu ele..am mai avut un tovaras cu golf 4, 1.4 16valve,si a dat pe distributie acum 6 ani 1500 lei..oricum motoarele bune la vw sunt de la 1.6 in sus
Ai avut un tovaras...inseamna ca dumnezeu sa-l ierte...sau e dusmanul tau acuma...in fine. ca ziceai de golf 4 1.4 16v...habar nu ai ce vb...am avut acest jungi de masina timp de 7 ani...cel mai prost golf 4 cu motorizarea asta de 1.4 de cacao...distributia costa 550-600 lei nu 1500 cum zici tu ...dar totul se rezuma la motoasul ala...vai si amar de el...
adevara 1.4 16v sau 8v cel mai prost motor de Vw indiferent k e TSi sau FSi sau normal consuma mult nu trage nimknici pe golf 3,4,5,6, Polo, Lupo jalnic. Seat i mai ok la 1.4 dar daca vrei VW, i-ati 1.6 sau 1.8 ca tot omul. Motorul este fiabil si consumul i aproape la fel ca la acel de 1.4. Pe langa asta nu tie frica sa intri intr-o depashire la 120
Dar 4Tuning nu a adus injurii cum pretindeti dvs., ci a catalogat o majoritate de personaje care detin automobile vw. Fiecare trebuie sa fie constient si sa isi dea seama de niste fapte reale care se petrec cu vw, dar nu numai. Daca pretindeti ca intelegeti fenomenul, atunci nu ati fost jignit cu nimic.
scuza-ma colegu' archanghel...
dar asa se educa un popor care inca crede in mos craciu, eu nu am auzit basme si svonuri legate de masini, mai multe si mai proaste decat la noi.
si da, suntem un neam prost, foarte prost, suntem incredibili de prosti, din mai multe puncte de vedere.
suntem fixisti, incuiati, saraci, si tot ce spune gagiul in articol (felicitari pt articol)
metoda asta da roade in restul lumii, de exemplu, in italia, masinile modificate vizual, sunt atribuite taranilor si esti imediat catalogat ca fiind unul dak ai asa ceva. din acest motiv, sunt o priveliste rara... "ca sa nu rada lumea de mine" asa trebuie procedat si in romania "nu-mi iau vw, ca sa nu rada vecinul cu mercedes de mine" cineva trebuie sa ne trezeasca la realitate, nu doar in domeniul auto...
Mare dreptate aveti. La inceput ma gandeam ca este o aparenta de a mea, dar cand am incercat sa imi cumpar un golf 6 2009-2010, peste 90% de modele aveau probleme cu volanta, iar restul de 10% se chinuiau si sa porneasca (aviz 1.6 diesel). Oricum, am ales Lancer X 2.0 Diesel si sunt foarte multumit.
Nu e aceeasi lucru. Daca o sa ai ambele masini pe mana o sa observi. Motorul de pe Lancer a fost imbunatatit de Mitsubishi + alta cutie si altele. Si in plus japonezii iau motoare care sunt dupa anumite standarde, nu facute in turcia. Sunt multe aspecte.
Domnule destept,
Se foloseste foarte mult manevra asta in industria auto: sunt putini fabricanti de motoare si se mai 'imprumuta', dar cu anumite conditii. Tu crezi ca mercedes accepta absolut orice 1.5dci de la renault pentru clasa A? Se impun niste standarde. 2.0 TDI nu va fi identic intre passat, lancer sau patriot.
Nu mai mesteca cacatul asa de nervos, ca ne faci si noua pofta.
Iti dau eu un Golf 6 din 2009 2.0TDI care in 2 ani de zile (luat SH la 108 mii) nu i-am schimbat decat distributia (la 150mii) si i-am pus ulei si filtre. N-are nici cea mai mica problema. Ii ridic capota decat cand pun solutie de parbriz.
Cumparati-va VW fabricat la Wolfsburg pentru piata din Germania si dupa aceea comentati sau scrieti articole ce ponegresc aceasta marca.
adevarat si eu cred ca vw este ok dpdv calitate-pret. am fost dezamagit de b6 tdi (problema cu injectoarele siemens)dar sunt incantat de golf6 dsg -tsi si polo 1.6 tdi. este important ca masina sa fie fabricata pt Germania.asta cu stricatul dupa ce iese din garantie nu cred ca este o regula ca nu mai cumpara nimeni vw.
da, si lancer are motor de VW, ai facut o alegere buna, bravo, ala de 1,6 dupa 2010, merge stas, volanta da, este o problema la toate motoarele VAG, indiferent de marca, si capacitate cilindrica, dar nu te obliga nimeni sa o schimbi la reprezentanta, doar daca esti idiot.
Apai schimb-o la coltu blocului intr-un garaj improvizat cu piese aftermarket si bucura-te apoi ca faci parte cu brio din lunga lista de statistica cu utilizatori dezamagiti de marca pe care o detii.
La noi fuga de reprezentanta este derivata din saracia omului si o pot intege, dar de la a nu-ti permite sa mergi la reprezentanta pana la a cataloga un om idiot pt ca merge acolo e cale lunga.Mult mai idioata mi se pare mentalitataea ta!
Ma nici la reprezentanta nu e mare sfaraiala. Un service bun de cartier poate sa faca treaba mai buna decat reprezentanta si sa nu te tepuiasca cu piese neschimbate, ore adaugate degeaba si altele. E o loterie oricum.
Nici japonezele nu mai sunt toate japoneze. S-au corcit cu unele europene. (Nissan-Renault, Mitsubishi Lancer are motor de VW diesel, samd). Si cel care a scris articolul sa zica merci ca i s-a stricat intizatorul si lantul de distributie si nu a intrat in copac cu masina (Renault) NU? Doar stiti ca de curand au fost rechemate nu stiu cate sute de mii de Renault-uri cu defectiuni la sistemul de franare. Cred ca acest defect te pune mai mult pe ganduri decat un lant de distributie.
Mitsubishi Lancer nu are motor de VW, a avut, dar cand au vazut japonezii ce probleme au cu motoarele VW au hotarat sa isi faca propriile motoare. Pe VW au mers pana acum vre-o 2-3 ani.
Mai oameni buni, fara nici un fel de jignire, dar mai da-o ***** de vrajeala.
Voi de la 4tuning prostiti lumea in fata.
Ok, au astia de la VW probleme cu unele masini, nimic de comentat. Dar de la a zice ca sunt numai masini proaste imi cam pute. Cine v-a platit sa ziceti nasoale?
Va vorbeste un om cu un Opel Vectra din 2006 cu 200000km fara probleme majoare 1,9 150cp. Mi-a picat doar alternatorul la ea si nimic nimic altceva.
Mai am si un Focus 2 din 2007 cu 170 de mii de km(facut in Germania btw) cumparata SH (deci s-ar putea sa aiba mai multi km decat pe bord) , n-am avut nici o problema cu el decat un amarat de furtun.
Ma tot gandesc la o masina noua si probabil ca o sa optez pt Octavia RS. Si asta pt ca am referinte foarte bune despre motoarele 2.0 tdi de 184 cp.
Lasa-ti-ma cu vrajeli d-astea cum ca draga japonezele sunt cele mai bune. Sunt masini bune, nimic de comentat, dar garantez ca si astea au bubele lor.
Mai zicea cineva ca ce tabla buna au frantuzoaicele. Cunosc pe cineva cu un Renault Fluence 2013 si daca apesi cu degetul pe tabla se indoaie.
Imi placea mult inainte 4tuning cand erati niste jurnalisti integri si articolele voastre erau pe bune. Acum sunteti cu ochii numai dupa bani. Cine plateste mai bine, ala are masina mai buna!
Acum un an parca erau reclame la Opel pe aici in prostie, erau cele mai bune masini ever made. Acum nu mai sunt asa bune.
Nene, si eu am avut un Fiat la care am avut norocul sa nu imi pice majore. Ce-i drept nici nu prea faceam km cu el, poate 4-5000 / an. Asta inseamna ca toate Fiaturile sunt fiabile ? Nici pe departe, am avut eu noroc ca am stiut cand si ce sa ii schimb, din experientele altora. Altfel ma lasa in drum de mult. Cand spui ca o marca este de *****, ca in cazul VW, te bazezi pe statistici, nu pe experienta personala.
Nu ai avut probleme cu acel 1.9 150cp pentru ca nu e facut de Opel ci de Fiat si sunt motoare care au ajuns la 4-500.000 fara probleme. Alternatorul pica la toate motoarele respectiva, inclusiv mie mi-a picat si poti avea "norocul" sa schimbi mai multe pe parcursul vietii masinii pentru ca sunt subdimensionate. Intr-adevar motorul asta si in general cele Multijet de la Fiat care sunt CDTI pe Opel, sunt foarte fiabile, dar altele, mai ales pe benzina sunt groaznice. Spun asta ca posesor de Fiat si am avut in trecut doua benzinare de la ei, ambele au avut probleme grave cu motoarele, distributii rupte, injectoare, cuzineti, probleme care au condus la reparatii majore sau schimbari de motor, deci probleme mult mai grave decat la cele germane sau ma rog, mai dese, dar se pare ca au dat lovitura cu generatia Multijet. Oricum ideea mea era sa-ti zic ca motorul de pe opelul tau Vectra este defapt un motor Fiat.
Domnilor, cu toata stima, stiu si eu ce motor am pe masina.
Nu e asta ideea. Nu mai e nici o masina facuta de o singura marca 100%. Si domnii de la 4tuning zic ca si masinile Vw sunt cu componente care nu sunt facute de ei.
Eu stiu ca am o masina buna din toate punctele de vedere,nu numai motorul!
Asa e, nici o masina de larg consum nu e 100% facuta de compania respectiva, toti isi imprumuta una alta. De exemplu, spuneam ca Opel are motoare Fiat, dar si Fiat are altele de la Opel, de exemplu pe Croma mea, 30% din componente sunt GM. Cum zicea si altcineva mai sus, mai toate masinile dupa 2000-2002, cel putin europene, numai sunt 100% ceea pretind ca sunt. Vina nu apartine producatorilor, asta daca e vreo vina pe undeva, ci faptul ca noi suntem foarte in urma cu nivelul salarial este problema. Altfel nu am mai avea probleme, ne-am cumpara masina noua din 4 in 4 ani si le-am vinde si noi la alte natii mai sarace pe cele vechi. Dar mai e mult pana departe !
gresit, nu imprumuta nimic, sunt in aceeasi caruta, fiat a fost cumparat de GM. ce detine si opel.
ford, citroen, peugeot , si volvo au aceleasi motoare de 1.6 tdci, facute in iran, deci foarte bune, numai probleme au fost cu ele, la cei care nu au intretinut cum trebuie
motorul de 1.6 hdi tdci etc este un motor beton daca il intretii si ii dai tot ce ii trebuie la timp...vorbiti sa nu dormiti, in al doilea rand este facut de o firma din franta....
ba nene, tu esti sigur ca daca "apesi pe tabla de la Fluence se indoaie" ?? eu as zice ca "daca apesi pe plasticul" de la Fluence se indoaie... din cate stiu, sper sa nu ma insel....
articolul asta e precum strugurii acri. Total de acord, si VW ca si ceilalti producatori germani au scazut la fiabilitate.. dar au scazut si la preturi. Cu toate astea, nemtii inca fac cele mai frumoase interioare.. ca sa nu zic si exterioare. Am consultat putin piata sa vad cu ce masina as putea sa-mi schimb actualul Audi.. si din pacate japonezele (care sunt laudate maxim) lasa de dorit la interioare (ori daca eu nu ma simt bine in interior.. nu ma intereseaza cate priviri atrage pe strada) Nu mi-as lua in viata mea masina frantuzeasca, de nici un fel, sa nu mai zic de Hyundai, KIA si alte coteţuri.
Nu este precum strugurii acri acest articol, omu' care l-a scris chiar si-a achizitionat un VW nou din reprezentanta si chiar a avut cu el probleme deci vbeste in cunostinta de cauza. :)
Despre interioare ai dreptate si te inteleg perfect , cele asiatice sunt poate fiabile , performante etc dar interioarele sunt platiscate chicioase si dau impresia de ieftin.... asta asa este !
subscriu.nu ma acomodez cu japoneze si urasc coreenele care imi par chicioase tare.
eu stiu cum ma simt pe scaunul de la vw si nu mai vreau renault.opel sau alte masini "fiabile"
Cauta definitia cuvantului "consumerism (eng)".
E valabila in ORICE domeniu, nu doar in cazul automobilelor sau VW in special. In asta s-a transformat piata. De-asta exista Samsung S5 la 3.000 RON care nu are nimic diferit de S4. De-asta exista Iphone 6 la 1.000E care nu face nimic. De-asta exista haine de sute de euro care sunt poate mai proaste ca alea din targ dar "au eticheta". Pentru ca prostimea o sa dea bani. Nu e prost cine cere, e prost cine da.
Pana sa citesc articolul asta aveam impresia ca sunt eu din alt film, unde inca mai am pretentii de calitate dar vad ca nu sunt singurul. Nu mai exista asa ceva. Acum se promoveaza doar cantitatea, nu calitatea. E valabil peste tot, de la VW la McDonalds.
Calitate există încă, doar că trebuie căutată.
Trebuie din start calculat şi costul de marketing. De exemplu VW, BMW, Mercedes sunt maşini care eu consider că sunt supra apreciate. În momentul când văd că tot şmecherul şi-o cumpără, eu îmi pun întrebări pentru că ştiu o cumpără doar de imagine.
De ex, puţini ştiu că VW Phaeton şi Bentley sunt identice, doar caroseria şi finisajele sunt diferite. Scaunele sunt identice, bordul identic (altă siglă, evident) şi Phaeton nu îl cumpără nimeni, în schimb Bentley nu face faţă cu comenzile.
Pentru că e foarte importantă şi imaginea pentru consumatorul mediocru, de rând. Dacă încă te mai interesează calitatea, sunt o grămadă de mărci, sunt toyota, sunt honda, sunt chiar şi hyundai şi KIA de care lumea încă râde, dar am văzut în standard pe ele chestii care la VW n-am văzut nici în lista de opţionale (încearcă să compenseze imaginea, evident)
Singurul lucru nasol la ele este da...sigla. Şi garanţia. Toyota dă 5 ani, kia şi hyunday 7.
Şi dacă dai 100,000 euro pe un Audi A8, ştii cât ai garanţie? 1 an jumate, şi acelea în condiţii drastice.
Eu mi-am luat pantaloni Armani din magazin. In 3 luni s-au decolorat si de la negru au un rosu pe genunchi. Si sincer nu inteleg de la ce. Unele chestii totusi sunt bine facute. Papuci Nike de aia de alergat i-am frecat cel putin 2 ani si i-am spalat de vro 5 ori la masina. Inca sunt impecabili. Am dat un ban dar tine. Si ca ultima idee, am si un Matiz, din 2000, facut in Korea. In afara de consumabile nu am schimbat absolut nimic la el. Bateria originala a tinut 8 ani. Are o urma de rugina la aripa, dar in afara de asta inca merge impecabil. La laptopuri nu mai zic. Unul s-a stricat dupa 2 ani si o luna (garantie 2 ani) si altul dupa 2 ani si 3 luni (garantie 2 ani). Asta e economia......
:)) In sfarsit are cineva curaj sa publice adevarul despre oamenii care nu stiu sa cumpere alt ceva decat masini germane ,pentru ca NU STIU !!! , Bravo !
Dupa cum scrie si in articol, exista o gramada de masini japoneze pe care nu le baga nimeni in seama pentru ca nu cunosc altceva decat ce are vecinu! adica VW, stiu multe masini precum Honda care au la bord 400-500 de mii vechi din 90' si care merg fara probleme, sa nu mai vorbim de ce modele noi sunt scoase pe piata sau diferenta de motorizari .
nu ca nu stiu sa cumpere alceva! nu sunt interesati de alceva! eu nu sunt fan al vreunei marci ca cumparator! cumpar atat cat sa ma incadrez in bani . orice marca cu care sa ma deplasez!
Cred ca, intr-un fel, era normal sa fie asa. Toata societatea se schimba si in multe cazuri nu in bine, dar sa ramanem la capitolul masini. Neamtul, suedezul, francezul, norvegianul, finlandezul, danezul, etccc. cu totii castiga foarte bine si isi pot cumpara o masina noua la fiecare 3 ani LEJER (!!!). In general ei stiu foarte bine pt. ce le trebuie o masina. Si ce fel de masina, motorizare,cutie,dotari,s.a. le trebuie. Ei stiu ca daca isi iau in 2014 un Passat break 2.0 TDI, in 2017 cand o sa aiba peste 100-150 mii km. efectuati cu masina o s-o vanda ca pe-o masea stricata si o sa-si ia alta, lejer si fara prea mari compromisuri, muncind CINSTIT! Situatia din tarile dezvoltate permite acest lucru. Pe ei nu prea ii intereseaza de fiabilitate, pt ei conteaza sa nu aiba probleme cu ea 2-3 ani si gata, o vand. Si astfel oamenii sunt multumiti de masinile lor si vanzarile sunt foarte bune. Insa dpdv al romanilor, sunt perfect de acord cu articolul! Mentalitatea romanului(cumpar masina noua, am grija de ea si o sa ma tina o viata) NU e rea!!! INSA, nu se mai aplica masinilor noi low-cost(si nu numai...) de astazi!!! Romanul(de rand, muncitorul cinstit cu un salariu muncit cinstit, cu norma intreaga) nu are cum sa-si ia o masina noua la fiecare 3 ani. Nici macar la 6 ani...Si astfel spera ca daca isi va lua masina noua, gata, s-au terminat problemele. Cel putin 5 ani nu o sa aiba probleme cu masina. Aceasta mentalitate functiona bine pana in urma cu 10 ani...De-atunci lucrurile s-au schimbat mult. Si cincer sa fiu, nu cred ca aceasta "strategie" se aplica numai la VW. Insa, probabil VW sunt cei mai "ordinari" din punctul asta de vedere. Solutia pt. cei ce vor sa-si ia masina noua este sa analizeze extrem de bine parerile oamenilor, experientele lor anterioare, sa citeasca pe forumuri, sa vada care sunt punctele slabe ale masinilor,motorizarile cu probleme sau chiar modelele cu probleme,starea caroseriei in timp, sa puna bani deoparte si pt. eventuale "cheltuieli impreviz
"cheltuieli imprevizibile". Prea multi oameni cumpara masini noi legati la ochi, fara sa se intereseze deloc despre eventualele probleme ale modelelor respective. O zi buna!
sunt de acord cu tine pana la un punct. sunt putini in tarile mentionate cei care isi permit sa isi schimbe masina la 3 ani cu alta noua. in germania, din cate stiu, sunt cam cele mai mici taxe pentru o masina. in olanda si austria, spre exemplu, impozitul se calculeaza in functie de puterea motorului, plus ca in austria este si taxa de inmatriculare nesimitita dpmdv. in danemarca, taxele la cumpararea unei masini ajung sa dubleze pretul acesteia lejer. oricum, problema la romani nu e ca isi cumpara vw pt ca ar tine o viata, problema e ca marea majoritate nu isi permit sa intretina masina pe care o cumpara. unii abia au bani de un pachet de tigari (ca si ala e un lux, nu o necesitate) dar isi cumpara o masina sh ieftina pe care se asteapta sa o repare cu sarma si ciorapi de dama.
Salut! Da, asa este. Romanii fac credit la banca pe 7 ani sa-si cumpere o masina noua si au impresia ca daca acea masina e noua, nu li se mai poate intampla nimic, trebuie sa bage doar benzina + rovinieta si gata. Cand trebuie sa faca RCA-ul, se imprumuta, iar reviziile...Dumnezeu cu mila. In legatura cu cei de afara, am rude/cunostinte prin tarile mentionate si pt. ei (ca familie in majoritatea cazurilor) nu se pune problema banilor. Niciodata nu s-a pus. Si sa nu crezi ca sunt niste cercetatori faimosi sau mari oameni de stiinta sau altceva. Unii sunt profesori, altii lucreaza la diverse firme,altii ingrijesc batrani...Ei isi pot lua lejerrr o masina de 10-12 mii euro in 3, MAAXIM 4 ani(unii asa si procedeaza, asa ca e clar). Dar cam toti pe care ii stiu, au "fobia" calatoriilor si cheltuie mult pe calatorii(cateva mii de euro bune pe an)...si din cauza asta nu se grabesc sa-si schimbe masinile asa des, dar daca ar vrea, si le-ar schimba lejer. Oricum, nu ii plang eu de mila. Banii nu sunt o problema in tarile civilizate si daca esti chibzuit si daca ai nevoie de masina ca de deplasezi foarte des, nu e nicio problema sa-ti cumperi o masina noua la fiecare 2-3-4 ani. Asta e parerea mea bazata pe experientele mele cu ale mele cunostinte din strainatate. Fiecare om are posibilitati financiare diferite in functie de foarte multi factori sociali si financiari. O zi buna!
Foarte bun comentariul tau: e cat se poate de real si cuprinzator. O mica rectificare, totusi: cei mai "ordinari" dpdv ai aplicarii la sange a politicii de consum nu sunt cei din grupul VAG ci...Renault. Cred ca ne mai amintim de masinile Renault Clio de la sfarsitul anilor 90...din alea cu subansamble din plastic si injectoare Delfi setate sa pice la 70-80 000km...oare cate exemplare de Clio din generatia 1998-2003 se mai vad azi pe strazi?
Am schimbat in ultimii ani mai multe masini marca Renault si chiar daca raman fan, ai cea mai dreptate in legatura cu piesele consumabile pe benzinare. Pe diesel in schimb in 2003 am observat ceva mai mult profesionalism in motoarele lor, mai multe fiabilitate si durabilitate, urmand ca din 2008 sa se strice treaba de tot pe modelele noi. Modele pe care am inteles ca dpdv electric exista defecte ce inca nu li s-a depistat sursa. Dar din cate am observat modelele noi al oricarei marci ( exceptand Volvo ) au defecte si muuuulte puncte slabe.
salut! tatal meu are un clio 2 din 2001 ,1.4 benzina, pana acum nu a schimbat decat consumabile si pt ca nu a folosit A.C ceva mai mult timp a trebuit sa reincarce instalatia cu freon. Face in fiecare zi naveta pana la serviciu aprox ~40-45km si e foarte multimit de masina...+ eu dupa ce am luat carnetul am mers si eu cu masina..destul de mult.... P.S nu vreau sa ridic in slavi maraca,model...etc. dar se tine bine masina.
Ce sa zic despre articol...intr.o mare parte corect. Am avut de ales intre passat cc 2.0T vs volvo 2.5T AWD. Sunt extrem de fericit ca am ales volvo. O bijuterie de motor....si merge sute de mi de km. Cat despre vw...nu mai e ce a fost....si le dau dreptate..ei trebuie sa vanda masini noi cat mai multe. mentalitatea romanului nu o schimbi...pacat
nu, nu, nu ai inteles, vanzarea strict de unitati n este asa de importanta cum este vanzarea de piese de schimb in ciclul de viata al unei masini...
piesele tin producatorii in viata.
si ai ca exemplu producatorii de super car-uri, snt sustinuti de cei care vand masini de "2 lei", gen fiat, toata lumea stie de ferrari, dar dak fiat ii paraseste s-a zis cu iei, si n-ar fi prima data. asta pt ca au o piata de desfacere foarte restransa, mainile lor fac 30000 de km in 20 de ani, nu necesita interventii ca la una normala (in caz ca nu iti ia foc) nu stiu dak m-am facut inteles, ideea e ca nu unitatile vandute sunt importante, ci piesele de schimb... este o piata cu o valoare enorma.
referitor la volvo! motoarele de peste 2.0 L, da sunt senzationale pt ca sunt volvo 100%. dar cele cu motoare mai mici de 2.0 l, nu mai e volvo. am avut 24 de masini si am doar 29 de ani. am inceput cu olcit-dacia-vw -opel-mercedes-audi-bmw-renault-etc. si ma refer ca am avut cand toate natiile si ML si S si mici si mari. referitor la volvo am avut 3 , una din 98 , 2.0l benzina (Best), una volvo s40 1.6 diesel din 2010 , si volvo c30 1.6 benzina din 2009. ultimile 2 am stat numai in service. (se intampla sa nimeresti una proasta dar amandoua si motorizarile diferite) motoarele mai mici de 2.0 l la volvo nu sunt volvo. sunt 4 marci in acel motor. motor de ford sau pegeot , alternator toyota, brate de ford , punte de mazda deci e o nebunie curata acolo. si am sa spun unde mi a ramas gandul dintre toate masinile pe care le am avut. mentionez ca am avut si ML din 2004 si seria 7,5,3, gandul meu cu parere de rau ca am dat masina este renault megane 2 din 2004 luata direct din franta full full. deci acea masina cu motor de 1.6 benzina , a fost si ramane nr 1 pt mine. nu dau 2 lei pe audi ,vw , bmw , mercedes. cand ii aud pe unii ca isi ridica mercedesurile in aer imi vine sa ma pisu. am avut 4 mercedes
si cu toate 4 mergeam in service mai des ca la biserica.de sa ma pisu pe ele. de audi nici nu vreau sa vb. nu necesita cuvinte . la bmw asa si asa dar nu mai sunt ce erau candva. in schimb japonezii, francezii chiar fac masini bune. auzeam inainte sa mi iau renault megan 2 ca sunt varza la bucse pivoti etc. am avut masina 2 ani + 1 an condusa de iubita mea care era incepatoare. cand ma duceam in service imi spuneau mecanicii : ai venit sa faci prezenta? sau de ce ai venit? ca nu am ce sa ti schimb. in 3 ani doar consumabile si singura problema la ea a fost un tampon la motor. atat. si ce am facut eu cu masina aia numai grija nu a fost. in viata mea nu am sa mai cumpar masini pe motorina. am avut 80% din ele pe motorina. m am saturat pana peste cap de schimbat turbine , fil
dak tu ai avut 4 mercedes-uri la mana a8 a, e normal sa nu fi multmit.
dak tu ridici in slavile cerului un renault megane 2, care din experienta iti spun ca sunt varza, la ce tu spui ca sunt impecabile, exista o singura explicatie, ai avut ghinion, ghinion sa dai de mercedes forjate si un mai mare ghinion sa dai de un megane bun. ca sa compari cele doua marci, si sa spui ca francezii sunt mai buni ca oricare dintre cele care le-ai avut, tre' sa fii un om al dreaqu de ghinionist. si eu am mai avut un rover 75 care a mers fara probleme timp de 1 an, dupa care am vandut-o unui coleg de munca si a tinut-o mai mult la mecanic... apropo, atat de multe probleme avea acel megane, incat tata inca plange dupa 530-ul lui... asta in conditiile in care a mai avut o skoda 1.9 sdi si acum un a4. vezi tu, dak tu ai bafta de o masina cu renume pt fiabilitate, dar fara sa fie intretinuta cum trebuie... nu inseamna ca marca e proasta, acelasi lucru se poate intampla si invers... ziceai e s-uri, al meu are acum 270000 km sintre care vreo 110000 facuti de mine.... nu mi-a picat nimic, singura problema este la interior, s-a cam dus... dar cum stau mai mult de 8 ore pe zi in ea, era de asteptat...
mie imi miroase a reclama pt japoneze...hai sa fim seriosi...vorbiti de ASX sau santa fe ca si cum ar avea fiabilitatea unui tanc...ocumperi azi si nu o mai repari pana ce te-or scoate cu picioarele inainte din casa....masini fiabile au fost odata... acum ceva timp...astazi...totul este consumabil...eu totusi merg pe alta idee...conduc ceea ce imi place...ceea ce ma face sa zambesc cand sunt la volan,oricum masinile SH sunt loterie,asa ca WTF,macar sa imi fac o placere,daca e sa pice,asta e...reparam...daca nu...dam inainte...
Nu e deranjant ca omu' face antireclama si castiga un gologan , ce ma doare e ca spre exemplu EU fara sa ma cac pe mine , am lucrat pe KRAFTER , PASSAT 2011 , SPRINTER , detin o astra si vine cate un forumist calculatorist priceput din cale afara la masini DOAR PRIN PRISMA INTERNETULUI ... mi se lasa OILE:)(au ei aici un grup , se pupa-n cur unu pe altu' , au ironii etc . Beleaua e ca sunt insi care se iau dupa toate cacaturile de pe net !!! dar asta chiar nu e grija mea . Cand o sa faci 600 900 km pe zi cu marca de mai sus mentionata o sa te doara inima sa minti pt. gologani sau o sa minti mai finut nu cu DUSMANIE DE SEMIDOCT refulata prost !
Mai e si Golf 1 cu 1.6 diesel simplu, motorul nemuritor. N-am detinut, dar tatal unui prieten are unul alb, frate n-are moarte masina aia, ce-i drept o tine in garaj, dar are peste 400.000 de km cu ea si merge impecabil. Faptul ca o tine in garaj se reflecta in caroserie, are vopseaua originala care e impecabila si nu are rugina deloc. Pentru o masina de varsta ei, este impresionant, mai ales ca nu a avut parte de vreun tratament special si nici nu e singurul golf 1 care se prezinta asa, dar e singurul pe care il stiu personal.
Aici subscriu.
Motorul ALH bine gandit, am avut o Octavia luata in 2004 cu 0km si lasata in 2007 la peste 200.000 fara nici un fel de reparatie (cu reviziile standard uleiuri/filtre si distributie schimbate la timp si nu facute la reprezentanta)
In 2007 am schimbat Skoda cu un Mercedes E-Klasse 320CDI automat din 2001 luat la 90k km, in momentul de fata am cu el 280k km si la fel, revizii si toate service-urile majore (A, B, C etc) plus schimburile de antigel/lichid de frana, ulei diferential/cutie viteze, facute cum zice mercedes si nu am nici un fel de probleme.
Intradevar, generatiile mai noi de masini au probleme cu electronica, dar pur mecanic, daca sunt respectate intervalele de service (si facute chiar mai des pt. romania) nu sunt probleme. Mai mult, nici unul din cei care vorbesc pe aici de probleme cu injectoare, pompe, turbine nu sufla o vorba de combustibilul folosit si nici nu se gandesc ca de vina poate fi alimentarea cu benzina/motorina proasta sau cu multa apa.
Bravo.Ai punctat foarte bine vizavi de carburant, dar nimeni nu vorbesti de acest aspect.marea majoritate a carburantului de la noi are provenienta dubioasa.chiar si peco-uri mari vand la pompa benzina cu apa sau motorina dubioasa.Iar ca motor este si cel cu cod AUS 1,6 16v de pe seat toledo,leon
Terminati mah cu prostiile....detin un Golf 4 1.9 TDI 90cp ALH fabricat in 2002, in noiembrie face 5 ani de cand o am si sunt al 4 proprietar, de cand o am merge ceas aceasta masina sunt f f f multumit de ea ca fiabilitate, sa nu mai spun ca nu a vazut peco de vreo 3 ani si vara din cand in cand mai merge si cu ulei de gatit amestecat cu motorina !!! Ce s-a fabricat pana in 2005 au fost masini bune !!!
Sezi calm, nu te ambala: tu ai prins ultima generatie de masini VAG inca fiabile si fabricate cu simt de raspundere, in proportie de peste 50% in Germania. Golf 4 a fost printre ultimele VW inca de cursa lunga... Nu ca azi: o piesa in India, una in Rusia, una in Bangladesh si asamblata in China.
eu am un golf 4 din 2002 si am 240.000 km.motor alh..niciodata nu a dat rateu.ce pot sa zic daca o sa imi permita buzunarul sa platesc taxele (mari) la ea probabil si la 50 de ani tot golful acesta am sa-l tin..ce-i drept nu te baga in scaun dar pentru o masina de zi cu zi este mai mult decat suficient..am condus si mazda mps..alta masina alta clasa dar sa dau pe un furtun 250 de euro..parca mai bine imi mai iau un motor la golf !
Minciuni !
Eu sunt posesor de Volkswagen de 6ani si cu nici unul nu am avut probleme. Am copilarit langa marca germana si este una foarte fiabila, ieftina de intretinut si care iti provoaca dependenta.
Am avut modele de vw de la mk1 din 83, pana la mk4 din 2003, toate motorizarile(benzina 16V, 8V, diesel simplu, tdi). La nici una nu am avut probleme. Trebuie doar sa sti ce sa ii dai si cand.
Referitor la problema cu lantul distributiei, lucrez la o firma din Brasov care fabrica si livreaza componente pentru acest tip de distributie la grupul VAG, inclusiv volkswagen. Problema este ca ce se fabrica aici ajung pe masini volkswagen care se livreaza in vest(germania, franta, olanda etc). Am o vaga banuiala ca ce ajunge la noi in tara are componente chinezesti. De aici se reflecta diferenta de pret dintre un mk7 din Germania, care nou costa 17.000euro pret de pornire, iar la noi in tara costa doar 15.000euro.
Deci cumparati cu incredere Volkswagen si Audi !Nu va mai luati dupa gura lumii, care este platita sa spele creiere cu masinile japoneze.
Ma scuzi ca intervin dar spalatul pe creier esti chiar tu. Articolul scrie clar de masinile mai noi de Mk4.
Pe langa asta tu singur spui ca pentru Romania sigur se pun piese chinezesti si indemni lumea sa isi ia Audi si Vw.
Si in plus te asigur ca daca iti iei o japoneza nu o iei pentru ca ai creierul spalat ci pentru ca ai creier.
Data viitoare incearca macar sa fii coerent 😅
Romanul nu are bani sa ia Audi si VW din Europa de Vest. De abia strange 13 mii de euro sa ia un A4 la mana a doua din Vitan. Cand A4 nou nout e 30.000 de Euro, inclusiv reducerea dealerului.
Si pe urma miauna ca Audi e prost.
eu sunt fericit: golf mk4, 1.9 sdi din 2000. O singura piesa schimbata nu a vazut (in afara de consumabile si o sudura la baia de ulei, pentru ca gropi de Romania)
2.0 tdi vw-un motor deosebit-axul pompei de ulei se inlocuieste cu un imbus de 6 taiat -misto e ca poti sa-l iei de la mai multi furnizori...draper, unior, bgs etc
08 oct 2014, 20:13
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »