sant de parere ca escortul ar trebui sa fie mult mai sus in clasament. de ce? pentru ca azi, in campionatele europene de raliu si coasta vezi multe astfel de modele escort RWD, pe cand fiatul abarth si sunbeam lotus sant prezente f rare.
toate modelele lancia sant de vis: delta integrale, stratos si S4.....oare vw de la S4 au luat ideea de compresor + turbo ? :P
subaru ? subaru impreza de ce nu are loc in topul acesta ... ??
dupa umila mea parere cred ca impreza e cea mai emblematica masina din WRC chiar daca ei au intrat abea prin 1993
primul model de GT Four (ST165) a intrat in WRC in '87 ,cu care Carlos Sainz a castigat in '90 campionatul piloti ; cea din foto (ST185) a avut cel mai mare succes ,iar modelul care a fost descalificat e ST205 . deci "descrierea" voastra e un pic inexacta .
si poate topul ar fi trebuit sa aiba macar vreo 20 pozitii pentru ca mai sunt multe alte masini ce ar merita sa intre
oricum ,in mare , "good job !"
Ai perfecta dreptate ! Fumos St 205-ul din poza ta de profil. Imi plac la nebunie mainile astea. Am si eu o Toyota St 202 cu motor de ST 205, numai ca nu e 4X4 :(
un titlu de *** . masini care ne-au marcat copilaria... masinile prezentate in articol sunt de la sfarsitul anilor 70,anii 80 full si inceputul anilor 90.pe vremea aia cati dintre noi avea acces la informatie si aici nu ma refer la emisiuni tv de specialitate ci la reviste sau macar simple poze pentru ca daca a fost vreun model care ne-a marcat ,si sigur fiecare dintre noi a fost uimit de vreo masina din acele vremuri , acest lucru s-a petrecut datorita faptului ca am vazut poze cu ea sau am vazut-o live,ni s-a parut misto,probabil era vreo marca cunoscuta si prindea peste 220km /h. mai toti copiii gandeau asa ,cel putin pe vremea copilariei mele. cred ca niciun copil nu avea habar de Audi s1 quattro, Lancia delta s4, Lancia 037 , Peugeot t16 . copiii copilariei mele se ghidau dupa surprizele turbo ;) si dupa putinele masini de productie vestica pe care le vedeau pe strazi. pe mine unul m-a marcat un bmw e12 al unui vecin de la un bloc alaturat. in anii 80 sa ai bmw e12 era ceva... imi placea ca avea ceasuri cu 220 in bord , discuri de frana pe spate si trapa :D si de aici am dedus atunci ca este o masina puternica pentru ca Dacia si majoritatea masinilor aveau 160-180 in bord :))) si tambur pe spate. prin asta inteleg eu masina care mi-a marcat copilaria pentru ca era BMW,era o masina frumoasa si destul de rara si avea ceasuri cu 220 :D
Nu poti sa spui ca una este mai tare decat cealalta , fiecare are farmecul ei . Desi preferata mea este Escort RS .. Ascona mi se pare mult mai interesanta :-) . " Accesorii de la Irmscher si motor de la COSWORTH " .
Mie personal mi-a marcat copilaria R5 Turbo, pe care l-am vazut live in vreo 2-3 editii ale Raliului Dunare-Marea Neagra in '84-'86. Eu zic ca ar trebui sa intre in Top 10.
desi nu sunt fan peugeot, 205t16 cred ca trebuia sa fie mai sus in lista. a fost masina care a maturat pe jos cu audi quattro; in 1986, audi sportquattro s1, in ciuda celor 600cp si-a faptului ca l-au avut pe cel mai bun pilot ever (Walter Roehrl) a reusit sa castige un singur raliu, sanremo. doi ani de zile, '85 si '86, doar peugeot a contat in clasamente. pana in ziua de azi, nu cred ca exista echipa de raliu mai de succes, care sa fi intrat in noiembrie in wrc pt primul raliu si-n anul urmator in august sa fie deja campioni mondiali.
Ati incurcat un pic modelele la Toyota ! Cel din poza e ST 185 si nu ST 205 care s-a fabricat numai din 1994. Parerea mea e ca trebuiau incluse in top si Ford Sierra Crossworth sau Ford Rs2000 care in varianta de competitie avea 650 Cp sau 815 CP. Si mai sunt mai multe masini tari care lipsesc...probabil trebuia facut un Top 20. Oricum foarte tare articolul !!!!! Poate asa mai invata romanii ca mai sunt si alte marci de masini serioase, ca de articole despre BMW, Audi si Mercedes sunt satul pana peste cap si in al doile rand le vezi zilnic pe strada. As fii interesat sa vad articole mai dezvoltate despre marci precum Alfa Romeo, Fiat, Opel, Mitsubishi, Honda, Datsun/ Nissan, etc. Nu sunt neaparat un fan al marcilor respective dar au facut intradevar niste masini legendare si e pacat ca oamenii se nu stie de ele. Dupa cum am zis...sunt satul de BMW ca Ponta de Basescu :D
a facut istorie la coltul blocului si in inimile fanilor marcii, dar in wrc pur si simplu n-a contat. era spectaculoasa, ca orice rwd, dar la capitolul "rezultate" erau alte rwd mai bine clasate ca timpi scosi pe probele speciale.
Sunt masini ce intr-adevar au facut multi oameni sa se indragosteasca de motor sport. Evident parte adevar si parte legende in ceea ce priveste unele performante, sau mai exact adevarate dar scoase din context.
Senzatia in ele este surprinzatoare din prisma faptului ca nu te astepti ca o cutie de pantofi din `80 sa performeze. Cele mai interesante raman seriile scoase pentru omologare, fiind mai aproape de varianta de curse...oricine are ocazia sa faca o plimbare cu una din subsemnatele de mai sus nu trebuie sa o rateze.
Evident sunt depasite electronic, dar dornice sa mai inroseasca esapatia inca odata...