Editorial: de ce masinile electrice sunt doar o gluma proasta in Romania Editorial 28 Aprilie Editorial: de ce masinile electrice sunt doar o gluma proasta in Romania
Toate comentariile (63):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
5 comentarii 17 puncte
Da, dar tarile alea din UE deja se castiga altfel, nu poti compara salariul unui roman cu cel al unui danez spre exemplu, deci mi se pare un pic aberant sa platesti taxa de prima inmatriculare un 500 de euro, pentru o masina care sa zicem valoreaza tot 500 de euro si tu castigi 200 de euro pe luna.
28 apr 2015, 19:25
+11
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
ia plateste ma tu impozitul la un motor de 3000 cmc , si asigurare ,in cazul in care ai pana in 35 de ani .......aaaa suntem tara europeana si trebuie sa platim ??? de ce trebuie sa platim ca europenii , daca nu suntem platiti ca ei ?? si de ce trebuie sa fac eu un compromis si sa merg cu o schioapa de motor de 1.4 ,care consuma oricum cat ala de 3.0 ???? ,bai sile buton ....si dupaia mai gandeste-te ca poate am bani , dar nu vreau sa le dau jegurilor astora care mi-ar impozita si flegma ,si mi-ar lua taxa pe frecventa urinarilor .... mai gandeste dreaq ..inainte sa te apuci sa scrii si sa judeci tu ....
29 apr 2015, 01:36
+9
silviu_fxx
50 comentarii 65 puncte
"Bai" Marinica, las-o mai moale ca te dai de gol si ne faci pe toti sa credem ca esti vreun cocalar cu cinciar pe numere de BG. Discutia asta te depaseste pe tine, asigurare pe numele lui taica-tu ca idee, iar comparatia intre 1.4 si 3.0 nu isi are rostul - nici nu ma chinui sa iti demonstrez ce oroare ai debitat. In al doilea rand, cel ce isi permite o masina cu motor mare si consumul aferent trebuie sa isi permita si taxa, nu? Altfel cazi in categoria celor care isi tin parcat Range Rover-ul in fata blocului de garsoniere pentru ca nu are bani de benzina, intelegi? Exemple ca tine vad la ordinea zilei si e ceva normal intr-o tara semi-comunista din care oamenii pleaca afara pe la ferme 4-5 ani apoi isi cumpara din toti banii stransi masina. Mai avem mult pana sa ne comparam cu europenii, vorba ta...
29 apr 2015, 02:47
-4
865 comentarii 2568 puncte
Deci sa inteleg daca taxa este de 10000 ori pretul masinii trebuie sa isi permita taxa?Sa inteleg ca oamenii muncesc pentru tine si statul tau bolsevic?Sa inteleg ca germania avand taxe mai mici si nici un timbru de mediu nu e suficient de "eco" .Tu si cu proastele alea de la miss ce mai salavati balenele si stratul de ozon.Tu nu ai bani de bicicleta si o arzi cu Tesla.
29 apr 2015, 04:22
+6
865 comentarii 2568 puncte
Pai nu platim ca europenii .Pentru un motor de 3000cmc nu platesti nicaieri in europa cat platesti impozit in Romania(s-au trezit posesorii de Aro peste noapte prin 2008 ca avea de dat zeci de milioane impozit) plus ca nicaieri impozitul(road tax se numeste in celelalte tari) nu este platit cand nu folosesti masina sa nu mai pun ca nu se plateste egal la o masina noua si una veche. Care vrea Tesla inseamna ca are 100+ mii de euro .Eu platesc taxe ca Poanta sa cumpere masini electrice la oameni care au bani de masini scumpe .
29 apr 2015, 04:20
+9
2947 comentarii 2978 puncte
Adrane, daca esti baiat istet si ai bani de TESLA, vi frumusel în Germania, dai 20 € si-ti deschizi o firma (Gewerbeanmeldung), ca sa ai o adresa în Germania, bagi TESLA pe adresa nemteasca si esti scutit de impozit pe 5 ani de zile dupa care se pare ca....... tot. SCUTIT DE IMPOZIT circuli :-) Citeste cu google translator ce scrie despre electrice pe pagina ZOLL-ului nemtesc unde se plateste mai nou impozitul auto: http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Steuern/Verkehrsteuern/Kraftfahrzeugsteuer/Steuerverguenstigung/Elektrofahrzeuge/elektrofahrzeuge_node.html Ce se întîmpla dupa primii 5 ani de la înmatriculare, nu e hotarît înca si se pare ca posesorii de electrice nu vor plati impozit la masina :-) )))) Pt. o electrica, pîna si înmatricularea pe Bulgaria însamna bani aruncati ca e PREA SCUMP :-)
29 apr 2015, 21:45
0
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Imi explica si mie cineva ce a postat camataru', ca eu nu ii mai vad comentariul. Multumesc!
29 apr 2015, 14:25
+5
865 comentarii 2568 puncte
a bagat fraza aia eterna la pustani "da vrei bmw cu nr de bulgaria ca nu ai bani de taxe" ...un cliseu cretin luat de la proastele alea de la stiri .Ce poti sa ii faci la prost daca el vrea ca masinile sa fie procent din pretul taxelor nu invers.El probabil are 2 Tesla . Vreau sa vad eu un ecologist care sa imi explice mie de ce Romanii trebuie sa plateasca mai mult ca nemtii sau bulgarii taxe la masini.
29 apr 2015, 14:37
+7
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Mulyumesc pt raspuns... Iar ca sa imi spun si eu parerea... Romanul trebuie sa plateasca mai mult, pentru ca asa vor cei de sus... Carora le e sete de bani desi din conturile lor se mai "alimenteaza" 2-3 generatii
30 apr 2015, 00:09
+5
865 comentarii 2568 puncte
http://www.calculator-salarii.ro/salariu-mediu-pe-economie-2015/ ala este salariul mediu in romania.57% tu 43% statul .Aproape faci jumate jumate cu statul adica jumatate din zi lucrezi pentru stat si astia vor mai multi bani ca tu iti cumperi din aia 57% o masina.Sa inteleg ca trebuie sa imi fie rusine ca nu vreau Dacie sau sa imi fie rusine ca vreau sa cumpar ceva cu banii mei munciti ...curvele vor mai multi bani si culmea sunt si tari in cioc.
30 apr 2015, 00:32
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Si cine i-o ales pe "cei de sus" ? Cînd vezi adunatura de DOBITOCI ce merg fiecare duminica SA LINGA MOASTE ai sa gasesti si raspunsul la întrebarea mea !
30 apr 2015, 10:37
+2
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Noi tinerii stim prea bine la ce te referi... Si norocul nostru a fost ca a calcat Monta pe bec cu diaspora... Si s-a intors balanta... Ca altfel... El iesea presedinte si ne duceam dracului toti
30 apr 2015, 14:03
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Ghinionul lui a fost ca cei din diaspora au scapat de îndobitocirea strategica româneasca, nu mai sînt lingatori de moaste care sa-l pupa-n cur :-) ))
30 apr 2015, 14:24
+2
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Iar unii batrani au realizat ca nu au facut alegerea buna dupa scandalul din diaspora...
04 mai 2015, 11:19
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ooo da 4500 de euro, adica o masina care are pret de 25000 de euro cu TVA, va primi o prima de la stat de 4500 de euro in conditiile in care TVA la o astfel de masina este vreo 4800, mare afacere. Ca sa numai vorbim dc pretul este mai mare. In momentul de fata mai bine iti cumperi un hybrid cu plug-in care intr-adevar are autonomie mica in oras de 20-30 de km, dar in momentul in care o termini treci pe ardere interna si combinat, si mai poti sa o folosesti si la drum lung. Asta ca sa numai aducem in discutie toti combustibile eco care exista bio-diesel, hidrogen si altele
28 apr 2015, 17:11
+3
865 comentarii 2568 puncte
Sa tot platesti taxe .Guvernul cumpara masini la oameni si construieste biserici.
29 apr 2015, 04:23
+10
2947 comentarii 2978 puncte
Mai omule ! Locasurile de LINS MOASTE sînt chieste strategica! Astfel se practica ÎNDOBITOCIREA POPULATIEI si mentinerea dobitocilor existenti la nivelul de super dobitoci ca alt fel nu i-ar mai vota nici dra** pe cretini aia.
29 apr 2015, 14:52
+3
ovidiu_124
7 comentarii 15 puncte
Oameni diferiti, pareri diferite; un lucru e sigur; Romania este pregatita pentru masinile electrice cum sunt eu pregatit fac un credit pentru un asa rahat de masina; trebuie oprite mai intai defrisarile, cum se spunea in articol, apoi readusa la viata calea ferata romana care cred ca ar scadea mult mai mult poluarea cu ajutorul vagoanelor de marfa, eliminand astfel o parte din tirurile care cred ca polueaza destul de mult chiar daca au norma de poluare Euro 8; sau sa se axeze mai intai sa produca tiruri electrice... ar fi in stare la cat de penibili sunt cu hibridele lor... macar la cele care transporta pufuleti
29 apr 2015, 00:12
+5
865 comentarii 2568 puncte
Pai doar nu vrei ca statul sa nu mai polueze? China are numarul cel mai mic de masini si este cel mai mare poluator de pe planeta.Prostovanii din romania o ard cu clisee ca inghit propaganda ieftina de la aia care defriseaza .Hai sa taxam proprietatea mai mult ca in celelalte tari (vezi ca sunt cretinei si aici care vor taxe mai mari ca in germania x400) .Ecologistii astia tari in cioc ar trebui sa emigreze in Coreea de Nord ca acolo nu sunt masini .
29 apr 2015, 04:39
+4
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Totusi masina nu are nicio vina sa zici ca e de rahat... Ideea ca ele sa existe in prezent in tara noastra e de rahat. Masina este foarte buna... Dar nu la noi
29 apr 2015, 14:27
+4
ovidiu_124
7 comentarii 15 puncte
da e buna... daca a-si sta la curte si mi-as trage fire pe sub pamant direct de la stalp; raport calitate pret nici pe departe nu merita, deocamdata nici in alte tari; daca ar merita cu adevarat s-ar interzice cele pe baza de petrol. Si in plus nu sunt foarte bine documentat dar stiu ca s-a inventat un filtru care se monteaza in capatul evacuarii si elimina noxele aproape in totalitate (ar fi mult mai eficient sa il scoata pe piata decat niste masini care nu au nici un fel de viata in ele);
30 apr 2015, 01:14
+1
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Vezi ca sunt bune... Mrcyber a zis in unul din comentarii ca in alte tari se merge bine cu ele si pe deasupra si gratis...
04 mai 2015, 11:20
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Da! În Germania e gratis, nu se plateste impozit si daca ai norocul de un producator ca BMW de ex., astia îti platesc si curentul pe primii 5 ani cu BMW CUSTOMER CARD ce-l primesti de la ei cînd cumperi masina, de ex. BMW i 1 Electric Drive. Cînd încarci bateriile masinii, bagi în statie cardul de plata de la BMW si ei platesc curentul. Nu stiu daca asta e valabil în toata europa dar în Germania functioneaza perfect.
10 mai 2015, 01:43
+1
iuliohir
19 comentarii 41 puncte
Rahatii astia dau subvenitii, reduceri de taxe, deduceri si alte bonusuri din BANII NOSTRI, ai tuturor ! In loc sa dezvolte si sa incurajeze infrastructura muncii (legale, desigur), in loc sa faca arterele unei natiuni, care sunt sosele si autostrazi, poduri si alte cai de acces, se c..a pe ei cu 100 de masini electrice, in conditiile in care taranul urban nu stie nici macar sa foloseasca cosul de gunoi... O tara sanatoasa are la baza EDUCATIA, apoi venim cu prize electrice ! Asa de inapoiati si indiferenti suntem, incat o sa ne bagam degetele in ele sau o sa ne incarcam aifoanele in parcari . Suntem o tara care exceleaza la cifre record: copii abandonati, oameni bolnavi de cancer, SIDA, someri, biserici, farmacii, banci, infractori...la asta stateam prost, la masini electrice ! Sacâz !
29 apr 2015, 08:12
+6
865 comentarii 2568 puncte
18,000 biserici si 400 spitale iar pe astia ii f*** grija de masini electrice de parca romania a produs incalzirea globala.Au indus in prostovani ideea ca "tu esti vinovat ...tu si masina ta" in timp ce ei defriseaza si polueaza in veselie.Ipocrizia in tara asta e greu de inghitit. in sua producatorii de masini electrice sunt incurajati sa faca modele noi .Nu incearca nimeni sa iti faca masina ta ilegala ci fac producatorii sa te incurajeze sa cumperi masina electrica.Astia iti interzic dreptul la proprietate si merg pe ideea "are bani de masina electrica dar nu vrea sa cumpere" . Sper ca Poanta ala sa dispara cat mai curand.Nu ma intereseaza cine vine...poate sa vina si basexul ala odios ,dar cu zdreanta asta ipocrit si prefacut nu se mai poate.A spus in 2013 "nu o sa creasca nici o taxa" ...normal ca nu pentru ca au aparut unele noi (acciza de 1euro pe cmc, timbru de mediu ,taxa pe stalp ,acciza in benzina).Asta taxeaza benzina de parca ar fi scoasa de la ma-sa din gradina.
29 apr 2015, 13:08
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Singura posibilitate de a-i sfida si a demontra ca NU tu esti vinovat, e sa-ti cumperi un muscle V 8 de 6,6 litri si cînd îi vezi cum se uita întrebatori la tine, SA LE RÎZI ÎN NAS ÎN SCÎRBA :-) ))))
30 apr 2015, 11:34
+2
865 comentarii 2568 puncte
Pai eu ce tot spun.Chiar daca toti am avea un motor de 10,000cmc tot am polua mai putin ca statul.Nu masinile sunt cauza incalzirii globale.China polueaza in veselie si este una din tarile cu cele mai putine masini.Rahatul asta de propaganda ma calca pe nervi.
30 apr 2015, 13:58
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Da dar sti care-i culmea ironiei? China polueaza si chinezii o sa crape de cancer tot din cauza nostra. Nu ne mai trebuie produsele facute In Europa in fata usii! Ni le trebue pe alea din China ca sint IEFTINE. Vrem calitate, lux si fitze dar daca se poate GRATIS ! Nu mai sintem capabili sa mincam rosiile si lubentita de la taranii nostrii. Ne trebuie GUNOAIELE ALTOITE CHIMIC si coapte in container din China plimbate cu cargoul in jurul planetei deampulea, cargou ce merge cu PACURA. Un vapor cargo cu motor de 22.000 CP ce merge pe pacura, polueaza pe un singur drum China - Europa cit toate masinile din Romania intr-un an de zile. Jegurile astea oceanice merg pe motorina numai in raza porturilor. Cum au iesit din raza porturilor, trec pe pacura. La asta nu se gindeste nimeni si nimeni nu vrea sa schimbe nimic deoarece CLIENTUL NOSTRU - PROSTU NOSTRU, decit sa dea 2 LEI pe fragii facuti in curtea taranului roman sa faca in asa fel incit banul sa circule in tara, prefera sa dea 1 LEU pe alea chimice din China unde banii ajung la interlopii ce stau cu tangenta la soare in Maledive si practica SCLAVAGISM MODERN ! NOI AM VRUT GLOBALIZAREA! Acuma o avem asa ca..... !!!! Cînd cei ce erau împotriva globalizarii, au mers pe baricade, au demonstrat si au zbierat NU !!!!, i-am arestat si am spus ca sînt prosti, ca nu ne vor binele. Ei uite ca au avut dreptate si NOI SÎNTEM PROSTII !
30 apr 2015, 14:15
+3
865 comentarii 2568 puncte
Poate nu stii ca acum exista reclame in Romania cu "masinile eco sunt viitorul si trebuie sa iti cumperi" (nimic pe lumea asta nu "trebuie" ...daca o sa am bani o sa imi cumpar ,nu "trebuie" ) sau "nu arunca gunoiul pe strada ca poluezi" .Culmea culmilor din aia reiese ca tot eu sunt ala care polueaza.Incearca sa induca prostimii ideea ca noi suntem vinovati nu adunatura aia de infractori de la conducere.
30 apr 2015, 14:31
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Totul se poate dar nimic nu trbuie ! Referitor la eco, nu numai în România e asa ci peste tot. Peste tot încearca politicienii sa insufle oamenilor ca EI SÎNT DE VINA si nimeni nu vrea sa priceapa ca traim pe O PLANETA VIE care este într-o permanenta metamorfoza. Schimbari climaterice din astea au loc într-un ciclu de 4 milioane de ani cu sau fara noi si tehnologia noastra. Numai vulcanul din Chile ce a erupt saptamîna asta, a besit în atmosfera atîta mizerie cînt tehnologia umana în ultimii 200 de ani si s-a schimbatceva? NU ! Nu s-a schimbat nimic, planeta se regenereaza si asimilieaza fara probleme. Mizeria n-o afecteaza. Daca cineva e afectat asta sînt fiintele vii (specia umana inclusiv). Chit ca ne-am înmultit pe planeta asta mai rau ca sobolanii, sîntem peste7 miliarde, daca planeta asta bese o singura data asa cum trebuie, ne-am ras de pe fata pamîntului în secunde si ne putem caca pe tehnologia noastra facuta din..... nisip. :-)
30 apr 2015, 23:34
+2
2947 comentarii 2978 puncte
CITAT ON Chipurile, in maximum 2 ani, vom putea incarca masina la una din cele peste 10.000 de prize instalate in Bucuresti si in alte mari orase ale Romaniei. CITAT OFF Asta cred cae gluma anului si arata foarte clar ca politicienii români pur si simplu nu stiu ce vorbesc :-) ))) ÎN COMPARATIE: Germania, tara cu cea mai mare putere financiara din Europa cu peste 80 milioane de locuitori are în anul 2013 cam 2821 statii de încarcare si în 2014 NUMAI 3800 statii de încarcat masini electrice (!) http://de.statista.com/statistik/daten/studie/277558/umfrage/ladestationen-fuer-elektroautos-in-deutschland/ Tot Germania are în anul 2015 aprox 18.948 de masini electrice înmatriculate: http://de.statista.com/statistik/daten/studie/265995/umfrage/anzahl-der-elektroautos-in-deutschland/ În anul 2012, România a avut 10 masini electrice înmatriculate si nu cred ca de atunci numarul lor a crescut prea mult. SA ZICEM ca sînt cam 20 ca o statistica actuala nu gasesc: http://www.romanialibera.ro/economie/finante-banci/cele-10-masini-electrice-din-romania--cate-mii-de-euro-costa-trabantul-modificat-250083 Acuma SE TREZESTE politicianul COATE GOALE din România tara cu NUMAI 23 milioane de locuitori si tara care din punct de vedere financiar este LA PAMÎNT fata de Germania, România tara în care în secolul 21 se mai umbla cu caruta trasa de cai si masinile electrice se pot numara practic pe degete, sa promita 10.000 Statii de încarcat în 2 ani. Îmi cer mii de scuze fata de toti cetatenii domiciliati pe teritoriul românesc dar politicienii vostrii sînt pur si simplu apti de a fi internati în psihiatrie !!!
29 apr 2015, 08:29
+10
865 comentarii 2568 puncte
Poate nu stiai dar romanii sunt mai ecologici ca nemtii.Nu stii pe alea de la miss care stau in chiloti pe scena si singura lor grija e sa salveze balenele si stratul de ozon.Asa sunt si romanii ,au ramas in chiloti si ii f*** grija de balene. Nu o sa fie 10,000de statii pentru ca Romania nu e Germania x4 dar sunt prostovani care cred.Sunt prostovani care inca cred ca "o sa fie mii de km de autostrada" .Tara fara autostrazi vrea masini electrice.Nu explica unu singur de ce Romania trebuie sa aiba taxe mai mari la masini decat celelalte tari...toti o ard cu ecologia.
29 apr 2015, 13:13
+7
2947 comentarii 2978 puncte
Mai exista 2 puncte importante. Unul din puncte se refera special spre România: 1 - Din punct de vedere PUR ECOLOGIC, atîta timp cît se foloseste energie fosila si atoma pt. producerea energiei electrice, masinile electrice sînt FRECTIE LA PICIOR DE LEMN deoarece ce nu iese pe esapament, iese pe cosul centralei. 2 - DACA România ar avea numai 500.000 de masini electrice care stau toate la încarcat, îti garantez ca îi pica sistemul energetic. Sistemul energetic românesc este creatia lui ceausescu si este la nivelul secolului 19 si îmbunatatilrile facute în ultimii 25 de ani sînt cam.... ZERO deoarece ce nu s-a putut distruge s-a vîndut si cu banii disponibili de modernizare, cau construit LOCASURI DE LINS MOASTE pt. ÎNDOBITOCIREA POPULATIEI. În general, daca politicienii români într-adevar ar monta acele 10.000 de stati de încarcare, îti garantez ca în afara ca locurile de parcare destinate ar fi vesnic blocate de cocalari si curve de bani gata, vei vedea la fiecare statie PIRANDE CU OALELE DE SARMALE furînd curent în drumul mare deoarce disciplina si constiinta cetatenilor în România este ZERO BARAT iar oameni de ordine ce sa controleze si sa supraveghieze sistemele nu exista si putnii care exista sînt corupti în asa hal de îi doare în cur si nici acolo. Cu alte cuvinte, statiile alea n-ar supravietui nici 3 luni de zile fara sa fie vandalizate.
29 apr 2015, 13:51
+6
865 comentarii 2568 puncte
Nu mai pui ca majoritatea stau la bloc ...astia probabil cred ca scot prelungitorul pe geam.
29 apr 2015, 14:01
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Da :-) ))) Arunca prelungitorul precum lasoul de la etajul 10 :-) )))) Oricum, se poate aplica METODA UBITRICITY cu prize de încarcat (chiar si multiple) cu sistem de plata cu card pe stîlpii de iluminat. Citeste: https://ubitricity.com/en/our-solution/installations/ si: https://ubitricity.com/en/our-solution/street-light-charging/ E simplu, costa putin si poti avea statii de încarcare din 50 în 50 de metri în toate orasele tari. Ca pret comparativ, o statie clasica de încarcare costa cam 2500 € - 3000 €. La stîlp în metoda Ubitricity, cam 300 € pîna la 500 €. E o difernta enorma si o alternativa foarte buna pt. toate tarile, indiferent de potentialul financiar. Daca ai în oras 300.000 de stîlpi de iluminat, exact atîtea statii de încarcat poti sa montezi!
29 apr 2015, 14:34
+3
865 comentarii 2568 puncte
Si daca vrei sa iesi din oras stai in masina 15 ore de la Bucuresti la Suceava sau iti cumperi inca o masina pentru exterior?Tu poate nu stii dar 400km in Romania se fac in zeci de ore nu 3-4ore maxim. Daca e 300euro pe stalp ce te faci ca sunt cateva milioane de masini? Mai pui ca 300euro bucata asta ar insemna ca sa taie din banii de la biserici sau mai rau sa taxeze aerul ca sa faca statii de incarcare....ca eu platesc taxe ca sa faca ei statii de incarcare si rahaturi pentru 4% din populatie.
29 apr 2015, 14:40
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Pai nu-i problema deoarece statii de încarcat poti monta si pe stîlpii de iluminat din sate si pe stîlpii retelelor de curent ce stau ca.... plopu în desert pe marginea drumului.. Sistemele astea de încarcare la stîlp sînt asa de ieftine deoarece se foloseste cablajul existent si nu mai trebuie tras cablu separat. Ca faci 400 km în RO în zeci de ore, nu-i bai. La electrica cînd stai pe loc nu consumi nimic. Nu e ca la termic unde se învîrte moturul în ralanti si consuma deampulea. În afara de asta, ai un drum LA VALE, ruleaza în ÎNCARCARE. Cobori de ex. Transfagarasanul, datorita sistemului integrat de recharge, cînd ai ajuns jos, ai baterile pline ochi GRATIS :-) )))
29 apr 2015, 14:47
+3
865 comentarii 2568 puncte
Nu ai radio? Nu ai nevoie de lumini in trafic?Dupa 5 ore de stat in Tesla o sa ai radio ,tv ,gps ,vibrator ....toate electrice doar ca sa iti tina de urat.
29 apr 2015, 14:49
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Toate porcarile astea se pot deconecta si cînd stai pe loc, bara la bara, nu-ti trebuie GPS si alte bazaconii. În afara de asta, la Tesla de ex., tableta aia cu toate functile ei nu consuma nici 10 wati. Echipamentele de pe electrice sînt constient construite sa consume cît mai putin iar ilumnatul........., scuze dar în România nu a aparut înca tehnologia pe LED-uri? :-) ))) Masinile electrice au tot pe LED si nu pe becuri HELLA din 1900 toamna. La capitolul muzica, pt. asta nu-ti trebuie sistemul masini. În fond ai SMARTPHONE! Îl deconectezi de pe USB-ul (sau B.T) masinii, bagi gogoasele alea în urechie si asculti muzica de pe micro SD-ul telefonului :-) PS Argumente pro si contra sînt destule. Daca România vrea sa faca ceva în directia asta, trebuie sa gîndeasca cu capu si nu cu curu, si întîi trebuie sa-s rezolve problemele de infrastructura la masinile clasice si dupa ce a rezolvat asta, abea atunci po-a sa se gîndeasca la O.Z.N.-uri si nu invers.
29 apr 2015, 15:00
+2
865 comentarii 2568 puncte
Deci stai cu casti la urechi ,fara aer conditionat si cu luminile stinse....bravo ,ai facut economie :)))
29 apr 2015, 19:52
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Pai depinde de împrejurari. Daca e ziua în amiaza mare, temperatura aerului pe la 22°C nu vad de ce sa-ti trebuiasca lumini si clima.
29 apr 2015, 21:21
+1
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
domnu' cyber, daca se foloseste "energie atoma" ce spanac iese pe cosul centralei? or face angajatii de la centrala "atoma" un gratar?
29 apr 2015, 19:26
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da tu te gîndesti si la REZIDUURILE RADIOACTIVE ce produc centralele astea? Astea unde se duc? Cu siguranta nu la DOMNII POLITICIENI acasa în pivnita vilei de fite ci SE ÎNGROAPA în MINE DESCONGESTIONATE si cînd ruginesc butoaiele servesti la masa varza, castraveti, morcovi si ceapa RADIOACTIVA deoarece materialele radioactive se disperseaza în sol si contamineaza tot ce le iese în cale, indiferent daca sînt viermi, furnici, omizi sau radacini de plante. Uite cum se depoziteaza MIZERIA RADIOACTIVA din centrale : Foloseste google translator ca sa citesti articolul si ulterior cu siguranta îti va cam pieri pofta de .... pui sau mici la gratar .. ATOMIC: http://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/neuer-inventarbericht-atommuell-in-der-asse-strahlt-staerker-als-bekannt-a-716793.html La pericolele de genul Cernobil 1986 sau Fukushima, la astea nu ne mai gîndim. Le ignoram pur si simplu, asai? Asa ca fapt divers, pericolul mediului si al sanatati noastre numit CANCER nu trebuie sa fie neaparat vizibil iesind pe cosurle centralelor.
29 apr 2015, 20:01
+1
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
bun, deci am cazut de acord ca pe cosulet nu iese nimic de la centrale nucleare.
29 apr 2015, 20:47
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai normal ca nu iese nimic. Eu în comentariu am generalizat. N-am crezut ca voi fi luat la bani marunti pt. o exprimare generalizata :-) Apropo de centrala nucleara: Parca si România are una pe la Cernavoda sau Navodari. Nu mai stiu exact. Ce face România cu rezidurile radioactive? Le face cadou populatiei la pachet? Le foloseste ca îngrasamînt pe tarla? Oare de ce în ultimii 25 de ani, conform relatarilor de la postul de tembeliziune Antena 1, cazurile de cancer în România s-au însutit. Ce zic politicienii români asa de... DESTEPTI la capitolul asta?
29 apr 2015, 21:28
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
O sa raspund aici despre hidrocentrale: ponderea curentului produs de hidroelectrica la noi e undeva in jur de 25-30%. de vandut nu le-au vandut, dar au reusit sa bage in incolventa o firma (hidroelectrica) ce nu cumpara combustibilul (termoelectrica) si nici nu si-l produce (spre deosebire de nuclearlectrica), apa vine "moca" si cu toate astea au bagat-o pe minus. daca citesti putin pe Wikipedia o sa vezi cu stupoare ca sarbii, desi au turbine vechi, rusesti, cu randament mai mic decat ale noastre, produc mai mult current annual pt simplul motiv ca ale lor nu se strica asa de des ca cele noi ale noastre. sa ne intelegem, nu avem turbine chinezesti, ci general electric, daca nu ma insel, deci "de firma". cu toate astea...oarecum suntem ca nemtii, aia au renuntat la nucleare, fac current din vant si gaz, dar si la aia mare parte din current vine din gaz 100% rusesc. din pct asta d evedere, nemtii stau mai rau ca noi, pt ca noi avem gaz, pe cand ei, daca-l supera pe mafiotul ala de Putin, o sa sufle in eoliene sa-si produca electricitate. de solara nu vorbesc, ca la clima ce-o are juma' de germania, fotovoltaicele la ei sunt tot o miscare politica, mai mult pe post de tablou pe acoperis, nu pe perete :)
30 apr 2015, 19:44
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai de cînd cu FUCKusima au dat nemtii în panica. Pur si simplu împaduresc marea nordului cu mori de vînt ca niste nebuni. Au deconectat deja parca 6 sau 8 centrale nucleare. Clima în Germania, e întradevar de cacao. Aici nu ai iarna, nu ai vara. Nonstop vreme ploioasa de aprilie. Anul trecut în 2014 daca am avut tot anul 3 saptamîni de caldura, cer senin si soare e mult. A trebuit în luna mai sa dam drumu la încalzire ca n-aveam mai mult de 5°C noaptea si în casa ne înghieta curu sub plapuma. Ziua maximele erau pe la + 12°C de umblam cu puloverele pe noi ca în noiembrie. Vremea asta cretina e prin Germania asa de aproape 10 ani si e tot mai rau. N-o sa-ti vina sa crezi dar uite, acum cînd scriu am în camera de zi exact 17°C si sîntem pe data de 30.04.2015. Aseara am avut în dormitor numai + 10°C. Dieseara pe la ora 22 cînd ies cu catelu sa-si faca treaba, sînt nevoit sa-mi trag puloverul pe mine sa nu risc vreo raceala zdravana. Ar trebui sa fie mult mai cald. Energie electrica se face în mare parte cu carbune si se cumpara curent din Franta si Suedia. Gaz rusesc pt. curent, se folosste mai mult în industrie si mai putin în sectorul privat. În ceea ce priveste GENERAL ELECTRIC, o fi ea firma americana de traditie dar e de cacao rau de tot. Nu degeaba prin 2000 sau 2002 parca era cu un picior în groapa în prag de insolventa, moment cînd a fuzonat cu o firma frantzuzeasca daca nu ma însel. Nu stiu exact.
30 apr 2015, 20:04
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu iese, dar la noi ponderea curentului "atomic" e cam 15% din total, iar 60% vine din termocentrale. deci carbune ars cu randament de sub 50%, apoi turbine cu abur cu randament de 80%, generator electric cu randament de 80%, transformator, retea nationala, iar transformator, sa zicem ca toate astea merg in cazul ideal cu 90%, deja din puterea unul litru de motorina arsa in termocentrala ca sa produci current "eco" ai obtinut 1*0.5*0.8*0.8*0.9*0.9=0.26%. adica arzi motorina cu randament cam jumatate cat un motor diesel si cu 30% mai prost ca un motor pe benzina. unde e ecologia? de deseuri nucleare ti-a explicat cyber cum sta treaba :)
30 apr 2015, 11:24
+3
2947 comentarii 2978 puncte
+ 1 Punct ochit, punct lovit ! Exact asa este ! PS Hidrocentralele, ce-i cu ele? Parca România are o colecte întreaga! Le-or vîndut pe ebay cu primul pret de strigare de 1 € indienlor asa cum or facut cu otelarile sau le-or scos din functie si au facut din lacurile de acumulare balta de dat la peste?
30 apr 2015, 11:31
+2
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Sa stii ca statii de incarcare se vor putea implementa foarte usor daca vreun politician are interes in chestia asta.ca nu se vor folosi asta e alta problema.Daca se pot mulge bani de la buget romanii o sa o faca si pe asta.Noi avem tomberoane pt colectarea selectiva a deseurilor pe care nu le foloseste nimeni cum trebuie,masina de gunoi varsa toate tomberoanele in masina de-a valma.Tot la noi gasesti locuri de joaca in care pasc vacile ca la marginea satului cine sa vina sa se joace.Rampe de acces pt handicapati pe care isi rup gatul si oamenii normali si alte aberatii pe care noi le facem ca e misto paraindaratul.Deci da foarte posibil sa ia cineva bani pt studii de fezabilitate apoi sa si apara statii in still romanesc,adica un prelungitor scos la sosea .aici nimic nu e imposibil.Acum vorbind de achizitia unei masini electrice ,am vorbit cu un posesor de Yaris hibrid zilele trecute pt ca ma interesa masinuta.Tipul a spus clar ca a cumparat-o pt ca nu a platit timbru de mediu dar pe electric nu a mers mai mult de 5 km.benzina e sfanta aici.Cel care cumpara o masina electrica in Romania e un mare dobitoc.Dimineata la orele de varf cand o freci o ora inaintand cate 30 cm intre semafoare se duce de suflet autonomia aia a ei.Dar romanul e cocalar ii place cu ecologia cu frectii din astea.In schimb isi cumpara televizor de 147 diagonala ca sa vada meciuri in hd.face gratare in aer liber unde arde tone de carbune,arunca gunoaiele aiurea si se bucura cand se taie pomii ca domle imi umplea casa de puf plopul ala si se mai gainatau si poumbeii pe masina mea.intrebai de luminarea cu led-uri.O aici suntem bine ,majoritatea masinilor noi au iluminare pe led din fabrica.Nu Dacia bineinteles,pt Logan trecerea de la tamburi la discuri de frana va fi un mare salt.Eu am schimbat becurile standard cu led-uri pe masina iar cretinul de la RAR croncanea ca am facut modificari.II era foame probabil.Deci in concluzie ..s-ar putea sa avem statii de incarcare pt cele 25 de masini electric
30 apr 2015, 08:27
+2
865 comentarii 2568 puncte
Foarte bine spus .Mai toate masinile au metode de a monta LED-uri aftermarket (inclusiv masini clasice) dar la RAR-ul motorul inca are serie pe el si nu e considerat piesa de schimb.Nu ai cum sa le ceri multa minte.Nu ai voie sa iti faci masina ta sa consume mai putin ci trebuie sa mergi sa cumperi un rahat electric ....sa mergi sa faci rate pe restul vietii . Statii de incarcare nu o sa avem si nu pentru ca spun eu ci pentru ca nu putem noi avea mai multe ca germania.Stiu ca Poanta a zis 10,000 de statii....el probabil habar nu are ca sunt @4000 in Germania.Zdreanta ala crede ca toti suntem tampiti.
30 apr 2015, 13:54
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Referitor la chiestia cu motorul si seria lui 1:1 identic cu seria caroseriei, mi se pare foarte corect asa. Este singurul lucru bun. În jargon international se numeste "Matching Numbers" si este deosebit de apreciat. Fiecare care cauta o masina clasica sau ceva deosebit cauta "Matching Numbers" si "Matching Numbers" creste pretul masinii. Într-o buna zi, daca ai o Dacia 1300 cu "Matching Numbers" o s-o vinzi la vreun colectionar cu pret triplu si atunci ai sa multumesti RAR-ului ca mentine legea asta. Ca chiestie, dute în SUA si cauta de ex. un Pontiac GTO Judge din 1976. Ai sa gasesti restaurate dar cu motoare de schimb la un pret între 5000$ si 8000$ dar unul ce are "Matching Numbers" - motor original cu serie identica dar cu R.K.-ul facut la zi, nu-l iei sub 15.000$ nici daca îngenunghiezi fata de cumparator sau te tîrasti ca un sarpe si daca ai si ghinionul sa fie putin rulat sub 60.000 Mile, pui minim 25.000$ pe masa fara comentarii.
30 apr 2015, 21:29
+1
865 comentarii 2568 puncte
Tu realizezi ca trebuie sa reomologhezi masina in Romania daca schimbi motorul?Motorul poti ajunge sa il schimbi din 11 mii de motive ...motorul este piesa de schimb peste tot in lume mai putin romania. serii si prostii sunt pentru pasionati nu pentru stat si prostovanii de la inmatriculari.Sa inteleg ca trebui sa pun la gunoi masina daca a crapat blocul motor pentru ca nu stiu ce prostovan de la inmatriculari nu a auzit ca motoare se mai si strica.
30 apr 2015, 21:35
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Da! Eu realizez toate astea si stiu si ca e mai ieftin sa schimbi un motor decît sa-l repari, sa-i faci R.K.-ul. Doar sînt de meserie. Eu am mers pe considerentul de originalitate tinînd cont de faptul ca în România se circula cu masini vechi de 2500 EURO si nu cu masini noi (în marea majoritate). O vechitura din asta, daca e ceva deosebit o poti revalorifica mai bine daca e totul original.
30 apr 2015, 23:42
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ Caras Lavinius Referitor la hibrida, nu stiu dar tare ma tem ca ala cu Yaris le cam exagereaza iar treaba cu "benzina e sfinta" mi se pare o aberatie. Adica "sa-ti cumperi hibrida" si sa n-o folosesti electric ca "vezi doamne, ride lumea". Asa ceva e la mintea cocosului. Dupa cum sti si eu am printre altele si o hibrida, si eu am aglomeratie, bara la bara, pe B 8 si pe A 59 ora de virf sau daca mai e si sezon de vacanta si toti trag la aeroportul din Dusseldorf ca mustele la c**t si vezi 50 de taxiuri bara la bara in fata ta ce asteapta sa intre tiris in parcarile aeroportului pe arterele astea doua, e mai rau ca in Bucuresti la ora de virf de-ti vine sa te iei cu miinile de cap. Eu am autonomie mai mica comparativ cu Yaris si tot n-am reusit sa ramin fara curent pe motivul blocajelor, chit ca folosesc zilnic A 59 sau B 8 de acasa din Wittlaer pina in inima Dusseldorf-ului si am frecat-o toata iarna pe curent. Daca omu si-a luat hibrida numai de dragul de a scape de taxe si nu-l intereseaza mersul pe curent, macar sa nu exagereze. Daca te intereseaza Yaris, poate ar fi mai recomandat sa-ti rezolvi de una intr-un drive test si s-o freci pe curent sa-ti poti face o parere personala. Apropo de ecologie: Sti ca de Germania apartin niste insule unde sint masinile interzise si inexistente? E vorba de Baltrum (aprox. 496 locuitori) si de Langeoog (aprox. 1.933 locuitori). Daca vrei LINISTE si briza marii 100% aer curat, aici sa faci concediu !
01 mai 2015, 12:43
+2
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Prietenii mei dragi... Raspunsul este foarte simplu... Ei vor sa "ne bage pe gat" masinile electrice scumpe (din al carui pret aia 4500 de euro+inca ceva se duc la stat) si dupa sa ne puna o mega taxa pe masi ile cu ardere interna! Bang! Si murdaria disp... Pardon... Am gresit vorba... Bang! Si banul dispare, iar romanul dispera!
29 apr 2015, 14:20
+5
1014 comentarii 1115 puncte
Intr-o tara in care petrolul e la putere voi vreti sa instaleze cineva prize electrice? Si daca ar dori cineva, s-ar lovi de atatea impedimente incat ar renunta sau ar fi "rapus" de mafia petroliera.
29 apr 2015, 16:27
+2
70 comentarii 70 puncte
In primul rand Romania este o tara innapoiata cu cel putin 20 de ani daca nu 30. Nu putem vorbi de infrastructura electrica cand nu avem nici macar sosele civilizate. Deocamdata masina electrica este la inceput, se vinde in volume foarte mici si sunt foarte scumpe pentru ce ofera. Totusi sa nu uitam ca revolutia electrica a inceput foarte multi producatori au inceput sa ofere modele electrice sau hibride plug-in sau vor incepe sa ofere in urmatorii ani. Pretul lor va scade din ce in ce mai mult. In maxim 10 ani toate masinile grupului VW vor fi minim mild hibrid. Deja Audi va trece cu noul A8 pe arhitectura platformei de 48V pe toata gama. Adica vrem nu vrem peste 10 ani vom conduce toti minim hibride.
30 apr 2015, 11:01
+2
865 comentarii 2568 puncte
iti dai seama ca benzina/diesel /etanolul vor exista in paralel cu motoarele electrice.Este nevoie ca 40-50% sa adopte masini electrice (adica cei care nu folosesc masina pe exterior) ca preturile la carburant sa scada .Petrolul nu o sa dispara si nici masinile normale in urmatorii 40-50 de ani mai ales ca exista biodiesel si etanol . Problema e alta ,in timp ce tu esti obligat sa fii ecologic de Poanta guvernul arde carbuni si taie paduri.Marea poluare nu este de la masini ci de la centrale si alte rahaturi.China este cel mai mare poluator de pe terra si e una din tarile cu cel mai mic numar de masini.Cand vezi propaganda eco nu vezi si aia ca e mai usor sa te sparga la taxe si sa iti strige in ureche ca distrugi balenele si stratul de ozon decat sa se opreasca ei din poluat.
30 apr 2015, 13:44
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ Tiganas Alexandru 20 de ani e indulgent spus. În ansamblu, România este fizic în secolul 21 dar real în secolul 19 si motivul de ce, se explica foarte simplu: România are 23 milioane de locuitori. Din astia, 10% sînt INTELECTUALI, oameni carora le merge mintea si restul de 90% sînt analfabeti, legastenici, inculti, asociali, îndobitociti crestineste ce înca mai cred ca luna are pete deoarece acolo sus e un cioban cu oi pus de dumnezeu sa veghieze peste ei, care merg la popa sa le faca slujbe sa cîstige în loterie si sînt manipulabili mai rau ca niste marionete, si atîta timp cît în România nu se va pune punct cu îndobitocirea religioasa, nu se vor elmina orele de religie în scoli si înlocui cu cursuri de ETICA SOCIALA, nu se fac campabnii de alfabetizare, România va ramîne la nivelul secolului 19 pt. urmatorii 1000 de ani (secolul 22). Tu ca INTELECTUAL, ai acolo 2 alternative: 1 - Te cobori la nivelul dobitocilor si te lasi tratat ca o cîrpa de politicieni comunisti corupti, 2 - Îti bagi pu** în el patriotism, îti faci valiza si te carabanesti într-o tara unde poti sa-ti faci un viitor pt. tine si famlia ta asa cum îti dictaza sufletul si inima ta.
30 apr 2015, 21:41
+2
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
100 nu 1000.dar oricum ideea de baza a celor spuse de tine este foarte adevarata...
04 mai 2015, 11:45
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu ! E corect 1000 ( O MIE) si nu 100 deoarece 100 de ani îti trebuie ca sa CRAPE NOMENCLATURA COMUNISTA ce se mai afla la conducerea tarii si sa dispara FUMURILE DE DICTATORI SECURISTI din capul politicienilior si cam 900 de ani mai e nevoie pt. emanciparea, alfabetizarea si DEZ-DOBITOCIREA religioasa a populatiei. Pt. asta e nevoie de cei 900 de ani daca tinem cont ca în România s-au construit peste 4000 de biserici în primii 20 de ani dupa revolutia din 1989 si drumul de emancipare, alfabetizare si dez-dobitocire religiosa este extrem de anevoios.
10 mai 2015, 01:38
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »