Dacia 1300 cu tractiune 6x6 - nu cumva s-a strecurat o greseala? daca nu ma inseala memoria acest model era prezentat acum multi ani ca inventia unui particular, o persoana mai in varsta. Cred ca la emisiunea Garantat 100% a fost prezentata.
Cam ciudat. De proiectul lui Mosulica 6X6 imi aduc si eu aminte de la stiri. Si in articol scrie ca a fost produs in 6 exemplare...
Acum stau si ma gandesc cat de autentica e informatia nu doar din articolul asta, ci din toate celelalte de genul asta. Daca or fi inventii menite sa atraga trafic si noi citim ca fraierii fiind fascinati de motorul 2.0 V6 de pe Dacia.
Sounds curious...
Intr-adevar, foarte interesant...la fel ca si toate celelalte articole scrise pe tema istoriei auto din tara noastra. Mare pacat de operele ingineresti care s-au pierdut in negura timpului. :((
la dacia 6x6 ati vrut sa pacaliti lumea....6x6 a fost proiectul unui mosneag de la munte,care avea nevoie de o masina sa urce dealurile cu ea,nu au fost 6 exemplare ci unul singur...cea din imagine.nu a avut treaba nici cu ceausescu si nici cu uzina...
cum poate avea un v6 acelasi arbore ca un 4 in linie??? ori eu sunt cretin si nu inteleg mecanica, ori cel ce a scris articolul trebuia sa se ocupe de make-up!!!
1 - ARO-ul blindat a lui ceasca mi-ar place sa-l am, sa-l restaurez si sa-l modific asa............... pe gustul meu.
2 - Dacia 1310 M hibrida ar fi trebuit dezvoltata mai mult si scoasa pe piata
3 - Catastrofa aia penala pe 6 roti e de toata jena. Asa ceva stie sa faca orice bou cu doua clase ca trenu.
Dacia Albastra cu tractiune 6x6 si-o insuseste alcineva care nici nu stie ce se ascunde sub capota. Aprecieri pt motorul V6 dar restul sint povesti de popa beat.
https://www.youtube.com/watch?v=eHme1t1lO7c
ce ,,V6" are mosu in portbagaj :))) restul ,,prototipurilor" sunt adevarate? stiam ca si Dacia ,,Pullman" era doar o schita :))
Ma simt oarecum privilegiat, am depistat luni in Oradea o Dacia MaxiBreak, intamplator.
Pentru cei curiosi, atelajul cu pricina poate fi vazut in cartierul Rogerius, zona blvd. C. Coposu, in zona parcului Olosig, in lateral de catedrala catolica. Strada se numeste Ep. Ioan Suciu, langa punctul termic. Voi incerca sa fac o poza daca mai circul prin zona si nu uit.
Din pacate, masina este lasata in paragina, se vede ca nu a fost mutata sau folosita de ceva vreme, si acum serveste pe post de mini-hambar: se vad inauntru scule si unelte de gradinarit, un scuter si alte boarfe.
Sa te vad cum ii pui tu motor de Corvette de 500cp ca este putin mai MARE si trebuie sasiu intarit:)
Si in plus aia cu V6 chiar vruiam sa fi ramas ca puteam si noi sa punem charger :(Si atunci chiar ca era muscle car si la interior
Totul se poate daca vrei. E doar chiestie de bani. Traversele caroseriei (sasiul) nu trebui întarit datorita greutati motorului deoarece e destul de usor fiind de aluminiu comparativ cu blocul motorului de dacie care e de fonta ci trebuie întarit datorita cuplului care ti-ar torsiona-o dac n-ar fi întarita.
Ca marime, lungimea unui V8 este identica cu unul normal L4. E doar ceva mai lat în partea de sus datorita formei V. În înaltime, e dependent de ce pui pe el. Daca e cu injectie normal (MPI) ar intra sub capota fara s-o modifici dar daca-i pui blower, apar probleme.
Asa ca exemplu, daca se poate pune un V8 de audi pe un WARTBURG, se poate su siguranta si pe dacie:
http://www.wardtro.de/bilder/projekte/wartburg/03_wartburg_v8.jpg
Absolut totul se poate daca ai inspiratie, sti ce ai de facut si ai banii necesari.
PS
Daca vrei V6 pe dacie, ia unul de 2,8 litri sau 3,1 litri MPI de pe Pontiac Fiero:
http://i37.tinypic.com/2akjqkg.jpg
E cu montare transversala cu cutie cu tot si poti mentine tractiunea pe fata fara sa adaptezi cu flansa cutia de dacie la el care cu siguranta n-ar rezista. Vreo 300 CP ti-o ajunge la dacie.
Din punct de vedere pratic, sa adaptezi o cutie originala de 1300 pe un V8 de Corvette sau un V6 de Fiero / Firebird (Babybird), n-ar fi o problema deoarece mergi la un robot de taiere laser si-ti faci o flansa de adaptare. Chiestie de 30 de minute dar problema se pune ca cutia nu rezista. La cuplul pe care-l au motoarele astea, indiferent daca SUA sau europene, risti s-o spargi.
Oricum, daca ar fi sa modernizezi o dacie din asta vechie fara sa faci din ea o..... strutz-o-camila supra motorizata, eu asi opta la tehnica de Logan sau Sandero.
Iei de la REMAT o Dacia actuala care a luat-o în spate asa rau de tot de-i dauna totala dar tehnica neatinsa ulterior luat tot si transplantat pe caroseria de 1300 cu putin tuning. Astfel ai avea o masina actuala EURO5 (sau EURO6) în caroserie retro style ce ai si putea utiliza zilnic cu tot cu schnik-schnack'ul pretentilor moderne de azi.
Cred ca s-a strecurat o gresala in descrierea masinii ARO blindat. In articol scrie 306 si 306, din cate stiu eu era 304 si 306.
Un articol deosebit, interesant si .... melancolic. Mi-am amintit de copilarie. Mi-as dori o Dacia 1310 TS.
Nu cred ca titlul e unul ales bine, avand in vedere ca se stiu, se cunosc, aceste marete realizari ale epocii comuniste.
Sunt mai mult chestii wow....nicidecum secrete....
Referitor la dacia 6x6:
Dacia aia albastra 6x6....e proiectul personal al unui nene din alba. A fost si la stiri in urma cu ceva ani. Si-a construit-o singur, acasa....nu are nici o legatura cu ceea ce scrie in acest articol.
In schimb pacat ca articolul s-a axat doar pe Dacia/Aro....
Si pentru Oltcit se puteau spune cateva chestii....gen:
- oltcit in 5 usi
- oltcit cabrio
- Oltcit Sbarro...
- oltcit 4x4,