Test Drive din 1981: revista Autoturism testeaza noua Dacia 1310 Istorie auto 9 Ianuarie Test Drive din 1981: revista Autoturism testeaza noua Dacia 1310
Toate comentariile (62):
161 comentarii -175 puncte
0-100 in 20 de secunde :)) Oltcitul avea 0-100 in 13 secunde
09 ian 2015, 12:51
+10
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
55 comentarii 34 puncte
Oltcitul a fost masina nemteasca pe langa dacie !
11 ian 2015, 00:12
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
55 comentarii 34 puncte
Degeaba te agiti , raportat la vremea aceea , nu exista comparatie intre Oltcit si dacia 1300, 1310 si ma rog care mai erau , numai la dacie aveai riscul sa te decapiteze intr un accident frontal mai puternic :)))))))))
11 ian 2015, 19:59
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
55 comentarii 34 puncte
Tu ma intelegi gresit , eu nu am spus ca Oltcitul era o masina grozava , era o masina mai buna decat Dacia din aproape toate punctele de vedere , sasiu , tablarie , cutia mai scurta , comfortul scaunelor din fata mult superior , de viteza nu mai incape discutie , TRS-ul in 5 viteze fuma orice Dacie pana la SuperNova , despre motor nici nu mai vorbim , neam de neamul daciilor nu vor atinge turatiile care le scotea boxerul de pe Oltcit .Pana la urma Oltcitul nu era pentru oricine , boxerul in V nu il puteau repara toti neavenitii , in partea cealalta si un repetent de 18 ani inca in clasa a 9-a reusea sa lege 2 sarme motorului de dacie infect caruia ii fierbea apa peste masura cand erau mai mult de 25 de grade afara si tu aveai un drum mai lung , aici ajung la un alt avantaj major al Oltcit-ului , racire pe aer , am mers 87de km pe autostrada drajna-bucuresti cu oltcitul la o viteza de 130 de km/h constant , si temperatura nu crescuse nici macar cu 5 grade , te invit sa faci acelasi lucru cu o dacie 1410 din 99` (nici nu mai discutam de cele mai vechi ) , sa vezi ca nu ajungi nici la primul spatiu public . Mai sunt multe de spus dar prefer sa o las balta , salut !
12 ian 2015, 00:16
0
2947 comentarii 2978 puncte
Pai zi asa ca sa înteleaga toata lumea ! Acum da ! Îti dau dreptate ! În ceea ce priveste Dacia 1310, tot ce s-a facut OPTIC nu este nici un fel de îmbunatatire ci COPIE tot dupa Renault. Pîna si pe WIKIPEDIA se poate vedea clar: Renault 12 TX are stopurile ca 1310: http://1.1.1.2/bmi/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Renault_12_TX.JPG/1920px-Renault_12_TX.JPG Renault 12 TS are 4 faruri. Idee preluata la 1310 dar bagate rotund în mastile de Renault: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Renault_12_Jarama_2006.JPG Renault 12 a fost fabriat pîna în 1980. În timp ce Renault facea deja din 1975 R 12 AUTOMATA (R12 TR Automatic), Dacia ce facea? Baga "îmbunatatiri" numite 1310 de 2 lei ce aveau necesare un articol de "x" pagini dupa metoda "traiasa si înfloreasca". :-) )))))))
12 ian 2015, 00:57
+1
15 comentarii 2 puncte
MOTORUL DE OLCIT FIIND BOXER IN 4 PISTOANE E CU TOTUL ALTCEVA FATA DE UN 4 LINIE DAR STI CIT ITI LUA SA REPARI SAU SA-I SCHIMBI UN SET MOTOR.??...FIECARE ARE AVANTAJE SI DEZAVANTAJE...EU CAUT UN MOTOR DE OLCIT IN 2 PISTOANE BOXER CARE A FOST MONTAT SI PE LASTUN VREAU SA-L PUN PE O MOTOCICLETA.....AM VAZUT CA AMERICANII AU PUS UN BOXER DE VW. PE O MOTOCICLETA PE CATE UN PASIONAT A CUMPARAT-O CU 21.000 DE DOLARI...VREAU SA INCEP CU LUCRURI MAI MICI...
12 ian 2015, 11:44
+2
330 comentarii 94 puncte
Faptul ca Oltcitul era mai rapid cu doua secunde decit dacia nu il face sub nici o forma o masina mai buna. Cind compari doua masini pentru a vedea care este mai buna trebuiesc luate in consideratie zeci de aspecte cum ar fi confortul, tinuta de drum, spatiul interior, dotarile, fiabilitatea, usurinta in exploatare, cit de usor putea fi depanata, etc, etc....Dacia cistiga la 7 capitole din zece fata de Oltcit...Rezulta evident ca Oltcitul cistiga doar la trei capitole in fata Daciei!
13 ian 2015, 03:40
0
15 comentarii 2 puncte
AI PERFECTA DREPTATE"TATALOR" OLCITUL AVEA DOUA PUNCTE MAI BUNE:UNU MOTOR DE TURATIE MAI MARE SI DE AICI IESE SI DEMARAJUL SI DOI ABORDAREA VIRAJELOR CU VITEZE MAI MARI DATORITA DISTANTEI MAI MARI A ROTILOT DIN FATA SI CAM ATIT SA NU MAI AMINTIM DE FAPTUL CA PLACUTILE DE FRINA PARCA ERAU PE PLANETARE MONTATE IAR CEL MAI MARE INCONVENIENT ERAU DOAR CELE DOUA USI........AAAAAAAAAAAA SI AL RLEILEA PUNCT BUN ERA INCALZIREA FIIND IN BOXER CU RACIRE PRIN AER TEMPERATURA MOTORULUI TRCEA IMEDIAT IN CABINA DATORITA CARENAJULUI PESTE MOTOR DAR CIND AVEAI SCURGERI LA MOTOR STIAI IMEDIAT SI IN CABINA............
13 ian 2015, 18:49
0
1 comentarii 0 puncte
Olticit era o masina prea complicata, dacia 1300 cel putin, a fost totusi mai buna, eu o am si acum model 1977 si functionabila cu toate la zi, asa ca nu mai vorbiti, numai cine nu ii placea sa o intretina si putorile spun ca a fost o masina proasta.
02 oct 2016, 20:36
0
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Sunt un pic curios de ultima poză. Mall-ul pare nou. Ce-o fi cu Dacia pe acolo? Înc-o întrebare care mă râmă, ar fi de ce are bara aşa de strâmbă? Are numa' valuri pe ea!
09 ian 2015, 13:38
+2
1298 comentarii 3108 puncte
A fost expusa , mai se intampla prin anumite mall uri sa expuna tot felu de masini si vechi si noi , si suntem la noi acasa , de ce nu si o dacie :) , de ex in Baneasa Shpoing Center sunt mereu masini expuse , intr adevar nu dacii , dar sunt .
10 ian 2015, 02:28
+2
36 comentarii 38 puncte
am si eu o intrebare...0-100 km/h 20 de sec. cum se face?o schimba la 3000 unde e cuplu maxim sau 6500?
09 ian 2015, 13:43
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
36 comentarii 38 puncte
pai n ai cum sa mergi numai in 2000.daca tre sa urc un deal ce fac?ii dau a l-a ?urci asa cu 2 sau 3 mai turat plus ca daca o schimbi mereu la 2000 se fac si depuneri de calamina,sau la dacie e altfel?
09 ian 2015, 14:18
+4
512 comentarii 988 puncte
Eu ti-o spun din punct de vedere ingineresc, dacia oricum o segmentezi la 60k km maxim, motorul de 1310 e facut la niste tolerante de ***** chiar si pt vremea aia. Cand e "desenat" un motor e desenat sa atinga performanta maxima cu uzura minima. Pt uzura minima trebuie niste tolerante foarte mici, din cauza aia mercedes-ul de acum 30 de ani merge cu acceleasi motor neumblat, masina e considerata overengineered. Din cauza asta o masina actuala te tine 500k km fara resegmentare. Ok, ii dai un 2500 de ture la deal, dar nu o iei ca o masina moderna la care poti sa o conduci numai in 3000-5000 de ture si nu are nimic. Daca imi arati un grafic cu puterea si cuplul motorului Daciei iti zic exact si cum sa schimbi pentru performanta maxima.
09 ian 2015, 15:12
-3
36 comentarii 38 puncte
:)
09 ian 2015, 15:46
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
36 comentarii 38 puncte
merci.si daca eu merg cu un motor pe benzina asa pana in 2500 rpm in timp nu afecteaza cu nimic?
10 ian 2015, 19:54
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
36 comentarii 38 puncte
multumesc.un nene mecanic mi a zis ca i bine ca din cand in cand sa merg mai ambalat ca sa se mentina injectoarele curate.eu conduc destul de civilizat si econom.folosesc chiar si in oras tempomatul setat la 50km/h si daca nu i situatie de urgenta intotdeauna reduc din frana de motor.am momente cand o mai forjez in 1,2 si 3..in rest o protejez cat de mult pot.fac in jur de 70.000 km pe an
10 ian 2015, 21:20
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nene ala mecanic se pare ca a cam baut gaz cînd ti-a spus asa ceva. Injectoarele se mentin curate daca ai carburant curat. O masina moderna asistata electronic nu e tractorul UNIVERSAL de la C.A.P. Nu stiu ce masina ai dar sfaturile astea "batrînesti" sînt cam..... depasite si singurul lucru ce produc e consum inutil de carburant. PS Eu o singura data la un concediu de-al meu în România am prins benzina proasta rau de tot în Resita de mi-am înfundat injectoarele si am ramas cu.... "caruta-n drum". Norocul meu a fost ca si eu sînt un "nenea mecanic" si parca am prevazut catastrofa asa ca mi-am luat cu mine un set de 8 injectoare sa fie acolo + filtru nou de benzina si cum am iesit din România, în prima benzinarie la unguri, mi-am curatat rezervorul, am alimentat curat, am schimbat filtrul de benzina care era TOBA de mîl si mi-am schimbat injectoarele înfundate (2 din 8) :-) ))))
11 ian 2015, 01:06
0
36 comentarii 38 puncte
oho!!! V8?
11 ian 2015, 01:39
+1
76 comentarii 73 puncte
omul e sarcastic batate
09 ian 2015, 15:32
-3
512 comentarii 988 puncte
Am vazut destui raceri in trafic cu 1310...
09 ian 2015, 18:10
+2
36 comentarii 38 puncte
inginerule
09 ian 2015, 18:37
+3
512 comentarii 988 puncte
Dulapule. ;)
09 ian 2015, 19:05
-3
36 comentarii 38 puncte
m ai invins ai 1-0
09 ian 2015, 19:43
+3
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
@Ion Dulap deci pana la urma care e raspunsul la intrebarea ta? Testul de 0 - 100 km/h in ce conditii se desfasoara? La ce turatie a motorului se schimba viteza?
10 ian 2015, 20:31
0
36 comentarii 38 puncte
nu stiu sincer,n am aflat...ii dam la rosu?
10 ian 2015, 21:45
0
330 comentarii 94 puncte
E clar ca n-ai avut niciodata dacie....poti schimba lejer la 3000 rpm, nici un bai nu are....iar daca vrei sport poti scimba si pe la 4500-5500...doar ca nu este indicat sa o faci prea des....doar daca iti da de furca vreun berbec prin trafic....si oricum Dacia nu accelereaza de la 0 la 100 in 20 de secunde....conform fisei tehnice prinde 100 in 16 secunde (real vreo 18), iar oltcitul in 13 secunde...real vreo 15.
13 ian 2015, 03:42
+1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
merci de articol. ce vremuri... 1981 :-)))
09 ian 2015, 13:46
+5
512 comentarii 988 puncte
Imi aduc aminte ce inseamna sa mergi cu 110 cu o 1310 tx, la 200 intr-o masina moderna n-ai nici pe departe senzatia din Dacie la 100. Ma rog aia a lui tata era cam terminata, eram si eu copil, dar totusi.
09 ian 2015, 13:48
+7
2947 comentarii 2978 puncte
@ _Speed Îti recomand, daca ai vreun drum prin Germania, în sectorul fostei RDG, prin Drezda sau Leipzig, cauta pe acolo un club de OSTALGIE unde se întîlnesc fanii de Trabant Dacia si Lada, si fa un drive test cu o dacia 1300 sau 1310 restaurata, asa zisa dacie de export. Iesi cu ea pe Autobahn si dai cox pîna ajunge vitezometrul la cap de sala sa vezi ce frumos merge si o duci cu 2 degete fara sa trepideze nimic, fara sa troncane nimic, fara sa fluiere nimic la fel de frumos ca o masina vestica din aceleasi vremuri si daca vrei sa sti secretul, ti-l spun! Baietii îsi iau piese noi din Franta de la cluburile Renault facînd din fostele dacii, bijuterii.
11 ian 2015, 01:36
+3
15 comentarii 2 puncte
TOTUL ESTE SA AI ATRACTIE PT. MASINI SI SA FACI O MASINA (RESTAURARE) CAP COADA NU DE MINTUIALA.....PROBLEMA ESTE CA NOI NU AM FOST CONECTATI LA INFORMATIILE DE AZI....IN TIMP CE NOI NE CHINUIAM SA MAI CISTIGAM 10.CM CUBI FRANCEZII VINDUSERA LICENTA SUEDEZILOR LA VOLVO PT. MOTOARE DE 1.6 BENZINA LA SXTERIOR IZBITOR CU MOTORUL DE DACIE DIFERA USOR FORMATUL POMPEI DE APA SI EVIDENT DIAMETRUL PISTOANELOR SI A ARBORELUI COTOT.....EU DACA AS AVEA O DACIE AS MONTA PE EA UN ASTFEL DE MOTOR RESTAURAT COMPLET SI SA VEZI COX SI CE BINE TRAGE DAC STI SA UMBLII SI PUTIN PE LA REGLAJE
12 ian 2015, 11:33
+1
55 comentarii 0 puncte
Apasa Caps Lock ca ma doare capul cand citesc ce scrii.
12 ian 2015, 18:14
+4
15 comentarii 2 puncte
de sti cum se zice intre mecanici ,cind te doare capul :material prost....
12 ian 2015, 18:44
-2
1 comentarii 0 puncte
Pe unii îi doare capul și nu știu de unde vine durerea. ;) Mai ales pe mecanici.
14 mar 2015, 19:56
0
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
doamne ce amintiri mi-a adus acest articol....cum cred ca si celorlalti. si mai cred ca acest articol e un foarte bun reper referitor la cum a evoluat industria si tehnologia (vezi timpii de acceleratii)
09 ian 2015, 14:40
+3
330 comentarii 94 puncte
A evoluat pe mama *****'. Loganul actual are exact aceiasi timpi de acceleratia ca dacia 1310 daca nu cumva chiar mai slab!
13 ian 2015, 03:44
+2
32 comentarii 77 puncte
Ai mei au avut la sfarsitul anilor '70 Dacia 1300 pe care au inlocuit-o in '84 cu modelul 1300 din imagine si in '88 au trecut la break-ul 1310 (intre timp se mai facuse un facelift). Primele doua le-au castigat cu obligatiuni :-). Cu prima nu-mi amintesc sa fi mers (eram prea mic) insa pe celelalte doua mi le amintesc foarte bine. Break-ul a fost praf dpdv al fiabilitatii (taica-miu mesterea la 2-3 weekend-uri cate ceva la ea). Si-au facut insa treaba intr-o perioada cand nu prea exista termen de comparatie (existau si Lada sau Skoda insa erau mai scumpe si necesitau relatii sau functii pentru a fi achizitionate). Problema Daciei a fost apartenenta la statul comunist, stat care la venirea lui Ceausescu incepuse sa cumpere licente din afara si sa se modernizeze rapid. Cand a inceput perioada cu plata datoriei, toate produsele au devenit greu accesibile si realizate de mantuiala. In esenta a ramas un Renault 12 care a primit imbunatatiri cu lingurica, astfel ca la finalul productiei, Dacia vindea in mare o masina perimata moral cu 40 de ani.
09 ian 2015, 15:12
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Da-mi te rog si mie un exemplu CE ÎMBUNATATIRE a primit Dacia în timpul nomenclaturii ceausiste, ceva ce era mai bun comparativ cu ce a dat Renault? Te rod acum nu-mi spune de servo directie si servo frîna ca asta tot de la Renault au luat printr-un contract aditional.
11 ian 2015, 01:23
-1
32 comentarii 77 puncte
De exemplu bordul CN care era mai de anii '80 spre deosebire de bordul original de anii '60.
11 ian 2015, 20:21
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ok dar CU CE îmbunatateste bordul SIGURANTA PASIVA a masinii comparativ cu vechiul bord (care arata mai bine)? Ce FEATURES TEHNIC are în afara de aspectul optic ce e chiestie de gust? Trebuie sa diferentiem între îmbunatari CU rost si FARA rost, îmbunatatiri ce au doar un rol optic si îmbunatatiri functionale si siguranta pasiva. Nu stiu cum e la altii dar eu consider o îmbunatatire ceva ce sa-mi dea mai multa siguranta la condus sau în caz de accident, de exemplu un bord ce în caz de impact sa-mi protejeze oasele ca de AIRBAG si comenzi pt. un sistem de clima, nu putea fi vorba pe vremea aceea. La Dacia 1310 îmi pun întrebarea unde sînt: - Centuri de siguranta cu strîngere mecanica pe corp în caz de impact - Propte de cap pe spatarele scaunelor ce protejeaza zona cervicala a coloanei (sa nu-ti rupi gîtul) în cazul unui impact din spate - Bord capitonat de protectie în caz de impact. - Consola volan pliabila în caz de impact care se strînge de asa natura ca sa nu iei volanul în gura sau în piept. Astea sînt numai 4 FEATURES elementare ce aveau în ani 80 fiecare masina de clasa medie, indiferent daca europeana sau nipona. La Dacia, s-a preferat bordul de CN ca arata bine si...... cam atît, bord care la rîndul lui era un profil de TABLA îmbracat în burete cu musama si plastic avînd si ca ornament o tabla subtire de aluminiu lipita cu PRENADEZ 100% INUTILA fixat de exact aceleasi puncte de fixare ca bordul vechi de 1300 fara nici o îmbunatatire a sigurantei pasive.
11 ian 2015, 23:52
0
330 comentarii 94 puncte
Vezi ca ti-am mai raspuns si mai jos....imbunatatirile prinvind SIGURANTA activa si pasiva au constat in tetiere pe fata si pe spate, centuri pretensionate, sistem de frinare cu dublu circuit, servofrina, etc. Numai ca....vezi tu...tu nu prea vorbesti ca un sofer...cea mai importanta dotare de siguranta este piesa dintre scaun si volan.....
13 ian 2015, 03:49
0
330 comentarii 94 puncte
Ai dovedit ca nu stii nici care era bordul CN....
13 ian 2015, 03:56
0
330 comentarii 94 puncte
A primit zeci de imbunatatiri...dar daca tu nu le stii nu comenta pe aici doar ca sa te bagi in seama. Cutie in 5 trepte, oglinzi cu reglaj din interior, faruri cu reglaj din interior, centuri de siguranta pretensionate, tetiere fata spate, panouri usi din material textil in culoarea tapiteriei, dezaburire la luneta, pneuri fara camera, sistem de frinare dublu circuit, servofrina, etc, etc
13 ian 2015, 03:47
0
77licu
93 comentarii 171 puncte
O,tempora...
09 ian 2015, 22:54
+2
alexhaiducu
255 comentarii 45 puncte
pentru romani ,la timpul ei a fost buna!
10 ian 2015, 11:23
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Ah......................... CREDIBILITRATE TE HALESC !!!! Mai oameni buni voi chiar credeti tot ce se scria în articolele de atunci? Pe vremea aceea fiecare articol indiferent despre ce tema, era cenzurat, verificat si modificat de nomenclatura comunista. Articolele de acest gen contin cel mult 20% adevar si restul barbologia lui "traiasca si-n floreasca". Totul era "vorbit frumos" si trebuia sa scoata în evidenta marile realizari ale atot stiuitorului cizmar. Ce "se vorbeste asa frumos" în articol la capitolul MOTOR, îti face si un practicant de la profesionala de mecanica auto fara sa aibe nevoie de ani de zile de cercetari iar în ceea ce priveste "facelift-ul", oare e chiar asa mare scofala sa schimbi barele si farurile unei masini? Hai sa fim seriosi ! Toate daciile ce au urmat pe piata româneasca dupa1300 pîna la Nova sînt un fel de ciobaneli fara nici un fel de evolutii tehnice relevante. În toate s-a folosit baza 1300 (R 12) cu fel de fel de facelifturi pîna în structura caroseriei (papuc si sport cu doua usi) Din punct de vedere NOSTALGIC e frumos sa citesti astfel de articole dar relevanta lor este ZERO si de asta îsi da seama fiecare om ce are cît de cît habar de masini.
10 ian 2015, 12:01
+2
330 comentarii 94 puncte
Tu compari propaganda de pe vremea comunismului cu minciuna comerciala care ni se serveste in ziua de azi in miile de clipuri publicitare de 30 de secunde - 1 minut de la tv? Miciuna comunista era mic copil pe linga minciuna de marketing din ziua de azi....Pe vremea aceea oamenii aveo o demnitate si nu prezentau un produs drept ce nu este...dacia desi nu a fost o super masina era o masina cistita pe vremea ei...la citi bani costa (aproximativ 2000 USD) ce-ai fi vrut? Cadillac american? Dar in ziua de azi? Posturile TV de tip top shop care vind toate gunoaiele de chinezarii si le fac o publicitate de te miri cum de nu au mai fost inventate pina acum... Deci pina la urma minciuna capitalista este mult mai mare decit minciuna comunista....
13 ian 2015, 03:54
+2
George19
15 comentarii -4 puncte
Dacia a fost precum Beetle pentru germani, se vrea in continuare o masina ieftina desi nu prea mai este asa de ieftina in comparatie cu alte masini cu mult mai multe optiuni, sa nu uitam de confort.
11 ian 2015, 22:10
+1
47 comentarii 119 puncte
Super tare, eu nici n-am fost nascut cand s-a facut acel test. Mi-am dorit de mult timp sa vad asa ceva. Multumesc din suflet 4tuning !. Se poate observa ca testul lor era cu totul diferit fata de cele din zilele noastre, si nu prea iti permiteai sa arunci cu ,,pietre" in ea ca era foarte posibil ca articolul sa il scri din cealalta dimensiune al acestui univers :)). Voi credeti ca daca nu ii iesea testul de compresie, respectivii care au realizat testul il postau ? PS: Pe cand si voi un test de compresie la masinile testate :))))))))). Sa desfaceti un diesel din asta modern tri-turbo :). Multumesc inca odata !
11 ian 2015, 23:15
+1
1 comentarii 0 puncte
Stie cineva mai multe detalii despre numarul de inmatriculare? Este similar cu cele "probe" din prezent?
12 ian 2015, 10:48
0
Insomnia
31 comentarii 20 puncte
Conserve de masini. Mancau benzina de ziceai ca mustang-ul american cu motor de 4.5 e 1.6 sdi. Incalzire iarna canci, fiabilitate vai si amar, stateai cu carpa pe geamuri de te luau dracii. Doamne fereste de accidente. Comfort? Serios? Stateam cu patura pe mine in pana mea. Sprint? Poate la deal in jos... Vibrau toate pe ea cand stateam la semafor, ziceai ca eu am 500 cp ascunsi sub capota si tremura masina toata de atata putere. Si astia mai cobesc cu dinastea? Inginerie, consum redus, si dinalea? Masinile astea au fost bune de tinut iepuri. Cand Citroen sau Renault deja faceau masini cu geamuri electrice si clima, astia se limitau la stopuri dreptunghiulare, si faruri duble rotunde. Hai lasa, vai de capul lor.... Fara suparare si eu am detinut Dacia 1300, dar tehnologia era deja depasita din 70 si eu au continuat pana in 2004.
13 ian 2015, 01:47
-1
15 comentarii 2 puncte
dacia aia te-a adus pe lume mucea,ambulantele toate erau fie dacie brec fie TV. 4X4 si datorita vibratiilor de la semafor a nascut mama ta mai usor si voi cresteti odata cu tara fie ca vreti sau nu
13 ian 2015, 08:40
+2
330 comentarii 94 puncte
Dacia nu consuma decit 7% in regim extraurban. Nu cred ca se poate compara cu un muscle car american al vremurilor respective. Caldura avea destul de buna. Sa te fereasca bunul Dumnezeu de accidente toata viata ta si asta cu orice masina....dar pina sa te fereasca Dumnezeu nu mai bine te feresti tu? Tehnologia folosita la dacia era de anii '60 de fapt..aprindere clasica cu platina, axa cu came in bloc, culbutori, tije impingatoare, tacheti...etc. Dar asta nu inseamna ca in anii 60 nu se faceau masini bune. Auzi tu acolo tremura la semafor....stateai cu patura pe tine...Daca tu ai avut o dacie troaca nu inseamna ca toate erau asa. A avut si taica-meu o dacie 1300 din 76..trebuia sa pui urechea pe capota sa iti dai seama daca merge motorul sau nu. Acuma cu caldura...ce e drept dacia incalzea bine cind mergeai constant cu cel putin 50 la ora. Pe loc nu incalzea grozav....Dar pentru vremurile acelea era foarte bine asa pentru ca nu existau ambuteiaje in care sa stai. Pe vremea aceea cu masina se CIRCULA, nu se statea! In momentul in care s-a introdus bordul CN, s-a rezolvat si problema asta...masina baga caldura mai ceva ca un Mercedes cu Webasto!
13 ian 2015, 14:28
-1
21 comentarii 32 puncte
Ha! Ai fi şocat să afli că Renault-ul 12 original de la Renault avea geamuri electrice, avea aer condiţionat, avea chiar şi cutie automată! Problema e că s-a vrut varianta cea mai cea mai ieftină, aşa că s-a chelit de tot şi asta s-a obţinut! Ştiu că va fi de necrezut, aici e poza cu schimbătorul: http://www.renault-5.net/12_version_TR.htm
14 ian 2015, 22:59
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »