Nu prefer mașinile autonome dar poate așa scăpam de prostimea de la volan. Eu nu as conduce nici de proba așa ceva la fel cum nu ami place cutia automata
Sofat clasic, evident! Altfel, ce mai urmeaza?! Femei gonflabile, mancare din perfuzii...?! Pentru comozi (si ageamii...) s-a inventat trenul, avionul, metroul sau autobuzul, taxiul... Din pacate ageamii au la indemana 200 de euro pentru un carnet care le permite sa creeze daune sau chiar decesul altora, nevinovati!
In sfarsit doamna "pe tocuri la volan" a inceput sa scrie ceva cu adevarat interesant... M-a cam socat sa vad ca ea l-a scris...
Ei bine, bravo Sinziana!
Personal sunt pro sisteme gen distronic când ești blocat în trafic nu e nici o plăcere a condusului. Dar sunt total împotriva mașinilor fără volan.
Iar faptul ca 3 idioti au dat cu spatele în mine când pur și simplu eram blocat în trafic în spatele lor mă face sa țopăi în sus de bucurie ca frânarea automata o sa fie obligatorie curând. Dar nu știu ,dacă merge și în marsalier, oricum cred ca o sa salveze vieți și o sa reducă daunele aceasta măsură.
Desi ideea dezbatuta in acest articol pare interesanta, totusi continutul articolului nu exprima prea multe. Personal, consider ca masinile autonome (care se conduc singure) sunt pentru oameni lenesi si/sau pentru oamenii care se incred prea tare in tehnologie. Consider ca sunt mai sigur atunci cand conduc personal si sunt personal raspunzator pentru fiecare manevra. Dar daca masina autonoma produce un accident ... pe cine trag la raspundere? Masina? Producatorul? Cat de bine gandita va fi o masina care "se conduce singura", intr-o situatie inopinanta nu poate face prea multe ... omul are capacitatea de a anticipa, tehnologia nu cred ca va putea vreodata sa faca asta. Deci, sunt pro sofat clasic.
Care este diferenta intre o masina autonoma si un autocar?:
1. spatiul ocupat. Cu o rabla autonoma ocupi strada pentru 6-8 pasageri intr-un autocar;
2. autocarul are discernamint, rabla autonoma nu are. Adica, daca din diverse motive (gen murdarirea camerelor sau bruierea sonarelor) o masina autonoma da peste un pieton pe trecere a cui e vina? A soferului care nu conducea sau a producatorului? Desigur, exista si cealalta fata a povestii cind soferii fac timpenii la volan, dar macar atunci stim cine e vinovat.
Singurul beneficiu real este de a avea propriul spatiu mobil de lux pe roti, si asta e mai degraba o chestie de statut decit una de eficienta, siguranta, costuri transport, poluare, samd.
Masina autonoma ar fi bine sa aibe si buton pt manual drive. Sincer masina automata ar fi buna pentru pt diferite persoane sau diferite situatii. Cand zic diferite persoane ma refer la persoane cu dizabilitati sau care efectiv sunt praf la volan. Cand zic situatii diferite ma refer la faptul ca poti sa iesi cu masina la o bere, te duce singura acasa, sau ti se face rau pe drum, sau pur si simplu ai un drum foarte lung pe autostrada (gen peste 1000 de km) si vrei sa te mai relaxezi sau pur si simplu nu ai chef de condus.
MAREA PROBLEMA este dupa parerea mea cum anticipeaza conditiile meteo, adica sa zicem ca ai polei pe jos si in fata vine o curba larga care o abordezi in mod normal cu 50km/h, dar cu masina autonoma te duci in pom, ce faci atunci.