Ma bucur ca ati scris un articol foarte bun si obiectiv despre aceasta masina foarte buna. Mai am si eu de adaugat ceva, totuși, in calitate de posesor de E36 de 6 ani. Nu recomand aceasta masina celor care doresc o simpla masina sa ii duca din "pctul a in pctul b" fara probleme, fara sa stie de unde se deschide capota, fara sa se murdareasca pe maini. E o masina foarte pretentioasa, are nevoie de o stricta supraveghere, trebuie sa fii foarte atent la comportamentul ei in timp si sa o duci regulat la service, preventiv. E o masina care a văzut foarte multe si e foarte rezistenta. Daca ai grija de ea asa cum se cuvine si daca te ocupi foarte serios de întreținerea ei, si ea la randul ei va avea grija de tine si te va face sa zambesti cand o conduci. Am mare incredere in ea, in 6 ani de cand o am nu m-a lasat la greu, am calatorit cu ea prin toata tara, prin Europa, fara emoții, fiecare drumeție fiind o mare placere. Este absolut necesar ca modelul pe care doriti sa-l cumpărați sa fi fost foarte bine întreținut, ca altfel va veti blestema zilele și o sa urati aceasta masina. Cam asta e esentialul. O zi buna!
Salutare! De ce atat de multa lume prefera eleroanele imense pe portbagaj? Coupe-ul din articolul vostru este frumos dar eu as renunta la eleronul de pe el. In Germania se gasesc exemplare in stare buna incepand de la 4-5000 euro in sus. Motorizarea de 2 l.
o masina foarte veche care in romania are multi adepti...baietii inca nu se arunca la generatia urmatoare adica E46 la fel ca la E36...care ar fi explicatia?pretul inca mare sau rezistenta mai scazuta la forja si piesele mai scumpe?
Pentru ca e46 dupa 2001 care au motoare M54 si sunt mai problematice mai ales la 318i,320i,320d.Si piese mai scumpe intradevar.Cine vrea o masina in care sa bage bani in debimetru,vas de expansiune,articulatie, la fel de des ca la un schimb de placute?Cel mai fiabil e 330i dar si scump la intretinere.
Da, asa este, dar ganditi-va ca masina deja are cel putin 14 ani si cel mult 24 ! Este, fara doar si poate, o masina foarte veche(mai ales daca trece de 20 ani). Si datorita vechimii, pot aparea destul de des anumite probleme. Si apropo de Dacia, sunt unele E36-uri, care din pacate, se afla intr-o stare atat de precara, incat as alege lejer o Dacia Nova, Super-Nova bine intretinuta in detrimentul unui E36 care abia se mai tine pe roti. Nu este bine sa gandim ca "aaah, e BMW,e masina buna, rezista!", deoarece chiar daca este foarte rezistenta, are limitele ei. Si nu, chiar nu mai conteaza daca e BMW sau nu, daca masina respectiva e compromisa. E o imensa diferenta dintre un E36 bine intretinut si o cazatura de 800 euro. Un E36 in stare excelenta, arata si merge mult mai bine decat o gramada de masini noi si chiar este foarte fiabil. Insa, repet, nu este o masina pt. oameni obisnuiti, care vor doar o simpla masina, sa consume 8% in oras, sa-i duca fara probleme "din pctul a in pctul b". E o masina care consuma mult in oras, destul de pretentioasa la intretinere(daca vrei sa faci o treaba bine facuta), necesita sa investesti in ea destul de mult timp, bani, rabdare. Insa de fiecare data cand o conduc si se comporta impecabil pe drum, pt. mine e priceless! Cred ca daca asa ar fi gandit toti cocalarii, care-si luau E36 doar pt. ca e un "bemveu", imaginea acestui model in tara asta ar fi fost mult mai buna. Dar lucrurile s-au mai schimbat de-atunci! Nr. de cocalari cu E36 s-a mai diminuat, din cate am obs. eu in Bucuresti. Sper sa nu ma fi inselat...O zi buna!
Este foarte adevarat, cum de altfel si un 316i poate consuma mai mult decat un 318i sau chiar si 320i (s-a discutat mult pe aceasta tema). Depinde acest lucru de foarte multi factori. Insa, am dorit sa scot in evidenta faptul ca orice E36 consuma destul de mult! Are motoare foarte vechi (cel putin 15 ani, deci foarte vechi, toate) si mai ales daca nu au fost bine intretinute, pot avea si un consum enorm. Insa si un E36 bine intretinut, tot are un consum destul de ridicat, si mai ales daca mergi cu el zilnic prin ambuteiajele din Bucuresti...o sa te usture! O zi buna!
La fel si in cazul de fata. Va rog frumos, cei ce ati dat minusuri, nu ma interesează minusul in sine, ci curiozitatea sa aflu motivele pt care nu ati fost de acord cu mine. Eu cand spun ceva, ma asigur ca ceea ce spun este perfect documentat, nimic aberant, din propria experienta. Dar nu spun ca am mereu dreptate, poate m-am inselat cu ceva, motiv pt care va rog frumos sa scrieți civilizat 2 propozitii amarate in care sa precizati de ce nu sunteti de acord cu mine. Nu e nicio suparare, dar vreau sa invat si eu ceva, ca poate am gresit cu ceva. O zi buna!
Si M43-ul este un motor economic? Consuma putin? Cel putin aici la mine in Bucuresti, la ora de varf pe Stefan cel Mare, e dezastru. M-am uitat acum pe diferite site-uri cu specificatii tehnice ale masinilor si consumul mixt al motorului M43 318i (E36) este de 7,5 pe cand M40 318i are 7.8. Deci, cel putin pe hartie, motorul M40 are un consum mai "mare" cu 0.3, 0-5l/100 km. Insesizabil! Insa, tinand cont de faptul ca peste ambele motoare au trecut foarte multi ani, de starea motoarelor in timp, daca au fost sau nu intretinute si daca mai tii si cont de faptul ca in Bucuresti la ora de varf e un trafic infernal, cand trebuie sa mergi sute de metri(sau chiar mai mult) bara la bara, fara sa schimbi a-1-a...consumul ambelor motoare, va fi unul foarte ridicat. Eu personal, cu acest motor M40, am scos in Bucuresti si un consum de 10(in perioada sarbatorilor de iarna, cand traficul e mai lejer), dar si consum de 13(in trafic infernal, mers mai sportiv). Insa de regula, eu nu ma prea uit la consum, merg asa cum imi place mie, mai sportiv si de regula scot cam 11-12 in Bucuresti. Afara, pe la 110km/h, scot sub 7! Pe autostrada la 130 cam in jur de 8. Iar daca mai citesti si pe forumuri ce mai zic si altii, tot cam pe acolo s-ar situa consumul. Contribuie foarte multi factori: intretinerea motorului, vechimea, stilul de condus,traficul... Oricum, e o MICA diferenta intre M40 si M43 la consum. Mica si nedemna de luat in seama. Orice E36, indiferent de model/varsta, nu scoate sub 10 in Bucuresti. Si daca mergi si mai sportiv si daca mai prinzi si ambuteiaje, se ridica spre 12-13. Un consum deloc de neglijat. O zi buna!
Ii rog frumos pe cei ce mi-au dat minusuri sa-mi spuna civilizat si asezat pt ce motiv. Daca cineva considera ca am gresit, ii invit sa scrie 2 randuri amarate si sa precizeze motivele pt care nu sunt de acord cu mine. Nu cred ca cer prea mult, nu? O zi buna!
Wow, felicitari! Minusuri stiti sa dati. E foarte simplu sa dati minusuri. Din pacate imi demonstrati ca nu sunteti in stare sa veniti cu niciun fel de argumente sa va sustineti pctul de vedere, insa continuati aiurea sa dati minusuri, desi v-am rugat frumos sa scrieti in 2 propozitii civilizate de ce nu sunteti de acord cu mine. Dar scapati mult mai usor cu un amarat de vot, decat sa va apucati sa scrieti acolo 2 propozitii. Minusul e singura voastra "arma"! Nu aveti decat sa dati minusuri sa mi se cenzureze comentariile, ca deh, daca am spus ceva ce nu e pe placul tuturor, trebuie sa fiu cenzurat(si cica asta e democratie...!). Va rog frumos, inca o data, sa nu mor prost, cu ce am gresit in aceste comentarii? Nu ma intereseaza ca acest comentariu sa ia nu stiu cate plusuri sau minusuri, nu ma intereseaza voturile, ma intereseaza sa stiu si eu parerea voastra. Eu consider ca tot ce am scris (si tot ce voi scrie de acum) nu sunt povesti auzite si inventate si nu cred ca am batut campii. Insa, poate m-am inselat, poate am gresit cu ceva, motiv pt. care va rog pt a-1000-a oara, sa purtam o discutie constructiva. Am cu cine? Dar ma astept sa dati minusuri in continuare ca atat stiti multi dintre voi, din pacate. O zi buna!
Am avut e36 m43B18. Masina din fericire, masina a ramas in familie la o ruda, asa ca o pot revedea cu placere oricand.
Motor ca ala si tinuta de drum asa impecabila nu mi-a fost dat sa vad pana acum. Din pacate tre sa ai timp dedicat pasiunii. Dupa 20 ani tabla si problemele electrice necesita mult timp si bani. Motoarele fiabile de pe acest model nu le vom mai apuca niciodata...
Mai nu stiu ce pastele masii eu am avut noroc. Am un E36 din 1992 ,am venit cu el din Italia, eu fiind al treilea proprietar.
Inafara de placute frana si consumabile, nu am schimbat nici discutile de frana ...le-o fi schimbat ultimul proprietar sau nu, nu stiu,. dar...masina asta e un tanc. Nu inteleg de ce unii spun ca trebuie ingrijit mai ceva ca Dacia. Un comportament de drum de invidiat, o masina pe care o ti minte o viata. Nu am avut nici cele mai minime probleme cu ea. Nu stiu ce cazane or avea unii, dar masina asta mai prinde o generatie dupa mine sigur, si nu am facut nimic la ea. Totul arata bine, functioneaza si clima bizonica manuala si tot ce are masina pe ea.. Oi fi eu norocos. Pentru mine masina asta e un etalon de rezistenta de nedepasit.
sal,vazand atatea comentarii pro si cotra....ma gandeam ca si tine ca poate sunt eu mai norocos...lasand gluma la o parte- am un e36 ,2l din 92´(cel mai bun compromis-putere-cosum-parerea mea),de 6 ani e la mine,luat direct de la neamtz,la ora actuala are 240 000km, Masina in perfecata stare de functionare,(crede-ma am facut toate prostiile cu ea,am spus ca tine ca e un tanc mai mic,cateodata chiar mi-am batut joc de ea dar tot ea a castigat)in ultimii 2 ani nu am facut mai mult de 10 000km pentru ca nu sunt acasa,dar de fiecare data o conduc cu f f multa placere...nu inteleg de unde atatea Probleme,de unde atatea costuri,de unde atata frica ca e BMW,e cazan,e rupt,cosuma mult....praf in ochi..orice Masina buna intr-o mana buna o sa fie o Masina buna ...in rest doar vorbe in vant..... p.s.ai un + de la mine.....
Ader la concluzia ta. Asta e si opinia mea!
Nu inteleg de unde atata frica. Poate ca ne scapa noua ceva si lumea chiar isi bate joc de masina.
Dar masina asta e super ok, am facut tot ce se face cu un E36 :))) cu tractiune spate si putere :p si totusi ...e super in regula.
Poate lumea cumpara masini deja rupte de 8 proprietari.
Eu am 385.000 Km pe bord, or fi reali sau nu, haban nu am, a depasit 20 de ani deci...ce sa mai ceri.. Ma uit la ea, la motor, pe dedesubt si nu vad nimic in neregula...motorul merge ca in prima zi..
Pentru mine e maxim de exemplu al supravietuirii masina asta...pe cuvant..
„Pisicuta,(...) nimeni nu stie cu exactitate de ce a primit aceasta porecla”. Pe bune? Am citit un articol chiar la voi în care era scrisă „geneza” poreclei...