Tractiune spate vs. 4x4 vs. tractiune fata: care este cea mai buna? Ghidul soferului 17 Februarie Tractiune spate vs. 4x4 vs. tractiune fata: care este cea mai buna?
Toate comentariile (25):
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Nu vreau sa fiu Toma necredinciosul dar in mod normal eu as alege asa : Tractiune spate pentru cei "puristi" si tractiune integrala, sistem pe care te poti baza pe masina ta in orice conditie !Aleg tractiunea integrala deoarece pentru mine cel putin este "compromisul perfect" intre tractiunea fata si cea spate , si nu in ultimul rand are cate putin din toate !
17 feb 2015, 19:14
+1
48 comentarii 66 puncte
corect
17 feb 2015, 19:24
0
mihail.l.mihail
18 comentarii 6 puncte
Eu sunt fan al tractiunii fata (FWD) , sunt multe masini care au demonstrat ca pot avea multi cai pe puntea fata fara probleme.
17 feb 2015, 20:21
0
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Tractiune fata, clar! Expresia autohtona cu BMW-ul la hibernare pana la primavara are un samburoi de adevar. Altfel, excelenta critica introductiva. Nu sprijin ignoranta "pentru ca auto!", dar la tractiune-propulsie chiar nu e cazul.
17 feb 2015, 20:36
-2
WBS-09
77 comentarii 90 puncte
Daca mi-as permite: Masina de zi cu zi cu tractiune integrala si masina de week-end cu propulsie.Fiecare are rolul ei, nu exista una cea mai buna, doar preferinte si necesitati.
17 feb 2015, 20:39
+1
Fentutz
38 comentarii 89 puncte
Votez tractiunea intergrala. Nu ma.as mai intoarce la tractiune fata sau spate niciodata. Cel putin in cazul meu..unde in cadana ninge cate jumatate de metru o data.
17 feb 2015, 20:44
0
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Perfect de acord. E si cazul meu, chiar daca in sudul statului Texas (la polul opus de tine) este foarte cald si nici urma de zapada. Aici iarna e goar o gluma, la care rad doar cei care au sosit din tari precum Romania sau au locuit mult timp in zone nordice cu zapada in anotimpul rece. La mine e ca-n tarile calde aproape. Si totusi, un 4WD e masina mea de zi cu zi. Fentutz, inteleg perfect ce vrei sa spui. Si eu votez la fel.
27 feb 2015, 04:35
0
petreh
2 comentarii 0 puncte
tractiune integrala.
17 feb 2015, 21:10
0
bogdy_bob
14 comentarii 23 puncte
E adevarat ca tractiunea spate = sportivitate, dar eu sunt de parere ca iti trebuie cel putin 200 de ,,caluti'' si un circuit pentru asa ceva ! Tractiunea integrala pe masini mici, nu prea ii vad rostul atata timp cat nu faci off road.... Deci pana la urma tot tractiunea fata e buna din toate punctele de vedere !
17 feb 2015, 21:36
-4
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Tractiunea integrala nu este pentru off-road si doar atat. Pentru off-road exista si diferential setabil, Poate ai vazut pe unele masini 4x4-Hi si 4x4-Lo. Astea sunt setari pentru off-road dar si pentru drumuri de munte inzapezite. Lanturile au si ele rolul lor (asigurarea aderentei pana la un punct), insa o tractiune integrala altfel te scoate din cacao. Iar pentru ca tot spuneai ca pe masinile mici nu are nici un rost, iti pot spune atat: rostul este de a spori siguranta si de a creste aderenta in situatii limita sau in conditii meteo nefavorabile. Orice masina merita asta! Si ca sa fiu si mai direct: orice SOFER merita asta! Ca nu-si permite... asta e o cu totul alta discutie, cu siguranta nu una tehnica.
27 feb 2015, 04:26
0
Noroc24
80 comentarii 262 puncte
Desi tractiunea spate este mai distractiva , prefer 4x4 la conditiile de trafic din Romania.
17 feb 2015, 22:34
+2
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Eu le prefer oriunde. Nu doar in Romania se circula ca in jungla si drumurile au calitatea lor de ne-egalat. Mai sunt si alte tari cu pretentii de a fi dezvoltate in care gasesti drumuri pe care te poti bucura ca ai 4x4. O integrala te ajuta oricand, nu strica sa o ai la pachet. Cel mai mult imi place la marca Subaru faptul ca, dupa atatia ani, nu au renuntat la tractiunea pe toate patru rotile... standard. E o nota care face diferenta nu doar intre marci, ci la capitolul siguranta. Daca mi-as permite, fara doar si poate un 4x4 ar fi dotarea din garajul meu. Vorbesc asta ca roman care locuieste in Romania si munceste/castiga in Romania. Eu, da mi-am permis un 4x4 iDrive, dar locuiesc pe alte taramuri.
27 feb 2015, 04:32
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
FWD - pentru ca Honda Civic Type R, RWD - pentru ca Mercedes AMG, 4WD - pentru ca Subaru Impreza WRX STI sau off-roader. Toate au functiile lor, si in toate gasesti exemplare sportive (daca asta te intereseaza). FWD - masina de zi cu zi, de la A la B, pentru ca sunt zgarcit si consumul + intretinerea mai ieftine/ RWD - masina de weekend si pentru ca prima iubire nu se uita (in cazul meu) / 4WD - masina de calatorii luuungi (siguranta pe primul loc, sentimentul de masina solida si controlabila in orice conditii la un drum foarte lung e placut)
17 feb 2015, 23:38
-2
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
de unde ai tras concluzia ca tractiunea fata e mai ieftin de intretinut?
06 nov 2015, 21:17
0
bizkitt
1716 comentarii 5251 puncte
:) 4WD cu DCCD si ai tot ce vrei mai ales la o masina mai puternica!.... fwd pt economie si oras..
18 feb 2015, 10:07
0
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
Nissan GT-R , care e AWD si prin sitemul celor de la DoLuck poti sa faci sa fie activ doar RWD; deci in functie de ce ai chef, poti opta pt AWD sau RWD pe aceeasi masina ;-)
18 feb 2015, 10:32
-2
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Desi o masina 4WD are o dinamica excelenta, dar ca minus ar mai fi intretinerea suplimentara a sistemului de transmisie si un consum mai ridicat de carburant. Daca este pus pe o masina cu motor pe benzina de sub 200 cp (cuplu mic), masina deja devine destul de puturoasa. Cred ca as alege RWD, pentru placerea condusului. Peste cativa ani, sigur voi tinde spre FWD sau AWD.
18 feb 2015, 11:56
0
gaborull
26 comentarii 21 puncte
Tractiunea fata pentru drumurile din Romania si pentru romanii de zi cu zi
19 feb 2015, 07:54
+1
36 comentarii -6 puncte
FWD castiga la cele mai multe capitolele, mai simpla, mai usoara, mai ieftina, mai usor de intretinut, mai usor de condus. Deci e cea mai buna. AWD e un moft pe asfalt, complicata si scumpa, nu se merita.
20 feb 2015, 10:27
+9
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Am avut și FWD, și câteva 4x4, dar în general am avut si preferat RWD (cutie automatică), asta pâna am avut primul E-Klasse 4MATIC care m-a cucerit definitiv (bineânțeles tot automatic). Nu am sesizat să aibe un consum mai mare de benzină 4MATIC-ul față de una similară dar cu RWD, poate și din pricina motoarelor ceva mai mari. Eu merg des la ski, acest AWD mă scuteste de neplăcerile montării si demontarii lanturilor, mai ales ca portiunile in care zapada este curatată alterneaza cu portiuni in care a fost curatată zăpada.
23 feb 2015, 19:12
0
35 comentarii 51 puncte
Ce uita autorul articolului este ceva "Esential", cum in mod pompos le place celor de la 4Tuning sa inceapa mai nou articolele mentionind chestii total ne-esentiale: si anume geometria masiniilor actuale si prevederile normelor de siguranta care se refera la setarile geometriei. Fabricantii dimensioneaza piesele din suspensie sau dau specificatii pentru reglaje (acolo unde sint reglaje) pentru ca din geometrie masinile sa aiba un caracter subvirator SI asimetric (adica va subvira mai mult pe partea opusa soferului, in functie de partea pe care e volanul, ca e mai igienic pentru schelet sa iesi in sant decit in tirul de pe sensul opus). De asemenea raspunsul la schimbarile de directie poate fi alterat printre altele de geometrie, si setarile de geometrie din nou domolesc raspunsul pentru ca persoanele mai putin pregatite sa nu dea cu masina in toate partile cind se sperie de sigla de pe volan, sau cind duduiele se macheaza prin trafic si tin volanul cu genunchii De asta veti remarca faptul ca volanul la punctul 0 la multe masini nu are o actiune perceptibila asupra rotilor sau directiei in care merge masina in primele citeva grade (4-8 grade, difera de la model la model, de la producator la producator). La cele cu directie electrica acest efect mai este setat si din electronica directiei, dar geometria puntii fata are un rol important in acest comportament. Prin natura lui, setupul FWD este cel mai mult subvirator. Plusul de greutate pe puntea fata poate constitui un avantaj fata de RWD si AWD pina in momentul in care se pierde aderenta si masina nu e pozitionata convenabil, dupa care lucrurile se mai complica. Asta se stie si e un lucru cu care toata lumea e impacata, stie ce are de facut: si anume daca supravireaza maxim pe gaz, daca subvireaza exista diverse tehnici in functie de situatie si pregatirea soferului (fie asteapta fara a accelera ca greutatea puntii fata sa duca la redobindirea aderentei, fie frinare cu stingul si acceleratie sau daca viteza e m
23 feb 2015, 21:07
+9
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Dar despre iDrive nu scrie nimeni?! Un articol incomplet este o poveste frumoasa ireala. Pentru cei care nu cunosc (inclusiv redactorii... stiu, iar ma agat cu dintii de curu' lor, dar s-au obisnuit), iDrive sau Intelligent Drive este un sistem de tractiune 4x4 cu decuplarea/cuplarea puntii spate in functie de conditiile de aderenta. In alte cuvinte, la plecarea de pe loc, masina beneficiaza de o tractiune integrala dupa care, la deparirea unei anumite viteze de rulare, puntea spate este deconectata de la transmisie, gratie unui ambreiaj electromagnetic, controlat de un modul electronic care comunica cu cel de ABS si Traction Control. Deci, la demaraj ai 4x4 apoi, dupa ce iei putin avant, ai doar FWD. Partea frumoasa a acestui sistem este ca in situatiile de pierdere a aderentei, indiferent de viteza de deplasare a autovehicului, puntea spate este cuplata in mod automat iar masina beneficiaza de 4x4 pana situatia se redreseaza si revine la normal, dupa care din nou se decupleaza. Toata treaba asta cu decuplatul si cuplatul automat si reactia la situatiile de urgenta se realizeaza asa de repede si prompt incat ai imoresia ca masina are tot timpul 4x4. iDrive confera astfel un consum de carburant si o uzura a mecanicii mai reduse decat la autovehiculele cu 4x4 permanent (adica AWD, cuplat tot timpul). Pretul unei masini dotate cu iDrive este cam acelasi sau chiar mai mic decat al uneia din categoria AWD. Personal coduc o astfel de masina cu Idrive si pot spune ca sunt deplin multumit de dinamica ei. Apropo, 4WD sau AWD nu este unul si acelasi lucru, chiar daca aparent ne referim la masini cu tractiune pe toate cele 4 roti. 4WD = Tractiune pe toate cele patru roti decuplabila si reglabila (4x4, Hi, Lo, 2x4, Auto) AWD = Tractiune pe toate cele patru roti NEdecuplabila, adica in mod permanent; masina are o singura setare 4x4 pe toate rotile indiferent de situatie sau dorinte
25 feb 2015, 23:38
0
15 comentarii 10 puncte
sunt multumit cu propulsia spate,desi mi-as fi dorit un 4x4,dar ca sa fiu sincer din expierenta mea de 25de ani de soferie,prefer spatele,pentru ca asa *****e spune ai dezavantaje si avantaje,cel putin in viraje fortate,cei care cunosc,stiu despre ce vorbesc.dar fiecare cu placerea lui si *****-a obisnuit.la fel si masinile cu volan pe dreapta care au inceput sa cam populeze si tarisoara noastra.daca pui un sofer,obisnuit cu volanul pe dreapta sa conduca una cu volan pe stanga,nu iar veni prea bine,asa e si cu masinile cu propulsie fata sau spate.cu stima
28 feb 2015, 14:43
0
Siconi
128 comentarii 151 puncte
...cu diferenta ca tractiunea tine de siguranta, iar treaba cu volanul pe cealalta parte fata de cum erai obisnuit e o chestiune de obisnuinta, cum spuneam, are prea putin treaba cu siguranta. Daca merg in UK si trebuie sa inchiriez o masina, dureaza putin pana ma acomodez cu pozitia mea in masina, cu comenzile alocate celeilalte maini dar si cu condusul pe banda "opusa". Chestiunea asta devine una legata de siguranta atunci cand scoti o masina construita pentru UK si o introduci in Europa, sa zicem pe drumurile Frantei... sau care tara vrei tu, unde se circula pe partea dreapta. Avand si volanul pe partea dreapta, acest aspect va deveni un inconvenient major, chiar daca te obisnuiesti si cu asta... Si ma refer la vizibilitatea foarte scazuta pe care pozitia din dreapta ti-o ofera in unele situatii in care ar fi fost foarte avantajos si cu mult mai sigur sa te afli in stanga masinii ca sofer. Sunt convins ca m-am facut inteles.
28 feb 2015, 22:08
0
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
cu AWD sincer nu cred ca am mers...deci nu imi poatda cu parerea,,,,dar intre FWD si RWD clar RWD...in opinia mea e mai fiabila...cat despre condusul pe zapada,nu mi se pare ceva complicat,atata timp cat stii cere e treaba cu volanul....de cand am permis am circulat in fiecare iarna cu RWD si nu am avut nici o proble....2 ierni am circulat cu o pisica fara pic de electronica,nu aveti idee pe langa cate logane intepenite si intrate in sant am trecut...
06 nov 2015, 21:26
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »