8 motive pentru care service-urile auto ale importatorilor sunt... de cacao Ghidul soferului 23 Februarie 8 motive pentru care service-urile auto ale importatorilor sunt... de cacao
Toate comentariile (56):
Old School
226 comentarii 413 puncte
Foarte adevarat, tot ce este scris in articol...Felicitari !
23 feb 2015, 13:48
+2
Axxis
224 comentarii 271 puncte
Foarte adevarat, un articol care e demn de site! Preturile sunt umflate, mecanii praf, prefer sa-mi cumpar piese after market care sunt mult mai bune deseori ca OEM si sa-mi fac eu manopera. Ex real dealer: ax interior maneta reglare scaun sofer rupt. Solutie reprezentata: superglue. ma tu esti tamp? Un singur lucru bun: ITP-ul e mai ieftin, in rest pa pa pa pa pa!
23 feb 2015, 15:30
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Numai ca nu toate piesele AM îti oferi siguranta celor OEM. Ca sînt mai bune e de regula un PLACEBO care pooate sa te coste dublu. În fine........ Fiecare e raspunzator pt. ce face cu viata lui. PS Daca vrei pot sa-ti arat disc de frîna AM cumparat de pe ebay rupt în doua si pozele de la înmormîntarea posesorului.
23 feb 2015, 16:36
+2
Axxis
224 comentarii 271 puncte
Te cred, se poate intampla, dar de regula hai sa zic marca ATE de discuri, sunt peste discurile originale, incidente se intampla, foarte adevarat, nu contrazic, dar producatorii aftermarket sunt asa: ori peste casa isi atraga clientii ori mai ieftine, tot ca sa atraga clienti, deci da depinde ce iti cumperi tu ca individ.
24 feb 2015, 09:57
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Dar e una sa cumperi de la o firma de PERFORMANCE Si e alta sa cumperi PLAGIAT CHINEZESC NO NAME de pe ebay. Cu astea din urma, garantat îti frîngi gîtul. Echipamentele de PERFORMANCE de la alte firme, produc o calitate foarte buna chit ca unele sînt mai ieftine comparativ cu originalele dar asta este o cu totul alta... "liga" si aici trebue diferentiat. Cel putin aici în DE avem noroc cu legislatia A.B.E.. Echipamentele ce intra pe piata si capata ABE = Allgemeine Betriebserlaubnis (tradus înseamna drept general de utilizare). Testele ABE facute de DEKRA si TÜV de ex. îti garanteaza tie ca client siguranta componentei respective. Bagi în masina plagiat fara ABE, indiferent daca e disc de frîna sau vreun spoiler, nu mai capeti nici TÜV (ITP) si risti sa-ti scoata fortat masina din circulatie (sechestru pe masina). De amenzi nici nu mai vorbesc si te scapi si de permis pe cel putin 6 luni. Asa cel putin e mai multa siguranta si mecanicii (chiar si cei ce lucreaza personal la masini) nu-si pot face de cap. Legea A.B.E. este o chiestie geniala care n-ar strica sa se introduca si în România.
24 feb 2015, 12:41
+2
10 comentarii -3 puncte
total adevarat. Situatie reala: automobile bavaria, cumparat bmw x5 rulat de la ei, se strica dupa nici o luna. Ma trimit acasa cu taxiul, si trebuie sa fac scandal ca imi iau banii inapoi, apoi imi dau un bmw x6 la schimb. reparatia dureaza o luna, timp in care eu trebuia sa merg cu taxiul daca era dupa ei
23 feb 2015, 15:50
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Cu TAXI la lucru? Eu în locul tau îmi închiriam o masina si le trimiteam ulterior lor nota de plata prin advocat. Un service oficial care se respecta si-si respeta clientela, îti da DIN OFICIU masina închiriata pe buzunarul lor pe perioada reparatiei daca reparatia dureaza mai mult de 3 zile lucratoare. Se pare ca în România e plin de cioflingari în serviceurile astea de reprezentata care fac ce le taie capu. Cine depisteaza probleme din astea sau are astfel de probleme ar trebui sa faca sesizare direct la firma producatoare în Germana (sau tara în care se afla) si nu sa accepte astfel de porcarii.
23 feb 2015, 16:30
+3
The29031993
54 comentarii 102 puncte
Sunt si service-uri de cartier care ofera masina pana o repara pe a ta(si nu vorbesc din auzite). Ce se intampla in reprezentante e dezastruos. Sa nu mai spun de sute de cazuri in care oamenii se plangeau pe forum ca plateau de multe ori si jumatate din pretul masinii pe reparatii fara a fi remediata defectiunea cu adevarat, gen o luau pe incercate. Respectivii sfarseau tot la service-uri de cartier sau se duceau cu defectul trecut pe hartie de alt mecanic pentru a evita sa piarda garantia.
23 feb 2015, 16:37
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Chiestia asta iarasi îmi aduce aminte de amicul disperat cu Mustang-ul lui din Iasi caruia i-au cerut la o reprezentata FORD din România, peste 250 EURO pe un rulment si simering original pt. spate stînga FARA MANOPERA, piese ce costa din alta tara 40 EURO cu transport cu tot. Ca între timp s-a agravat situatia, e practic de neconceput pt......... o tara ZICA-SE EUROPEANA !
23 feb 2015, 18:17
+4
10 comentarii -3 puncte
da! ei mi-au zis ca imi cheama un taxi. Eu am facut scandal, ca imi voi cere banii inapoi pe o masina destul de scumpa care s-a stricat dupa nici 30 de zile. Ei m-au asigurat ca masinile sunt verificate, si impecabile. La final, dupa o luna de reparatii (initial trebuia sa dureze 2 saptamani dupa spusele lor) masinii i s-au schimbat pompa de combustibil, pompa de inalta presiune, injectoare, conducte , rezervor.... eu am crezut ca daca cumpar de la BMW bavaria ei se vor purta impecabil. Se pare ca s-au purtat impecabil pana sa le dau banii...apoi doar cu amenintari mi-au dat masina la schimb
23 feb 2015, 21:23
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
comentariul tau nu numai ca e rautacios, dar e si cretin. Sa inteleg ca daca iti cumperi o masina second de 2000 de euro te vei duce automat la reprezentanta? Tu pe ce lume esti? Oamenii despre care vorbesti, in genere se descurca singuri, in niciun caz nu merg la reprezentanta. Sau vorbesti cumva de masini "second" de 40000 de euro, cum ar fi un BMW 5GT, o masina second cumparata tot de la reprezentanta? Tu despre ce ***** vorbesti? Sau esti cumva vreun amarat de mecanic din vreo reprezentanta, tot de *****? Iar autorul articolului, tocmai, a vorbit de problemele intampinate de clientii seriosi, incomparabil mai seriosi decat cei carora ar trebui in mod real si cinstit sa le pese de ei...
23 feb 2015, 18:01
+6
sebach22
209 comentarii 359 puncte
imi cer scuze de la ceilalti membrii pentru ca este total off topic dar cel de mai sus este cel mai prost crescut exemplar si o rusine pentru parintii care nu l-au educat destul/deloc chiar as putea spune. banuiesc ca esti mandru ca poti crapa seminte intre maselele de aur in fata unei reprezentante in timp ce astepti sa iti scoata aia benzina din masina ta care de fapt e Diesel si tu ai gresit a patra oara luna asta pompa cand ai alimentat.
23 feb 2015, 18:41
+6
503 comentarii 588 puncte
Nu e vorba de amarat sau neamarat. Problema e ca nici in reprezentante nu ai cum sa ai incredere. Cazul meu: m-am dus in vreo 3 service-uri sa-i intreb de ce am eroare de amestec. Motorul mergea in continuare normal, consum normal insa cam din 200 in 200 de km, dupa ce resetam aparea eroarea. Nici unul nu a fost in stare sa-mi spuna schimba piesa X si gata. Ajung la reprezentanta si le zic problema. Pune testerul si imi spune ca ar fi o sonda lambda. Bun, dar spune-mi care e si o schimb. Imi zice ca nu stie care. Pai omule, ia sondele la rand, verifica-le daca sunt in parametri, grafice, masuratori etc. S-a uitat la mine de parca l-am injurat. "Adica cum sa verific?" Am dat si 50+ de lei pe pus mufa -2 click-uri-scos mufa (pret absurd pentru "munca" depusa) ca sa-mi spuna la sfarsit ca sa le schimb pe rand pana scap de problema, de parca sondele lambda la ce pret au cresc in copaci. M-a salvat cineva care mai avusese problema asta si mi-a spus sa schimb debitmetrul si astfel am scapat. Si in cele mai multe cazuri prefer sa pun piese originale pentru ca asa stiu ca merg la sigur, dar daca ei nu sunt in stare sa puna diagnosticul... Asa ca eu n-am incredere in cam nici un service, fie si reprezentanta, pana nu vad ca intr-adevar stiu ce fac si ce vorbesc.
23 feb 2015, 19:51
+2
MR.STILO
41 comentarii 109 puncte
Lucrez de la inceput(de 8 ani)la o reprezentanta auto intr-o functie de conducere,nu pot specifica unde si va rog sa ma credeti ca sunt ingrozit de aspectele relatate,poate unele mai sunt de actualitate,dar nu am avut macar un singur caz din cele relatate! Practicam manoprere ca la "service din colt"(ex. revizie de ulei si filtre,inc.polen,136 lei),comunicam permanent cu clientul.Exceptia nu intareste regula!
23 feb 2015, 16:20
0
33 comentarii 122 puncte
Articolul este unul corect pe un subiect intens discutat la noi , partea cu filtrele si uleiul neschimbate e de ceva timp si a fost la un service Dacia problema , mai era un articol celebru de pe forum Audi cand s-a dus un coleg cu un b7 nou la service ca orce om de buna credinta si dupa ce au termiant oamenii cu el nu mai pleca masina , dupa scandal amenintari cu opc ul si saptamani pierdute la service au descoperita ca pusese un gibon popmpa de combustibil invers evident schimbarea piesei neffind necesara dar din heirupism cineva a decis asta , alt exemplu tot de pe forum a fost cu un coleg care avea un troncanit la suspensie si la fel dupa investigatii amanuntite au descoperit ca nu i-au scos tamponele de transport de la suspensii si exemplele pot continua sunt o gramada de service uri oneste ce lucreaza bine pe bani putini si asi respecta clientii nu ai trateaza precum paria apropo de comentariul lui Elitebook care vrea doar sa atraga atentia si nimic mai mult in a insulta omul de rand ce reprezinta marea partea din piata auto sunt putini cei ce asi permit o masina premium iar respectul si transparenta fata de client trebuie sa fie la orce nivel indiferent de valuarea produsului vandut asta este gandirea sanatoasa care noua ne lipseste iar cei din vest o au .
23 feb 2015, 16:43
+18
1298 comentarii 3108 puncte
Bine spus , mai ales la final , trebuie sa fim tratati cu respect indiferent de nivel , nu aia bogati sa fie pupati in cur si cand vine omul de rand cu o masina normala sa isi bata joc de el si sa il trateze cu indiferenta , dar asta nu se intampla numai in domeniul asta !
23 feb 2015, 18:43
+5
sebach22
209 comentarii 359 puncte
preturi reprezentanta Germania Gollf 5 schimbat aripi fata cu vopsit si bineinteles originale 1700 euro . ora de manopera la vopsitorie 133 euro. Mini 2005 ' 1.6 benzina , schimbat lant distributie la BMW , 980 euro. Kia ceed 1.4 benzina schimbat lant distributie 750 euro tot in reprezentanta. Curea distributie golf 5 in service multimarca 450 euro. Ca sa aveti ordin de comparatie. si da..te sterg in fund si iti dau masina la schimb, cu un plin .
23 feb 2015, 18:10
0
2947 comentarii 2978 puncte
Uite ca acuma întorc eu foaia chit ca domiciliez în Germania de 25 de ani! Tu dai exemple de service din Germania dar oare te-ai gîndit la ce putere de cumparare are românul ÎN ROMÂNIA? Poate din salarul lui în LEI sa plateasca astfel de lucrari cu pret de Germania? În Germania un muncitor ce-si tîraste zilele printr-o firma de TIME SHAREING cîstiga lunar NET (CASH în mîna) cel putin 1200 EURO. Daca-si schimba aripile la golf o data la 10 ani si da 1700 EURO astea sînt PEANUTS pt. el dar NU PT. ROMÂN. Exemplificarile de lucrari executate în Germania cu tarifele lor nemtesti nu pot fi luate în România ca referinta (ordin de comparatie). Sînt pur si simplu egale cu zero.
24 feb 2015, 00:46
+2
1 comentarii 7 puncte
@Elitebook_8 Nu pot sa nu-ti raspund. Se da urmatoarea poveste. Ford Mondeo Mk3 cumparat de la reprezentanta "Proleasing". M-am prezentat in service "Proleasing" pentru o problema tehnica. Dupa o luna de incercari (din partea lor) si de plimbat prin service "specialistii" ajung la o concluzie. "Domnule, problema dumneavoastra apare de la ambreiaj", "cumparati un kit de ambreiaj" Masina la ora aceea avea 20000km Cumpar kitul de ambreiaj "Motorcraft" si ma prezint in service. Au schimbat kitul. Nimic....problema persista. "Domnule o sa aducem un specialist in electrica de la Ploiesti sa va defriseze masina!?" "Sa o defriseze?" "Da. Va scoatem instalatia electrica de pe ea" Nu o mai lungesc. Am gasit raspunsul pe un site olandez Problema era de la un contact de pe pedala de ambreiaj. Le-am comunicat si "specialistilor" cerandu-mi scuze ca ma bag peste meseria lor. Intr-o jumatate de ora am fost chemat sa-mi ridic masina. Acum am in pod un kit de ambreiaj aproape nou iar masina functioneaza impecabil.
23 feb 2015, 18:12
+7
2947 comentarii 2978 puncte
Ce tare faza ! :-) )))))) Acu se pune întrebarea, "specialistii" astia în mecatronica, unde au facut scoala? În vreun liceu industrial ceausist si au facut practica pe DACIA 1300 încercînd acum sa se dea mari specialisti pe Ford si altele? PS Contactul ala de pe ambreiaj da niste semnala la ECU. Daca PROSTIMEA din service ce se autointituleaza specialisti s-ar fi OSTENIT sa bage OBD-ul (testerul) pe ia ar fi gasit buba în lista de deranjamente fara sa mai trebuiasca sa cauti tu pe net sau sa chieme specialistul lui peste din pampa ploiestiana. La o masina moderna în momentul cînd apar asfel e anomalii, primul lucru ce trebuie facut e sa bagi testerul (O.B.D.) pe ea. Asta înainte de a deschide capota de la motor (stecherul e sub bord). Cred ca la situatia asta deplorabila ce exista în România, n-ar strica sa-si cumpere fiecare un OBD de pe ebay chiar daca e SH sa-si poata face singur diagnoza la masina înainte de a merge cu ea în service ca se pare ca specialistii de acolo sînt prea prosti pt asa ceva. Ei înca mai lucreaza cu dalta si ciocanul ca sa desfaca vreun surub si de OBD n-au auzit înca.
23 feb 2015, 18:30
+6
501 comentarii 1117 puncte
Eu nu cred ca erau asa de prosti, din contra, au zis ca si-au gasit prostul si hai sa facem vanzare de cateva piese si niste ore de manopera.
23 feb 2015, 21:42
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Ca sa schimbi componentele de abreiaj la o masina, de regula trebuie data jos cutia si costa de te sparge. Asa ca idee, cînd mergi cu masina în service si-ti spune ca sînt defecte componente mecanice pe la cutie, motor, cupla, raspunde-i cu întrebarile: - Da ce zice testerul? - Ce spune diagnoza OBD? - Poti sa-mi scoti diagnoza la imprimanta pe hîrtie s-o o vad si eu? Daca începe sa se bîlbîie, s-a dat de gol si e clara treaba! PS Pt. mine ca posesor de service, scoaterea la imprimanta pe hîrtie a diagnozei cu toate datele, inclusiv depistarile de deranjamente ete lege si e primul lucru ce primeste clientul pe masa dupa ce masina adusa defecta în service e verificata. Interventi în cautarea clasica de defecte are loc doar dupa prima discutie cu clientul dupa prezentarea diagnozei OBD (Sun) în cazul în care nu apar deranjamente în diagnoza si masina totusi face fite si alea gasite sînt 80% defecte electrice de contacte proaste sau imperfecte (oxidate) prin stecherele de pe senzori si foarte rar defectiuni 100% mecanice.
23 feb 2015, 21:57
+1
1298 comentarii 3108 puncte
Mda...dar uiti ceva , noi aici nu suntem in Germania ...aici e alta mentalitate , tu vorbesti , si ti se pare normal sa fie cum spui tu ( si asa si trebuie , nu sa ne batem joc de client ) dar aici , nu e asa , aici toata lumea trage tot de unde prinde, aici nu poti sa te duci si tu ca omul sa faci o treaba sau sa vrei sa cumperi ceva , fara ca cineva sa nu incerce el cumva sa scoata 1 leu in plus de pe urma ta( de parca ar jevui vreo banca si ar castiga 1 mil de euro , niste gainarii facute de niste gainari ! ) , pt ca toata lumea e disperata sa faca bani si alte alea , aici sunt alte mentalitati , deci oricat te ai stradui sa explici lucrurile alea , la noi tot asa va fi , pana nu vor trece ani ca sa se schimbe si sa existe alte generatii de oameni , lucrurile nu se vor schimba , fie ca vorbim de service , shaorma , trecutul pe langa trecere cand ea e la 5 metri de noi, cand la noi costa sa faci o autostrada , cat costa la altii sa faca autostrazi in toata tara , cand se dau proiecte ( ca ala de pe Vacaresti - Mihai Bravu ) la toti mafiotii si dupa intra pe la bulau si ramane proiectul suspendat , si o lucrare gen de 1 an dureaza 6 ....si tot asa....asta e mentalitatea , aici pe nimeni nu intereseaza de nimic , aici toti aruncam cu ***** tot in noi , in romani , ca de parca in alte tari e perfectiune , si doar aici sunt lucruri negative , aici toti sunt critici , dar nu se uita la gunoiul din curtea lor ...si tot asa ...
24 feb 2015, 03:16
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Aici ai perfecta dreptate!
24 feb 2015, 09:35
+2
1 comentarii 2 puncte
Adevărul e undeva la mijloc. Service ul de marca nu mai are oameni specializați pentru ca nu sunt plătiți. Se merge pe idee ca oricum primesc o atenție de la clienți. La piesele de schimb e trista povestea pentru ca în cele mai multe cazuri la piesele aftermarket poți sa ai surprize tare neplăcute. Am lucrat și eu în sistem și mai știu cum stau lucrurile. Din păcate RAR ul ,protecția consumatorului umbla sa dea amenzi și apoi se reia totul de la început.
23 feb 2015, 18:40
+2
1014 comentarii 1115 puncte
Recent am fost surprins sa vad pe faptura de service a unui prieten, pe langa piesele schimbate si manopera, un produs dubios - o cutie de servetele. La intrebarea prietenului "de ce apare acest produs pe factura?" , raspunsul celor de la service a sunat cam asa "a fost necesara pentru a sterge motorul de ulei in urma interventiei" ... really?
23 feb 2015, 20:21
+5
Reme
15 comentarii 21 puncte
Am in proprietate si un Hyundai Tucson 4x4, luat de nou de la o reprezentanta din Bucuresti. La 30.000km, datorita fiabilitatii reduse a automobilului a cedat kitul de ambreiaj. Ok! Toate bune si frumoase, l-am schimbat. Masina nu mai era in garantie... Trec 15.oookm, deci suma de 45.000km. Intre timp fusesem la o banala revizie la ei, nu mult 100EUR. Mi s-a spus ca am probleme la simeringul palier si pierde ulei. Le-am spus ca la urmatoarea interventie o sa o schimbam. Ok! Dupa un an, nefiind facuti cei 15.000km, am hotarat sa fac iar revizia. Schimb si acel simering. Blochez masina in service 3 zile. Cand ma cheama (retineti m-au chemat) imi comunica la telefon ca pot venii sa iau masina insa ar trebui sa stiu ca trebuie schimbat deja din nou ambreiajul, ca s-a dus volanta. Eu inginer de meserie, le spun ca nu are cum. Ei imi spun ca nu am eu de unde sa stiu, ca stiu ei mai bine ca d-aia lucreaza acolo. Le-am zis ca trebuie sa in acolo a o vad. Cand am ajuns la service, am vazut masina, simptomele ei. Le-am zis! Domne asta nu e sunet de volanta. Ei de colo, Ba nu domne, ca ne-a zis mecanicu' "Costel". Apoi le-am zis, domni mei, prosti ce sunteti, sunt inginer auto si ma mai pricep la masini, uneori. Volanta e single mass si se distruge f greu, asta e sunet si vibratie de tampon prost fixat sau nestrans. Exact asa si era, tampon motor care nu avea nici macar surubul fixat. Nu mai zis de alte belele tot cu acesti domni de la aceasta reprezentanta in timpul garantiei...
23 feb 2015, 23:27
+13
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
sebach22
209 comentarii 359 puncte
te inseli prietene....la kia in 140.000km nu am schimbat nimic decat cele prevazute la revizie. la Mercedes am schimbat un etrier la 32.000 km si acum la 90.000 schimb telescoapele pe fata. Masina cumparata si rulata doar in Germania. asa ca, cum ti-e norocul. terminati cu idioteniile ca BMW nu se strica sau Mercedes e pe viata...a trecut asta. Producatorii vor sa vanda modele noi la fiecare 2 ani, deci nu mai au interes sa aiba nu stiu ce fiabilitate.
24 feb 2015, 17:26
+2
Atma
68 comentarii 120 puncte
@ Elitebook... Hai mai scuteste-ma cu masinile astea "premium" ! Vrei sa facem niste calcule si sa vezi cate masini "premium" au fost rechemate in service-uri pentru probleme sau defectiuni cu care au plecat din fabrica ? La urma urmei tine de cum ai norocul si de cum conduci si iti ingrijesti masina. Daca zilnic esti cu turometrul in rosu, daca stai cu piciorul pe ambreaj la semafor sau nu stii sa schimbi vitezele etc etc., atunci poti sa conduci si un tanc ca tot il pui pe butuci ! Cunosc pe cineva cu un Ford Mondeo cu peste 1 milion de km la care in afara de ulei si consumabile nu s-a schimbat nimic iar masina merge impecabil... in schimb am o multime de prieteni cu BMW, Audi sau alte marci "premium" care sunt toata ziua cu ele in service-uri !
24 feb 2015, 20:54
+1
152 comentarii -70 puncte
Ma asta e problema, toti aveti cate un prieten care are...numai voi nu aveti exemple proprii de demonstrat.Rechemarile in service sunt pe cheltuiala fabricii si mai putin ma deranjeze sa ma cheme la service decat sa imi cada masina si sa nu ma cheme nimeni, ai priceput?Oricum sunteti prea prostanaci ca sa intelegeti ce zic.Cu masinile voastre de 2500 euro pe bulgaria.
25 feb 2015, 08:48
-4
Atma
68 comentarii 120 puncte
Mah Elitebook, tu esti mai prost decat prevede legea ! Dupa ce ca esti taran prost mai si semnalizezi ! Fac ceva pe masina ta de zeci de mii de euro cu care te lauzi! Poate ne si arati o poza cu ea ca sa te credem !
25 feb 2015, 18:46
+3
152 comentarii -70 puncte
eu nu mi-m propus sa ma creada astia alde tine mai tristule.Nu am nimic de demonstrat.Uitilizez acest site ca platforma de divertisment, cei ca tine imi furnizeaza destule motive sa rad.
26 feb 2015, 08:49
-2
sebach22
209 comentarii 359 puncte
tu nu intelegi romaneste ?! ce am scris mai sus sunt masinile mele. Mercedes e klasse luat de nou si schimbat etrierul in garantie! la aprox 32.000 km.
25 feb 2015, 20:44
0
crististreulea
13 comentarii 60 puncte
motiv pentru care imi fac sigur toata intretinerea la masina
24 feb 2015, 11:03
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu esti singurul. Asta fac si eu. În afara de asta îmi fac pîna si TÜV-ul (I.T.P.) la propria masina deoarece am autorizatie DEKRA - TÜV sa fac asa ceva dar sa tinem cont ca nu toata lumea face asta, are posibilitati sau cunostintele necesare. Hai sa vedem daca o...... "GLOABA BLONDA" cu permis facut pe pi** stie sa schimbe un lant de distributie sau un... manager de banca ce stie numai sa conduca si chiama remorcarea daca face vreo pana de cauciuc, stie sa-ti faca diagnoza la motor :-) )))) Daca asi fi cu 10 -15 ani mai tînar cred ca asi veni în România si asi deschide service-uri DO' IT YOUR SELFE asa cum sînt prin Germania, Service cu dotari moderne (inclusiv rampa de DINO TEST) ca orice service de reprezentanta dar unde nu lucreaza mecanicul specialist ci POSESORUL MASINII. Macanicii disponibili doar asista, dau sfaturi si recomandari iar sculele, aparatele de masura, lifturile de lucru se închiriaza cu ora sau ziua. Cred ca asi face la bani într-o veselie :-) ))) PS Asa arata un astfel de service unde lucra clientul la propria masina: http://www.automobil-hobbywerkstatt.de/index.php?ueber_uns Aici e lista lor de preturi pt. scule si aparatura de masura de închiriat cu ora: http://www.automobil-hobbywerkstatt.de/index.php?preise Poate e asta O IDEE DE AFACERE pt. cei care sînt mai tineri ca mine si domiciliaza în România.
24 feb 2015, 18:56
+3
Atma
68 comentarii 120 puncte
Eu stau in Germania langa Hof (Bayern) si fac parte dintr-un club mai mare de pasionati tuning . Impreuna cu baietii de aici am pus mana de la mana, am inchiriat un spatiu si am construit un service autorizat si dotat cu tot ce este nevoie la care avem toti membrii acces. Service-ul respectiv il folosim doar pentru a ne repara sau modifica propiile masini sau pt TUV ... nu e un service pt public! Marele avantaj e ca ne putem omologa singuri modificarile la masinile :) Cunosc si in Austria in apropiere de Linz niste baieti care care de asemenea si-au construit un service al lor doar pt propiile masini. Oricum idea ta cu service "do it yourself" e foarte interesanta si e o foarte buna pt. Romania ! Eu am cautat in Sibiu o vopsitorie ca sa imi vopsesc o masca de fata... dar vroiam sa o inchiriez cu ziua si sa ma lase sa o vopsesc personal asa cum vreau eu...din pacate nu am gasit :(
24 feb 2015, 21:20
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Corect. Dar dispui de o caramida de bani sadai spaga necesara în România si sa cumperi tot echipamentul necesar?
24 feb 2015, 23:13
+2
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
da, mai, dar tu ai dacie. logan, corect, nu 1300, dar si la aia inca mai poti mesteri singuri, ca nu colcaie de electronica. si ai si manualul de service pe toate gardurile, ala de 1500 de pagini, de unde numai daca esti ****** nu intelegi ce si cum ai de facut. ia incearca tu, mai ales sa presupunem ca nici nu te pricepi la mecanica, electronica, sa te iei la tranta cu un x6 la care senzorul 419 din ecu al 13-lea da rateuri...si documentatie - ioc :)
26 feb 2015, 14:23
+2
crististreulea
13 comentarii 60 puncte
da Seba, dar daca a avut bani de x6, are si bani sa mearga in service intr-o tara invecinata unde se stie ca vei fi rezolvat si taxat corespunzator :) am Logan din acelasi motiv ca si tine, o masina care ne permitem sa o intretinem, chiar si singuri ;)
26 feb 2015, 14:38
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ CSeb Alyn Daca te referi la X 6 din 2010, ia de aici REPAIR MANUAL, documentatie de te saturi: https://sellfy.com/BMWXRepairManuals Costa NUMAI 24,90 $ si e în PDF
27 feb 2015, 00:38
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Am facut intretinerea masini numai in reprezentanta (din 2008). Masina Skoda Superb I facelift 1.9 tdi de 85kW. Prima revizie facuta la 7500 de km (am fost avertizat ca mananca ulei, deja la 6000 km am avut becu in bord aprins), apoi la un an sau 15000 de km (cam rar la 15000, mai mult la un an si cam 12000). Dupa 7 ani si 90000 de km lucrurile stau astfel. Revizie mica - ulei + filtru si verificare clima, baterie si tren de rulare - 250 lei Revizie mare - ulei + filtru ulei, filtru polen, filtru aer motor, filtru motorina si verificari - 560 lei Schimbat kit distributie motor (cu tot cu pompa, antigel etc) si kit accesorii pe original - 2100 de lei. Placutele intr-adevar un pic cam scumpe le-am schimbat la service de cartier pe cele de pe fata. Pe spate am avut un voucher de 250 de lei la PBV si am mai dat din buzunar 50 de lei, deci cam scump in conditiile in care cele de pe fata ATE m-au costat 180 de lei si 30 de lei mana de lucru. De fiecare data cand am fost in reprezentanta am fost sevit cu o cafea, am fost dus in camera de asteptare cu geam la atelier mi s-a permis chiar intrarea in atelier cu conditia sa nu stau pe sub vreo masina, am fost intrebat dc doresc piesele vechi in cutie si orice interventie in plus s-a realizat numai dupa ce mi-am dat acordul. Deci mie nu mi s-a intamplat nimic rau si preturile au fost relativ decente. Problema mare cu service-urile de la colt de bloc este ca nu au nicio baza de date si nu vei avea kilometri masini cuantificati, deci cu siguranta o vei vinde mai greu pt ca la noi se practica grav treaba cu dat km inapoi. Eu unu nu as cumpara o masina fara carte service
24 feb 2015, 17:19
+2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Si era sa uit, primesc si hartie cu diagnozele facute si adancimea profilelor la roti
24 feb 2015, 17:53
0
On_Off
227 comentarii -36 puncte
Cacao ( cacaoa parca se zice corect,scuze daca gresesc,am terminat scoala de mult ) duce cu gandul la ceva bun,delicios. E pacat sa o asociem cu situatiile din articol. Aici trebuie spus lucrurilor pe nume. ***** descrie situatia corect. Acum o putem asocia cu realitatea,serviceuri de *****. dupa editare inlocuiti stelutele cu rahat...desi nu e corect iar.
25 feb 2015, 20:50
0
cds75
12 comentarii 1 puncte
de ce facem mereu aceeasi greseala romaneasca "pur sange"?! comparam preturile unei tari super dezvoltate(EX: Germania) cu ale noastre. compara nervii si stresul aferent(orice ai face!) la care esti supus zilnic in tara asta a noastra de cacaco cu lipsa lui(stresului) din Germania. crede-ma!!! merita toti banii. prefer mecanici printre prietenii mei(si am destui) decat orice reprezentanta dim Romania. in Germania nu as face asa ceva. apropo,preturile de acolo,la piese(ORIGINALE!!!!!) sunt mai mici ca la noi!!!! manopera este mai scumpa(trebuie platit cu german-calificat!!!).
26 feb 2015, 11:48
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
la toti va place-n germania... ati fost acolo toti sa stati macar 6 luni printre ei, sa vedeti cum isi dau si ei cu stangu'n dreptu' si se trag pe fese cand e cazul de reparatii pe garantie? eu i-am vazut destul si sincer m-am cam saturat de falsa lor superioritate. in general, sunt (inca) mai organizati si mai "corecti", dar incepe si la ei sa creasca procentul celor care zic "asa fac toate", "las' ca merge si-asa", "n-are nimic, e bine"...adica smecheri si habarnisti.
26 feb 2015, 14:28
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Si asta nu e tot. Se întîmpla deoarece clientul vrea tot, vrea perfectiune, sa plateasca cît mai putin sau daca se poate GRATIS. În afara de asta, fereasca-te sa intri pe mîna unui turc ca..... "te-ai scos". Daca ai stat prin Germania, poate ai auzit de falsurile TÜV facute de GTÜ unde astia au facut TÜV (ITP) la rablele samsarilor LUÎND SPAGA, rable care sînt eventual bune de presa de la REMAT (SCHROTT) de au ajuns pîna acolo de sînt cei de la investicatii criminalistica (KriPo) pe capul lor. Nici aici în Germania nu umbla cîinii cu covrigi în coada.
27 feb 2015, 09:24
+2
ACB
3 comentarii 0 puncte
Salut, Cred ca acest articol ete unul total deplasat si care reflecta situatia din alte service-uri de cartier. Sau cel care a scris articolul a avut o experienta neplacuta la un service si a crezut de fapt ca e la reprezentanta. :) Eu am cateva exemple prin care tin sa demonstrez contrariul. 1. Am fost cu o masina la un service de cartier, ( pe motiv ca era mai ieftin ) pentru un schimb de ulei si filte de aer. Cand am fost sa ridic masina aripile erau pline de amprete negre (de la ulei / vaselina ) si inauntru pe volan la fel. La reprezentanta nu ai sa patesti asa ceva - s-au inventat husele din ppe. 2. La fosta masina personala am avut o problema la aprindere ( motor pe benzina ) am fost la un service respectabil, nu reprezentanata, am platit un set de bujii, distribuitor si fise pentru a afla ca problema nu e de la ele, ca e posibil sa fie computerul de bord. Am fost la alte service sa imi spuna ca nu e computerul de bord si ca e posibil ca sa fie de la motor. Cateva peripetii mai incolo si aprox 800 lei cheltuiti am decis sa merg la reprezentanta. A doua zi si 200 lei mai tarziu masina a mers impecabil pana in ziua de astazi. 3. Cand am schimbat kit-ul de distributie, am cerut oferte de la mai multe firme. Diferenta dintre cel mai ieftin si cel mai scump ( reprezentanta ) a fost de doar 700 lei care nu era de la manopera ci de la tipul de piese utilizate. In schimb pentru aceasta diferenta am primit o garantie de 210,000 km, nu de 60,000 km cum ofereau ceilalti Exemplele pot continua, Numai bine si fara incidente
06 mar 2015, 20:36
0
3 comentarii 1 puncte
scuze ca indraznesc sa intreb, dar la ce masina si ce motor ti-a dat tie garantie pe distributie 210.000km???? sincer e prima data cand aud de o asemenea garantie (exceptand probabil o distributie pe lant)!!! O curea de distributie, fie ca e ea facuta de x,y sau z are un termen de valabilitate/exploatare din mai multe motive!!! si ca si o completare, te rog sa mai ti cont si de factorul praf si circulatie in oras!!! daca in Germania un schimb de distributie se face la 5 ani sau 120.000 de km (la VAG de ex), in Romania ea se face la 5 ani si 80-90.000km (depinde de service), dar motivul e praful in acest caz, care la noi e exagerat de mult!!! cat despre cei 5 ani, e vorba ca, materialul din curea din cauza trecerii timpului imbatraneste si isi pierde din rezistenta (incearca de ex anvelope de iarna noi si anvelope de iarna noi dar fabricate acum 6-7 ani si vezi care e diferenta!!! cele noi vor fi mult mai aderente si cu cauciuc-ul din ele mai moale, in schimb la cele vechi va fi mai tare(chiar daca nu au fost folosite)!) si garantia de 60.000km si 5 ani la piesele aftermarket nu e data de service sau de magazinul de piese, ci de producatorul lor!!!!! deci chiar astept sa imi spui cine si la ce masina ti-a dat tie 210.000 de km garantie si cati ani????
08 mar 2015, 20:17
0
ACB
3 comentarii 0 puncte
Golf 6 - 2.0 common rail. Nu vreu sa crezi ca vorbesc pe langa; http://altgradauto.ro/pieseauto/Schimbare-Distributie-VW-.html Si nu inteleg de ce folosesti atatea semne de exclamare !!!!!!!????? Numai bine.
08 mar 2015, 21:39
0
3 comentarii 1 puncte
deci vorbim de o curea facuta de Contitech. Dupa cum ai vazut si tu in acel link, kit-ul respectiv are o recomandare si o garantie data de producator, nu de service! deci chiar daca tu ai montat acel kit de la un alt service, si nu la reprezentanta, daca service-ul e autorizat, garantia iti va fi aceeasi! atentie doar la mici detalii la garantii!!! eu unu sincer, nu m-as risca pe masina proprie sa o las cat zic ei, mai ales in conditiile de praf din Romania! acum, fiecare face ce vrea! eu in primul rand am vrut sa iti subliniez ca, garantie nu ti-o da service-ul! Garantia pe manopera data de orice service, fie ca e reprezentanta sau service multimarca autorizat, conform legii e de 3 luni de zile! Garantia pe piese nu o dau service-urile sau magazinele, ci producatorul! din experientele avute pana la ora actuala cu diferiti producatori de kit-uri de distributie, sincer iti spun ca pe masina mea nu mi-as pune un kit de distributie facut de Contitech! cel putin la cele cu curea clasica... despre tipul asta nou care l-ai pus si tu in link, inca nu ma pronunt, dar per total sunt de parere ca la ora actuala sunt pe piata variante mai bune decat Conti, dar pana la urma fiecare face alegerile lui!
08 mar 2015, 22:33
0
ACB
3 comentarii 0 puncte
SIncer nu stiu ce sa zic... intr-adevar motorul este destul de nou, tehnologia este destul de noua. Inca este un istoric asa bine definit. Mersi de sfaturi. Numai bine
09 mar 2015, 09:27
0
111 comentarii 184 puncte
se pare ca nu lucrezi in domeniu ,PSAurile deja de prin 2000 oferea 240.000 km sau 10 ani garantie la 1.4hdi si apoi la 1.6hdi ,motoare "imprumutate" si de alte marci ,dar toti ofereau garantie peste 200.000km
11 mar 2015, 20:40
0
UGA
19 comentarii 27 puncte
Cate din service-uri ,de cartier sau cum le zice dau factura? in general se merge la negru e normal ca pretul sa fie mai mic...
12 mar 2015, 17:06
0
180 comentarii 260 puncte
BMW E36 schimbat frana de mana : 385EUR service multimarca. Si in DE au inceput sa scada calitatea reparatiilor dat fiind calitatea personalului, care este in scadere. Dar nu este insa o regula. Preturile mai mari din DE sunt, in mare parte, normale. Mecanicul nu castiga 1500RON, chiria unui spatiu nu costa 350EUR si patronul nu se multumeste cu 1000EUR pe luna profit. Cyber : ideea ta este buna dar in RO este ... ilegala. Reparatiile se efectueaza numai de catre personal si firme specializate. Adica iti poti lua doua dupa ceafa daca iti schimbi placutele singur. Si mecanic care sa dea cu batzul pe ce ai facut tu, un necunoscut, in Service do it yourself, nu vei gasi in RO. Eu o sa merg cu masina personala la Auto Alm in Reichersbeuren si dau 10EUR/ora pentru spatiu, elevator, mecanic bla bla.. Asta pt lucrari unde nu am spatiu in garaj propriu, care este mic.
20 mar 2015, 13:07
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »