Istoria frânelor auto: de la păr şi piele de cămilă, la discuri de carbon Istorie auto 6 Mai Istoria frânelor auto: de la păr şi piele de cămilă, la discuri de carbon
Toate comentariile (9):
1298 comentarii 3108 puncte
Credeam ca John Boyd Dunlop a creat anvelopa pneumatica, iar Michelin au fost primii care au folosit o la un autovehicul....sau poate ma insel...si credeam Benz...Karl Benz a creat masina cu motor cu ardere interna....dar cum spuneam, poate ma insel...
06 mai 2015, 19:34
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Asa stiam si eu, dunlop a facut primul cauciuc cu camera pt bicicleta fiului... Iar treaba cu motorul cu combustie interna...(puncte de suspensie)
06 mai 2015, 21:30
0
1298 comentarii 3108 puncte
Doar ca fapt divers, sti articolele alea in care se spunea ca BMW a creat nu stiu ce inovatie, iar apoi era gresit folosit termenul " copiat ", cum ca altii au copiat ce a facut BMW .... In acest articol se vede clar cate au creat Karl Benz, Wilhelm Maybach si Gotlieb Daimler, si celelalte nume prezente in articol ( despre faza cu cei de la Spyker chiar nu stiam, si am ramas placut suprins, pt ca e o masina care imi place mult ) acum ce ar trebui sa spunem, ca absolut toti care au folosit aceste inovatii pe automobilele lor, i au copiat, restu erau prosti, numai astia erau destepti ? adica, mi se pare gresita mentalitatea asta, cum ca scoate unu ceva, si dupa toti " prostii " ii copiaza pe aia...chestia asta se intampla din totdeauna in industria asta ( si nu numai ) si nu inseamna automat copiere....
06 mai 2015, 22:44
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Se numeste fanatism... Fanaticii nu pot sa recunoasca inferioritatea unei marci, iar cand aceea marca vine cu ceva nou pe piata, iar turma ii urmeaza, "au copiat", insa faptul ca marca in sine a copiat in multe randuri alte marci si faptul ca sunt inferiori altora... Ii doare atat de rau incat incep sa abereze neadevaruri. Nu pot sa nu ma uimesc de habarnismul autorilor dovedit aproape zilnic, desi articolul asta este poate unul dintre cele mai reusite, se omit trasaturi importante despre multe chestii, se putea specifica despre dunlop ca era doctor si cum a fabricat acele camere. Am vazut de curand documentarul... In fine, trebuie sa tinem cont ca suntem pe un forum romanesc, site-ul in sine este de nota 5... Asta le este valoarea... Si cica: Cine se aseamana se aduna :)))) asa ca, indicat ar fi s-o stergem de aici:)))
06 mai 2015, 23:33
-2
1298 comentarii 3108 puncte
Pai J.B. Dunlop parca era medic veterinar...daca nu ma insel, dar asta nu la impiedicat sa faca acea anvelopa :)) ! Mi e nu mi au dat ban, ca le am atras atentia la niste articole de prostiile pe care le spuneau....singura mea greseala e ca m am enervat si am inceput sa o iau la injuraturi pe duduia aia care scria articolele alea stupide( care vad ca pana la urma nu le a mai scris ) , dar asta e...nu e un capat de lume, a trebuit sa stau sa ii caut cu mail-uri sa ii intreb ce sa intamplat, ca nu mi au zis si mie macar..." bai bula, vezi ca pt limbajul ala, te am taxat o sapt...." ( banul a fost temporar )in rest, nu ma deranjat nimic, mi am dat seama ca mi am pierdut controlul si am vorbit urat si o meritam, dar ziceam ca fapt divers, si multi colegi de aici stiu si sunt care au spus diverse adevaruri si subtil li s au sters comm-urile...ma rog, ce mai cont, sunt lucruri mai importante in vietile user-ilor( sau in vietile unora, care nu se agita si fac ca maimutele pe aici cand discuti cu ei si iti sar in cap :)) ) decat " politica " de pe acest site !
07 mai 2015, 00:04
+11
bizkuite
111 comentarii 217 puncte
Felicitari pt articol. Chiar mi-a facut placere sa-l citesc. Multumesc.
06 mai 2015, 23:51
+6
1014 comentarii 1115 puncte
Am citit cu placere tot articolul. Felicitari autorului. Am citit o fraza care mi-a dat de gandit: "In anul 1898 a fost realizata si prima masina electrica cu frane electromagnetice. Nu trebuie sa uitam ca la acea vreme era in plina dezvoltare si industria energiei electrice cu care cochetau si producatorii de automobile." Citind aceasta infrmatie ma intreb, daca in 1898 a fost realizata o masina electrica, de ce a durat atat de mult dezvoltrea unui autoturism electric de serie sau de ce acum, dupa mai mult de un secol, mai exista masini propulsate cu carburant? In toata lumea exista campanii de eliminare a poluarii si de gasire a unor solutii ecologice de propulsie ... si iata ca aceste metode erau facute cunoscut inca din 1898. Sa nu mai vorbim de motorul cu apa.
10 mai 2015, 20:56
0
Dănuţ
3 comentarii 3 puncte
Pai cum de ce?Petrolul a fost si este inca o mare afacere!Si asta cu solutiile ecologice este o mare vrajeala si praf in ochi pentru a scoate si mai multi bani din buzunarele oamenilor.
13 mai 2015, 00:00
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
automobilul electric e acum un mare fas, ecologic nu, pt ca acel current vine din central atomice sau termocentrale pe carbune/pacura/gaz, iar autonomia e acum la limita acceptabila, iar in 1900 poti sa-ti imaginezi si singur. prin comparative cu un electrocar din anii '80, care avea o tona de baterii si mergea 8 ore cu 10km/h, masina electrica din 1900 era un fel de caruto-mobil. atunci era o moda tot ce tine de current, insa randamentul instalatiilor tehnologice din vremea respective (generatoare, motoare, transformatoare, transmisii) nu prea permiteau mare lucru. gandeste-te ca electronica "smechera" a inceput abia prin '80-'90, cand au aparut superconductor, dielectrici fara pierderi mari, supercapacitori, baterii de litiu, metal-hidrid, etc...
13 mai 2015, 12:05
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »