Benzina vs. motorina vs. GPL vs. curent electric: care este varianta buna? Editorial 5 Decembrie Benzina vs. motorina vs. GPL vs. curent electric: care este varianta buna?
Toate comentariile (62):
33 comentarii 100 puncte
Hidrogenul celor de la Totyota
05 dec 2014, 13:04
+4
Cezarius
2 comentarii 1 puncte
Eu am facut dintr-un oltcit, masina electrica, cu 6 baterii pe gel , motor de electrocar si panou solar deasupra,merg cu ea de 1 an de zile deja, poze si mai multe detalii pe facebook Motel ecologic Cezar Vama Veche, s-au cezar mihail.
05 dec 2014, 17:46
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Faci si la comanda asa ceva Cezar ?
07 dec 2014, 15:46
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Benzina/gpl
05 dec 2014, 13:43
+4
15 comentarii 11 puncte
Bine punctat daniel ! oricum mai tre sa treca cativa anisori sa vedem prin romaniaca masina pe hidrogen :) Cat despre GPL ... varzaaaaa frate, ce mama naibi vorbiti ma ? nu scade puterea ??? Ce consuma mai putin ??? Mai documetati-va in pui mei si apoi vorbiti ... nu F***** lume de cap ... Primul articol de tot rahatu ...
05 dec 2014, 14:18
-2
alexhww
15 comentarii 35 puncte
Gpl-ul este la jumatate de pret fata de benzina, asta este castigul. Performantele sunt aproape aceleasi ca pe benzina.
05 dec 2014, 14:39
+3
21 comentarii -2 puncte
ii adevarat tare, dar litrul de benzina nu e gal cu litru de gaz, nu ai o reducere de 50% cu gpl, poate de 25%...
05 dec 2014, 22:29
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Una dintre rablele mele pe GPL consuma 5,5% benzina 100% extraurban.GPL 8% 5,5x5,7=31,35 ron/100 km 8x2,8-22,4 ron/100km Cat este economia ?
07 dec 2014, 16:12
+1
5 comentarii 5 puncte
A mea consuma 14-16 benzina 18-22 gpl oras. Extraurban 10-12 gpl 11.5-14! Cum am spus in comentariul de mai jos am o medie de reducere a costului cu carburantul de 40-45%. Depinde si cat de bine e reglata instalatia. La mine a copiat exact aceeasi timpi de injectie ca si la benzina! Mai apre consumul la pornire unde e benzina pana ajunge motorul la 45grade celsius, iarna mai greu ;)
07 dec 2014, 18:21
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Anton, sistemele gpl actuale sunt suficient de inteligente sa nu scada puterea asa mult. Incearca si mai vorbim! Pune gpl pe honda tau 1.5, si atunci vedem daca e groaznic de puturoasa. ;) Si pretul Gazului e foarte mic, poti sa mergi doar in blana si mergi rapid de tot fara sa te golesti de bani. ;)
05 dec 2014, 14:49
+4
15 comentarii 11 puncte
Prietene, am condus mazda 3 1.4 benzina si gpl diferenta intre benzina si gpl ii de la cer la pamant si precizez ca instalatia ii facuta la un service autorizat nu in spatele blocului ... Hai sa fim seriosi daca ar fi atata de grozava instalatia gpl ar adoptao si mari producatori auto dar nope. oare de ce ?? sa fie prosti ??? Ma indoiesc .... da sunt deacord ca aparent ii mult mai economic sa umbli cu butelia de basini in portbagaj, dar sa ne gandim si la uzura crescuta a motorului din cauza ca gazu ii mult mai sec decat benzina ...
05 dec 2014, 15:00
-3
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Anton, pacat ca nu te pot duce cu masina mea pe gpl..... Sa iti demonstrez ca nu e asa puturoasa. Cum sa aibe uzura mare ca merge sec fara benzina, nu iti dau dreptate, ungerea se face cu uleiul nu cu combustibilul! Mai documenteaza-te!!!
06 dec 2014, 13:44
0
5 comentarii -5 puncte
Corect .. la sistemele secventiale puterea e cam aceeasi .. nu mai zic de cele cu injectie directa de gaz la care chiar castigi ceva. Dar sa stai cu bomba in masina, nu prea e afacere, nu mai zic ca temparatura in capul pistonului e mai mare la gaz si ca in timp distrugi supape, cap piston si ce mai e pe acolo.
05 dec 2014, 20:10
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Miclo, mai documenteaza-te si tu, ca temperatura nu e mai ridicata, gazul lichefiat cand isi modifica starea de agregare degaja temperatura rece, ungerea e facuta cu ULEI, cred ca ai auzit de ULEI! :)
06 dec 2014, 13:46
+2
BUUZYKX
9 comentarii 4 puncte
parca am auzit ceva de un ULEI special pentru motoare pe GPL, exista?
07 dec 2014, 00:56
0
5 comentarii -5 puncte
Puterea calorica la GPL e mai mare decat la benzina, arderea e mai completa, deci si o temperatura mai mare. Inainte sa deschizi gura documenteaza te tu.
07 dec 2014, 11:52
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
mie ceva nu-mi iese: in primul rand, gpl cand se gazifica, din starea lichida, nu degaja caldura, ci absoarbe, de aceea senzatia de "rece", pt ca ia caldura din mediu. apoi, daca gpl are temperatura de ardere mai mare decat benzina, de ce se consuma mai mult, ca sa obtii aceeasi putere din motor? n-ar fi normal sa scada consumul, nu sa creasca? daca trebuie afr diferit de benzina (si banuiesc ca da), inseamna ca nu se arde tot, sau randamentul de fapt nu-i ala pe care-l lauda toti. oricum ai intoarce-o, tot nu iese caldura mai multa si consum mai mic, ba dimpotriva. imi scapa mie ceva?
07 dec 2014, 19:15
0
StarzFall
59 comentarii 71 puncte
Da nasol ! Un bmw in 6linie sa fie , eu prefer un 328i 6linie fiabil bomba cuplu 280 nm 193hp stock hahaha Viata e plictisitoare cu a masina banala si prea scurta ... Plus ca nu moare motorul , nu distributie etc De masini pe curent nu avem bani sunt scumpe si nu sunt in Norvegia acolo e moca curentul deci merge gratis ;) Bafta :P
05 dec 2014, 14:22
+1
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Stai ca nu m-am prins , in Norvegia curentul este gratis ? De ce ?
05 dec 2014, 20:29
0
StarzFall
59 comentarii 71 puncte
Statul ofera curentul gratis , e ceva legat de petrol etc , toti locuitori Norvegiei au actiuni de petrol , e greu de explicat man , anul asta toti au primit 1 mil de coroane cadou :v deci aia is toti milionari ... vezi numai tesla masini daca le stii la ei
07 dec 2014, 02:53
0
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
cele pe hidrogen par cele mai ecologice si pastreaza si caracteristicile motoarelor pe benzina/motorina msi anume sunetul. dar ma intreb, APA PRODUSA DE ACESTE MASINI NU VA AFECTA CLIMA, CHIAR DACA NU PRIN POLUARE? adica o sa fie un exces de vapori de apa. in plus oricat de ecologica va fi o masina, o sa gaseasca guvernantii motive de taxare.
05 dec 2014, 14:44
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
hidrogenul se face din electroliza apei, adica scotand o parte din apa din circuitul natural. infima cantitate, raportat la totalul de apa disponibil. din care tu bagi inapoi o parte sub forma de aburi. care condenseaza sub forma de roua, ploaie, etc. atata timp cat putem respira fara sa avem senzatia ca stam intr-o gramada aprinsa de frunze uscate, n-o sa simtim nici acel "surplus" de aburi. din cate stiun, omenirea n-a gasit inca metoda de obtinere a materiei din nimic, ci doar de transformare din ceva in altceva. as aca stai linistit, n-o sa avem "sauna", cum nu avem "fumoar" :)
05 dec 2014, 16:39
+1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
merci de raspuns practic faptul ca hidrogenul e obtinut din apa si prin arderea din motor rezulta iarasi apa e o chestie foarte buna; adica un ciclu perfect; apa-H2-apa; eu vorbeam de excesul de apa in orase; cand vara e canicula si umiditatea f mare, mai adaugi si de la masini, nu cred ca o sa fie fplacut; sau toamna ceata si iarna polei; la asta ma refeream; nu am fost f explicit in primul comentariu.
05 dec 2014, 16:57
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
la aspectul asta ai dreptate, in aglomeratia din orasele mari probabil se va observa, dar cred, cum ziceam mai devreme, ca atata timp cat inca vedem de fumul produs acum, vom fi incomodati in aceeasi masura mica de abur si de consecintele lui. iar la nivel global, lipsa co2, no3, etc, va fi de bun augur. problema e ca acum, cam 30% din curent, inclusiv separarea hidrogenului din apa, tot de la carbuni vine, sau de la petrol. in ansamblu, tanda pe manda, *****-ar zice, pana nu avem curent doar nuclear, eolian si solar, nu suntem nici mai ecologisti, nici mai economi. doar ne uitam in alta oglinda ca sa ne vedem din alt unghi si avem impresia ca suntem mai frumosi :)
05 dec 2014, 19:59
0
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
apa e cea mai buna si ieftina defapt e moca :))) sau daca nu ulei de gatit :))
05 dec 2014, 14:52
0
1014 comentarii 1115 puncte
"Daca s-ar inventa masina care functioneaza pe aer sau apa" - masina care functioneaza cu apa a fost inventata de mult, insa nu se doreste asa ceva fiindca apa este ieftina si buzunarele petrolierilor as scadea drastic. La fel si masina electrica, a fost descoperita si chiar construite anumite modele inca din anii '60 dar di aceeasi cauza nu a fost dezvoltat proiectul. Problema se pune altfel: Daca se vrea, se doreste, nu daca se poate?
05 dec 2014, 16:33
+1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
masini electrice au fost SI inainte sa apara astea pe combustibil fosil; pe la finele aniilor 1800
05 dec 2014, 16:59
+1
Cezarius
2 comentarii 1 puncte
Eu am facut dintr-un oltcit, masina electrica, cu 6 baterii pe gel , motor de electrocar si panou solar deasupra,merg cu ea de 1 an de zile deja, poze si mai multe detalii pe facebook Motel ecologic Cezar Vama Veche, s-au cezar mihail.
05 dec 2014, 20:44
0
On_Off
227 comentarii -36 puncte
mai da-te`n plm,am inteles de prima data,nu trebuie sa repeti.
06 dec 2014, 03:59
-4
lanciabella
136 comentarii 269 puncte
esti taran
06 dec 2014, 22:15
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
n-am putut sa nu remarc o gramada de destepti care-au sarit cu minusurile la tine ca baba la carja...daca ar sari asa si sa se documenteze un pic inainte sa-si dea cu parerea...
06 dec 2014, 00:27
+2
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
sunt destui de-astia pe aici care dau minus si cred ca nici i nu stiu de ce ;-) +1
06 dec 2014, 16:31
+1
464 comentarii -309 puncte
NU-i corect. Motoarele mici turbo, la fel consuma mult, parca au fost DOUA teste care au demonstrat asta. Un motor de 2,0 fara turbo, poate avea cifre cu mult mai bune decat un 1,2 turbo, de aceeasi putere. Si asta e clar....Turbocompresorul sufla aer in cilindri = exact ce face un motor de volum mai mare -> aspira mai mult aer, CA SA SE POATA INJECTA MAI MULTA BENZINA , ca sa rezulta putere mai mare. Ca doar puterea se obtine din benzina oxidata, nu ? Raportul 14.7:1 .....raportul tre sa ramana acelasi intre benzina si aer....ca doar de ce nu se schimba injectoarele doar pentru a creste puterea? trebuie si aer, nu ? SUPRAALIMENTAREA NU SCADE CONSUMUL. (ca de asta se numeste SUPRAalimentare)
05 dec 2014, 17:48
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
partial adevarat, dar la mers constant motorul turbo recupereaza. la aspirat, vrei-nu vrei, tot atata aer intra la 3000rpm, sa zicem. iar la depasiri, dai inferioara, talpa...stim cu totii. la turbo, la mers constant, nu ai nevoie de toata puterea ce-o dezvolta ala si atunci mergi aproape in regim de aspiratie, care, daca vorbim de un motor mai mic, inseamna automat mai putin aer, deci si mai putina benzina. aici e plusul motorului turbo, ca bea la fel de mutl ca aspiratul in regim de accelerare, poate bea chiar mai mult, ca prin supraalimentarea cu combustbil racesti amestecul, ca sa nu detoneze, iar afr la turbo e ceva mai mare in acceleratie decat la un aspirat. dar, la stil de mers identic, in sensul ca la fel de tare accelerezi, la fel de mult mergi constant, cu aceleasi diferente de viteze, motorul turbo are un usor avantaj. daca vrei sa te bucuri de cuplul mai mare dat de turbina, in mod evident vei consuma mult. acel 14,7:1 e valabil la mers constant, cu ecu buclat pe ambele sonde lambda. cum ziceam, in regimul ala, gen 100km/h constant, n-ai nevoie de toti caii, iar turbaciunea intra in regim de aspirator, ca-si permite. n-ai rezerva de putere instant, dar cand intra turbina, ai rezolvat problema. la aspirat, ca sa mergi constant cu 100, dezvolti 45cp, dar n-ai nevoie decat de 35, sa zicem, restul de 10 ii arzi aiurea, pentru o rezerva de putere pe care n-o folosesti. nu stiu daca am fost destul de clar...
05 dec 2014, 19:55
+5
11 comentarii 26 puncte
Cred ca e cel mai inteligent comentariu pe care l-am citit pana acum pe 4tuning, nu m-am gandit pana acum in felul asta, dar are multa logica ce spui. Eu personal iti mulțumesc mult pt aceasta explicație.
06 dec 2014, 00:45
+4
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
corect
06 dec 2014, 16:32
0
Gabrielgt86
15 comentarii 17 puncte
Dupa parerea mea,cel putin din punct de vedere teoretic motorul turbo ar trebuii sa aiba un consum mai mic.In cazul aspiratelor,pistoanele sunt nevoite sa creeze o depresiune in interiorul cilindrilor,care se opune impreuna cu filtrul de aer,mersului catre arborele cotit(aspiratiei)...o alta remarca ar fi ca din cauza inertiei aerului,volum din cilindrii nu este umplut complet (cu aer),iar un motor turbo de capacitate mica are avantajul pieselor mai mici care sunt in miscare,deci o inertie mai mica,in comparatie cu echivalentul aspirat..
07 dec 2014, 00:15
0
464 comentarii -309 puncte
Partial de acord cu tine, partial nu. Cand mergi incet, cu un motor cu turbocompresor -da , turbina face un boost aproape zero, si ala lucreaza ca si aspirat.. in cazul motorului non-turbo, cand mergi incet, apesi acceleratia un pic, motorul TOT TRAGE MAI PUTIN aer, din cauza ca, daca stii ce faci de fapt, cand scoti acceleratia - se inchide partial throttle body-ul, care restrictioneaza fluxul de aer ce intra in galeria de admisie --- deci, tot acolo ajungem.. la mers constant poate sa consume ceva mai mult din cauza ca pistoanele sunt mai mari, poate mai grele si de aia...cum a zis Gabrielgt86 .. inertie mai mare..etc Gabtielgt86...la motoarele modificate, ASPIRATE, exista o metoda de a ajunge chiar la o umpere a cilindrilor de 100% Eu mai sus, am precizat ca motoarele turbo si non-turbo sa aiba aceeasi putere. Puterea = Lucrul mecanic/ timp, daca puterea e aceeasi, atunci lucrul mecanic intr-o unitate de timp, al ambelor motoare e acelasi. Daca e acelasi lucru mecanic, inseamna ca cantitatea de energie , pe baza caruia motorul face lucru mecanic e aceeas (sa zicem ca folosesc acelasi tip de combustibil).. Q-ul degajat la ardere e acelasi. Daca e asa, atunci motoarele au cam aceeas cantitate de benzina, pentru a genera puterea data. La mers in sarcina scazuta....am zis mai sus, clapeta de acceleratie (throttle body) se inchide partial si restrictioneaza fluxul de aer. Deci daca motorul are 3.0 litri, el nu o sa aspire 3,0 litri ci SUB aceasta cifra de volum. Iar in cazul turbo...sa zicem un 1,6 turbo.....la boost maxim (deci sarcina 100%) o sa inghita tot atata aer cat cel de 3,0 natural aspirat, iar cand o sa ii dai 20% sarcina o sa mearga ca aspirat....sau 2,0...sau 2,2 , in dependenta de boost<>sarcina. Daca urmarim test-drive-urile de pe toate site-urile romanesti.....uitati-va.....motoarele mici gen 1.2 turbo, sau 0,9 turbo sau 1,4 turbo...au un consum mare....si dinamica...nu prea cine stie ce.
07 dec 2014, 16:09
0
3 comentarii 10 puncte
si acum se mai zice ca GPL strica motorul, daia sunt taxiuri peste 700.000km cu GPL, nu tine tabla pe logan cati km duce un motor pe gpl
05 dec 2014, 19:06
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Adam, ce reparatii sa faci? Ca gpl-u lreduce uzura, ungerile se fac cu uleiul nu cu benzina "uda" cum ziceti voi, mai documentati-va!
06 dec 2014, 13:40
+5
sandueugeniu
54 comentarii 26 puncte
Reparatii?Stii tu taximetristii ca le si repara, nu am spus ca arata ca nou era jalnic dar mergea.
06 dec 2014, 17:47
+2
3 comentarii 10 puncte
pana la km aia orice masina necesita reparatii si revizii, gandeste-te si cati bani a economisit cu gpl, si taxiurile sunt masini exploatate la maxim. eu personal sunt multumit de gpl, fiecare face cum considera ca este mai bine pt el. am masina cumparata de noua din 2006 si macar sa o tin pana se strica motorul din cauza gpl si sa numai renteze reparatia, bafta
07 dec 2014, 14:30
+1
2 comentarii 1 puncte
Metrou Tramvai Trolebuz si Bicicleta ....
05 dec 2014, 19:14
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Pot expune o parere extrem de pertinenta.Am doua masini pe GPL,doua pe benzina si una diesel. Sa luam pe rand avantaje si dezavantaje: 1.GPL-Avantaje GPL fiabilitate sporita(ambele masini au peste 350.000 rulati in 5 ani),cost redus/100 km rulati(cca 22 ron),revizii(ulei filtre) cu intervale foarte mari (25.000 km). -Dezavantaje GPL-nu exista.Daca masina este bine reglata,timpii de injectie si presiunile atent corelate,masina se comporta identic.Roata de dimensiuni reduse in portbagaj,pozitionata inteligent,butelia GPL in locul rotii clasice.Spatiu redus cu 5 % 2.Diesel-Avantaje diesel-consum redus,cuplu motor ceva mai mare,dar inutil datorita infrastructurii din Romania.Toate masinile au GPS montat,niciuna nu poate scoate o medie de viteza mai mare de 40-50 km rulaj 100% extraurban. -Dezavantaje diesel:piese scumpe,(aproape duble la pret pentru aceeasi marca de masina raportat benzinar-diesel)intervale dese pentru revizii(15.000 km). Cel mai important dezavantaj GPL vs Diesel il consituie costurile de exploatare per 100.000 km rulati,net in favoarea GPL. 3.Benzina: 5,5 L V8 compresor Eaton,362cp,380Nm-4000rpm. -Avantaje:Masina de suflet. -Dezavantaje:consum,intretinere,uzeaza rapid anvelopele spate. 4.Benzina 1,2 16V 80 cp -Avantaje:consum redus 4%,intretinere modica -Dezavantaje:Masina mica,de oras,spatiu limitat,incomoda la drum intins. In final masina se alege dupa "punga".Nu se poate si consum scazut si performante ! In orice caz GPL bate orice la cheltuielile pe 100.000 km rulati !
05 dec 2014, 19:20
+6
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Prietene sa ne anunti si pe noi care e masina aia cu motor 1.2 16 v care consuma 4%. Cu viteza medie 40-50 de km la ora inseamna ca dormi pe drum, eu mereu scot viteza medie la drum intins in jur de 70 km/h (conform computer bord), in conditiile in care trec prin nu stiu cate sate pe drum european mergand in jur de 60 in localitate si 100-110 in afara. La diesel tocmai cuplul este util din cauza ca nu avem infrastructura si trebuie sa faci multe depasiri pe drumuri europene si nationale.
07 dec 2014, 16:07
+2
sandueugeniu
54 comentarii 26 puncte
Cei care spun ca nu e bun GPL-ul zic precum cei din reclama aia cu Belgravistanul de ce nu e bun e al ***** de ieftin doar 2,8lei ca in rest numai avantaje. Nu, nu e bomba in caz de impact e mai sigur decat rezervorul de benzina are o supapa pe butelie care deschide automat si goleste rezervorul in afara caroseriei cei care au GPL stiu e un furtun de la supapa de alimentare care iese in afara.S-au montat si de fabrica pe masini VW, Saab Hyunday mai nou a scos una full GPL a fost prezentata acum ceva timp intr-o revista AutoMotor parca.Eu am pe masina de 6 ani si nu are nici pe *****` am vazut Cielo pe gaz taxi la 900 000Km.La GPL-urile secventiale se poate face chip tuning sa traga mai bine decat pe penzina si nu costa resoftarea cat aia pe benzina te duci la firma care a montat GPL-ul si iti creste puterea dar se va mari si consumul.
05 dec 2014, 21:16
+4
15 comentarii -24 puncte
benzina turbo
06 dec 2014, 07:54
+4
96 comentarii 83 puncte
Variante fara batai de cap : 1. benzina gratis 2. multi bani in cont * se recomanda un motor >3L
06 dec 2014, 11:08
+1
5 comentarii 5 puncte
Salut! Primul coment pe 4Tuning... Nu ma pot abtine sa nu comentez cand vad pe foarte multi care isi dau cu parerea in necunostinta de cauza. Am Audi a4 b6 2002 2.4L v6 170cp cv manual cu gpl montat la Buzau (prietenii stiu de ce) de 13.000km. Ca si cost la 100km, in functie de stilul de mers, reducerea e undeva intre 40-45% ca si pret al carburantului. Ca si putere/performanta, cel putin in cazul meu, masina pusa pe VAG diferenta de performanta e in favoarea GPL-ului, 0-100Km/h cu 0,05-0,1s. Nu se simte nimic diferit fata de benzina, nu suna altfel etc. Fratele meu aceeasi masina motor 1,8L turbo 163cp cv multitronic la fel ca la mine: reducere cam 45% a costului de deplasare si performante ceva mai bunicele! P.S. Sunt din Bucuresti, pt cei interesati pot face o demonstratie!
06 dec 2014, 20:25
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am o curiozitate:La -20 de grade afara,ger uscat,fara strop de zapada,astia cu masini full electrice(artizanale) cum fac caldura in habitaclu si daca au curaj sa plece cu familia intr-o plimbare? Asta in conditiile in care la temperaturi foarte scazute,randamentul acumulatorilor scade.....Temperatura optima de folosire a celor mai performanti acumulatori ,trebuie sa fie peste 5 grade celsius
06 dec 2014, 21:25
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Caldura din habitaclu se face tot electric si instant, adica nu trebuie sa iti tremure curu ca la masinile clasice pana ti se incalzeste motorul. Ceva de genu este si la hibride si la masinile cu incalzire stationara.
07 dec 2014, 18:18
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
stai linistit, ca nici aia cu masina electrica de firma, nu artizanala, n-o duc mai bine. la o firma din hitlerland unde mai merg cateodata, au un a-klasse electric. deci mercedes, de la mama lui, nu oltcit tunat in garajul dintre blocuri. ei, masina aia in iarna de la inceputul lui 2014, a ramas in oras intre doua sectii ale aceleiasi firme, situate la distanta de...hai sa nu fiu rau si sa zic maxim 3 km. l-am "pescuit" pe colegul ghinionist si l-am intrebat cum ***** a reusit sa f**a acumulatorul in 5 km, in conditiile in care de la 8 la 10 dimineata, masina a stat la incarcat. raspunsul a fost "tu crezi ca io-s cretin sa merg la -15 grade fara sa dau drumul la dezaburire si caldura in masina?". pare simplu, dai drumul la consumatori, termini bateria. dar in realitate, un dezaburitor, o incalzire si-un sistem de dezghetat luneta nu consuma mai mult de 1000-1500W. tot motorul electric "bea" cel mai mult din baterie, deci nu are prea mult sens treaba cu incalzirea. eu cred ca mai conteaza si vechimea masinii, felul in care e utilizata, cat de dese si scurte sunt ciclurile incarcare/descarcare. a-klasse-le ala n-are mai mult de 3 ani si tind sa cred ca nici mai mult de 30-40000km. e masina folosita ocazional, pe distanta scurta, cum am mai zis. aia la firma ii zic "fier de calcat" - ca mai mereu o vezi cu cablu-n priza, sau "imobilazatul" - pt ca scrie pe ea "Mercedes emobility", iar aia zic c-ar trebui sa scrie "imobility"...
06 dec 2014, 23:33
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Mai vorbim peste 40 de ani........Sa dea Dumnezeu sa apucam sa ne vedem aici.Pot sa pariez de pe acum ca ne vom plimba dos-urile de pensionari ,tot in niste rable cu motoare termice. Sa vad o Tesla testata prin Canada(Alaska,Yukon,etc),Siberia si jur ca imi iau una ! Deocamdata masinile electrice nu sunt fiabile pentru deplasari longi si sigure.
06 dec 2014, 23:55
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Avand in vedere ca tarile nordice gen Norvegia si Suedia au cumparat la greu masini electrice nu cred ca sunt mari probleme si de unde ai scos-o pe asta ca masinile electrice nu sunt fiabile si sigure pentru drumuri lungi. Cred ca scufunzi fiabilitatea cu autonomia. Motoarele electrice sunt foarte simple si au doar cateva piese care sunt in miscare, nu ai in ele nu stiu cate filtre si fluide, sunt scumpe datorita tehnologiilor noi si a acumulatorilor (sau cel putin asa lasa ei sa se inteleaga). Iar despre siguranta iti dau un exemplu cu Nissan Leaf care este o masina care are toate atributele de siguranta a unui Golf de exemplu.
07 dec 2014, 18:25
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu "scufund" nimic.Ia sa vedem: Plec in vacanta.Toata familia 4 membri,bagaje multe,monovolum,vreo 2,5 tone(incarcat),am de parcurs vreo 400 km din care 250km urc.Crezi ca ma tine o masina electrica la dus ?Cat crezi ca as face pe drum?Rulajul este iarna,caldura la maxim,muzica,ceva multimedia pentru copii,faruri aprinse,probabil si proiectoare uneori.... Cat crezi ca va fi de fiabila o astfel de masina(ipotetica) daca in fiecare zi trebuie sa parcurg 200 km si sa o reincarc zilnic ? Masinile electrice din ziua de azi sunt "glume".Vor mai trece 100 de ani pana vor evolua si vor fi cu adevart utile. Cat consuma(W) cea mai "usoara" aeroterma electrica ? Am incalzire electrica pe una dintre masini,astfel la pornire intr-un minut este caldura !Rezistenta se alimenteaza printr-o siguranta de 90 A deci consumul este undeva la 1000-1200 W.Enorm pentru o masina electrica ! O rabla de dacie DCi are rezistenta rapida pentru incalzire,deci nu este mare scofala !Uite poza cu divaisul mai jos: http://olx.ro/oferta/radiator-electric-logan-ID1evAx.html
07 dec 2014, 20:19
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
2.5 tone este enorm (nu stiu ce masina electrica cu 4 persoane - adica vreo 320 de kg + bagaje sa zicem un total de 500 de kg are greutatea asta, nu cunosc masini electrice de 2 tone), iar expresia "Crezi ca ma tine o masina electrica la dus ?" este pt mine foarte iterpretabila, in sensul ca ma gandesc la autonomie si nu fiabilitate. In conditiile descrise de tine care se intampla de 3-4 ori pe an acumulatorul nu o sa tina 400 de km, din care 250 cu urcat, atata greutate si atatia consumatori. Nu vreau sa crezi ca eu cumva iau apararea masinii electrice (intre noi iti spun ca o urasc). Clar ca in acest moment masina electrica este cea mai buna in oras si la drum intins doar in conditiile in care ai deplasar scurte de genul 100-150 de km. Acumulatorii in timp isi pierd proprietatile iar inlocuirea lor este costisiitoare, iar daca mai luam in calcul si pretul de achizitie al masinii ne rezulta o investitie financiara neprofitabile. Dar totusi hai sa nu aruncam cu noroi in ele si sa zicem ca se strica dupa 2-3 ani. Daca imi aduc aminte asa zicea romanul acum 5-6 ani despre masinile japoneze, avea impresia ca sunt niste chestii cu multa electronica, care se strica foarte repede, iar timpul a demonstrat ca nu a fost deloc asa si ca sunt printre cele mai fiabile masini. Numai bine
07 dec 2014, 22:52
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ca idee discutam cu un englez intr-un pub (circumstantele in care l-am cunoscut sunt irelevante) si omul imi spunea ca detine 2 masini electrice care sunt folosite de familia sa, iar in momentul in care doreste sa paraseasca localitatea (lucru care imi spunea el ca se intampla o data la aproximativ 2 luni) foloseste fie trenul, fie inchiriaza o masina. Varianta a doua folosind-o doar dc deplasarea include toti membri familiei (adica 4), iar deplasarea este scurta gen pleaca azi si se intoarce maine sau poimaine (astfel costul inchirierii nefind foarte mare). Deci asa gandesc o parte din oamenii din vest. Faptul ca isi si permit acest lucru este partea a 2-a. Acum nu pot sa spun cat de profitabil este acest lucru daca ar fi aplicat la noi in tara pentru ca nu am toti factorii legat de costuri si aici ma refer de la consum pana la taxe, impozite si intretinere.
07 dec 2014, 23:05
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Cea mai buna hibryda pe gaz :))
07 dec 2014, 15:45
0
biciclotomata
987 comentarii 921 puncte
Eu am o intrebare: se poate face conversia unui motor v8 pe GPL, iar daca se poate, va suna la fel de bine ?
07 dec 2014, 19:55
+1
5 comentarii 5 puncte
Da se poate! Eu am pe v6 si suna la fel! Cauta pe net de cei din Buzau/Vernesti si vorbeste cu ei. Costa undeva pe la 7000lei pe una secventiala sau peste 2500€ daca e injectie directa!
07 dec 2014, 20:29
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »