Top 10 dotari care par 'figuri', dar contribuie la siguranta ta Top 10 23 Ianuarie Top 10 dotari care par 'figuri', dar contribuie la siguranta ta
Toate comentariile (91):
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
Nimic din dotarile de mai sus nu le consider moft...poate reglajul electric al scaunului.Este si scump si usor inutil.De ce spune asta? simplu...scaunul se seteaza inainte sa pleci cu masina, nu in timp ce o conduci.
23 ian 2015, 13:13
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Întrebare de 10 puncte: De ce trebuie sa freci radioul, sa telefonezi, sa setezi un navi, sa folosesti internetul în timp ce conduci, pt. ce-ti trebuie display în volan, frîna de mîna la buton etc? Astfel de idiotenii le consideri strict necesare si nu moft?
23 ian 2015, 20:49
+2
sebach22
209 comentarii 359 puncte
exista oameni care au un job ce presupune sa conduci sute de km intr-o zi. atunci iti doresti car kit pt telefon, scaune confortabile si multe alte dotari descrise mai sus. Daca unii nu accepta faptul ca anumite meserii presupun zeci de minute la telefon si volan in acelasi timp atunci au ramas in urma . Lumea evolueaza si personal ca si un om de vanzari ma bucur acum ca pot sa folosesc telefonul si navigatia si multe alte dotari ale masinii respectand legea si siguranta in trafic. Cunosc si eu legea. Dar daca lucrez ca si taximetrist in Berlin sau in Paris...ce parere ai? imi doresc sa pot seta navigatia in timp ce conduc? Sau daca sunt curier si am 80 stopuri pe zi,nu este acest lucru important? Sa nu fim prefacuti....cati nu ar cumpara un S nou daca ar putea...chiar daca se conduce aproape singur. Si da. recunosc ca odata am atipit la volan pe autobanda si mi as fi dorit ca masina respectiva sa ma atentioneze. tot la fel a patit si un coleg de al meu dar el a frecat un parapet. De ce? pentru ca angajatorii isi bat joc de oameni si le cer sa conduca uneori si 14-16 ore pe zi. cu totii avem de platit facturi asa ca prefer sa am o masina care sa ma ajute cu asta. daca pentru unii unele dotari sunt doar mofturi, pentru altii sunt un real ajutor pentru locul de munca de zi cu zi. Pentru cel de mai sus..tu cand esti pe autobanda si te suna dispeceratul trebuie sa raspunzi , altfel vine altul in locul tau a doua zii la lucru. sau daca ai un preinfarct si salvarea comunica cu dispecerul ca nu gaseste adresa ai vrea sa traga pe dreapta sa discute sau sa o faca in timp ca conduce ? multi vedeti doar din punctul vostru de vedere aceste lucruri...si asta consider egoism si intr-adevar idiotenie.
25 ian 2015, 01:12
0
2947 comentarii 2978 puncte
Pt.chiestii din astea poti folosi un headset care-l agati de o urechie si în legatura cu telefonul via Bluetooth si nu trebuie sa stai cu telefonu permanent la urechie în timp ce conduci iar bifarea marfii curierate o poti bifa în tablet cît stai cu avarea pusa si nu în timp ce conduci. În ceea ce priveste platitul facuturilor, asta poti face si cît stai undeva într-o parcare si nu în timp ce o frigi pe autostrada cu 200 km/h sau acasa via online banking dupa ce s-a terminat programul de lucru. Si eu am propria firma, trebuie sa dau comenzi, sa contactez clienti, sa platesc facturi etc. dar astea nu la fac cînd merg cu 200 pe Autobahn. La masinile de urgenta gen ambulanta de regula sînt doua persoane în masina unde unul conduce si celalat comunica. Ca taximetrist setezi navi cînd urca clientul si spune unde vrea sa fie dus si nu în timpul mersului. În afara de asta, îti pui întrebarea, oare ce crezi, ce facea taximetristul înainte de a se inventa navi? :-)
25 ian 2015, 10:12
+2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Chiar este pe bune articolul asta??? Majoritatea sunt mofturi, iar daca totusi depinzi de ele, inseamna ca nu esti un sofer bun...parerea mea.
23 ian 2015, 13:58
+15
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2947 comentarii 2978 puncte
Unde ai facut scoala de soferi de-ti trebuie parconicu? Pe tarla? Idioteniile astea nu-ti fac condusul mai relaxant ci faciliteaza LENEA LA VOLAN.
23 ian 2015, 20:50
+5
38 comentarii 98 puncte
Pe drumurile publice am făcut școala de soferi. Vreau sa stiu ce mașină ai si cati km faci pe zi? Eu fac in jur de 200km pe zi, folosesc foarte mult frana de mana, uneori chiar si pilotu automat. Asa ca fiecare opțiune care îmi face condusu mai ușor îmi face si munca mai ușoară. Eu am sa rămân la opinia mea, iar tu inainte sa arunci cu vorbe "ai făcut școală de șoferi pe tarla" întreabate in ce măsură iti permiti tu sa faci asemenea afirmații.
27 ian 2015, 15:21
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Ce masina am? Am mai multe, nu una. Printre altele Pontiac Firebird TransAm GTA, 2 bucati, lungime 4956 mm latime 1839 mm V8 si de peste 20 de ani merg cu el la piata, la WC, sa cumpar ziari, la lucru în firma, în concediu, ca cumparaturi la MAL, laaeroportunde-l parchez în parcare etajata, n-am püarconic siu nici rear cam, cu TransAm-ul de toata ziua am ajuns la peste 480.000 km rulati. În ceea ce priveste scoalade soferi, eu am facut-o în România pe vremea lui ceausescu unde se mai face poligonul în 6 minute fara greseala si asta LA EXAMEN cu politistul (atunci se numea MILITIAN) lînga mine ce nota în dosar fiecare greseala, indiferent cît era de mica. Hai sa vedem! Esti în stare sa faci acel poligon PERFECT SI FARA GRESEALA în 6 minute si FARA ajutoare de parcare electronice si autopilot ci cu o DACIA 1300 e n-are nici macar servo? Poate avem ocazia sa ne întîlnim cînd vin în tara în concediu. Atunci cautam o carte vechie de circulatie sa avem diagrama poligonului, împrumutam o dacie vechie fara servo si fara ghimicuri electronice si ne apucam sa facem poligonul cu toate situatiile de parcare date. Sa vedem cine-l face si cine nu. Eu sau tu. PS Pot sa ma laud ca eu mai apartin de generatia care a fost CHINUITA în scoala de soferi sa o faca asa cum trebuie si nu PE TARLA - FOR FUN cum se face în ziua de azi.
28 ian 2015, 22:49
0
2947 comentarii 2978 puncte
PS 2 Referitor la întrebarea ta "ce masina am" uite aici o poza mai vechie unde ma vezi si pe mine (eram ceva mai slab). Cum o parchezi TU pe asta, fara autopilot, parconic, rear cam si alte ghimicuri? http://i62.tinypic.com/2h6yjpg.jpg
29 ian 2015, 00:45
+1
73 comentarii 87 puncte
Ma mir ca nu au pus si sistemul automat de la google ca optiune. Am inteles ca este in teste si cel mai probabil va fi adoptat in viitor de multi producatori ... Daca tot s-au pus padelele in lista se putea pune si optiunea motor mai mare (poate peste 500cp :) ). Te ajuta cu siguranta la depasiri :). Anumite optiuni din lista sunt putin aberante din punct de vedere al sigurante. Imi place ca macar au fost descrise cazurile foarte rare si extrem de improbabile in care se pot intampla. Majoritatea masinilor din trafic au probleme la sistemul de franare si cauciucuri cam vechi pentru a avea aderenta necesara. Din pacate in Romania se importa multe cauciucuri sh, si daca au "carne" pe ele sunt considerate bune. Decat sa iei o masina cu optiunile listate , si tii la siguranta ta, mai bine renunti la ele si ai bani de cauciucuri si frane.
28 ian 2015, 14:16
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Din pacate nu s-a inventat înca ghimicul care sa schimbe automat cauciucurile la masina (iarna - vara si retur) si nici ghimicul de activare a CREIERULUI din capul IDIOTULUI DE LA VOLAN care sa-l oblige sa schimbe cauciucurile uzate, sa schimbe cauciucurile expirate, sa învete sa puna prioritatile de asa natura încît sa aibe bani sa investeasca în cauciucuri noi, sa-si schimbe din timp placutele de frîna si nu sa le lase pîna freaca pistonasele pe disc si NU în eleroane, spoilere si alte aberati inutile ce-si pune pe masina ca sa arate ca raiserul din N.F.S. sa faca impresie la PITI de pe marginea drumului. :-) )))))
29 ian 2015, 01:50
0
Old School
226 comentarii 413 puncte
Multe prostii si costuri suplimentare...parerea mea. Daca va place sa stati prin service-uri, cand se strica aceste gadget-uri,oamenii destepti va asteapta si schimba, repara tot....dar pe bani. In occident lumea isi cumpara masini in functie de necesitati, nu de cat de dotata este masina.
23 ian 2015, 14:07
+4
36 comentarii 76 puncte
Adevarat in cazul unei masini second. Daca iti cumperi o masina noua nu vei avea problemele astea. Daca iti iei masina second si au dotarile din articol, sigur este o masina scumpa (nu gasesti senzori de lumini pe un clio in 2001) deci nu ar fi o problema.
23 ian 2015, 14:12
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Cred ca nici pe o masina premium din 2001 n-ai sa gasesti senzori de lumini si alte aberative de genul.
29 ian 2015, 01:53
+1
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
@ aristotel...atunci cumpara-ti golf 2 :))
23 ian 2015, 14:34
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Ei vezi.......... nu degeaba umblu eu (printre altele) cu o americana ce nici macar ABS nu are. Vorba aceea: Unde nu-i nimic înauntru, nici n-are ce sa se strice :-) )))))
24 ian 2015, 01:09
+4
111 comentarii 184 puncte
eu zic ca daca nu ai niciuna din optiunile descrise ,sigur faci doua-trei accidente zilnic .
23 ian 2015, 14:52
+19
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
:))))))))))))))))))) Buna asta!!!!!!
23 ian 2015, 15:10
+10
Axxis
224 comentarii 271 puncte
Comentariul tau ar trebui printat ca wallpaper la redactie pentru viitoare articole de genul
23 ian 2015, 15:31
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
xshadyblood
52 comentarii 111 puncte
Florin, eu am 2 masini si mai exact un peugeot 206 care are ca dotari doar geamuri electrice, clima si faruri reglabile electric. ATAT!!, si un bmw e46 in care am aproape toate dotarile de mai sus + altele nementionate in articol. Si surpriza!!! Nu am facut accident cu niciuna dintre ele. Dotarile din bmw DA, sunt mofturi, pe care le-am cautat. DAR, cand conduc peugeotul, le iau pe rand: 1. Imi suna telefonul, am un suport in care sta telefonul, raspund, dau pe speaker si conduc linistit 2. Sunt sofer, nu am nevoie de frana de mana automata, am luat permisul pe merit. Aia s-a inventat pentru dobitocii care nu au ce cauta in trafic. 3. Chiar nu imi pica mana sa dau de switch-ul ala din spatele oglinzii cand vine cate un berbec cu faza lunga / faruri reglate prea sus / "xenoane" in far fara lupa. Si incredibil si fascinant si foarte foarte greu de crezut ca poti sa faci chestia asta fara sa iti iei ochii de la drum, ca doar conducem OZN-uri ce dreacu, nu stim unde ii oglinda daca nu ne uitam dupa ea. 4. Are rost? Daca imi e frica de hoti am de apasat un bumb la fiecare usa, nu trebuie sa dau vre-un test de apasare al bumbilor. Plus ca nu e normal sa ne fie frica de hoti avand in vedere ca "traim" intr-o "tara civilizata". Iar la faza cu copii... trebuie sa fiu un parinte inconstient daca am nevoie de un sistem automat care imi blocheaza usile. 5. Mda.. eu si merg asa de felul meu cu minim 250 la ora peste tot ca am pe unde, nici n-ai idee de cate ori mi-au salvat viata jantele de aliaj. E atat de periculos cu alea de tabla incat, cu toate ca am 2 seturi de jante, table pentru iarna si aliaj pentru vara, alea de tabla le tin ca bibelou si folosesc doar alea din aliaj. 6. Padelele alea iti trebuie doar daca esti neam cu Schumy sau chiar tu esti Schumy si ti-ai revenit din coma. Depasirile nu se fac din scurt. Daca chiar ai nevoie de padelele lu peste (de parca ne-am nascut in masini cu padele, nu stim sa schimbam vitezele din mestecator) sa depasesti din scurt, i
23 ian 2015, 21:58
+2
xshadyblood
52 comentarii 111 puncte
Mda, era mult mai lung si detaliat comentariul meu, dar nu-l mai scriu din nou. Oricum un articol maro, marca 4ciuning.
23 ian 2015, 21:59
+1
shox
142 comentarii 275 puncte
Adevaru ca toti care nu au volanul imbracat in piele au facut cel putin un accident .....sa fim seriosi..
23 ian 2015, 16:19
+5
1 comentarii 3 puncte
Carkit-ul si comenzile pe volan chiar nu sunt un moft, toti ne-am incurcat (cel putin in trafic intens) sa gasim butonul ala de volum si sa incercam sa si raspundem/vorbim la telefon in acelasi timp. Restul dotarilor precum volan din piele sau scaune electrice, chiar sunt mofturi, volanul se tine strans din cate stiu eu, nu il mangai ca sa iti trebuiasca aderenta.
23 ian 2015, 17:01
+3
ubres
50 comentarii 98 puncte
Sunt utile unele din ele dar se poate si fara!Aici e vorba de evolutia tehnologiei auto cat si de o strategie de marketing a producatorilor auto pentru a creste vanzarile!
23 ian 2015, 17:39
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Si pt. a prosti si scutura clientul de bani. Pun pariu cu tine pe ce vrei tu ca daca s-ar elimina idiotenile astea si constructorii s-ar limita la minim si cînd spun MINIM ma refer la SIGURANTA ACTIVA a unei masini (ABS, ASR, ESP), masinile ar fi cu aproximativ 40% mai ieftine. Parerea mea este ca inutile sînt: Display în volan, headup, scaune electrice, scaune încalzite, vibrator de masaj în scaune, ventilator în ceafa, frîna de mîna la buton, indicatoare de înaltime, indicator de grad de panta, busola, indicator G. pt. curbe, monitoare în scaune, indicatoare de presiune în pneuri, dimmer de iluminat interior, volan încalzit, butoane de navigare multimedia pe volan, parcare cu autopilot. Sînt numai cîteva din multe care nu fac alt ceva decît sa-ti scuture banii din buzunar. În ceea ce priveste evolutia tehnologica, îmi cer mii de scuze, dar nu vad nici o evolutie tehnologica la masini transformate fortat în sisteme multimedia si ghimicuri de confort inutile în timp ce sub capota se afla un motor în 4 timpi ce arde combustibil fosil inventat acum 150 de ani la care principiul de functionare nu s-a schimbat cu nimic dar e plin de trancote de asistenta electronica mai rau ca un pom de craciun. De facut face ce a facut acum 150 de ani tot în acei 4 TIMPI si tot gaze iese pe esapament ca acum 150 de ani iar în ceea ce priveste cutia de viteze, la 90% din masini tot ca acum 150 de ani trebuie sa mesteci în oala si sa calci pe trei pedale ca organistul de la biserica de acum 150 de ani :-)
24 ian 2015, 01:05
-1
sebach22
209 comentarii 359 puncte
intre un ford T cu roti de lemn , fara multimedia , si o masina de formula 1 , tot fara multimedia, nu vezi nici o diferenta? nici un progres? cred ca ar trebui sa deschidem mai larg ochii domnul meu...chiar daca ambele au motor in 4 timpi. consum..poluare...treptele euro...suna cunoscut? iti mai dau niste indicii : carburator cu mai multe camere injectia mecanica injectia electronica injectia multipunct modificarea timpilor de deschidere a supapelor supraalimentarea compresor mecanic turbina nu crezi ca reprezinta niste pasi importanti aceste inovatii?
25 ian 2015, 03:43
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu m-am referit strict LA PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE ÎN 4 TIMPI si la TIPUL DE COMBUSTIBIL care de la inventie pîna azi nu s-a schimbat cu nimic.
25 ian 2015, 09:59
+1
37 comentarii 65 puncte
Frana de mana la buton este mult mai utila decat crezi. Porniri in panta fara probleme, stat la semafor linistit ca nu iti pleaca masina la vale daca e in panta. Doar pentru ca voi nu le aveti sau pentru ca nu le ati incercat niciodata, poate doar pe un Mercedes de 320.000 din 2003, nu inseamna ca nu sunt bune. Deh, asa-i romanu' daca n-are bani de ceva, e naspa...In plus, draga prietene, multe din alea descrise, sunt optionals, daca le vrei, le cumperi, daca nu, nu.
25 ian 2015, 11:26
0
2947 comentarii 2978 puncte
Scuza-ma dar nu e chiar asa. Nu confunda frîna de servici cu frîna de stationare. Cînd stai la semafor, ai frîna de servici via PEDALA si cînd parchezi masina, ai frîna DE MÎNA care se afla între scaune (actualmente la buton). Sînt doua sisteme diferite independente iar cînd pleci din panta, o ti din ambreiaj sa nu-ti fuga înapoi si procedura asta se învata si antreneaza ÎN SCOALA DE SOFERI. Adevarul este ca putem discuta si argumenta interminabil deoarece sîntem diferiti. Unii considera ca au nevoie, alti nu dar problema se pune în cu totul alta forma: Problema este ca toate ghimicurile astea nu sînt chiar asa obtionale cum spui tu ci au devenit un standard si industria auto, nu tine cont de clientela CE NU ARE NEVOIE de aceste ghimicuri, bagînd chiestiile astea pe gît clientilor LA UNISON. De ex. eu ca client ce vreau sa-mi cumpar o masina, nu am posibilitatea sa cumpar o masina premium sau high class la pielea goala asa cum e la masinile low cost (de ex. Dacia) si sa-mi aleg facilitatile de confort în sistemul LEGO dependent de necesitati ci sînt obligat sa cumpar ce nu-mi trebuie pt. ca e considerat STANDARD si putinul ce-l am în obtiuni e conditionat în sistem pachet dupa metoda "vrei sa cumperi mere, trebuie sa cumperi si pere". De Exemplu: Vreau clima, trebuie sa cumpar si radio. Vreau geamuri electrice, trebuie sa cumpar si autopilot de parcare. Vreau încuiere centralizata telecomandata, trebuie sa cumpar si scaune cu încalzire. Astfel sînt obligat sa cumpar ghimicuri de care n-am nevoie, aruncînd bani de pomana pe tîmpeniile astea pe care nu le folosesc în veci. Încearca de ex. sa mergi la BMW,si cauta sa cumperi un BMW NOU la pielea goala cum cumperi la Dacia unde nu ai nici geamuri electrice si nici radio, fara sa ai un cockpit ca la Knight Rider - KITT Sa vedem daca poti :-) )) Îti garantez ca vînzatorul se uita chiorîs la tine si-ti spune "asa ceva nu se poate" :-) )))
25 ian 2015, 12:21
0
37 comentarii 65 puncte
Eu ma refer la frana de pe Golf 7. Nu stiu exact cum se cheama. Are clapeta, daca vrei sa activezi tu frana sau are un buton "auto hold" care face totul singur, cand te opresti ti-o activeaza automat. Sincer, am cumparat ceva dotari si nu consider ca e o masina atat de inutila. Unele da, le folosesc rar, dar daca era sa imi iau aceleasi dotari ca pe mk5, ce sens mai avea sa o schimb?! Asta e evolutia masinilor. Daca te simti ok intr-o masina fara geamuri electrice poti sa iti iei un Logan, dar eu am ceva asteptari de la masina mea. Nu o sa mai spun ca BMW are un anumit target pe piata si ca nu cred ca ai vrea sa dai 30.000€ pe o masina fara geamuri electrice...
25 ian 2015, 13:15
+1
2947 comentarii 2978 puncte
La ceea ce te referi tu este o functie aditionala exact ca aberatia stop & go unde se opreste motorul la semafor pe motivul economiei de benzina ceea ce la rîndul ei e o scarpineala de genul "ce iei pe mere, dai pe pere". În fine....... Featuresurile mecanice si siguranta activa a unei masini sînt una si ghimicurile inutile, sînt alta poveste. Te rog nu le amesteca. Conform satisticilor europene, numarul de accidente mortale nejustificate au crescut la nivel european cu 40% datorita sistemelor multimediale si comunicare, a ghimicurilor tehnice care chipurile ajuta în masini si asta este o situatie foarte îngrijoratoare. Studiile DECRA / ADAC si altele arata clar ca toate astea duc la o sustragere inutila a atentiei la volan si suprasolicita soferii din punct de vedere psihic. Cu alte cuvinte, s-a ajuns între timp ca pur si simplu se întrece masura numai pt. a vinde un produs în ramura unui sistem economic lezat. Nu degeaba se observa în multe tari vesteuropene ca clientela prefera masini SH fara ghimicuri pe care le restaureaza în loc sa cumpere masini noi. Lumea cam începe sa se sature sa plateasca inutil pe avortoane Knight Rider - KITT. Ca dovada clara sa pot vedea pe net suficiente statistici care arata ca vînzarile de masini noi pe piata auto sînt în cadere libera si toata industria auto europeana se orienteaza spre piata estica / asiatica.
25 ian 2015, 13:56
0
5 comentarii 10 puncte
1) Jantele din aliaj de regula NU sunt mai usoare decat cele din tabla ! ...inainte sa se ofuscheze cineva sa verifice singur intr-un catalog, doar variantele scumpe sunt mai usoare. 2) Spre deosebire de cele din tabla, jantele din aliaj sunt sensibile la cuplul cu care sunt stranse piulitele (prea mare si se fisureaza) si cu siguranta creste riscul sa crape in vreo groapa, deci cum e asta bun pentru siguranta nu stiu 3) Intr-adevar jantele de tabla se pot indoi la socuri mari, dar au avantajul ca uneori merg reparate 4) Ca regula generala un fier indoit e de preferat unuia crapat (te "anunta" ca ceva e in neregula inainte sa cedeze de tot) Adevarul, trist poate pentru unii, e ca pana la o anumita gama de preturi jantele de aliaj au ca unic avantaj aspectul...
23 ian 2015, 18:23
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Cred ca majoritatea care sînt DEPENDENTI de masini cu astfel de ghimicuri, daca le-ai da o Dacia 1300 ce n-are nici macar servo, dupa cel mult 3 intersectii si un sens giratoriu ar începe sa plînga la volan ca un bebelus ce face caca în pampersi :-) În afara de asta e si foarte trist ca foarte multe masini moderne, daca le-ai deconeta toate ghimicurile direct din ECU, ori s-ar rasturna sau ar zbura de pe carosabil în proxima cura, sau în cel mai rau caz, n-ar mai functiona deloc.
23 ian 2015, 20:19
0
13 comentarii 12 puncte
Adevarul ca majoritatea celor mentionate aici le avea si pe Dacia mea 1310 si erau in echiparea standard :) Un hands free , comenzi pe volan, ajuta, restul nu au legatura. Drum bun.
23 ian 2015, 22:05
0
2947 comentarii 2978 puncte
Raspunde-mi te rog la o singura întrebare: Pt. ce îti trebuie butonase "hands free" pe volan daca trebuie sa schimbi vitezele ca la caruta lui nea caisa de pe tarla din evul mediu? Daca "hands free" atunci cu CUTIE AUTOMATA si 2 pedale (frîna si aceleratie) pt. cele doua picioare si nu TREI pedale pt. DOUA picioare si între scaune O SULA de mestecat în oala ca în evul mediu unde sînt vesnic la schimbat de viteze ca un tîmpit si nu mai îmi trebuie "hands free" pe volan ca o mîna e ocupata cu volanul si cealalta cu schimbatorul :-) ))) În situatia asta DE EV MEDIU un "hands free" e necesar pt. ALIENS care poate au 3 sau 4 mîini dar nicidecum pt. specia umana :-) ))) Cei ce conduc sau au condus masina automata, stiu la ce ma refer !
23 ian 2015, 23:21
0
sebach22
209 comentarii 359 puncte
frana si acceleratia sunt pentru un picior..chiar si la automata. deci ambreiajul vine pentru celalalt picior. 2). nici hands free nici schimbatorul nu le folosesti fara a-ti lua ochii de la drum..in tip ce telefonul da. 3). telefonul il ti cu mana la ureche..ceea ce iti tine mana ocupata tot timpul convorbirii...aici ai o reala problema cand trebuie sa schimbi viteza, in timp ce butoanele de la hands free le actionezi doar la inceputul convorbirii...presupunand ca nu trebuie sa schimbi vitezele in fiecare secunda...deci treaba merge bine si la manuala.. 4). toate butoanele de pe volan le actionezi cu degetele mari de la maini, fara a lua mainile de pe volan... 5). multe dintre masinile care au aceste dotari au pe volan butoanele multifunctionale care iti permit sa folosesti multe dintre obtiunile masinii fara a lua mainile de pe volan. personal consider asa ceva foarte util.
24 ian 2015, 19:02
0
2947 comentarii 2978 puncte
1) - Frîna si acceleratia nu sînt numai pt. un picior. Asta e relevant cum te înveti. OK este, daca folosesti stîngul pt. frîna si dreptul pt. acceleratie. Astfel ECONOMISTESTI timpul reactiv mecanic de mutare a piciorului de pe o pedala pe cealalta. (Cînd am început sa conduc automata si eu tot mutam dreptul de pe acceleratie pe frîna si cu stîngul calcam în gol deoarece eram învatat cu sistemul manual dar cu timpul m-am învatat sa calc frîna cu stînga si acceleratia cu dreapta si asa conduc de peste 20 de ani fara probleme.) 2) - Ochi de la drum nu îi iei în nici un caz, exceptînd privitul scurt în oglinzi la manevre. 3) - Telefonul nu are ce sa caute în mîna în timpul condusului. CONFORM LEGII în majoritatea tarilor lumii, este între timp interzis folositul telefonului în timpul condusului. Problema este ca nu se respecta. Totusi cred ca un comentariu pro si contra este inutil. Cine butoneaza un telefon, indifirent în ce scop în timp ce conduce este un TÎMPIT IRESPONSABIL care nu stiece face. 4) - Butoanelede pe volan sînt de regula setari ce se pot face si asa fara a fi o stricta necesitate si nu sînt prioritare fiind de regula functi ce nau o legatura prioritara cu functiile de siguranta a le masinii ci tîmpenii multimediale. 5) - Utile ar fi butoanele de pe volan daca asi avea acolo fazele de iluminat, tempomat, stergator de parbriz, semnalizare si nu setarea navi, volumul radioului si alte tîmpenii din astea multimediale care la multe masini sînt functi fixe nemodificabile.
24 ian 2015, 23:25
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Am raspuns la unele comentari pe aici si le-am citit pe toate scrise pîna acum. Ma uit la masinile actuale si-mi pun întrebarea în ce directie ne îndreptam? Daca toata idioteniile astea sînt asa de necesare, îmi pun întrebarea, atunci cum naiba de am reusit sa circul peste 20 de ani în toata europa asta în lung si în lat (România inclusiv) cu un tanc american lung de peste 5 metri si lat de 2 metri care n-are nici macar ABS, n-are nici Airbag, puntea din spate e ca la camion chit ca-i automat si un V 8 cu peste 400 CP sub capota, n-are nici ajutor de parcare, tehnica de la finele anilor 80, aproximativ 480.000 km parcursi fara sa fac nici un accident si fara sa am nici o zgîrietura din vreo parcare, indiferent daca am mers cu el pe drumuri nationale sau autostrazi, indiferent daca l-am parcat în centrul unui oras înghesuit sau în vreo parcare etajata? Asa ca mine mai sînt milioane de soferi, milioane de posesori de masini. Oare cum de la noi astia milioane se poate si la alti nu?
24 ian 2015, 01:24
+3
1 comentarii 8 puncte
prietene o femeie care merge noaptea pe ceata fara lumini nu are nevoie de senzori ..are nevoie de un doctor
24 ian 2015, 13:57
+8
2947 comentarii 2978 puncte
si ala care i-a dat permis, o camera cu perdele din fier forjat si buda lînga pat!
24 ian 2015, 17:50
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2947 comentarii 2978 puncte
Cel mai cretin, imbecil si grotesc asistent pe care l-am vazut vreodata pe masina, e cel de mentinere a traiectoriei (benzii) care începe sa pîlpîie în display si sa pipsaie daca tragi putin dreapta sau stînga. Vezi reclama TV - SEAT LEON https://www.youtube.com/watch?v=has7QsDtDFM Consider ca un sofer ce este incapabil sa-si mentina banda de circulatie si are nevoie de un astfel de asistent, pur si simplu nu merita permis de conducere deoarece ESTE UN PERICOL PUBLIC !!!
24 ian 2015, 18:43
+1
sebach22
209 comentarii 359 puncte
in caz ca te fura somnul la volan....cred ca o vibratie in volan sau un avertizor acustic te poate readuce la realitate.
24 ian 2015, 19:12
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da de ce sa te fure somnu la volan? CE ZICE LEGEA? Cum trebuie sa fim cînd ne urcam la volan? Somnul de secunda la volan e în 99,9% din cazuri fatal. Daca mergi pe autostrada cu numai 160 km/h, cîti km. parcurgi într-o secunda? Daca atipesti la volan, îti dai seama în secundele alea de somn, timp în care masina merge NECONTROLAT la viteza aia, ce distanta parcurgi? Chiar daca în timpul atipelii din noroc nu se întîmpla nimic în momentul trezirii, sperietura de trezire e de regula fatala deoarece se trage de volan în mod necontrolat si atunci..... BUM !!! Este 100% iresponsabilitate si inconstenta urcatul obosit la volan sau fortarea condusului obosit la drumuri lungi fara pauza unde se instaureaza riscul de atipire la volan. La drumuri lungi, se pleaca dupa cel putin 6 - 7 ore de somn si se face pauza de cel putin o ora din 4 în 4 ore si atunci nici nu apare riscul de atipit la volan.
24 ian 2015, 20:48
+2
sebach22
209 comentarii 359 puncte
si cu ce rate vin masinile astea? vreti sa ne convingeti ca e 'necesar' sa cumparam masini "idiotproof" ? acum multe parcheaza singure. noul S conduce singur....unde mai e placerea condusului cu atata electronica? sa fim seriosi....feeling de sofer aveam intr-o masina de 20 ani... motor sub fund, fara abs si fara servo :-) acum oricine poate conduce.
24 ian 2015, 14:38
+2
sebach22
209 comentarii 359 puncte
in viitor o sa ducem lipsa mirosului de ulei si carburant....
24 ian 2015, 14:59
+2
2947 comentarii 2978 puncte
si o sa stai în propria masina ca în autobuzul de la RATB cu singura diferenta ca n-o sa vina nici un controlor sa te întreba daca ai bilet :-) Decît asa masini, mai bine fara !
24 ian 2015, 17:47
-1
b0gd4n27
251 comentarii 621 puncte
Curiozitatea mea e alta...acea frana de mana electrica se activeaza singura la orice stationare...pai si iarna nu se blocheaza rotile?
24 ian 2015, 19:18
0
2947 comentarii 2978 puncte
Frîna de mîna la buton nu se activeaza singura. Trebuie tu sa apesi de buton s-o activezi. E ca si cînd tragi frîna de mîna clasica si are acelasi efect. Acel cablu ce merge la rotile din spate si le blocheaza cînd tragi frîna de mîna, este practic înlocuit cu niste electromagneti asistati electronic ce fac acelasi lucru. Setarea de activare automata dupa oprirea motorului în parcare,intra doar daca setezi aceasta obtiune în meniul de functii al masinii. E o tîmpenie de moft si de confort. S-au economisit 10 EURO pt. un cablu de otel si s-au investit 500 EURO într-un sistem electronic cu electromagneti. Un fel de scarpinata cu mîna stînga la urechia dreapta, fara pic de logica si cu costuri inutile :-) ))))
24 ian 2015, 20:54
+2
sebach22
209 comentarii 359 puncte
ma uit la comentariile de aici si la plusurile primite si concluzionez ca cititorii 4t sunt de parere ca masinile noi sunt pline de gadgeturi inutile care distrug vieti si omoara oameni si ca cele mai bune masini sunt tancurile americane v8 cu 400 cp de 20 ani care polueaza una cat 20 Mercedesuri. Dar sunt sigure. Toate imbunatatirile din ultimii 20 ani sunt niste idiotenii. Dar daca ma uit pe strada...lucrurile stau total altfel. Romania este plina de masini noi, performante si pline de aceste gadget-uri inutile si periculoase chiar. Hai sa fim seriosi! Unde este minciuna si prefacatoria? Pe strada? sau in fata tastaturii? Cred ca in Romania lumea cauta un kadet in stare buna sau o calibra misto si daca nu gasesc isi cumpara un amarat de e klasse sau seria 5. sa fim seriosi. Daca as avea destui bani mi-as lua un s klasse sa imi sufle cald la fundulet si aerisire in volan si sistemul ala idiot multimedia de 15 inch . cred ca e cazul sa coboram din copac. BDW...idiotenia inutila start stop este pentru reducerea poluarii in oras la semafor. exista in Germania treceri de cai ferate in sate si la bariera esti rugat politicos sa opresti motorul ca-i bagi noxele in casa la ala care locuieste langa. Si tot in Germania este interzis sa pornesti iarna masina ca sa incalzesti motorul cu 10 minute inainte de a merge la drum. De asta exista STOP AND GO...
25 ian 2015, 14:54
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu înteleg de ce-mi întorci vorba-n gura? N-a zis nimeni ca tancurile americane sînt mai bune. Si astea sînt între timp pline de gageturi idiotice, chiar mai rau ca cele europene. Asta nu e relevant. Sistemul stop & go e inventat casa scuture banii din buzunar si asta realizeaza fiecare electromenanic auto care are cît de cît habar de masini. si nu are nici un fel de legatura cu legislatia "no ingine start" aiurea. Cît stai alea cîteva secunde la semafor, economisesti fix pu**. :-) )))) Chiestie între timp doivedita :-) ))) Unii producatori deja renunta la tîmpenia asta ca singurul lucru ce face, îti omoara demarorul, consuma curent inutil, alternatorul e permanent în sarcina ce creste consumul. Sa opresti motorul la o trecere de nivel de cale ferata, asta nu este scris de lege numai în Germania ci chiar si în România, China, Rusia, Australia si SUA si daca n-.ar fi, ar fi chiestie DE BUN SIMT. Aceasi treaba e valabila si cu actiunea ce tu o numesti încalzitul motorului iarna. Pîna si în România este interzis lasarea unui motor sa mearga în gol. Problema e ca asa ceva în România se IGNORA se ia în derîdere si nici nu se controleaza datorita unor autoritati corupte si incapabile. În România nu se ia nimeni de nevasta primarului cînd lasa motorul pornit iarna cît se duce la coafor si nici de fiul lui... pulauscata ca are pile fiind prietenul lui ... pizdrintz care-i neam cu primaru john coilung din satul sacugol etc. Cam atît la capitolul ROMÂNIA. În rest, lasatul motorului la încalzit iarna 10min înainte de plecare, asta nu are nimic cu încalzitul motorului propriuzis ci mai de graba cu LENEA de a zgîria ghiata de pe geamuri unde 90% din idioti prefera sa lase mortorul sa încalzeasca masina si sa se dezghiete astfel geamutrile în loc sa puna mîna pe rascheta, ca nu carecumva sa le înghiete bacteriile de sub unghie.
25 ian 2015, 15:51
+2
2947 comentarii 2978 puncte
PS Treaba cu lasatul motorului sa mearga (chiar ore în sir) în gol e valabil în zona cercului polar de nord unde noaptea exista temperaturi pîna SUB - 60°C si acolo îti înghiata si scuipatu în gura darmite motorul si nu în zona europeana unde în marea partei a europei ai în miez de iarna temperaturi de aprilie si daca ai noroc sa ninga e pur si simplu sarbatoare ce în 2 - 3 zile e topit si chiar daca vine vreun val de frig nu e asa de grav încît sa justifice astfel de actiuni. :-) )))
25 ian 2015, 15:56
+1
27 comentarii 33 puncte
După părerea mea ,o mașină trebuie sa aibă niște minime dotări : închidere centralizata , car kit,pilot automat,servodirectie ,comenzi pe volan, aer condiționat (nu contează ca e clima sau manual ,atât timp cât e răcoare văra),geamuri electrice fata (cel puțin ),ESP(și ABS), airbag-uri (minim 4 ).Dacă se poate și încălzire în scaune ,dacă nu , nu e panica . Celelalte ,sunt cam inutile .Adică ,scaun electric ?Da e frumos ,dar nu e practic . Frână de mana electrica ? Tot la fel . Va spune om care în momentul actual conduce matiz ,fără aer ,fără servo ,fără nimic (are car kit aftermarket, și închidere centralizata :)) ).
25 ian 2015, 20:21
0
2947 comentarii 2978 puncte
CAR PILOT îti trebuie eventual daca ai facut permisu pe tarla si esti incapabil sa-ti parchezi masina :-) Util la o masina este SIGURANTA ACTIVA ! Asta înseamna: ABS, ASR, ESP, Airbag, Centuri electronice ce se strîng pe corp în caz de impact, lumini directionabile (lumini de curba). Confort: Oglinzi reglabile electric, geamuri electrice, volan reglabil pt. o pozitie cît mai buna de condus, tempomat pt. drumuri lungi, servo directie, servo frîna si datorita caroseriilor actuale deosebit de cretine fara sau cu vizibilitate deosebit de proasta în spate eventual o rear cam care în situatia asta într-adevar ajuta pt. a vedea ce-i în spatele tau cînd parchezi. Restul............ GHIMIC DEAMPULEA, bani aruncati!
26 ian 2015, 11:46
+1
3 comentarii 9 puncte
Deci daca eu conduc dacia 1310....fac accident la fiecare 10m?
26 ian 2015, 10:48
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Hey ! You made my day ! Asta e excelenta ! +1 de la mine !!!! Dupa mintea unora, asa este. Noi astia fara ghimicuri în masina, care n-avem nici macar banalul headup display care sa ne arate temperatura besinilor proiectate în scaune si altitudinea rîgîitului dupa un pahar de Coca-Cola, facem accidente din 10 în 10 metri ! :-) ))))
26 ian 2015, 11:47
+1
Nissmodet
85 comentarii 36 puncte
Bun si daca am manuala, nu mai schimb viteza sau ce?
26 ian 2015, 18:26
0
58 comentarii 60 puncte
sunt soferi cu cate 30 de ani de condus numai pe dacie (nu Logan), raba sau autobuze din alea comuniste si 0 accidente. in ziua de azi, e musai sa ai senzori de lumini si padele ca sa nu cumva sa faci acident... si chiar si asa, cu toate dotarile de mai sus, daca faci accident, a fost de vina o besina ca n-a mai asteptat pana la prima parcare. eu zic sa facem si parcarile mai dese, vor contribui astfel si ele la evitarea accidentelor :))
26 ian 2015, 18:42
+1
Teo-Mazda
37 comentarii 49 puncte
spaga la permise isi spune cuvantul... mie imi e si frica sa mai ies pe strada la cati iau permisul pe spaga..
26 ian 2015, 22:27
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Cel mai trist e ca România e plina de analfabeti cu permise. Am avut ocazia aici în Germania sa fiu chiemat de politie caTRANSLATOR Român - German la interogatorii unde aveam deaface cu tigani ce erau incapabili sa-si citeasca propriul nume de pe buletin, ANALFABETI ce nu stiu sa scrie si nici sa citeasca dar ei au permise, si culmea umbla cu Porsche Cayenne înmatriculate bineînteles în România cu numere de Ilfov (IF). Cam atît la capitolul SPAGA !
28 ian 2015, 23:02
+1
Teo-Mazda
37 comentarii 49 puncte
nu inteleg...scaunele se regleaza din mers ca ai nevoie de reglaj electric ? :))
26 ian 2015, 21:43
+1
sebach22
209 comentarii 359 puncte
daca conduci 1000 km dintr-una iti vei regla scaunul si din mers. sau vei intepeni. daca nu conduci mult, poti sa apesi un buton in loc sa dai la manivela. ai dezaburire la luneta? de ce? doar poti sa razi cu spaclu gheata.
26 ian 2015, 21:58
-1
13 comentarii 8 puncte
Deobicei folosesti dezaburirea la luneta ca sa.... Ghici ce.... Dezaburesti luneta *rolleyes* Iar daca conduci 1000 de km fara oprire fie esti tare si ai vezica de aur fie mergi cu veironul in blana. Asa hai sa bagam si masajul in scaune ca iti maseaza poponeata si spatutul la drum lung.
27 ian 2015, 00:26
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Masinile moderne unde poti sa conduci 1000 km non-stop primesc în dotare SCUTECE ca la pilotii de curse sa faci pipi în ele asa ca nu trebuie sa fie nimeni tare în vezica :-) )))) La scaune ai uitat sa amintesti FIERBATORII DE HEMOROIZI ca nu carecumva sa înghiete si sa se poata coace asa cum trebuie pîna are soferul chilotii plini de puroi :-) )))))
28 ian 2015, 22:34
0
sebach22
209 comentarii 359 puncte
eu personal conduc mult, adica am drum de 1300 km unde opresc sa alimentez si sa ma duc la wc. si imi si schimb pozitia la scaun . spatar, suport lombar ,il mai las pe spate sau il mai indrept..sa nu amortesc. este mai comod sa faci aceste lucruri de la un joystick decat sa invarti cateva roti. sigur ca nu imi pune viata in pericol faptul ca nu am scaun cu reglaj electric, dar eu sincer nu pot sa conduc fara sa imi mai modific pozitia. si nu vad de unde vine mistocareala.
29 ian 2015, 00:04
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Crede-ma ca si eu conduc mult. Poate chiar prea mult dar scaunul îl las în cea mai confortabila pozitie. Singurul lucru ce reglez cînd urc în masina e volanul. Îl trag în jos aproape în pozitie vericala (la americane se poate) ca sa nu stau vesnic cu mîinile întinse, mai ales la drum lung. Ca sa fiu mai explicit, volanul îl setez în asa fel încît sa fie aproape într-un unghi de 90° fata de sasiu si nu oblic culisat. Daca tu vesnic trebuie sa schimbi pozitia scaunului, înseamna ca ceva nu e în ordine. Ori nu e scaunul suficient de confortabil, ori ai tu probleme cu sanatatea de "nu-ti gasesti locul" în adevaratul sens al cuvîntului si asa ceva ar trebui sa iei foarte în serios.
29 ian 2015, 00:51
0
13 comentarii 8 puncte
Alta gresala e cu frana de mana electronica. De ce crezi ca ea se numeste Emergency Break? Unul din scopurile ei in afara de a tine masina pe loc sa nu o ia la vale este sa incetineasca masina in cazul in care sa zicem ramai fara frane. Deci de ce e mai sigura aia electronica? Ca in caz de ghinion nu te mai poti folosi de ea? Intradevar mai ai frana de motor care actioneaza doar asupra rotilor fata ( avand in vedere ca majoritatea sunt fwd) dar e bine intotdeauna sa mai ai o metoda de a te opri plus ca daca esti la vale nu prea ai cum sa o opresti de tot decat in parapete sau copac sau in curul altuia. Oricum cine nu foloseste frana de mana deobicei o lasa in viteza 99% din cazuri si daca nu te duce capul sa tragi frana sau sa o lasi in viteza in panta nu inteleg ce cauti in masina, adica, ar trebui sa porti casca si cand mergi pe jos. Apropo poate nu imi mai banati conturile asta e al patrulea care il fac.
27 ian 2015, 00:22
0
3 comentarii 0 puncte
frana de urgenta, sau de serviciu, e cea de la pedala... astfel, cel putin o buna parte din rationamentul tau se duce de rapa.
28 ian 2015, 13:22
0
13 comentarii 8 puncte
An emergency brake is a separate brake system in a vehicle for use in case of failure of the regular (hydraulic or air) brakes and commonly used as a parking brake in automobiles. Frana de urgenta este folosita in caz de urgenta si cedeaza sistemul hidraulic, tocmai de aia frana de mana e pe cablu. Sigurul mod in care ar avea sens ce spui ar fi sa mergi cu trabantul. Intereseaza-te inainte sa comentezi si sa iti dai singur like. Deci rationamentul meu inca rezista
29 ian 2015, 01:30
0
2947 comentarii 2978 puncte
Emergency brake este un fel de A TREIA FRîNA, ADITIONAL celor doua clasice (de serviciu si de mîna). Te rog însa NU CONFUNDA emergency brake cu frîna de mîna CLASICA. Noi vorbim de faptul ca frîna de mîna clasica ESTE ÎNLOCUITA cu o frîna de mîna ELECTRONICA LA BUTON unde acel sistem clasic cu maneta levier între scaune DISPARE COMPLET, NU MAI EXISTA. În situatia asta, dupa ce-ti parchezi masina, nu mai bagi mîna între scaune TRAGÎND DE LEVIER sa fixezi masina cu acea frîna de mîna ci APESI DE UN BUTON. Întelegi acum unde e problema care se discuta?
29 ian 2015, 09:54
0
13 comentarii 8 puncte
Te rog sa imi prezinti atunci care este frana de urgenta, pe ce apas, ce trag, sau aia de urgenta e sa iesi din masina, sa sari in fata ei si sa infigi picioarele in pamant? Ai dreptate ca masina are trei frane, de serviciu, de motor si de urgenta (aka de mana, la buton, de parcare, de scartait sau cum mai vrei tu sa ii zici) ca ei o inlocuiesc cu un buton e partea a doua, am mers cu asa ceva, tine masina pe loc, nu o ia la vale dar in mers cand o activezi se pune brusc cateva secunde (renault laguna 2) nu ai aceeasi siguranta si finete ca la maneta ( vorba vine finete ideea e ca daca se blocheaza rotile o poti lasa umpic si sa franezi fara sa le blochezi). Plus ca frana electronica nu are un sistem separat ea actioneaza tot hidraulic pe cand frana de mana este pe cablu
29 ian 2015, 14:47
-1
2947 comentarii 2978 puncte
E dependent de tipul de masina si de constructor. Unele au frîna de mîna la buton care înlocuieste frîna mecanica si au NUMAI DOUA frîne, altele ce au frîna de mîna la buton aceasta are FUNCTIE DUBLA SELECTIVA. O poti activa ca urgenta + frîna de mîna cînd parchezi masina, ca atare TREI SISTEME DE FRÎNE. Nu stiu dar. chiar e cazul sa ne apucam sa luam producatorii la purechiat? În subiectul de baza a pornit discutia de la FRÎNA DE MÎNA ce a fost înlocuita de una electronica si nu de frîna de urgenta ADITIONALA. Frîna asra de urgenta aditionala, la unele masini ce au "automatic distance alert" A.D.S. unde masina calculeaza DISTANTA DE SIGURANTA fata de masina din fata, se activeaza în mod automat fara sa faci nimic si începe sa-ti pîlpîie un simbol în bord în momentul cînd distanta de siguranta e prea mica si exista riscul unei coliziuni daca cel din fata frîneaza brusc. Exact asa putem discuta de sistemele de cutii de viteze. Înainte aveam DOUA, Automata si MANUALA. Acum avem cutii SELECTIVE MIXTE ASISTATE ELECTRONIC cu DUBLU AMBREIAJ unde poti schimba manual via stik sau fluturasi la volan sau poti merge în regim AUTOMAT punînd stikul pe "D" (drive) fara sa mai calci vreun ambreiaj.
29 ian 2015, 15:11
+1
13 comentarii 8 puncte
Pai tu zici ca sa nu luam producatorii la puricat si mai devreme ai zis ca sunt trei frane care aparent a treia e in functie de producator pana mea... Ma rog nu conteaza. Nici nu mai inteleg ce spui cum le intorci. Deci da frana de mana la buton electric bla bla (in functie de masina, mai multe fac asta decat nu aici am gresit eu) actioneaza si hidraulic si pe cablu. Dar te implor spune-mi ca asta ma freaca cel mai rau De ce are trei sisteme de franare? Ca o ai pe aia de picior, aia electrica ce actioneaza cablul, si aia electrica ce actioneaza hidraulic in acelasi timp in care actioneaza si cablul? Adica serios? De ce nu are mai multe? Hai sa punem separat si rotile fata si rotile spate la aia de picior ca franeaza mai puternic rotile fata sepre deosebire de alea din spate. Si cand zic frana de urgenta eu nu ma refer la ads sau mai stiu eu ce acronime mai au aia de la merc bmw volvo etc. eu cand zic frana de urgenta ma refer la failsafe Sinca sa o tin lunga pe a mea eu zic ca tot e mai buna aia manuala avand in vedere ca ai sensibilitatea mai mare Acum hai ca incepem cu servodirectia hidraulica vs electrica eu tin cu aia hidraulica si tu o sa ma iei ca sunt mai multe ptc exista electrice si care urmaresc banda si iau curbele automat :))
29 ian 2015, 15:40
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da ! Zic sa nu ne luam de producatori deoarece SÎNT DIFERITI, combinatiile functiilor de siguranta activa DIFERA de la producator la producator. Cunosti tu toate sistemele electronice montate în masini WORLD WIDE în toate TIPURILE de masini? Nici eu care ma ocup de peste 20 de ani de vîndutul si reparatul masinilor nu le cunosc. Realizezi ca batem apa-n piua fara rost? ÎN ESENTA: 1 - Frîna de mîna ELECTRONICA ce NUMAI ÎNLOCUIESTE frîna de mîna MECANICA este un GHIMIC INUTIL deoarece este FIX PIX IRELEVANT daca trag de acel levier sau apas de un buton. Efectul este 1:1 IDENTIC. 2 - Frîna de urgenta care este DEPENDENT DE PRODUCATOR cuplata cu alte sisteme de SIGURANTA ACTIVA, este un sistem UTIL de EXTENSIE A SIGURANTEI ACTIVE într-o masina si rar sînt cazuri unde lucreaza independent. Ce-i asa de greu de diferentiat? PS Frîna DE MÎNA LA BUTON mai are un mare dezavantaj !!!! Cu aia nu poti FACE DRIFT ! :-) ))))
29 ian 2015, 16:10
+1
13 comentarii 8 puncte
Chiar ca batem apa-n piua fara rost 1. Ti-am dat dreptate daca nu ai vazut chiar de la primul comentariu care l-ai dat ( you can rub your nipples now) 2. Are sens daca prin frana de urgenta intelegi franarea pentru a evita un obstacol dar asta se face electronic cand folosesti frana de picior si nu are legatura cu frana de mana ( care daca te uiti pe site-ul ala din nou se numeste si frana de urgenta pentru ca se utilizeaza in cazul in care ramai fara aia de serviciu lucru la care -am referit de la bun inceput) ca or fi unele care or avea sissteme de siguranta activa pe cablu sincer nu ma intereseaza deci tot sunt trei de picior, de motor si de mana (fie cu maneta fie electronica si e acelasi sistem fie ca il folosesti la parcare, la plecarea de pe loc sau in caz de urgenta pentru ca actionezi acelasi sistem nu 2 diferite) Sincer eu nu o sa mai raspund ca articolul sta de doi bani nu merita atata atentie din partea mea sau oricui altuia
29 ian 2015, 16:35
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Stai linistit ca mi-am dat seama :-) Argumentatia celora unde DAU CU PRESUPUSU, precum DACA pica sistemul X intra sistemul de urgenta Y e blabla, scarpinata de-ampulea, blabla de marketing si nimic mai mult :-) De zeci de ani circula masini pe strada si n-am vazut înca nici o masina ÎNTRETINUTA care sa ramîna fara frîne sa aibe nevoie de tîmpenia asta. În încheiere, CA SA AI DE E SA RÎTZI, îti mai spun una: În vara lui 2014 am dat comanda la un BMW i8. La mijlocul lui Decembrie 2014 a fost livrat. Ajuns acasa m-am apucat de studiu, CARTEA MASINII ce are aprox 210 pagini (!) Un ROMAN ÎNTREG pur si simplu. În timp ce citeam, cred ca am facut cîtiva km buni deplasîndu-ma din camera de zi în garaj sa studiez si sa testez setari peste setari, sa ma lamuresc si cu farurile laser. Printre altele si asta are frîna de urgenta dar nici unde în carte nu da niste lamuriri clare. :-) În cele din urma am pus mîna pe telefon si am stat de vorba cu un inginer de la BMW pe care-l si cunosc personal om ce a lucrat la acest i8 hibrid si CULMEA IDIOTENIEI nici asta nu a fost capabil sa-mi dea un raspuns concret, CE FACE frîna de urgenta, s-a apuat s-o scalde vreo juma de ora cu fel de fel de lamuriri asa cum am scris si eu mai sus si..... sa nu uitam, vorbim de o masina ce costa peste 120.000 EURO !!!! În situatia asta, îmi pun întrebarea CÎT ROST au tîmpenile astea pe o masina ce EFET REAL au si ce nu, sau sînt doar ABUREALA DE MARKETING de genul NOBODY NEED'S si au doar rolul de a scutura clientul de bani?
29 ian 2015, 17:59
+1
13 comentarii 8 puncte
Am zis ca nu raspund dar meh... Am o intrebare ce parere ai de farurile laser sunt chiar asa bune cum se zice sau bat putin mai bine ca xenonul sau ledurile? Acuma na marketing sau nu, parerea mea e ca e bine sa ai asa ceva ca oricat ai intretine masina nu se stie cum se ciupeste un cablu si te trezesti ca ai nevoie de ea. Plus ca sunt multi care nu isi intretin masina de ex in 96 sau nu mai stiu cand taica-miu a mers fara frane cu duba ca i-au cedat si trebuia sa calculeze pe ce distanta se opreste complet pentru ca de nefolosita ce era i s-a rupt si cablul de la frana de mana de cat ruginise. Dar daca ii fuctiona era mult mai bine.
29 ian 2015, 18:26
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Farurile laser sînt ceva mai bune cînd e vorba de obstacole îndepartate si amuzant e fascicolul inteligent, vezi cum se desparte daca-ti vine unul din fata sau mergi în spatele cuiva si vezi cum raza din dreapta o ia la vale si cea din stînga diminueaza intensitatea. În moment cînd depassesti se focuzeaza central si dupa depasire se normalizeaza. Oricum, si asta e un semi-ghimic destul de costisitor. Ma asteptam la mai mult. M-am distrat copios pe pielea lui fiu-meu. I-am dat-o s-o conduca fara sa-i spun de laser. Vine asta din oras si-mi spune: - Tata cred a trebuie sa mergi cu ea în service ca ai probleme cu farurile! - Astea o iau razna cînd vine vreunu din fata ! Am bufnit în rîs dupa care au urmat explicatiile. Ce-mi place mie cel mai mult e ca în oras merg pe curent, n-am zgomot si pot asculta muzica în liniste, asa un.... Koto, Laser Dance, Pink Floyd, Kraftwerk, fara sa am zgomot în plus :-) O am aproape de o luna si înca n-am bagat benzina în ea. Am mers cu termicul cînd am adus-o vreo 5 minute :-) Momentan, pe vremea asta mizerabila, cît ma învîrt cu ea în oras si la firma, o încarc peste noapte la priza (cînd e încarcata se deconecteaza automat) si-mi ajunge. Pîna cînd o fi sa-i bag lui asta benzina, cred ca ma apuca luna Aprilie sau Mai :-) )))
29 ian 2015, 22:00
+1
13 comentarii 8 puncte
Frumos asa sa o stapanesti sanatos si sa o feresti de romania
29 ian 2015, 23:20
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Multumesc dar de ce s-o feresc de România? Chiar din contra! O parere despre o astfel de masina îmi pot face abea dupa ce traversez Europa cu ea, o chinui la limita pe autostrada ore în sir, dupa ce fac cu ea cel putin transfagarasanu, transbanateanu, valea jiului, o chinui vara pe caldura excesiva în Baragan pîna la Severin, Orsova, o frec pe stradutele înghiesuite în Baile Herculane, sa urc cu ea macar o data pe Semenic, sa merg noaptea prin sate prost luminate (sau deloc) sa vad ce-i de capul farurilor laser, cît de bine pot vedea carutele si betivi ce merg noaptea cu bicicleta neiluminata pe mijlocul drumului si în cele din urma ceva drumuri proaste sa vad ce face suspensia. România este tara ideala pt. a testa o masina moderna, pt. a vedea ce-i poate capul si daca-si merita banii. Asta e o recomandare sincera ce o si fac fiecaruia de aici. Abea dupa un astfel de test, dupa ce sufera, pot sa-ti spun daca sînt multumit de ea, daca merita alea 120.000 EURO sau nu. Frecînd o masina numai pe autostrazi vestice nu e relevant pt. a-ti face o parere clara despre o masina.
30 ian 2015, 00:33
+1
2947 comentarii 2978 puncte
PS Masinii îi lipseste un ghimic deosebit de important pt. mine :-) Lipseste suportul si sistemul de încarare USB pt. tigara electronica, pt. a putea vapa în timp ce conduc :-)
30 ian 2015, 01:34
+1
13 comentarii 8 puncte
Dupa ce iei o gura de canal sau o groapa ascunsa de zici ca ti-au furat tiganii rotile in mers o sa iti para rau. Intradevar sunt si drumuri frumoase cu peisaje, doar chiuleam de la facultate o data pe saptamana si dadeam o fuga pe la munte pe drumuri neatinse, dar cand iei groapa aia cu numele tau pe ea iti pare rau sau dai de cauciul de tir din mijlocul drumului de pe centura, pietonii inconstienti de pe DNuri, idiotii care intorc pe centuri, care nu dau prioritate si care se baga in depasire fara sa se asigure daca ii vreunul din fata (asa era sa ma bage unul in spital). Bine o adevarata cursa de obstacole tara asta, una frumoasa ce-i drept dar plina de obstacole.
30 ian 2015, 11:12
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Cunosc ! :-) Nu e nimic nou ! :-) În 2013 am fost în tara în concediu o luna de zile cu masina de servici (Dodge RAM Double Cab HEMI V8) si cu remorca dupa mine ca am adus o Dacia 1410 Sport în Germania. Am prins caldura aia isterica de secase si rîul Bîrzava ce trece prin Resita :-) )) Ce sa-ti povestesc....... Era........ Rock'n Roll de nota 10 :-) ))) Nu mai spun ca dupa ce m-am întors, putea dupa mine ca dupa un WC public datorita kilogramelor de BALEGA de pe carosabil aruncata de roti în aripiile masinii :-) )))) Concedile în România cu masina sînt de fiecare data o adevarata peripetie mai rau ca la TopGear :-) ))))) Cel mai multr îmi placea cînd îi trezeam pe unii la realitate cu HORNBLASTERS ce e montat pe Dodge. Sa-i vezi ce ALBEAU LA FATA cînd îi CLAXONA TRENU pe sosea :-) ))))))) DEMO ! Foarte RECOMANDABIL pt. adormitii soselelor din România :-) ))) https://www.youtube.com/watch?v=icnRMW6P9nc si: https://www.youtube.com/watch?v=Ib1ZN92jbWc
30 ian 2015, 12:43
+1
13 comentarii 8 puncte
Le stiu, daca nu aveau nevoie de compresorul ala asa mare imi montam si eu pe masina sa ii trezesc pe adormiti si pe cei cu telefonul la ureche.
30 ian 2015, 17:13
+1
13 comentarii 8 puncte
Daca sti engleza zic sa arunci un ochi aici nu ar strica sa citesti cateva pagini http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/emergency-brakes.htm
29 ian 2015, 15:01
+1
9 comentarii 6 puncte
Prietene redactor, sigur nu esti platit de vreo firma sa faci reclama la toate "widget-urile"? Tot ce ai enumerat matale mai sus tine de confort, intr-adevar...dar mai este mult pana la chestie de siguranta. Probabil au mai comentat cititorii mai sus despre una tare...tu iti reglezi in mers scaunul?
27 ian 2015, 09:01
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare