Top 20 masini de strada senzationale realizate in vederea omologarii FIA Top 10 4 Decembrie Top 20 masini de strada senzationale realizate in vederea omologarii FIA
Toate comentariile (21):
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
Articol foarte bun, Rs200 0-100 sub 2 sec? :D acel toyota 222d ce monstru 750kg 750cp pfff :)
04 dec 2014, 14:26
+4
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
ce zicea koennijjytfhghegg de agera one:1??? se pare ca istoria inca da lectii, la fel si slc-ul, 5000 v8, peste 300 de cai, 5000 v8- din '99-'05, tot putin peste 300 de cai... asta da articol, ca sa te loveasca nostalgia...
04 dec 2014, 21:45
-2
512 comentarii 988 puncte
Groupe B, normal ca sub 2 secunde, 800 de cai pe caroserii foarte usoare, pilotate de oameni care nu dadeau doi centi pe propria viata. O de aia e infricosatoare si sa o conduci usor, dapai la limita printre copaci, spectatori nebuni care stateau pe pista pana in ultima clipa. Exista motive foarte clare pt care masinile de raliu acum au maxim 300 de cai si tot felul de limitari. Cat despre faza cui istoria, astea is masini sa reziste motorul cateva curse dupa care era reconstruit. Cu agera One probabil poti merge 3-40k km fara sa aiba probleme de fiabilitate.
04 dec 2014, 23:27
+6
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
sa nu ne hazardam in declaratii, agera este una dintre masinile mele preferate... era o simpla comparatie, un cal per kilogram... nimic mai mult. si dak te uiti la ce zice autorul in articol, vei vedea ca in unele cazuri aveau nevoie de fiabilitate, si sa nu comparam regimul de curse cu cel de strada. dak luam un motor de f1 si il folosim pe strada(in caz ca am reusi sa facem asta), iti garantez ca are o durata de viata cel putin de 10 ori mai mare decat in regimul de pista, unde sta mereu la valorile maxime...
05 dec 2014, 00:40
0
LAV77
81 comentarii 103 puncte
Nu dadeau ei doi centi pe viata dar Group B era nebunie curata pentru spectatori si este si acum, prin filmarile care se mai gasesc pe youtube si prin alte parti. Tot respectul pentru cei ce au condus masinile din grupa B, cu toata nebunia lor.
05 dec 2014, 15:25
+2
15 comentarii 11 puncte
:) imi place articolul ! si imi place cel mai mult acea toyota 222d
04 dec 2014, 18:49
0
15 comentarii 15 puncte
si porsche 959???
04 dec 2014, 20:46
0
WaRiO
305 comentarii 53 puncte
Nu este masina enumerata care sa nu isi merite locul aici, opere de arta si minuni ingineresti in acelasi timp... As mai adauga un Nissan R390 si un Jaguar XJR-15
04 dec 2014, 22:29
0
1298 comentarii 3108 puncte
Mercedesul CLK GTR si Fordul RS200 sunt absolut superbe din toate punctele de vedere ...defapt daca stau sa ma gandesc toate sunt , nici nu sti ce naibi sa alegi :)) , superbe pur si simplu !
04 dec 2014, 23:07
+7
evo9_evo9
368 comentarii 213 puncte
+1 De acord cu tine uitandu-ma la toate nu stii ce sa alegi:)) Find un visator mi-as dori nu numia mie ci tuturor sa aibe macar odata posibilitatea sa urce in asemena opere din istoria automobilistica:)
05 dec 2014, 08:16
0
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Lancia cred ca isi merita pe deplin locul I ! Si asta pentru ca trebuie sa fie o oarecare minune inginereasca sa aduci un 1.8 in anii '80 sa poata atinge pragul de 1000 de cp! Nu vorbim numai de fiabilitate,ci si de internele motorului si de ingineria din spatele unui asemenea motor,avand in vedere ca materialele de fabricatie nu erau asa dezvoltate ca in prezent si bineinteles mai nimic nu era "Ecu controlled" ! Un plus mare pentru o asa reusita!
05 dec 2014, 00:02
+6
20 comentarii 6 puncte
S-ar putea sa sune putin a fanboy-ism dar departe de mine chestia asta din moment ce , daca as avea posibilitatea , mi-as lua cel putin jumate din lista de mai sus DAR hai sa nu uitam totusi ce a scos BMW din motoru' ala de 1.5 , 4 cilindri si o turbina pt Formula 1 in '86 : 1300cai si 5.5bari presiune in turbo pt calificari. In orice caz , sunt putin dezamagit ca in lista nu se regaseste E30-ul , care e totusi masina cu cele mai multe victorii prin diferite competitii.In mod surprinzator vad ca e E36-le care nu stiu daca a fost jumate din ce a fost E30-ul.
06 dec 2014, 00:20
-1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
cifrele sunt uneori exagerate cand vine vorba de grupa B de raliuri. aia cu 1000cp stiam ca au reusit-o audi, nu lancia, acestia din urma reusind un 680 frumos de tot pentru delta ecv (un s4 usurat - inclusiv jante, cardan si planetare din fibra de carbon). ford rs200 cu 0-100 sub 2 secunde e vis umed, rs200-le fiind masina cea mai grea si cu cei mai putini cai dintre "greii" grupei B. audi, lancia, peugeot, au declarat mai toti undeva la 3 seunde/100 kmh si vorbim de 600cp/920kg - audi, nu 450cp/1100kg - rs200. toate astea, insa, nu stirbesc nimic din farmecul lor. sa zica nigel mansell ca 205t16 "can outaccelerate my f1 car" nu-i deloc rau. sau hannu mikkola, cand povestea ca in teste pe un circuit d emacadam de aceeasi lungime cu o pista de f1, masinile de grB erau cu 4 secunde mai lente pe turul de circuit, te cam pune pe ganduri. si mai tare te pune pe ganduri juha kankunnen, care acum cativa ani a zis "wrc is for boys"...
05 dec 2014, 16:57
-1
9 comentarii 6 puncte
diferenta dintre s4 stradale si cea de raliu, era stabilitata de materialele folosite pentru bratele suspensiei, cardanelor, planetarelor si restul de subansamble folosite la suspensie care erau facute din aliaje de titan, nu din carbon. restictiile motorului erau adevarate, era doar vorba de cateva piese ce restrictionau puterea si presiunea in turbo. lancia pe traseul din portugalia a pus s4 si s-ar fi clasat pe locul 7 la calificarile de F1 din acel weekend. Audi a creat o masina care se zvonea ca ar fi fost monstrul suprem pentru grupa S, cu motor de 2.1 litrii 5 valve pe cilindru si 1000 dai, construit pe sasiu tubular si o caroserie de kevlar. ECV 1 a fost pusa pe picioare de 3 ani si face ture in fiecare an la raliul istoric de la san marino si in imprejurimi, ECV2 sunt curios ce se intampla cu el, deoarece foloseste o caroserie mai mica, mai aerodinamica si un sasiu mai rigid si motor de 800 cai folosind tehnologia de admisie triflux construita de abarth pentru ECV si ECV2.
05 dec 2014, 20:47
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
am zis initial sa nu mentionez de mitul cu toivonen pe locul 6 in f1. eu unul recunosc ca n-am gasit asta oficial nici unde. si am cam cautat ceva vreme sa aflu o dovada clara in acest sens...mai ales ca delta s4, 037 si integrale, pt mine au fost masinile supreme de raliu, la vremea lor si puteam sa le dau peste nas la posesorii de folxvagyn teddy, ca nu hitleristii au inventat primii motorul cu compresor si turbo... :)
06 dec 2014, 00:34
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
nu as vrea sa te contrazic, dar daca imi aduc bine aminte, atat compresorul volumetric cat si turbinele, au fost "lucrarea de doctorat" a nemtilor... ferdinand porsche cu turbinele si mercedes cu "kompressor", in motor sport, acum nu stiu sa-ti zic exact care a pus prima masina stradala cu motor supraalimentat pe piata... nici sa confirm originile... dar cred ca primele motoare cu kompressor erau destinate avioanelor, iar turbina pe motoarele de tanc... repet, nu sunt sigur, posibil sa ma insel... :)
06 dec 2014, 12:09
-1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
ai dreptate in privinta inventatorilor turbinei si compresorului, inclusiv la primele utilizari. eu ma refeream la primii care au combinat ambele variante pe acelasi motor, pe masini de strada. vw a patentat motorul tsi cu compresor si turbo, desi cu 25 de ani mai devreme altii l-au pus in practica, dar n-au folosit injectia directa. in fine, nu-i asa importanta chestia asta. important pentru adevaratii pasionati e ca unele dintre masinile astea inca merg in campionatul eurpean de coasta sau in diferite campionate nationale de rally-cross. si se mai pot vedea in cursele de masini istorice. nu in stilul "maximum attack", cum zicea markku alen, dar chiar si-n modul "demo" sunt absolut spectaculoase. eifel rallye in germania si rally legends san marino sunt doua astfel de evenimente unde iti mai poti "unge" sufletul cu un rateu de combustie de audi s1, de exemplu...
06 dec 2014, 23:11
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
aa, scuze, credeam ca te referi la altceva. pai, lancia, cred ca a avut primul si unul din putinele motoare care sa aibe atat turbo, cat si compresor volumetric... si da, stiu ce inseamna euforia aia de care vorbesti tu, eu inca ma mai duc pe circuit... intamplator mai vad masini foarte rare care le scot la un tur de pista... ti-e mai mare dragul sa le asculti, ca de vazut... nu sunt neaparat frumose. personal, nici clk-ul nu imi place, dar ma inclin in fata istorie facute pe circuit. de fapt, nici macar masina mea personala nu ma atrage asa mult. vizual vorbind... si ca sa fiu mai, abstract ca turma, singura masina care arata a masina este e 190-ul, restul... sunt forme functionale, personal nu le gasesc atractive... e ca si cand ai spune ca un crocodil este frumos, nu, este facut sa fie eficient in mediul lui, are un design perfect funtional, dar si limitat.
06 dec 2014, 23:42
-1
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Am avut ocazi sa vad in 2 randuri (ca si copil) la luct=ru cateva Renault-uri 5 Turbo la Raliul Dunarii. Erau incredibile...Topul meu personal ar fi: 1. Lancia Delta S4 2. Renault 5 Turbo 3. Lancia 027 dar oricare dintre ele ar fi un vis.
05 dec 2014, 21:10
+1
sandueugeniu
54 comentarii 26 puncte
In arfara de baracile alea americane unde nu e inclus Ford Escort RS Cosworth toate sunt legende in industria auto si varful de lance la vremea aceea. Absolut superbe
05 dec 2014, 22:37
+1
Racing_Sport
407 comentarii 155 puncte
Nu poti sa zici ca CLK GTR-u' e mai important decat un Daytona sau invers . Au ambele un rol important . Din punctul meu de vedere aceste modele de strada sunt un fel de reprezentanti pentru cele de circuit . Toate sunt la fel de impresionante insa preferetaele mele sunt ;-) : 205 T16 . CLK GTR . Escort COSWORTH . 190E 2.5 16-V
06 dec 2014, 04:03
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »